Historien om Mourinhos hårde angreb på Pedro León
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er næsten seks år siden, at José Mourinho rettede et lammende angreb mod Pedro León, da han på et pressemøde før CL-kampen mod Auxerre sagde følgende om den spanske offensiv-spiller:
- Pedro León er ikke Maradona. Det lyder som om, at man snakker om Zidane eller Maradona. For to dage siden spillede han i Getafe.
Forud var gået en udekamp mod Levante, hvor Pedro León ikke viste den ønskede attitude. Det fortæller Jerzy Dudek i sin selvbiografi:
- Pedro León kom til Real Madrid fra Getafe for 10 millioner € og han troede, at han var en superstjerne, men han var ikke fast mand fra start. Han startede på bænken mod Levante og det irriterede ham. Der stod 0-0 og Mourinho bad ham om at varme op, men i stedet for at gøre det rigtigt, begrænsede han sig til at stå ved hjørneflaget. Jeg sad tæt ved Mourinho og han så det. Han blev rasende: ”Se hans mangel på offervilje. Og bagefter er han fornærmet over, at han ikke spiller”.
Kampen endte 0-0 og Pedro León fik en halv times spilletid, hvor han havde to muligheder for at afgøre kampen. I omklædningsrummet efter kampen, blev Pedro León konfronteret af Mourinho:
- Du er meget lidt professionel. Du tror, at du kan snyde mig og dine holdkammerater. Jeg så din opvarmning og du kunne ikke gøre mindre, men alligevel satte jeg dig på banen. Du havde to klare muligheder for at score, men du var ikke klar til det. Ønsker du at spille i Real Madrid? Her får alle deres fem minutter og du har brugt dine.
Den ophedede stemning fortsatte til træningen dagen efter. Jerzy Dudek fortæller:
- Dagen efter trænede vi med henblik på Champions League. Pedro León troede, at han skulle spille, men Mourinho samlede os midt på banen og sagde til ham: Jeg beklager meget, men du er ikke interesseret i at spille for Real Madrid. Jeg beklager. Andre ville give deres liv for denne trøje, men ikke dig.
I stedet vendte han sig mod Juan Carlos, som samme dag var blevet rykket op for at træne med førsteholdet og Mourinho spurgte ham:
- Hvor gammel er du?
- 19 år, svarede Juan Carlos.
”Ønsker du at spille for Real Madrid?”, spurgte Mourinho, hvilket Juan Carlos naturligvis kun kunne bekræfte.
”Og når jeg beder dig om at varme op, så gør du det?”. Juan Carlos bekræftede igen, hvorefter Mourinho sagde:
- Godt, så er du på bænken på tirsdag.
Herefter vendte Mourinho sig mod Pedro León og sagde:
- Du kan se kampen hjemme, for jeg har behov for spillere, som vil dø for holdet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
nono skrev:
Vist ikke samme episode, men det fortæller meget godt, at de to nok ikke er på julekort med hinanden ;-)
M_linding skrev: Hvis den historie er 100% korrekt, så fik jeg lige lidt af min gamle kærlighed for Mou tilbage :)
Tænkte nøjagtig det samme!
Jeg kendte den ikke før, men nu er der endnu større grund til at være tilfreds med både Pedro León's afsked og Mourinho's ankomst. Nogle gange skal spillerne have et wake-up call, og spillerne har helt sikkert fået det i denne situation.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
raul7=kongen skrev: Gør det ikke mere León til en tosse end Mourinho til Madridista?
På årsdagen for Alfredo di Stefanos sidste kamp for Real Madrid, fordi han satte sig selv over klubben, kan man vist godt kalde Mourinhos ageren i ovenstående tilfælde for rendyrket Madridismo og helt korrekt håndtering af sagen mod León, som åbenlyst var en tosse.
At Mourinho så sidenhen fik et par sager på kappen (Jeg kan kun komme på øjeprikket), som ikke repræsenterede Madridismoen på bedste vis, er en anden sag. Men ikke uvæsentlig. Så langt vil jeg godt gå.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev:
raul7=kongen skrev: Gør det ikke mere León til en tosse end Mourinho til Madridista?
På årsdagen for Alfredo di Stefanos sidste kamp for Real Madrid, fordi han satte sig selv over klubben, kan man vist godt kalde Mourinhos ageren i ovenstående tilfælde for rendyrket Madridismo og helt korrekt håndtering af sagen mod León, som åbenlyst var en tosse.
At Mourinho så sidenhen fik et par sager på kappen (Jeg kan kun komme på øjeprikket), som ikke repræsenterede Madridismoen på bedste vis, er en anden sag. Men ikke uvæsentlig. Så langt vil jeg godt gå.
Hehe, det var egentlig ikke for helt at åbne den gamle debat. Men blot for at bidrage med et andet perspektiv, end at Mourinho er fantastisk, fordi han behandler en doven hund, som denne bør behandles.
Mourinho kontra Madridismo-debatten tager vi over en kold øl i morgen. Ikke at vi bliver enige der, men det er mere behageligt ;)