Morata-agent til møde på Estadio Santiago Bernabéu

10 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spanske Cadena SER var Álvaro Moratas agent, Juanma López, i dag til møde på Estadio Santiago Bernabéu for at forhandle nogle forhold på plads for den spanske angriber.

Mere og mere tyder på, at Morata har accepteret at blive købt tilbage af Real Madrid med henblik på et øjeblikkeligt videresalg, som vil give både ham selv og Real Madrid en stor økonomisk gevinst.

Real Madrid kan købe Álvaro Morata tilbage for 30 millioner € og herefter står flere klubber i kø for at købe spilleren for det dobbelte, heriblandt Paris SG og Arsenal.

Og netop sidstnævnte kan være målet for Álvaro Morata. I hvert fald melder de spanske medier, at Juanma López efter mødet på Estadio Santiago Bernabéu hastede videre til London for at forhandle med den engelske klub og Arsene Wenger menes at være klar til at betale 10 millioner € i årsløn til Morata for endelig at få en anstændig angriber i truppen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af Raul7-2880
Vildt at han koster det samme eller er mere værd end eksempelvis Özil, di maria, Mata, Sanchez, Costa, higuain osv...!

10 år 2 måneder siden #3 af Vinícius
Man ku' jo gå hen og blive Arsenal-fan :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 2 måneder siden #4 af HHB65
Hvis han vitterligt går hen og bliver solgt til 55-60 mio. Euro så synes jeg bare det er endnu et prima eksempel på en syg fodboldverden hvad angår penge. Det er jo vandvittigt at tænke på hvad der skal til så af penge for en komplet konkurrencedygtigt trup, og jeg håber ikke man får et sammenbrud hvor klubber bryder ned en efter en. Måske jeg er sortseer men ønsker ikke at den sport jeg elsker at se mest bliver ødelagt pga. penge.

10 år 2 måneder siden #5 af raul7=kongen

HHB65 skrev: Hvis han vitterligt går hen og bliver solgt til 55-60 mio. Euro så synes jeg bare det er endnu et prima eksempel på en syg fodboldverden hvad angår penge. Det er jo vandvittigt at tænke på hvad der skal til så af penge for en komplet konkurrencedygtigt trup, og jeg håber ikke man får et sammenbrud hvor klubber bryder ned en efter en. Måske jeg er sortseer men ønsker ikke at den sport jeg elsker at se mest bliver ødelagt pga. penge.

Undskyld, men er det ikke en lidt hyklerisk holdning? Fodboldverdenen bliver hverken værre eller bedre, fordi Morata eventuelt går for €60 mio. Vi taler trods alt om en 23-årig angriber med erfaring fra to af verdens største klubber og ligaer, en spiller som har præsteret i store kampe og været både u19- og u21-topscorer til EM. Sidste år var han tilmed på årets hold i Champions League. Jeg er heller ikke den store fan og ønsker ham ikke til Madrid, men det er svært at argumentere imod et stort potentiale, kombineret med en ydmyghed og personlighed som ikke skaber den store ravage.

Hvis du tror penge kan ødelægge fodbolden, så bliv BK Frem-fan. Topfodbold handler i høj grad om penge og har gjort det i mere end et årti. I øvrigt til stor fordel for Real Madrid.

10 år 2 måneder siden #6 af HHB65

raul7=kongen skrev:

HHB65 skrev: Hvis han vitterligt går hen og bliver solgt til 55-60 mio. Euro så synes jeg bare det er endnu et prima eksempel på en syg fodboldverden hvad angår penge. Det er jo vandvittigt at tænke på hvad der skal til så af penge for en komplet konkurrencedygtigt trup, og jeg håber ikke man får et sammenbrud hvor klubber bryder ned en efter en. Måske jeg er sortseer men ønsker ikke at den sport jeg elsker at se mest bliver ødelagt pga. penge.

Undskyld, men er det ikke en lidt hyklerisk holdning? Fodboldverdenen bliver hverken værre eller bedre, fordi Morata eventuelt går for €60 mio. Vi taler trods alt om en 23-årig angriber med erfaring fra to af verdens største klubber og ligaer, en spiller som har præsteret i store kampe og været både u19- og u21-topscorer til EM. Sidste år var han tilmed på årets hold i Champions League. Jeg er heller ikke den store fan og ønsker ham ikke til Madrid, men det er svært at argumentere imod et stort potentiale, kombineret med en ydmyghed og personlighed som ikke skaber den store ravage.

Hvis du tror penge kan ødelægge fodbolden, så bliv BK Frem-fan. Topfodbold handler i høj grad om penge og har gjort det i mere end et årti. I øvrigt til stor fordel for Real Madrid.

hmm synes egentlig ikke det er hyklerisk. Selvfølgelig ved jeg godt at pengene vil blive større og større i fodbolden og at vi som klub nyder godt af det i disse år med den økonomi Real har. Det jeg frygter er at væksten i summerne går for hurtigt og der pludseligt kommer en del rutschebaneture økonomisk for hold ide forskellige ligaer. Nu må vi se om jeg nogensinde får ret i mine bange antagelser.
Skal det sammenlignes lidt med den rigtige verden ser vi jo i disse år mange rige der bliver hyperrige, men mange i middelklassen mister købekraft og reelt bliver fattigere. Måske det ikke kan sammenlignes med fodbolden, men man kan jo frygte af afstanden bare bliver større og større mellem top og middelhold grundet økonomi.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved HHB65.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 2 måneder siden #7 af SR4

raul7=kongen skrev:

Hold op. At han kommer på årets hold i CL en enkelt gang og har været tidligere topscorer i ungdomslandsholdsturneringer gør ham ikke til 60 mio værd. I Real havde han ingen stor rolle. I juve sidste år havde han en over middel sæson og i denne sæson har han været over middel i slutningen af sæsonen. Hvis det er nok til at bliver 60 mio værd, så er Vasquez 120 mio værd.

10 år 2 måneder siden #8 af BBB

HHB65 skrev:

raul7=kongen skrev:

hmm synes egentlig ikke det er hyklerisk. Selvfølgelig ved jeg godt at pengene vil blive større og større i fodbolden og at vi som klub nyder godt af det i disse år med den økonomi Real har. Det jeg frygter er at væksten i summerne går for hurtigt og der pludseligt kommer en del rutschebaneture økonomisk for hold ide forskellige ligaer. Nu må vi se om jeg nogensinde får ret i mine bange antagelser.
Skal det sammenlignes lidt med den rigtige verden ser vi jo i disse år mange rige der bliver hyperrige, men mange i middelklassen mister købekraft og reelt bliver fattigere. Måske det ikke kan sammenlignes med fodbolden, men man kan jo frygte af afstanden bare bliver større og større mellem top og middelhold grundet økonomi.

Samfundsøkonomisk kan jeg sige, at det er noget pjat. Vi har haft en udvikling i rigtig mange år, og middelklassen får hele tiden adgang til flere luksusgoder. At man ikke kan købe alt betyder ikke, at man er blevet fattigere.

10 år 2 måneder siden #9 af Zyconith

BBB skrev:

HHB65 skrev:

raul7=kongen skrev:

Samfundsøkonomisk kan jeg sige, at det er noget pjat. Vi har haft en udvikling i rigtig mange år, og middelklassen får hele tiden adgang til flere luksusgoder. At man ikke kan købe alt betyder ikke, at man er blevet fattigere.

Det var dig der arbejdede på borgen for et eller centrum-højre parti ik'? At afvise en påstand af noget så veldokumenteret (at en stigende del af befolkningen indgår i underklassen, et fald i antallet af borgere tilhørende middelklassen og en stigning i befolkningen af "hyperrige") og derefter fremføre den ene overfladiske floskel efter den anden, kunne passende være et eksempel i ordbogen når man slår op under "pjat".

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Zyconith.

10 år 2 måneder siden #10 af Lars1991
"Det var dig der arbejdede på borgen for et eller centrum-højre parti ik'?" Hvis du virkleig vil have en saglig diskussion, tror du så du skal starte sådan der? Forstår virkelig ikkke nogen folks måde at diskutere på.
Og så det oven i købet off-topic.

10 år 2 måneder siden #11 af BBB

Zyconith skrev:

BBB skrev:

HHB65 skrev: Skal det sammenlignes lidt med den rigtige verden ser vi jo i disse år mange rige der bliver hyperrige, men mange i middelklassen mister købekraft og reelt bliver fattigere. Måske det ikke kan sammenlignes med fodbolden, men man kan jo frygte af afstanden bare bliver større og større mellem top og middelhold grundet økonomi.

Det var dig der arbejdede på borgen for et eller centrum-højre parti ik'? At afvise en påstand af noget så veldokumenteret (at en stigende del af befolkningen indgår i underklassen, et fald i antallet af borgere tilhørende middelklassen og en stigning i befolkningen af "hyperrige") og derefter fremføre den ene overfladiske floskel efter den anden, kunne passende være et eksempel i ordbogen når man slår op under "pjat".

Jeg glæder mig da til at den veldokumenterede påstand bliver dokumenteret.

I mellemtiden er verdens middelklasse estimeret til at stige til over 50% af klodens befolkning i 2030.
I 2000 var der en middelklasse på ca. 1,5 milliarder mennesker. Til sammenligning var der 4,5 milliarder i underklassen.
I 2010 var der en middelklasse på ca. 2 milliarder mennesker. Til sammenligning var der 4,5 milliarder i underklassen. Procentuelt vokser middelklassen, og underklassen mindskes (der er flere mennesker i 2010 end i 2000).
Verdensbanken estimerede i 2011, at udviklingen ville fortsætte, og at der i 2030 'kun' er 3 milliarder tilbage i underklassen (jeg foretrækker personligt ordet 'fattige'), og at middelklassen er steget til 5 milliarder mennesker. Pointen er egentlig blot, at der er en positiv udvikling.

Lokalt i Danmark kan man vælge at kigge tilbage i tiden på den udvikling, der har været. Min mor kunne ikke købe store farve TV. Det var forbeholdt de ringe. Min mormor kunne ikke købe en vaskemaskine. Det var forbeholdt de rige. Et sted tilbage kunne en af mine forfædre heller ikke købe et køleskab. Det var forbeholdt de rige. Som sagt glæder jeg mig til, at få dokumenteret hvor fattige middelklassen er ift. tidligere, for verdensbanken må jo have lavet en fejl så :-)

Så kan man altid diskutere definitionerne eller "flosklerne", som du kalder dem. En af definitionerne på middelklasse er, om ejer hus, bil etc, hvor en anden handler om, hvor meget man forbruger. Men det er jo bare floskler fra centrum-højre... og så selvfølgelig folk, der forsker i området...

Edit:
... Og det er sådan, at min mormors vaskemaskine hænger sammen med Morata's værdi....
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum