AS: David De Gea-rygte lever stadig

10 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rygtet om 25-årige David De Gea vil ikke dø og denne sommer har Real Madrid ifølge AS fortsat muligheden for at hente målmanden i Manchester United og endda lettere end sidste sæson, som endte i en ren farce, da hele handlen blev tabt på gulvet ved fax-maskinerne i de to klubber.

Få dage efter transfervinduets lukning forlængede David De Gea sin kontrakt med Manchester United, men angiveligt fik han indføjet en frikøbs-klausul i sin kontrakt, som gør at Real Madrid kan hente ham for 50 millioner € inden den 15. juni.

Real Madrids store sportslige udfordring er nu at opveje for og imod et køb af De Gea, for man råder allerede over to fremragende målmænd i Keylor Navas og Kiko Casilla, som dog begge er fyldt 29 år og samtidig kommer man til at betale 35 millioner € mere for David De Gea end man skulle have gjort sidste sommer, hvor man aftalte en pris på 30 millioner €, mens Manchester United købte Keylor Navas for 15 millioner €, men det er langt fra sikkert, at Keylor Navas igen accepterer at deltage i en handel mellem de to klubber.

David De Gea er dog ikke Real Madrids eneste mulighed for at hente et stort navn til målmands-posten. Angiveligt skal Thibaut Courtois have problemer i Chelsea og den 24-årige belgier kan også hurtigt bringes i spil til en Real Madrid-fremtid.

Men vigtigst af alt skal Real Madrids sportslige ledelse forholde sig til, at Keylor Navas har gjort det over al forventning og spillet sig ind i hjerterne hos tilhængerne på Estadio Santiago Bernabéu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af Zyconith
Det ville blot være endnu et råddent kirsebær på toppen af Florentinos usmagelige lagkage, hvis man henter De Gea. Keylor har gjort det helt igennem fantastisk, han står som en rollemodel for resten af truppen og repræsenterer Madridismoens værdier på allersmukkeste vis. Han burde tildeles anfører armbåndet og så kunne man lade et yngre talent spille sig ind på holdet en dag når tid er.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, SR4, TcRedondo, Vinícius, Fondo_Sur, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #3 af Steen
Det er en falliterklæring af højeste rang, hvis man ikke henter De Gea. Vi skal have de bedste spillere i verden, og der kan ikke herske tvivl om, at De Gea er den bedste målmand. Derudover er han 25 år, spansk og kan være vores målmand i de næste 10 år.
Navas har haft en god sæson, men der er nu stor forskel på en god og en fantastisk sæson...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, El Siete

10 år 2 måneder siden #4 af M_linding
Den er svær, synes jeg.

Isoleret set, vil jeg helst have De Gea, selvom Navas er en fremragende Madrid-spiller, på alle måder.

Spørgsmålet er måske, hvilke præmisser man kan agere ud fra. Kan man i Real Madrid udelukkende se på den individuelle spillers niveau, når man handler og sælger? Eller opnår man bedre resultater ved at bringe flere faktorer i spil? Processen med at udskifte Navas med De Gea ville blive noget halvskidt noget, kunne jeg godt forestille mig. Den pinlige historie fra sidste sommer vil komme frem igen. Det samme ville den høje pris på De Gea, Navas professionelle indsats og opførsel samt den kendsgerning at han var helt knust da han sidste sommer blev sendt til Manchester - og nu får samme behandling igen.

Det er en lidt dårlig historie, og jeg tænker at De Gea ville blive præsenteret i Madrid, imens der vil være en stemning af "var det overhovedet nødvendigt?"

Det minder mig lidt om alle de virksomheder, som af og til har fået øerne i maskinen, fordi de fejlagtigt har troet at deres eneste formål er at opnå maksimal profit til dem selv. Og hvad hvis De Gea ikke står lige så godt som Navas har gjort? Der er godt mange risici ved denne handel.. :)

Men jeg håber faktisk stadig på, at man henter De Gea;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 2 måneder siden #5 af Zyconith

Steen skrev: Vi skal have de bedste spillere i verden, og der kan ikke herske tvivl om, at De Gea er den bedste målmand.

Tja, med Keylors præstationer og stats i denne sæson kan det vel diskuteres?

Steen skrev: Derudover er han 25 år, spansk og kan være vores målmand i de næste 10 år.

Keylor har da også spansk statsborgerskab?

Steen skrev: Navas har haft en god sæson, men der er nu stor forskel på en god og en fantastisk sæson...

Det var vist ikke nødvendigt for at gøre din pointe klar? Keylor har været vores talisman hele sæsonen igennem.

10 år 2 måneder siden #6 af Raul7-2880

Steen skrev: Det er en falliterklæring af højeste rang, hvis man ikke henter De Gea. Vi skal have de bedste spillere i verden, og der kan ikke herske tvivl om, at De Gea er den bedste målmand. Derudover er han 25 år, spansk og kan være vores målmand i de næste 10 år.
Navas har haft en god sæson, men der er nu stor forskel på en god og en fantastisk sæson...

Så det en falliterklæring hvis man ikke henter Messi, Thiago Silva, Lahm, Busquet osv...?
Er enig i, at De Gea har været bedre, men Navas er bestemt ikke langt fra hans niveau så derfor giver det absolut ingen mening at udskifte ham.
If it aint broke dont fix it
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #7 af Mathiaska
I mine øjne er det besynderligt at hente De Gea udfra argumentationen, at man i Madrid skal have de bedste spillere. De Gea er fantastisk, der er slet ingen grund til at diskutere. Men det er Navas virkelig også - de som sætter spørgsmålstegn ved dette er ignorante, subjektive - eller begge dele.
I min verden er Navas helt oppe på niveau med de bedste denne sæson. Buffon, De Gea og selvfølgelig den evigt selvskrevne Neuer. Er der anledning til at tro, at hans niveau falder næste sæson?

Hvis Perez henter Navas vil det skære i mit hjerte og som Zyconith skriver, er Navas forbilledlig i alle facetter.
Han har spillet sublimt, han har holdt tungen lige i munden efter decideret at være blivet pisset direkte ned i halsen sidste sommer og så stråler manden af, at ingen kan eller vil det mere end ham. Udadtil virker han til at være blandt de som arbejder hårdest til træning og i mine øjne virker han utrolig vellidt blandt de øvrige spillere - hvordan skulle andet også kunne lade sig gøre ovenpå denne sæson.

Signalværdien i at hente De Gea bør være katastrofal. Hvis man ikke engang som årets målmand i ligaen og blandt de bedste i verden, kan vide sig sikker på sin plads, men bare bliver byttet ud pga. demografiske kriterier, hvor er vi så? Den transfer må give rynker på næsen lige fra det dårligste sæde på Bernabeu helt ind i de dybeste kroge på direktionsgangen.

Det værste er dog, at rygtet stopper ikke før De Gea bliver hentet.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Mathiaska.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Raul7-2880, TcRedondo, Mølbat, Kimbo, Nada mas, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #8 af Steen

Tja, med Keylors præstationer og stats i denne sæson kan det vel diskuteres?

Nej, det kan ikke diskuteres. Hvis man har set Manchester Uniteds kampe i denne sæson vil man vide, at De Gea er en bedre målmand. Han har haft langt flere afgørende redninger.

Keylor har da også spansk statsborgerskab?

Du kan godt se forskellen, ikke?

Det var vist ikke nødvendigt for at gøre din pointe klar? Keylor har været vores talisman hele sæsonen igennem.

Han har været god, men jeg tør godt vove den påstand, at De Gea ville have gjort det bedre..

@Raul7-2880

Så det en falliterklæring hvis man ikke henter Messi, Thiago Silva, Lahm, Busquet osv...?

Ja, det ville være en falliterklæring ikke at hente Messi, hvis det var muligt.

10 år 2 måneder siden #9 af Zyconith

Steen skrev: Du kan godt se forskellen, ikke?

Tror det francistiske islæt ved idéen forstyrrer det for mig...

Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Zyconith.

10 år 2 måneder siden #10 af SR4
Navas er verdens mest profesionnelle fodboldspiller. Hans personlighed overgår de fleste. Efter katastrofen i sommers skulle man tro han ikke havde lyst til spille længere. Og alligevel har han haft den ene mirakelredning efter den anden.
Han skal fortsætte de næste par år, både pga. hans personlighed og hans styrker som målmand.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sam, TcRedondo, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #11 af Mølbat
Først og fremmest tror jeg, at det ville være et PR-mareridt, hvis Real Madrid udskifter Navas med De Gea. Navas har flere gange reddet Los Blancos i denne sæson, og han må vel nu anses som én af verdens fem bedste målmænd. Jeg er ganske sikker på, at Real ville rende ind i en shitstorm af rang på diverse sociale medier, en lang række negative artikler fra forskellige store fodbold-aviser/nyhedssites og formentlig også en del intern uro, da Navas virker til at være vellidt i truppen. Alene signalværdien i at sortere en mand fra, som man sagtens kan argumentere for, har været den bedste Real Madrid-spiller i denne sæson, ville IMO være katastrofal.

Når det er sagt, så er det (omtale i pressen etc.) selvfølgelig ikke noget, som i sidste ende skal have den store indflydelse på, hvem Real Madrid henter. Jeg kan derfor sagtens følge argumentet med, at Los Merengues skal hente De Gea til sommer, da han bare er en bedre målmand. Dog har Navas i den her sæson overbevist mig om, at han har klassen til at forblive Reals førstekeeper i de næste par sæsoner. De Gea er måske en bedre målmand, men i min bog er det kun ganske marginalt, og derfor kan jeg ikke se den store grund til, at Real Madrid skal bruge €50 millioner (ifølge rygterne er det, hvad De Gea kan hentes for) her til sommer på en spiller, man i bund og grund ikke har behov for. I stedet bør de penge investeres i endnu en angriber eller endnu en defensiv midtbanespiller.

Argumentet med, at De Gea er spanier, giver jeg desuden ikke meget for. At vælge spillere ud fra nationaliteter giver IMO ikke den store mening. Derfor tilslutter jeg mig koret af folk, der ikke synes, at Real Madrid skal erstatte Keylor Navas efter sæsonen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 2 måneder siden #12 af Pelle

Mølbat skrev: Først og fremmest tror jeg, at det ville være et PR-mareridt, hvis Real Madrid udskifter Navas med De Gea. Navas har flere gange reddet Los Blancos i denne sæson, og han må vel nu anses som én af verdens fem bedste målmænd. Jeg er ganske sikker på, at Real ville rende ind i en shitstorm af rang på diverse sociale medier, en lang række negative artikler fra forskellige store fodbold-aviser/nyhedssites og formentlig også en del intern uro, da Navas virker til at være vellidt i truppen. Alene signalværdien i at sortere en mand fra, som man sagtens kan argumentere for, har været den bedste Real Madrid-spiller i denne sæson, ville IMO være katastrofal.

Når det er sagt, så er det (omtale i pressen etc.) selvfølgelig ikke noget, som i sidste ende skal have den store indflydelse på, hvem Real Madrid henter. Jeg kan derfor sagtens følge argumentet med, at Los Merengues skal hente De Gea til sommer, da han bare er en bedre målmand. Dog har Navas i den her sæson overbevist mig om, at han har klassen til at forblive Reals førstekeeper i de næste par sæsoner. De Gea er måske en bedre målmand, men i min bog er det kun ganske marginalt, og derfor kan jeg ikke se den store grund til, at Real Madrid skal bruge €50 millioner (ifølge rygterne er det, hvad De Gea kan hentes for) her til sommer på en spiller, man i bund og grund ikke har behov for. I stedet bør de penge investeres i endnu en angriber eller endnu en defensiv midtbanespiller.

Argumentet med, at De Gea er spanier, giver jeg desuden ikke meget for. At vælge spillere ud fra nationaliteter giver IMO ikke den store mening. Derfor tilslutter jeg mig koret af folk, der ikke synes, at Real Madrid skal erstatte Keylor Navas efter sæsonen.

Well... Forskellen på nr. 1 og 2 i ligaen var 1 sølle point. Hvis De Gea kunne have sikret det ene vitale point, så er 50 mio euro jo en dråbe i havet.
Jeg siger ikke, at det vil have forholdt sig sådan. Man skal bare ikke undervurdere, hvor mange point en keeper kan redde til sit hold i løbet af en sæson.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum