AS: David De Gea-rygte lever stadig

10 år 2 måneder siden #13 af nono
Jeg tror at det er meget simpelt for Perez. Navas med flere er fredet hvis de kommer hjem med La Undecima. Taber vi mod Atletico Madrid vil han have alle de undskyldninger han skal bruge til at udskifte hvemsomhelst på holdet under devisen "de vandt ikke trofæer".
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Enola_Daniel
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #14 af Enola_Daniel
Besvaret af Enola_Daniel på emne AS: David De Gea-rygte lever stadig
Pengene kan bruges bedre andet sted.
Selvom Kaylor har stået en fantastisk sæson tvivler jeg på man kan få ret meget for ham.

Derfor syntes jeg at pengene simpelthen bliver brugt for dårligt hvis man vælger De Gea.

Så lad Kaylor stå et par sæsonen endnu. Til den tid er De Gea blevet billigere eller der er kommet et andet alternativ som er mere interessant på det tidspunkt. F.eks. Gianluigi Donnarumma.

10 år 2 måneder siden #15 af BBB

Pelle skrev: Well... Forskellen på nr. 1 og 2 i ligaen var 1 sølle point. Hvis De Gea kunne have sikret det ene vitale point, så er 50 mio euro jo en dråbe i havet.
Jeg siger ikke, at det vil have forholdt sig sådan. Man skal bare ikke undervurdere, hvor mange point en keeper kan redde til sit hold i løbet af en sæson.

Helt enig! Derfor skal vi selvfølgelig heller ikke negligere de point, som Navas har reddet for os. Han gjorde det i stor stil i blandt andet den første del af sæsonen, hvor vi til tider spillede ynkeligt. Vi var slet ikke kommet så tæt på Barcelona, hvis vores bagerste mand havde været bare en lille smule utæt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Zyconith, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #16 af Pelle

BBB skrev:

Pelle skrev: Well... Forskellen på nr. 1 og 2 i ligaen var 1 sølle point. Hvis De Gea kunne have sikret det ene vitale point, så er 50 mio euro jo en dråbe i havet.
Jeg siger ikke, at det vil have forholdt sig sådan. Man skal bare ikke undervurdere, hvor mange point en keeper kan redde til sit hold i løbet af en sæson.

Helt enig! Derfor skal vi selvfølgelig heller ikke negligere de point, som Navas har reddet for os. Han gjorde det i stor stil i blandt andet den første del af sæsonen, hvor vi til tider spillede ynkeligt. Vi var slet ikke kommet så tæt på Barcelona, hvis vores bagerste mand havde været bare en lille smule utæt.

Fuldstændig enig. Jeg kan heller ikke beslutte med mig selv, om jeg ønsker De Gea eller Navas. Min pointe er blot, at en keepers købspris kan virke nok så høj, men man ofte glemmer, hvor vital han kan være for pointhøsten.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 2 måneder siden #17 af El Rojo
I mine øjne kan der ikke være tvivl om at De Gea er verdens bedste målmand i øjeblikket. Men jeg er samtidig af den holdning at Keylor har været i top3 over verdens bedste målmænd i år - har lidt svært ved at sige hvem andre end Neuer der skulle blande sig med ham efter DdG.

Skifter man en top3 målmand ud, der samtidig er TOPsympatisk og TOPprofessionel, så er det fuldstændig til grin. Jeg elsker Keylor Navas og jeg ville begræde hans exit, også selvom De Gea ville bringe en promille mere kvalitet til holdet.

10 år 2 måneder siden #18 af Kasillas
Er det muligt at lave en bestem ordning hvor De Gea får 30 La Liga kampe plus alle knock-out-kampe i CL imens Navas får alle Copa Del Rey kampe, gruppespillet i Champions League samt 8 kampe i la liga?

Bare en strøtanke fra undertegnet.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

10 år 2 måneder siden #19 af Dios
Det er 2 stort set identiske målmand. De har begge deres spidskompetence i reflekser på stregen, hvor de virkelig dominere. De har begge deres problemer i luften, og deres største mangler er med benene.

Det der taler for De Gea for mig er, at han har vist sig at være utrolig stabil og verdensklasse i flere sæsoner i træk nu. Han er stadig utrolig ung, og der er rigtig gode fremtidsudsigter med ham.
Det der taler imod De Gea er om købet overhovedet er nødvendigt nu, og hvor meget han vil han koste.

Det der taler for Navas er, at han er i klubben og at han i denne sæson har gjort det så godt, så han fortjener en chance til.
Det der taler imod Navas er hans alder, og hans fremadrettede niveau. Vi har mange gange set spillere have en fremragende sæson, hvor de efterfølgende sæsoner skuffer gevaldigt. Med vores transferban i vente, så er der bare ikke råd til ikke at have en kvalitetsmålmand.

Som jeg ser det, så skal vi købe De Gea, men ikke på bekostning af spillere som er en større nødvendighed. Det skal ikke hedde sig, at der så ikke er penge til en ny angriber, venstreback, defensiv midtbane etc..
De Gea er bare en klasse bedre end Navas som jeg ser det. Derudover taler hans tidligere meritter og hans alder virkelig for i mine øjne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 2 måneder siden #20 af Shevchenko
Jeg vild med Navas, men har man mulighed for at hente den spanke landsholdsmålmand, som er ligeså god eller bedre som den nuværende målmand samt 4 år yngre, så skal man naturligvis gå efter det - da det er at tage hensigt til de langsigtede visioner.

10 år 2 måneder siden #21 af Jaken
Er det kun mig, der er smålig nok til ikke at ville handle med dem igen? Jeg glemmer ikke at vi kunne have fået ham transferfrit til sommer, hvis De Gea havde haft noget mere is i maven og tænkt lidt mere rationelt (læs: der var ikke en jordisk chance for at LVG havde efterladt ham på bænken hele sæsonen, udløbende kontrakt eller ej).

Jeg vil i hvert fald blive små-bitter hvis United slipper afsted med det, og ender med at have haft en fantastisk spiller i en sæson yderligere og så tilmed får ham solgt for 50 mio. € til en hovedløs klub, der endda er helt fint besat i forvejen. Så kan man naturligvis tale faxmaskiner og egne fejl, men vil det ikke være helt ubegribeligt pinagtigt at vende tilbage, efter alt det der skete sidst, og er sket siden - både med fax, kompensation, kontraktforlængelse, Navas' sæson og den væsentligt højere transfersum?

Og det værste ved det hele, er jo næsten behandlingen af Navas. Det var slemt nok sidste sommer, da man hurtigt forsøgte at tvinge ham med et fly og få ham skippet afsted, og så blev nødt til, pinagtigt, at tage ham tilbage, hvorefter han endda har udvist imponerende professionalisme, og engagement, og fået produceret en fremragende sæson. Hvis man så efter alt det, alligevel vælger at aflæsse ham ved den først givne lejlighed, så bliver man da ikke meget mere nederdrægtig.

Real Madrid har sgu ikke behov for De Gea - og da navnlig ikke når der er væsentlig mere presserende sager at ordne - De Gea har behov for Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Daniel, BBB, AmorMadrid

10 år 2 måneder siden #22 af Siempre Madrid
Jeg er enig med dem, som mener at De Gea er en bedre målmand end Keylor Navas, men han er ikke en markant bedre målmand og han er ikke en investering på 50 millioner € værd.

Og så til det med Keylor Navas´ alder. Han er altså kun 29 år gammel og hvor mange målmænd har vi ikke set haft deres storhedstid til langt op i 30erne? Det er på ingen måde alarmerende med costaricaneren, som gennem flere sæsoner har vist sin store klasse i den spanske liga og der er ikke grund til at tro, at det ikke skal fortsætte i de kommende sæsoner også.

Lad Keylor Navas blive i de kommende sæsoner og se om ikke afløseren for ham findes i egne rækker, der er altså flere meget stærke målmænd (og endda nogen som ikke vender ryggen til hårde skud, notch notch, frk. Zidane).

Slutteligt, så kan jeg altså ikke slippe tanken om, at Keylor Navas har gjort sig betinget til at være det ufravigelige førstevalg på grund af hans præstationer på og uden for banen. Det vil være et rigtig skidt signal at sende, hvis man pludselig drager tvivl om en spiller, der har præsteret på så højt niveau og som har forholdt sig 100% loyal i tider, hvor man godt kunne have forventet bitre bemærkninger komme flyvende ud gennem sidebenene.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, SR4

10 år 2 måneder siden #23 af AmorMadrid

Dios skrev: Det er 2 stort set identiske målmand. De har begge deres spidskompetence i reflekser på stregen, hvor de virkelig dominere. De har begge deres problemer i luften, og deres største mangler er med benene.

Det der taler for De Gea for mig er, at han har vist sig at være utrolig stabil og verdensklasse i flere sæsoner i træk nu. Han er stadig utrolig ung, og der er rigtig gode fremtidsudsigter med ham.
Det der taler imod De Gea er om købet overhovedet er nødvendigt nu, og hvor meget han vil han koste.

Det der taler for Navas er, at han er i klubben og at han i denne sæson har gjort det så godt, så han fortjener en chance til.
Det der taler imod Navas er hans alder, og hans fremadrettede niveau. Vi har mange gange set spillere have en fremragende sæson, hvor de efterfølgende sæsoner skuffer gevaldigt. Med vores transferban i vente, så er der bare ikke råd til ikke at have en kvalitetsmålmand.

Som jeg ser det, så skal vi købe De Gea, men ikke på bekostning af spillere som er en større nødvendighed. Det skal ikke hedde sig, at der så ikke er penge til en ny angriber, venstreback, defensiv midtbane etc..
De Gea er bare en klasse bedre end Navas som jeg ser det. Derudover taler hans tidligere meritter og hans alder virkelig for i mine øjne.

Så vidt jeg husker var Navas essentiel for Levante de 3-4 år han var der. Og blev også kåret til årets målmand for Levante i 13/14-sæsonen. Udover det har han spillet fantastisk for Costa Rica, især ved VM, og nu har han så spillet en fremragende sæson for RM.
Han har spillet godt i længere perioder, så kan ikke se hvorfor han lige skulle dykke i niveau næste sæson. Tværtimod ser man, som Siempre også var inde på, mange målmænd som topper i trediverne, altså kan vi være heldige, og stadig have 4-5 måske endnu flere, gode sæsoner i vente.
Som jeg ser det, er det kun det, at han er fra Spanien, som taler for et køb af De Gea. Udover det synes jeg at Keylor har fortjent pladsen, både for sine fantastiske præstationer på banen, men også for sin professionalisme udenfor banen.

10 år 2 måneder siden #24 af Vinícius
I got a feeling.. Lad Navas blive.. Sådan helt uden nogen dybereliggende argumentation.. Lad ham blive!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum