Getafe nedsablet efter effektiv 2. halvleg
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid tog søndag middag mod Getafe på Estadio Santiago Bernabéu og de gik på banen med en hilsen til Iker Casillas, som er ude det næste lange stykke tid.
Det var et stærkt reservespækket hold, der gik på banen, men stadig rigeligt stærkt til at sikre tre points mod kriseramte Getafe, men det blev en lidt forsigtig start fra hjemmeholdet, som dog kom frem til et nærgående forsøg efter 12 minutter, da Ángel di Marías skud blev rettet af og strøg tæt forbi den ene stolpe.
Getafe kom også frem til enkelte afslutninger, men Antonio Adán greb sikkert ind, når der var optræk til fare.
Det var dog skræmmende tydeligt, at Real Madrids offensiv manglede ideer i første halvleg, hvor Ángel di María og Mesut Özil virkede uengagerede, men sidstnævnte fik dog vist lidt klasse omkring den halve time, hvor han kom frem til en afslutning.
Real Madrid havde dog et markant spilovertag og langsomt fik man også spillet sig frem til flere chancer og Modric var tæt på lige før pausen, da han flugtede bolden over mål, men der blev ikke scoret i første halvleg.
Sami Khedira kom på banen til anden halvlegs start i stedet for Raúl Albiol, som havde fået en advarsel i første halvleg. Det gav José Mourinho lejlighed til at afprøve Michael Essien på højreback-positionen og i stedet blev Sergio Ramos rykket ind centralt.
Det gav pote efter otte minutters spil, da Getafe ikke fik ekspederet et hjørnespark ordentligt væk og så kunne Sergio Ramos skrabe bolden i nettet til en trods alt fortjent føring. Getafe ville dog meget gerne have haft frispark i situationen.
Scoringen gav dog Real Madrid mere tro på tingene og en mere præcis aflevering fra Mesut Özil til Higuaín kunne sandsynligvis have givet føring på 2-0, men den kom i stedet efter 62 minutters spil, da Özil var mere præcis med sin aflevering til Cristiano Ronaldo, som var usvigelig sikker.
Og straks efter gjaldede "Cristiano, Cristiano, Cristiano" ned over den nu populære portugiser, som blev endnu mere populær tre minutter senere, da han headede Ángel di Marías perfekte indlæg i nettet og så var kampen overstået på et kvarters effektiv fodbold.
Getafe var dog ekstremt tæt på reducering, da Colunga flugtede bolden mod mål, men Sergio Ramos fik headet væk på stregen.
Men Real Madrid fortsatte og med tyve minutter igen blev Modric væltet i straffesparksfeltet og så kunne Cristiano Ronaldo notere sig for sit hattrick, da han sikkert satte forsøget ind fra 11 meter-pletten.
Så havde han gjort sit arbejde og blev taget ud til stående ovationer og i stedet kom Benzema på banen.
Real Madrids tilhængere var dog tæt på at få et mål mere at gå hjem på, da Callejón pludselig var alene igennem med fem minutter igen, men Moyá viste igen sine kvaliteter og fik reddet det ellers udmærkede forsøg.
Det var han også tre minutter senere, da han reddede Ángel di Marías frisparksforsøg, som argentineren selv havde tilkæmpet sig.
På en effektiv anden halvleg fik Real Madrid vist lidt af det spil, som på onsdag skal bringe holdet tættere på Copa del Rey-finalen, når Barcelona kommer på besøg, men det vil kræve 90 minutters koncentreret indsats.
Kampfakta:
Real Madrid – Getafe 4-0 (0-0)
1-0 Ramos (53.)
2-0 Cristiano Ronaldo (62.)
3-0 Cristiano Ronaldo (65.)
4-0 Cristiano Ronaldo (70., str.)
Tilskuere:
Dommer: González González.
Gule kort: Sarabia, Torres, Gavilán, Lopo, Alexis (Getafe), Albiol , Özil(Real Madrid)
Røde kort: Ingen.
Real Madrid: Adán; Sergio Ramos, Albiol (Khedira, 46. min.), Carvalho, Coentrao; Essien, Modric; Di María, Özil (Callejón, 68. min), Cristiano Ronaldo (Benzema, 72. min.); Higuaín.
Getafe: Moyà; Valera, Alexis, Lopo, Miguel Torres; Xavi Torres (Michel, 68. min.), Borja; Sarabia (Fraile, 67. min.), Diego Castro, Gavilán; Colunga (Álvaro Vázquez, 76. min.).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Cristiano: 10 mål - 7 kampe
Messi: 5 mål - 6 kampe
Da Özil omfangede Ronaldo efter hans første mål, kunne jeg ikke lade vær med at smile :)
Man har igen fået følelsen af, at ingen kan slå Real Madrid - ikke engang Manchester United eller Barcelona, man sidder i hvert fald ikke og frygter opgørende mere, tværtimod. Copa del Rey og Champions League, og 2. plads i La Liga here we come!
Btw. så tror jeg, at Ronaldo får indhentet Messi i La Liga, selvom det stadig er 7. mål imellem dem, og Messi/Barca har en kamp mindre - hvad tror i? ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Btw. så tror jeg, at Ronaldo får indhentet Messi i La Liga, selvom det stadig er 7. mål imellem dem, og Messi/Barca har en kamp mindre - hvad tror i? ;)
Er enig med dig. Ronaldo ser ud til, at være bedre kørende lige pt. og tror også på at Ronaldo indhenter Messi på topscorerlisten.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
1. Raúl - 323 mål (741 kampe)
2. Di Stéfano - 305 mål (392 kampe)
3. Santillana 289 mål (645 kampe)
4. Puskás 242 mål (262 kampe)
5. Sánchez 208 mål (282)
6. Ronaldo - 179 mål (176 kampe)
= Gento 179 mål (599 kampe).
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid skrev: ....ved godt det snart er blevet en kliché at sammenligne de to, men tjek facts:
Cristiano: 10 mål - 7 kampe
Messi: 5 mål - 6 kampe
Ja, du burde tjekke dine facts...
Ronaldo: 10 mål i 6 kampe
Messi: 5 mål i 5 kampe
Kilde:
soccernet.espn.go.com/player/_/id/22774/...eiro-ronaldo?cc=5739
soccernet.espn.go.com/player/_/id/45843/lionel-messi?cc=5739
Btw. så tror jeg, at Ronaldo får indhentet Messi i La Liga, selvom det stadig er 7. mål imellem dem, og Messi/Barca har en kamp mindre - hvad tror i? ;)
Messi har scoret i de sidste 15 opgør han har startet for Barca (23 mål). Han har endda scoret i de sidste 10 La Liga kampe (16 mål). Men ja, det er da imponerende, at Ronaldo laver et hattrick i ny og næ :D
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Man er så vant til, at de begge spiller alle kampe, at man nærmest ikke kunne gå ud fra andet hehe.
Men ja, blir spændende at se, hvem der har håneretten efter sæsonen!
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid skrev: Ja den tager jeg på min kappe - talte Real Madrid/Barcelonas kampe i 2013, og ikke spillernes ;)
Man er så vant til, at de begge spiller alle kampe, at man nærmest ikke kunne gå ud fra andet hehe.
Men ja, blir spændende at se, hvem der har håneretten efter sæsonen!
Det har ham, som vinder La Liga.
Så jeg tror bare, at Ronaldo skal holde lav profil..;)
- Lyndrup13
- Gæst
-
Jeg sidder med sådan en følelse af, at Di Maria er en kæmpe hæmsko for os, når vi skal holde på bolden. Der skal ikke herske tvivl om, at Di Maria er eminent teknisk, men hans manglende evne til at vurdere situationerne gør, at vi unødvendigt mister bolden. I kampe mod bundhold og midterhold, er det ikke så tydeligt, men når vi skal spille storkampe - især mod Barcelona - er det vitalt at vi er i stand til at holde på bolden. Så ser jeg hellere en 4-3-3 med Özil på kanten i en fri rolle og Modric som ligger foran Alonso sammen med Khedira. Omvendt er Di Maria's arbejdsraseri en stor fordel, men jeg synes ikke det opvejer hans evne til unødvendigt at smide bolden væk.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid skrev: Højt at flyve dybt at falde... ved allerede hvad du vil sige Storken ;)
Jeg tænkte egentlig mere på, 'den der ler sidst ler bedst' :D
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-