Zidane: Nederlaget er mit ansvar. Jeg er stolt af spillerne
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Zinedine Zidane var naturligvis ikke tilfreds med sit holds præstation i Wolfsburg i går. Det fortalte han på pressemødet efter kampen, hvor han kom ind på følgende emner:
Wolfsburg vandt med få midler:
- De gjorde meget lidt. Det sker nogen gange. Vi manglede gå-på-mod. Nu skal vi tænke på den kommende kamp i La Liga og i returkampen er vi nødt til at ændre resultatet. Det kan være, at vi har en dårlig aften, men vi kan ændre det.
Hvordan forklarer man forskellen i forhold til El Clásico:
- I anden halvleg forsøgte vi og vi spillede bedre. Det eneste er, at vi skal tage det roligt. Jeg vil ikke gå amok og det skal spillerne heller ikke gøre. Vi er sårede, for et nederlag gør altid ondt, men nu ved vi også, at vi har en chance for at ændre på det. Det er ikke en kamp og så er vi ude. Vi har muligheden og eftersom vi er Real Madrid ved vi, at vi kan vende opgøret på Estadio Santiago Bernabéu med vores tilhængere.
Var ændringen af Danilo i stedet for Carvajal for at have en variant?
- Nej, Danilo var med for at give hvile til Carvajal. Men han skulle fungere offensivt på samme måde, give muligheden for at tilføre offensiven et plus. Det samme som jeg beder Carvajal om.
Hvordan forklarer du, at der ikke var nogen reaktion i anden halvleg:
- Jeg vil ikke i et ophedet øjeblik fortælle jer mange ting. Det, jeg ved er, at vi ikke begyndte kampen med den nødvendige intensitet til en CL-kamp. Det gjorde de. I fodbold vil der altid være fejl og vi begik fejl ved ikke at lægge stærkt ud. I starten kunne vi have scoret mål, men nu vil jeg se kampen og analysere den. Vi må ikke gå amok. For det vi gjorde til sidst var positivt. Vi kan ikke være tilfredse med kampen, men vi skal analysere den. Så til straffesparket. Jeg ved ikke om det var der eller ikke og det vil jeg heller ikke gå ind i. Det er ikke mangel på tillid. Det var en svær kamp. Når de scorer mål er det rigtigt, at det kan være efter mangel på koncentration. Vi kan ikke altid være afstemte.
Hvordan forklarer du denne mangel på intensitet?
- Hvis vi ikke har intensitet, så sker der det, der sker, men jeg er meget stolt af holdets kamp. Vi har muligheden for at ændre dette i returkampen. Jeg mener, at den fysiske indsats i lørdagens kamp havde indflydelse på aftenens kamp. Jeg mener ikke, at det er mangel på tillid. Vi vidste før kampen, at det ville blive svært og fysisk havde vi det svært, især i første halvleg. Sådan er det. Vi må analysere de 90 minutter grundigt og det vil jeg gøre nu. Vi manglede bevægelighed i alle kæder, især i starten. Nu må vi tænke på returkampen. Men først har vi en ligakamp på lørdag. Det skal vi tænke på og det er det gode ved fodbold. Tre dage senere er der kamp og der kan man ændre nogle ting.
Real Madrid er helt anderledes på hjemme- og udebane, hvis man ser bort fra Barcelona. Hvorfor?
- Jeg har ikke den samme holdning. Vi havde besværligheder i dag. Det er en CL-kamp. Og frem for alt i intensitet og bevægeligheden i første halvleg. Vi fik ikke det vi kom efter og det må vi respektere. Det gør ondt at vide, at vi havde en kamp, men 2-0 havde ikke engang jeg forventet. Jeg vil ikke kommentere det mere. Jeg vil se kampen og finde ud af hvad der gik galt.
Hvor står en del af skylden har du?
- Jeg har det fulde ansvar som træner. Derfor vil jeg analysere kampen og finde ud af, hvad der gik galt. Jeg er meget stolt af mine spillere. Det eneste lige nu er at jeg er ansvarlig og jeg skal finde ud af, hvad der skete.
Benzema og Modric:
- Jeg spurgte Benzema om han var OK og han fortalte mig, at han kunne fortsætte. Og da han fik det dårligere, udskiftede jeg ham. I forhold til Modric var jeg nødt til at ændre noget. Det havde ikke noget at gøre med ham. Jeg skulle ændre noget og i dag fungerede ændringerne ikke. Man søger altid noget. Indskiftningerne i dag ændrede ikke noget. Til sidst tog vi Kroos ud i stedet for James..........man ønsker at ændre for at få en ændring. Ikke andet.
Wolfsburg kom let bag om Marcelo og Danilo. De to backs var mere alene end på Nou Camp....
- Nej, de fik hjælp, men det er ting, der sker. Nogen gange, når man taber dueller eller opspil, ser det ud som om, at man ikke får hjælp. Men det er ikke min fornemmelse. Lige nu i kampens hede er det svært at sige tingene. Jeg vil analysere kampen godt. Jeg kan ikke være glad, for der er sket noget, det er jeg ansvarlig for. Vi skal ikke gå amok og tænke at alt er gået galt, men vi skal analysere det. Der manglede mobilitet og intensitet. Jeg er sikker på, at vi kan gå videre, hvis der sker en ændring. Intet andet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Dammit, Zidane. Der tog du en for holdet. Lad os se om pigespejderne bliver til mænd på tirsdag og betaler din tillid tilbage.
Man kan godt se, hvem han har været i lære hos. Udadtil bevarer han roen, mens han formentlig taler med større bogstaver bag lukkede døre. Personligt synes jeg, det vidner om klasse.
Mou havde allerede været igang med at undskylde sig med, hvor fuldstændig skævt det ene hjørneflag stod ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Raúl 7
- Gæst
-