Zidane: Sæsonen er på spil på tirsdag

10 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane mødte i dag spansk presse forud for morgendagens liga-kamp mod Eibar.

Her blev han spurgt ind til følgende emner:

Laver du en opstilling med tanker på tirsdagens kamp? Tænker du på at give Cristiano Ronaldo en pause?

- I morgen spiller Cristiano Ronaldo. Der vil være rotationer, men for at vinde morgendagens kamp. På tirsdag bliver en anden kamp.

Har du fornemmelsen af, at sæsonen står på spil? Og forventer du en dårlig modtagelse fra publikum?

- Publikum vil være med os. På tirsdag er sæsonen på spil. Det ved vi. Det er en vigtig kamp. Jeg kan godt lide, når tingene er svære og det kan publikum også. Det er et svært øjeblik. Ingen forventede en kamp som den første, men det er fortid nu.

Spillernes fremtid er på spil og det er din også.....

- Vi ved, hvordan jobbet er i denne klub, men jeg tænker ikke på det. Det, som animerer mig, er det jeg gør hver eneste dag. Jeg gør det jeg kan lide, men jeg tænker ikke på at der kan ske dårlige ting, fordi jeg er positiv. Jeg er rolig omkring alle disse ting. Vi må se hvad der kan ske, men jeg er positiv.

Med hvad fejlede Real Madrid?

- I sidste ende var det måske mig, der tog fejl. Der var ikke mangel på intensitet. Det var den kamp, hvor vi løb næstmest og med høj intensitet. Fejlen var at de scorede to mål på to fejl og det må vi ikke lade dem gøre i returkampen. Men det er fortid.

Hvad fortalte du spillerne efter nederlaget?

- Jeg forholder mig til det, vi havde gjort godt på det seneste, som var rigtig godt. Efter Barcelona hæver jeg ikke hovedet og jeg gør heller ikke det modsatte, når der sker det, som skete i onsdags. Spillerne ved, hvad der skete.

Der er statistikker, som fortæller at det var kampen, hvor I løb mindst i Champions League....

- Der manglede noget, men ikke intensitet. Jeg kan forsikre dig, at det var den kamp i sæsonen, hvor vi løb næstmest, selv mere end mod Barcelona. De scorede to mål på kort tid, men der var ikke mangel på intensitet. De første minutter var vi fokuserede, stærke....men derefter vil jeg ikke gå ind i hvad dommerne dømmer.

Er nøglen at starte stærkt på Estadio Santiago Bernabéu?

- Ja, vi er nødt til at starte stærkt og ikke give nogen muligheder til modstanderen. Vi ved hvad vi skal gøre for at kampen ikke bliver svær.

Fortryder du at have starten med Danilo?

- Jeg fortryder ikke noget. Jeg er mit ansvar bevidst og han gjorde det ikke så dårligt, som jeg hører. Vi gjorde det alle dårligt. Det er let at dømme en eller to, men jeg vil hellere en anden vej.

I Wolfsburg så man James grine (se billeder og forklaring på vores Facebook-side, red.). Irriterer de billeder dig?

- Ja, men det er svært. Han ved det, at på to eller tre sekunder kan der skabes sådan en sag. Han er her også for at lære disse ting. Det, der skete, fik ikke betydning for resultatet. Det er et kapitel, som ingen kan lide, men han er en del af projektet som alle.

Vieirinha siger, at Real Madrid fortsat er favoritter. Ville du anbefale mig at sætte mine penge på Real Madrid?

- Nej, det er bedre ikke at spille, for det er ikke smukt. Favorit? Når kampen starter vil man sige, at Real Madrid er favorit. Jeg vil sige før og efter kampen er at alt er 50-50. Jeg kan godt lide denne situation.

Hvad gør du efter sæsonen?

- Lige nu tænker jeg på resten af sæsonen, hvor jeg har en rolle og er mit ansvar bevidst. Efter sæsonen må vi se, hvad der sker, men lige nu er jeg meget rolig.

Hvad ville du ændre i opstillingen i onsdags?

- Før kampen ville jeg ikke ændre noget. Efter kampen kunne jeg sige dig, hvad jeg ville ændre, men ikke før kampen.

Hvordan har Varane og Benzema det?

- Tanken med de to er, at de fortsat træner for sig selv. Karim Benzema har fortsat ondt efter slaget på knæet. Vi laver et individuelt program med holdet. Jeg forventer at have begge med på tirsdag.

Ser du stadig La Liga for tabt?

- Det vi skal gøre er ikke at tabe flere points. Målet er at få maksimumpoints og intet andet. Jeg går ikke ind i, om vi kan eller ikke kan vinde La Liga.

Spiller Isco og James?

- Det får du at se i morgen.

Hvad mener du om japaneren Inui?

- Han er en vigtig spiller for Eibar. Jeg tror, at de følger ham tæt i Japan. Det er godt at have en japaner i ligaen, som spiller godt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Av for en stikpille til James. Men det så nu heller ikke særligt godt ud.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum