Compromiso Blanco kræver vicepræsident-fratræden

10 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Valg-sammenslutningen Compromiso Blanco har bedt om, at vicepræsident Eduardo Fernández de Blas trækker sig fra sin post efter at hans navn er blevet nævnt i de 11,5 millioner lækkede dokumenter fra Mossack Fonseca i Panama-skandalen.

Eduardo Fernándo de Blas er ansvarlig for sammenslutningen Ética Madridista og skulle ifølge anklagen være sat i forbindelse med to Panama-virksomheder, Durian Development Corporation og Artland Associates Corp., som begge har bankkonti i Schweiz.

Compromiso Blanco beder om, at Eduardo Fernando de Blas frivilligt trækker sig tilbage og straks bliver fritaget for sine funktioner i klubben, idet man ikke mener at det er foreneligt med klubbens værdier at have en mand på posten, som er mistænkt i den alvorlige sag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #2 af BBB
Angivelig skatteunddragelse vs angivelig samleje med mindreårig prostitueret, angiveligt ræs på offentlig vej med holdkammerat og angiveligt hvidvask af penge.

Ja, klart at skatteunddragelse er det som ikke er foreneligt med klubbens værdier.

Hvad fanden sker der for de idioter?! Man kan vitterligt ikke sige, at Eduardo skal trække sig, og så stadig ønske at forlænge med Benzema. Medmindre det selvfølgelig er et politisk spil om poster internt i Madrid, men det er nærmest endnu mere ulækkert..

10 år 3 måneder siden #3 af SR4

BBB skrev: Angivelig skatteunddragelse vs angivelig samleje med mindreårig prostitueret, angiveligt ræs på offentlig vej med holdkammerat og angiveligt hvidvask af penge.

Ja, klart at skatteunddragelse er det som ikke er foreneligt med klubbens værdier.

Hvad fanden sker der for de idioter?! Man kan vitterligt ikke sige, at Eduardo skal trække sig, og så stadig ønske at forlænge med Benzema. Medmindre det selvfølgelig er et politisk spil om poster internt i Madrid, men det er nærmest endnu mere ulækkert..

Det svækker ikke din sag mod Benzema, at du tager en gammel sag ud af kontekst.

10 år 3 måneder siden #4 af BBB

SR4 skrev:

BBB skrev: Angivelig skatteunddragelse vs angivelig samleje med mindreårig prostitueret, angiveligt ræs på offentlig vej med holdkammerat og angiveligt hvidvask af penge.

Det svækker ikke din sag mod Benzema, at du tager en gammel sag ud af kontekst.

Min sag mod Benzema? Det her handler om "klubbens værdier", der bliver brugt som et politisk værktøj, men som åbenbart ikke gælder for dem, der er de mest synlige repræsentanter for klubben..

10 år 3 måneder siden #5 af Roesen7

Nu er han frifundet for sagen om den prostitueret, ikke dømt i sagen om hvidvaskning også står vi tilbage med en fartovertrædelse.

Ingen tvivl - Benzema er ikke guds bedste barn - men i en retstat så er man nu en gang uskyldig til det modsatte er bevist og derfor så er han altså "kun" en fartglad fyr når det gælder kriminalitet - indtil videre.

Dømmes Karim i sagen om Valbuena, så har vi en fyring klar. Men så længe hans værste dom er en fartovertrædelse, så synes jeg ikke vi kan snakke fyring. I så fald skal James (og garanteret flere af vores spillere) samme vej.

Mht. sagen som artiklen handler om, så er skatteunddragelse skidt for en vicepræsident og dømmes han, så er det afgang.
Ikke fordi det er den værste kriminelle handling, som du kan foretage. Ingen kommer til skade trods alt. Men det er bare et stort symbol på svindel og det er et prædikat som Real Madrid ikke kan klare.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 3 måneder siden #6 af Dios
@BBB.

Hvis jeg skal i fængsel for alle de gange jeg har knaldet en 17 årig, så havde jeg fået livstid :D Det er Frankrig den er gal med, ikke Benzema! Ihvertfald ikke i den sammenhæng. Det kan lyde klamt, men hvis du selv er 15, 16 eller 17 år, så er det stadig en kriminel handling at have sex med en på 17 år.
Er det fordi hende på 17 i Esbjerg afviste dig, og du bare vil have Benzema ned med nakken, fordi han kunne? Haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7

10 år 3 måneder siden #7 af M_linding

Dios skrev: @BBB.

Hvis jeg skal i fængsel for alle de gange jeg har knaldet en 17 årig, så havde jeg fået livstid :D Det er Frankrig den er gal med, ikke Benzema! Ihvertfald ikke i den sammenhæng. Det kan lyde klamt, men hvis du selv er 15, 16 eller 17 år, så er det stadig en kriminel handling at have sex med en på 17 år.
Er det fordi hende på 17 i Esbjerg afviste dig, og du bare vil have Benzema ned med nakken, fordi han kunne? Haha :D

Og så glemmer mange, at Benzema selv var 20 år gammel - ikke 63! Den lov er dybt unaturlig.

Lad os fokusere på, hvad folk bliver dømt for, i stedet for at leje alvidende dommere hele tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 3 måneder siden #8 af BBB

Roesen7 skrev:

Nu er han frifundet for sagen om den prostitueret, ikke dømt i sagen om hvidvaskning også står vi tilbage med en fartovertrædelse.

Sagen blev lagt ned fordi, der ikke kunne findes bevis. Anklageren opgav sagen fordi han ikke kunne komme med et endeligt bevis. Det er ikke det samme som en frifindelse. Han er ikke dømt i sagen om hvidvaskning. Det glemte jeg. Så er det fuldstændig forskelligt fra en person, som HELLER IKKE ER DØMT! MY BAD!! I øvrigt er panama et hul i lovgivningen ikke ulovligt. Derfor går det stadig imod klubbens værdier iflg. nogen. Men det andet gør ikke?!

10 år 3 måneder siden #9 af M_linding
Hvor er du vild BBB:-)

Hvordan kan du være så vred? Har du haft det sådan i 8 år, siden du opdagede at 20-årige Karim havde knaldet en 17-årig pige (som fortalte Karim at hun var 18)?

Hvad ved du om den hvidvaskningssag, som jeg ikke gør? Hvorfor antager du allerede, at Benzema spiller en betydende rolle, og at han har handlet i ond tro?

Hvorfor lader du ikke bare domstolene - som har indsigt i sagernes detaljer - dømme. Så kan du slappe af imens;)

Og naturligvis behøver vicepræsidenten heller ikke gå af, før der er klarhed over hvad han har gjort og ikke gjort.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, ElMadrid

10 år 3 måneder siden #10 af BBB
Så snart at jeg nævner Benzema's sager, så er der simpelthen nogle folk, som stopper med at tænke, og automatisk går i forsvar-Benzema-mode.

Jeg skriver om problemstillingen med, at nogle skal holde deres sti ren, imens andre kan gøre, hvad de vil. For god ordens skyld vil jeg lige understrege, at der er mange (lovlige) måder, hvorpå man kan undgå at betale skat. Jeg ved ikke, hvor indblandet Eduardo er, men han er altså ikke dømt. Den forskelsbehandling internt i Real Madrid er ulækker at se på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 3 måneder siden #11 af BBB

M_linding skrev: Hvordan kan du være så vred? Har du haft det sådan i 8 år, siden du opdagede at 20-årige Karim havde knaldet en 17-årig pige (som fortalte Karim at hun var 18)?

Om jeg har været vred siden Benzema knaldede en lækker prostitueret? Nej, han knalder bare løs, så længe han ikke trækker streger ind over klubbens navn. Hvis han nu bare havde betalt så meget, at hun aldrig havde sagt noget, så ville jeg have haft det fint. Nu valgte han så en åbenmundet prostitueret.
Eduardo valgte det forkerte advokatfirma.

M_linding skrev: Hvad ved du om den hvidvaskningssag, som jeg ikke gør? Hvorfor antager du allerede, at Benzema spiller en betydende rolle, og at han har handlet i ond tro?

Hvorfor mener du, at det handler om ond tro?

Umiddelbart mener jeg, at det handler om, at en hovedaktionær har ansvar ift. at vide, hvad der foregår i virksomheden.

M_linding skrev: Hvorfor lader du ikke bare domstolene - som har indsigt i sagernes detaljer - dømme. Så kan du slappe af imens;)

Fedt nok. Vi kan også bare lade være med at kommentere fodbold, for det er trænerne, der har mest indsigt i spillet. Faktisk burde vi bare fjerne et helt debat forum, for trænerne bruger det alligevel ikke. Jeg har i hvert fald ikke set Zidane herinde :-)

10 år 3 måneder siden #12 af Jaken
@BBB

Du forpasser bare aldrig muligheden for, på den ene eller anden måde, at vinkle selv det mindste rygte over på Benzema. Det skal du da have lov til, men det virker umiskendeligt meget som at det er blevet en principsag for dig at få Benzema væk fra klubben (eller i hvert fald at vende stemningen mod ham), koste hvad det vil.

Nu ved jeg ikke hvad Compromiso Blanco mener ift. Benzema (og undres i det hele taget over hvordan en nyhed om en ligegyldig valg-sammenslutnings holdning til en vicepræsident, hvis navn jeg aldrig havde hørt før, kan blive genstand for sådan en debat...), men for mit vedkommende er min holdning til både Benzema og Eduardo Fernandez de Blas den samme - så længe de ikke er blevet dømt for noget alvorligt og har noget at bidrage med, skal de naturligvis blive.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Roesen7, ElMadrid

Leveret af Kunena Forum