Alex Ferguson: Derfor er Cristiano Ronaldo bedre end Messi
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sir Alex Ferguson har aldrig benægtet, at han har en svaghed for Cristiano Ronaldo, som han trænede i perioden fra 2003 til 2009.
Nu fortæller han, at han fortsat mener at Cristiano Ronaldo er en bedre fodboldspiller end Lionel Messi og han giver denne forklaring:
- Denne debat om Cristiano Ronaldo og Messi er interessant for mig, der tales meget om det. Misforstå mig ikke. Messi er en fantastisk spiller, det er som om at han bruger strømper, når han kontrollerer bolden. Men her kommer forskellen. Messi er spiller i Barcelona. Derimod kunne Cristiano Ronaldo spille for Stockport County og stadig score hattricks. Han har alt. Han kan sparke med begge ben, heade, han er lige så stærk som en løve....
Alex Ferguson fortæller om Cristiano Ronaldos dedikation til at arbejde:
- Gennem min tid i Manchester United havde jeg det held at arbejde med mange personer, som arbejdede mange timer ekstra for at blive bedre. Gary Neville blev en af de store gennem sit arbejde, ligesom David Beckham. Men Cristiano Ronaldo kæmpede til han blev han blev udmattet og det gør han stadig. Han ønsker bare at være den bedste i verden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det sagt, så holder argumentationen jo ikke. Hvor meget udretter Ronaldo egentlig selv? Messi er en spiller, der afdribler 2 eller 3 mand, og så skyder eller sætter sine medspillere op. Ronaldo er gået hen og blevet typen, der står rigtigt, og dermed er meget afhængig af at sine medspillere finder ham. Gad vide om de i Stockport County kan lægge indlæg som Marcelo og Carvajal?
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Raúl 7
- Gæst
-
Når det er sagt, så har jeg altid syntes Ronaldo er mere imponerende. Messi har et medfødt talent som er hans lave tyngdepunkt. Så har de proppet ham med hormoner så han er blevet unaturligt stærk for sin størrelse. Misforstå mig ikke, han har sikkert en rigtig høj træningsmoral, men hans talent er i høj grad hans lave tyngdepunkt og små driblinger. Altså medfødte ting.
Ronaldo har ikke nogle medfødte fordele. Han har trænet sig frem til alt. Det synes jeg er langt mere imponerende. Han har trænet sig til et vanvittigt hovedspil, skud med begge ben, hurtighed osv. Hvis man har Messis tyngdepunkt/krop så er man rigtigt godt stillet til at starte med. Medmindre man fucker det helt op, så vil han altid blive en god spiller. Ronaldo har selv udrettet det hele. Han er blevet verdens bedste ud af ingenting, hvor Messi er en guldklump der er blevet pudset lidt og sat ind på et hold der har bolden 70% af tiden.
Håber det giver en smule mening :D
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Så kunne Messi jo nok også udrette det samme ;)
Han kan ikke nå magasinerne på den høje hylde, og han kan kun nå boldene, når han må tage med hænder ;-)
BBB skrev:
Kratmus skrev: Så kunne Messi jo nok også udrette det samme ;)
Han kan ikke nå magasinerne på den høje hylde, og han kan kun nå boldene, når han må tage med hænder ;-)
Den var så oplagt ;)
- Juzizu
- Gæst
-
Juzizu skrev: Jeg har været inkarneret Real Madrid tilhænger, så længe jeg kan huske. Jeg bryder mig absolut om intet ved Barcelona og måden De driver Deres klub på. Ronaldo er nok den bedste spiller Real Madrid kommer til at have hos sig i mange år frem. Det er ufatteligt hvor god Ronaldo har gjort sig selv, ved at træne hver evig eneste dag, siden barns ben. Jeg må dog ærlig talt indrømme at Messi i mine øjne er den bedste spiller, verden nogensinde kommer til at opleve. Jeg kan ikke fordrage noget ved Barcelona, men jeg tager hatten af for Messi. Ja Ronaldo er en komplet atletisk spiller, der både kan med hoved, begge ben og har fart. Af den grund synes jeg at det er endnu mere imponerende, at en lille et benet spiller som Messi kan gøre de ting han nu gør, år efter år. Ja det er nok noget medfødt, kombineret med de homoner lægerne gav ham som lille, men det har sku også krævet ufattelig meget træning. Den dag Messi ikke er at finde i Barcelona, er den dag klubben falder. Klubben bliver aldrig det samme uden Ham, hvor jeg ser Real Madrid meget bedre stillet, den dag Ronaldo drager videre.
Her er jeg uenig. Barca har bare et vanvittigt setup, der gør det lettere at være spiller når man er i Barca. Bare se hvordan Suarez nærmest har opnået hvad Messi har, da han fik rollen som målscoreren. Messi har haft fordel af at spille for historiens bedste hold.
Og man kan vende den om og spørge sig selv om Barcelona havde haft historiens bedste hold uden Messi... Jeg ved det ikkeSR4 skrev:
Juzizu skrev: Jeg har været inkarneret Real Madrid tilhænger, så længe jeg kan huske. Jeg bryder mig absolut om intet ved Barcelona og måden De driver Deres klub på. Ronaldo er nok den bedste spiller Real Madrid kommer til at have hos sig i mange år frem. Det er ufatteligt hvor god Ronaldo har gjort sig selv, ved at træne hver evig eneste dag, siden barns ben. Jeg må dog ærlig talt indrømme at Messi i mine øjne er den bedste spiller, verden nogensinde kommer til at opleve. Jeg kan ikke fordrage noget ved Barcelona, men jeg tager hatten af for Messi. Ja Ronaldo er en komplet atletisk spiller, der både kan med hoved, begge ben og har fart. Af den grund synes jeg at det er endnu mere imponerende, at en lille et benet spiller som Messi kan gøre de ting han nu gør, år efter år. Ja det er nok noget medfødt, kombineret med de homoner lægerne gav ham som lille, men det har sku også krævet ufattelig meget træning. Den dag Messi ikke er at finde i Barcelona, er den dag klubben falder. Klubben bliver aldrig det samme uden Ham, hvor jeg ser Real Madrid meget bedre stillet, den dag Ronaldo drager videre.
Her er jeg uenig. Barca har bare et vanvittigt setup, der gør det lettere at være spiller når man er i Barca. Bare se hvordan Suarez nærmest har opnået hvad Messi har, da han fik rollen som målscoreren. Messi har haft fordel af at spille for historiens bedste hold.
Kimbo skrev:
Og man kan vende den om og spørge sig selv om Barcelona havde haft historiens bedste hold uden Messi... Jeg ved det ikkeSR4 skrev:
Læs hvad jeg skriver. Suarez viste hvor hurtigt han kunne tage Messi's rolle på holdet.