Benzema: Jeg er ikke med til EM på grund af en racistisk del af Frankrig

10 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Karim Benzema har i et interview med spanske Marca bragt sindene i kog i hjemlandet.

I interviewet bliver han spurgt, om han tror at Deschamps eller præsidenten for det franske fodboldforbund har truffet beslutning om at udelade ham fra EM efter pres udefra og om han tror, at Didier Deschamps er racist, sådan som Eric Cantona har sagt. Til det svarer Benzema:

- Nej, det tror jeg ikke. Men han er mærket af presset fra en racistisk del af Frankrig. Man skal vide, at i Frankrig kom et ekstremistisk parti til anden runde ved de seneste to valg. Jeg ved ikke, om det udelukkende er Didier Deschamps afgørelse, for jeg har haft det godt med ham, med præsidenten for forbundet. Ja, med alle. Jeg har ikke et problem med nogen! Alligevel forsøger man at sælge historier om, at jeg er en person, som skaber problemer, at jeg opfinder historier og aldrig er tilfreds....det er løgn. Jeg har mere end 40 millioner fans på de sociale medier og man siger, at folk ikke kan lide mig. Det er latterligt. Der har været meget pres, helt sikkert, men det skyldes også visse journalister, som har bragt ting i TV, som ikke er rigtigt. Nu er der så disse afstemninger, som jeg ikke giver meget for. For man kan ikke have 40 millioner følgere og så ikke være ønsket. Jeg ved ikke, om det er Didier Deschamps afgørelse eller præsidentens, men jeg ville gerne have at det altid var dem, som bestemte og at de ikke lod sig presse. Og det er det, som jeg føler er sket. Når det er sagt, og det siger jeg altid, så holder jeg med Frankrig og ønsker dem alle det bedste.

Kritikken i Frankrig har her til morgen været særdeles hårdhændet mod Karim Benzema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af BBB
Det er godt nok en idiotisk udtalelse. Den er egentlig dummere, end når Messi siger, at han ikke læser hans kontrakter, før han skriver under - jeg troede, at der ville gå mindst to uger, før den udtalelse blev slået, men der gik åbenbart kun et par dage.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #3 af Brylle

BBB skrev: Det er godt nok en idiotisk udtalelse. Den er egentlig dummere, end når Messi siger, at han ikke læser hans kontrakter, før han skriver under - jeg troede, at der ville gå mindst to uger, før den udtalelse blev slået, men der gik åbenbart kun et par dage.

Hvorfor?
Han er ikke udtaget til truppen af en grund. Sportsligt er det fuldkommen uforståeligt. Juridisk kan jeg heller ikke se, da han ikke er dømt. Valbuena er ikke med, så man står heller ikke med to spillere, der ikke kan med hinanden. Jeg kan sagtens forstå, hvis Benzema føler sig forfulgt.

10 år 2 måneder siden #4 af BBB

Brylle skrev:

BBB skrev: Det er godt nok en idiotisk udtalelse. Den er egentlig dummere, end når Messi siger, at han ikke læser hans kontrakter, før han skriver under - jeg troede, at der ville gå mindst to uger, før den udtalelse blev slået, men der gik åbenbart kun et par dage.

Hvorfor?
Han er ikke udtaget til truppen af en grund. Sportsligt er det fuldkommen uforståeligt. Juridisk kan jeg heller ikke se, da han ikke er dømt. Valbuena er ikke med, så man står heller ikke med to spillere, der ikke kan med hinanden. Jeg kan sagtens forstå, hvis Benzema føler sig forfulgt.

Fordi der stadig er en igangværende sag. At han fornægter og bare trækker racist-kortet er da noget af det dummeste, han kan gøre.
Det er sjovt, at det aldrig har været et issue før sagen. Men der er måske først kommet racister til efter sexskandalen?

10 år 2 måneder siden #5 af Raul7-2880
Hovedårsagen bag den manglende udtagelse er selvfølgelig ikke pga. det racistiske del. MEN det nuværende racistiske klima i Frankrig (Hate Crime osv.) efter angrebene i Frankrig har bestemt ikke hjulpet Benzema' muligheder for udtagelsen til EM.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #6 af Brylle

BBB skrev:

Brylle skrev:

Hvorfor?

Fordi der stadig er en igangværende sag. At han fornægter og bare trækker racist-kortet er da noget af det dummeste, han kan gøre.
Det er sjovt, at det aldrig har været et issue før sagen. Men der er måske først kommet racister til efter sexskandalen?

Man er jo uskyldig til det modsatte er bevist. Eller gælder det ikke Benzema?
Han har jo ikke haft en grund til at udtrykke sig om dette før nu. Vi må gætte på, at det er et spørgsmål, han har fået på baggrund af annonceringen af den franske trup. Normalvis vil en journalist vel ikke bare kontakte ham for at høre om hans politiske holdning.

10 år 2 måneder siden #7 af SR4

Raul7-2880 skrev: Hovedårsagen bag den manglende udtagelse er selvfølgelig ikke pga. det racistiske del. MEN det nuværende racistiske klima i Frankrig (Hate Crime osv.) efter angrebene i Frankrig har bestemt ikke hjulpet Benzema' muligheder for udtagelsen til EM.

Lige præcis. Tror ikke som sådan men bare har været racistisk og tænkt Benzema ikke skal med. Men det er som om man bare har ventet på der skulle ske "et eller andet" uanset om det fair KUN for at afholde ham fra at spille EM.

10 år 2 måneder siden #8 af BBB

10 år 1 måned siden #9 af BBB
www.mediano.nu/oversigt/2016/6/1/frankri...e-bliver-endnu-bedre

De nævner kort Benzema-historien af et par omgange. De kommer frem til så mange andre: At Benzema selvfølgelig ikke skal med.
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved BBB.

10 år 1 måned siden #10 af SR4

BBB skrev: www.mediano.nu/oversigt/2016/6/1/frankri...e-bliver-endnu-bedre

De nævner kort Benzema-historien af et par omgange. De kommer frem til så mange andre: At Benzema selvfølgelig ikke skal med.

Kan du give et referat af hvorfor de mener han ikke skal med?
Hvis det også omhandler at han er mistænkt for noget han ikke dømt, så behøves du ikke :)

10 år 1 måned siden #11 af Jaken

Ikke for at sige noget ondt om Jan Michaelsen og Christian Wolny, men at bringe dem i spil, lukker næppe en debat ;-)

Jeg har før givet udtryk for min harme over Benzema-harmen, og var jeg landstræner for Frankrig, havde jeg klart taget ham med. Det handler om det sportslige og der kan ikke være tvivl om hvem der er bedst af Benzema, Giroud og Gignac. Det ville, for mit vedkommende, først være en anden sag hvis han enten var blevet dømt eller hvis resten af truppen nægtede at spille med ham.

Hvorfor Gignac så også er blevet valgt på bekostning af Gameiro eller Lacazette, er mig en gigantisk gåde, men så igen, jeg har sgu ikke set noget mexicansk fodbold…

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

10 år 1 måned siden #12 af BBB

Jaken skrev:

Ikke for at sige noget ondt om Jan Michaelsen og Christian Wolny, men at bringe dem i spil, lukker næppe en debat ;-)

Det tror jeg heller ikke, at det gør. De er inde omkring, at han er Frankrigs bedste angriber. De kommer dog også omkring, hvor meget tid spillerne skal tilbringe sammen, og hvor vigtigt det er, at spillerne fungerer sammen uden for banen. Derind passer en spiller, der har afpresset en holdkammerat, ikke. Så kan man tale om, at personen ikke er dømt, men vi så fx i Randers, hvordan det gik med Keller, selvom han ikke havde gjort noget ulovligt.

Jaken skrev: Hvorfor Gignac så også er blevet valgt på bekostning af Gameiro eller Lacazette, er mig en gigantisk gåde, men så igen, jeg har sgu ikke set noget mexicansk fodbold…

Pas. Jeg ved, at Lacazette har haft en dårlig sæson, men det ville Ronaldo også have, hvis Benzema, Bale, James, Isco, Modric og Kroos var skadet. Det er vist noget i samme stil med Lyon.

Leveret af Kunena Forum