Referat: Tre nemme point
Nok proklamerede Zidane på gårsdagens pressemøde, at forberedelserne mod tirsdagen vitale Champions League returkamp mod Wolfsburg først ville begynde efter kampen mod Eibar, men eftermiddagens startopstilling fortalte en lidt anden sandhed; Zidane sparede således hele syv spillere mod Eibar, hvor Ramos’ karantæne og Benzemas skade var af mere tvungen karakter.
Hele seks såkaldte canteranos havde fundet vej til startopstillingen, hvor flere viste spændende takter; Jesé og Lucas som de overvejende mest fremtrædende.
Eibar havde intet at skyde med i deres få offensive øjeblikke og defensivt valgte det baskiske mandskab at holde gavebod på dagen. Det udnyttede Real Madrids livlige offensiv til at lukke kampen allerede efter små 20. min. på klokken.
James var den første til at markere sig med et ganske velplaceret frisparksmål nede ved venstre målstolpe, hvor Eibars målmand ikke virkede alt for overbevisende i sit forsøg på at holde bolden ude af netmaskerne – en lille forløsende scoringen fra colombianerens venstreskøjte.
Real Madrid virkede ret veloplagte trods modstanderens manglende intensitet, og der var stor spilleglæde over hele linjen og flere sekvenser med overbevisende presspil.
Dette kulminerede på to-tre minutter, hvor først Ronaldo, i et sjældent fremragende uselvisk øjeblik, serverede bolden på et sølvfad for Lucas, der nemt kunne bringe Real Madrid foran med to. Få øjeblikke senere skulle Riesgo igen pille bolden ud af eget ned, da Jesé spillede Ronaldo fri i det kriminelle felt, hvor portugiseren nemt kun smække sin 30. sæsonscoring op i nettaget; 3-0.
Det lignede mere og mere en regulær nedslagtning af Eibar. Gæsterne overlod således alt initiativ til Real Madrid, hvilket befandt værterne ganske godt. Ronaldo og co. var specielt fremragende i kontrafasen, og netop denne del af spillet var hovedingrediensen i Real Madrids fjerde scoring, hvor Ronaldo i løb fra sin vanlige position i venstre side smed læderet fladt ind i feltet, hvor en fremadstormende Jesé kunne bringe hovedstadsklubben foran med fire – den lille spanier virker mere og mere overbevisende i sine præstationer, som har taget en del tid, efter sin slemme skade i menisken.
Anden halvleg var blot spil til et mål og en overvejende fesen affære, da al spænding allerede inden halvlegsfløjtet var ude af kampen. Eibar arbejdede sig mere ind i kampen, om end det mere var et spørgsmål om, at Real Madrid tillod gæsterne at være lidt mere med i begivenhederne – Zidanes tropper, var mere eller mere på autopilot i kampens sidste halvdel.
Det mest interessante i anden halvleg var i virkeligheden tilskuernes store utilfredshed med Danilo, der om nogen fik besked om, at der skal andre boller på suppen, end brasilianerens miserable præstation mod Wolfsburg, hvis han fremadrettet skal iklæde sig Real Madrids hvide farver.
På en dag, hvor det altoverskyggende var Real Madrids offensive kræfter, der strålede, fortjener Nacho også at blive nævnt i en positiv vending. Spanieren stoppede flere potentielle farlige optræk til chancer og slog en tyk streg under, at han om nogen fortjener mere end blot at være fjerdevalg i Real Madrids midtforsvar, hvor Pepe og Ramos leverer flere jævne præstationer end overbevisende.
Der er tanket lidt – mere – selvtillid inden kampen mod Wolfsburg på tirsdag, men sandheden er vel sagtens at dagens resultat ikke kan bruges til alverden i denne sammenhæng, om end Real Madrid fik bevist, at de sagtens kan vinde med tenniscifre.
Kampfakta
Real Madrid 4-0 (4-0) Eibar
1-0: James (5’)
2-0: Lucas (18’)
3-0: Ronaldo (19’)
4-0: Jesé (39’)
Gule kort:
Danilo (Real Madrid)
Garcia, Escalante, Ramis (Eibar)
Røde kort:
Ingen (Real Madrid)
Ingen (Eibar)
Dommer:
Sánchez Martínez
Real Madrids hold: Casilla; Carvajal (Danilo, 63’), Pepe, Nacho, Arbeloa; Casemiro (Kovacic, 54’), Isco, James; Lucas Vázquez, Jesé (Mayoral, 75’), Cristiano
Eibars hold: Riesgo; Capa, Ramis, Pantic, Luna; Dani García, Escalante, Keko (Hajrovic, 72’), Adrián (Baston, 46’), Jota (Junca, 46’); Enrich
Kampens spiller: Jeg går med Nacho. Jeg vurderer, at det var en sværere kamp at være defensiv overlegen end offensiv ditto.
Kampens badebold: Der er vel ikke rigtig én, der falder igennem på dagen?
Kampens detalje: Santiago Bernabéus store pibekoncert mod Danilo, da brasilianeren kom på banen for Carvajal. Der er bare større krav i Real Madrid end Porto. Punktum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Benze
- Gæst
-
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Kroos har været skuffende i år men hvis isco spiller som Idag eller de sidste par uge jamen så skal han ik være bange for at miste pladsen - syntes endelig kovacic og isco var klart dårligste Idag sammen med den "obligatoriske" arbeloa - dog var det ok arbeloa fik spillet lidt ;)
RAUL!!!!
- Benze
- Gæst
-
Du kan vel ikke bedømme Kovacic ud fra de få minutter han var til stede!? Carvajal er klart min favorit over Danilo. Sådan har det altid været - men man kan jo ikke vurdere sidstnævntes indsats på den tid, han var på banen i dag.
Kampens badebold: Der er vel ikke rigtig én, der falder igennem på dagen?
Kampens detalje: Santiago Bernabéus store pibekoncert mod Danilo, da brasilianeren kom på banen for Carvajal. Der er bare større krav i Real Madrid end Porto. Punktum!
Jeg bliver lidt harm, når jeg oplever sådan noget. Badebolden burde være gået til publikum, for selvom Danilo har været ringe, så skal han ikke være bange for at komme ind på Bernabeu. Her skal han spille med sikkerhed og mod, og publikum skal animere ham til at levere det.
Detaljen kunne være den lækkerbidsken, som jeg vågnede op til (ja, jeg faldt i søvn): James der stormer ned på egen banehalvdel, da Eibar kørte en omstilling. En forsvarsspiller (Nacho?) blev snydt, og James kaster sig ned i en glidende tackling og erobrer bolden som næst-sidste mand. Hvordan kan publikums hån af vores egne spillere være en bedre detalje end det?
PS. Hvor mange tenniskampe har du set slutte 4-0, Daniel? ;-) Vi kunne godt have brugt to basser ekstra :-D
Kampens - nomineringerne er heldigvis en subjektiv størrelse. OG jeg mener helt klart, at det er på sin plads at give spillere, der ikke præsterer bedre end divisionsrækkerne i dansk fodbold en vis medfart - et statement om man vil, som jeg også er inde på.
Så må den givne spiller mande sig op og præstere eller smutte et sted hen, hvor kravene ikke er som i Real Madrid.
Og jeg er egentlig bare enige med publikum vedr. Danilo, hvorfor jeg ikke ser episoden som en badebold men en detalje ;-)
En slåfejl. Min fejl. Om end jeg tit slukker for hende der danskeren ved den stilling mod hende....
Det er ikke mere et statement, end hvis et barn begynder at græde, fordi det for serveret kartofler før weekendslik. De skal bare holde deres kæft og æde deres kartofler. Når børnene spiser slikket må de godt fortælle, at de ikke er vilde med kartoflerne. Det samme må tilskuerne sige om Danilo efter kampen.
- Raúl 7
- Gæst
-