... når det går som præsten prædiker ...
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Zidane fortsætter med at imponere på trænerposten, hvor også Getafe blev tilføjet til listen med klubber, som træneren har prøvet at besejre.
Helt som varslet blev oplevelsen Getafe en stilfærdig en af slagsen, hvor Real Madrid uden på nogen måde at overpræstere hente en ganske fortjent gevinst på hele 5-1, hvor eneste stridspunkt var sejrens størrelse.
Der var to modstandere på fodboldbanen syd for Madrid denne lørdag – Real Madrid og så en uduelig pløjemark af en grønsvær. For det egentlige modstanderhold fra Getafe havde i hvert fald valgt ikke at gøre sig den ulejlighed at møde op til opgøret.
Med dette i baghovedet er det måske i virkeligheden ikke så underligt, at gæsterne særdeles uproblematisk straffede et Getafe-hold, der virkede som de hverken havde evnerne eller lysten til at agere bolværk mod Madrids farlige offensiv, og hvis man ikke orker i det mindste at forsøge i en kamp som denne, så beder man selv om nogle meget lange 90 minutter.
Det var da også på baggrund nærmest fornærmende let for Real Madrid at tage de trods alt forventede tre point, og det var endda uden, at offensivspillerne på nogen måde leverede op til deres respektive topniveau, hvilket kampens sidste
30 minutter i den grad illustrerede. Der var få velspillede angreb, lavt tempo og meget lidt genpres – ikke så underligt endda oven på tirsdagens hårde hjemmekamp mod Wolfsburg. Den generelt pauvre indsats resulterede i en kamp,
der mindede mere om en træningssession hos et middelgodt serie 5-hold end en kamp i Europas bedste liga, så Zidanes største ros til aktørerne bør være baseret på det faktum, at man lykkedes med at hente endnu tre point.
De tre point kom i stand via 1-5, og det kan særligt Isco, Benzema, James, Gareth Bale og Cristiano Ronaldo glæde sig over. Alle kom de nemlig på måltavlen i opgøret, og det understreger blot de enorme offensive muligheder træner Zidane har at råde over. Det er svært at være utilfreds med de kvaliteter, truppen roder over.
Defensivt spillede Pepe en hæderlig fodboldkamp, hvilket bestemt også kan siges om Isco, der trods manglende kampform var med i flere gode situationer kampen igennem – Navas tog sig også fornemt af de få optræk til ballade, som Getafe bød på – fraregnet et drømmemål fra Real Madrid-opfostrede Sarabia.
Mere blev det dog ikke til, og end ikke Diario Sport kan vel nærmest lykkes med at gøre den sejr ufortjent – med sejren er Real Madrid øjeblikkets nummer to i Spanien foran Atlético Madrid og lige i haserne på FC Barcelona. Begge to hold har dog spillet en kamp færre.
Getafe -Real Madrid 1-5 (0-2)
0-1 Benzema (29’), 0-2 Isco (40’), 0-3 Bale (49’), 1-3 Sarabia (83’), 1-4 James (88’), 1-5 Cristiano Ronaldo (92’)
Getafe
Guaita – Pereira (Yoda, 9’), Vergini, Vigaray, Damián – Sarabia, Rodríguez, Lacen (Buendia, 51’), León – Álvaro (61’, Moi Goméz), Scepovic
Real Madrid
Navas – Marcelo, Pepe, Varane, Carvajal (Nacho, 51’) – Isco, Kroos, James – Cristiano, Benzema (Jesé, 67’), Bale (Vázquez, 57’)
Gule kort: Damián, Álvaro, Pedro León, Moi Goméz (Getafe) Nacho (Real Madrid)
Kampens spiller: Isco – gode driblinger og skarpe beslutninger.
Kampens detalje: Navas’ redning efter et indirekte frispark i eget felt.
Kampens badebold: Varane, virkede igen usikker og traf til tider nogle lidt underlige beslutninger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FigoJensen skrev: Isco som kampens spiller? .. Vorherre bevares...
Overvejede du nogensinde om dit indlæg havde interesse for andre end dig selv?
En begrundelse for at det ikke skulle være Isco og dit begrundede bud på, hvem det så skulle være, havde gjort underværker.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
En begrundelse for at det ikke skulle være Isco og dit begrundede bud på, hvem det så skulle være, havde gjort underværker.
Jeg tror lige jeg kommer ind for at hjælpe ham :)
Benzema skulle have været kampens spiller da han begår rigtig få fejl i kampen, er involveret i stort set alt indtil han bliver skiftet ud, trækker rigtig meget opmærksomhed fra mange malaga spillerne, hvilket gør at det giver plads til hans holdkammerater. Han tager desuden nogle flotte løb (ved det første mål) og finder derudover sin holdkammerater rigtig fint (ved Bale's mål). Han er også rigtig skarp i kombinations - spillet i dag (ved Isco's mål). Det hele bliver så belønnet med involvering i 3 mål ( 1 mål og 2 assist), hvilket burde være rigeligt og et godt argument for, at Karim Benzema skulle være MOTM. Min mening :)
Hansen skrev:
Siempre Madrid skrev:
Benzema skulle have været kampens spiller da han begår rigtig få fejl i kampen, er involveret i stort set alt indtil han bliver skiftet ud, trækker rigtig meget opmærksomhed fra mange malaga spillerne, hvilket gør at det giver plads til hans holdkammerater. Han tager desuden nogle flotte løb (ved det første mål) og finder derudover sin holdkammerater rigtig fint (ved Bale's mål). Han er også rigtig skarp i kombinations - spillet i dag (ved Isco's mål). Det hele bliver så belønnet med involvering i 3 mål ( 1 mål og 2 assist), hvilket burde være rigeligt og et godt argument for, at Karim Benzema skulle være MOTM. Min mening :)
Jeg faldt (igen) i søvn under kampen, men jeg kunne sværge på at vi spillede mod Getafe, før jeg døsede hen... ;-)
I det jeg så var Benzema ret skarp, men jeg gik som udgangspunkt ud fra, at det var en del af mine drømme.
BBB skrev:
Hansen skrev:
Siempre Madrid skrev:
Jeg faldt (igen) i søvn under kampen, men jeg kunne sværge på at vi spillede mod Getafe, før jeg døsede hen... ;-)
I det jeg så var Benzema ret skarp, men jeg gik som udgangspunkt ud fra, at det var en del af mine drømme.
Hvis ikke at jeg havde prioriteret RM's kamp over bysbørnenes på stadion, havde jeg nok tilladt mig selvsamme. Det ikke sådan når forårsvarmen trækker indover landet. Siestaen bliver nok indført når først klimabæltet er trukket højt nok op.
Synes James og Isco gjorde det rigtig fint, de var begge involverede i en del af spillet. Dejligt at se James løbe hen til Isco efter hans scoring og fejre den. Benz lagde en dejlig indsats for dagen. Kroos gjorde det fint. Uselvisk assist af Jese, hvor Ronaldo fik et fortjent mål efter en hårdtarbejdende indsats. Tilgengæld synes jeg godt at forsvaret kunne lægge sig lidt højere op end de gjorde i dag. Varane måtte gerne presse spillet lidt længere frem når Getafe nu er så ligegyldige som de er, og Pepe må gerne tage nogle flere løb frem i banen (hvis han kan). Der sker heller ikke så meget på venstrekanten, hvor Marcelo var lidt usynlig, og Ronaldo ventede på at han kunne positionere sig i feltet.
Hvorfor i alverden at vi skal stille op med både Bale, Benz og Ronaldo forstår jeg ikke. De skal vel ikke spares mod Villarreal? Manchester City? Eller Real Sociedad? Så mod Rayo på udebane? Forstår det ikke. Hvis ikke Zidane har taget ved lære i sin praktik hos Ancelotti, så ender det sgu med at bide os i et vist sted. Jeg tvivler på at Jesé kan spille 90 min. efter sin knæskade, han sidder altid med is på knæet efter kamp, men så giv dog Kovacic, Vazquez og Mayoral lidt flere minutter, og gerne som indskiftere. Hvad er meningen med 5-1 hvis en af stamspillerne ryger i svinget.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Hvorfor i alverden at vi skal stille op med både Bale, Benz og Ronaldo forstår jeg ikke. De skal vel ikke spares mod Villarreal? Manchester City? Eller Real Sociedad? Så mod Rayo på udebane? Forstår det ikke. Hvis ikke Zidane har taget ved lære i sin praktik hos Ancelotti, så ender det sgu med at bide os i et vist sted. Jeg tvivler på at Jesé kan spille 90 min. efter sin knæskade, han sidder altid med is på knæet efter kamp, men så giv dog Kovacic, Vazquez og Mayoral lidt flere minutter, og gerne som indskiftere. Hvad er meningen med 5-1 hvis en af stamspillerne ryger i svinget.
Sjovt, for jeg sad faktisk og roste Zidane efter hans måde at stille op på, og hans indskiftninger. Nuvel, så ville jeg godt se Lucas fra start af, da han pt. er bedre end Bale IMO. Men ellers sparede han kræfter hvor han kunne, og specielt udskiftningen af Carvajal og Benzema var jo et tegn på fornuft. Ville også meget gerne se noget mere til Kovacic, og specielt efter Kroos spillede alle 90 min. men man fik sparede Ramos, Modric og Casemiro og tildels Carvajal og Benzema. Alle kampe er lige vigtige nu, så det nytter jo ikke noget vi smider point i svinget, fordi vi ser frem til næste kamp og vil spare halvdelen af holdet.
Vi har en masse svære kampe den næste måneds tid, men de er jo ret ligegyldige hvis ikke alle vindes. Balancen er svær, men synes Zidane viser nogle af de rigtige takter.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg faldt (igen) i søvn under kampen
Måske skulle du prøve at variere din kost, så du ikke levede af friturestegte pommesfritter og kylletter :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: BBB skrev:
Jeg faldt (igen) i søvn under kampen
Måske skulle du prøve at variere din kost, så du ikke levede af friturestegte pommesfritter og kylletter :D
Jeg tror ikke, at jeg har rørt de ting i minimum et år, og aldrig flere gange på en måned. Det er pastaen, den er/var gal med :-D
Dios skrev: Zyconith skrev:
Sjovt, for jeg sad faktisk og roste Zidane efter hans måde at stille op på, og hans indskiftninger. Nuvel, så ville jeg godt se Lucas fra start af, da han pt. er bedre end Bale IMO. Men ellers sparede han kræfter hvor han kunne, og specielt udskiftningen af Carvajal og Benzema var jo et tegn på fornuft. Ville også meget gerne se noget mere til Kovacic, og specielt efter Kroos spillede alle 90 min. men man fik sparede Ramos, Modric og Casemiro og tildels Carvajal og Benzema. Alle kampe er lige vigtige nu, så det nytter jo ikke noget vi smider point i svinget, fordi vi ser frem til næste kamp og vil spare halvdelen af holdet.
Vi har en masse svære kampe den næste måneds tid, men de er jo ret ligegyldige hvis ikke alle vindes. Balancen er svær, men synes Zidane viser nogle af de rigtige takter.
Hvis der er noget der er vigtigt i rotation, så er det ikke at rotere med en hel startopstilling. For så kan de letteste kampe blive svære. Så 3-4 spillere af gangen er rigeligt.
SR4 skrev:
Dios skrev: Zyconith skrev:
Hvis der er noget der er vigtigt i rotation, så er det ikke at rotere med en hel startopstilling. For så kan de letteste kampe blive svære. Så 3-4 spillere af gangen er rigeligt.
Er helt på linje med Dios og SR4, jeg jublede også over at han for 2. kamp i streg sparede Modric og Casemiro og gav plads til 2 spillere som jeg stadig håber kan indfri deres kæmpe potentiale, Isco og James, samtidig blev jeg også glad da han tog Carvajal, Bale og Benz ud. Det ærge mig dog lidt af Kross igen fik 90 min. Der kunne jeg godt have tænkt mig at han var taget ud i stedet for en af de andre og Kovatic havde fået lidt spilletid. Men alt i alt synes jeg han viser de samme gode takter for Ancelotti i forhold til spillet hvor han efter 4 måneder ligner hans aftryk på holdet og at han skifter ud. Så er det bare en forhåbning at han lige får brugt de sidste lidt mere og specielt Kovatic og Mayoral som jeg synes er spændende spillere.
VI kan desværre ikke skifte for mange spillere til hver kamp og denne gang var der 3 nye i forhold til sidste kampe, og BBC skal han stadig arbejde med så de skal have en chance for at spiller så meget sammen som muligt.