Chelsea insisterer på Morata

10 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse kan Álvaro Moratas fremtid være afklaret allerede i løbet af denne uge.

Chelseas nye træner Antonio Conte har store planer med den unge spanier og derfor vil man gerne have Real Madrid til at købe ham tilbage for straks at sælge ham videre til London-klubben.

Conte ville allerhelst forhandle direkte med Juventus uden om Real Madrid, men en sådan handel vil være praktisk talt umulig at gennemføre, idet Real Madrid har indføjet en kontrakt, som tvinger Juventus til at betale 80 millioner €, såfremt man sælger Morata til en anden klub bag om ryggen på Real Madrid.

Det giver sig selv, at en sådan handel aldrig bliver rentabel for de italienske mestre, hvis eneste vej altså er et salg til Real Madrid for de 30 millioner €, som er frikøbs-klausulen, der naturligvis kun kan udløses, såfremt Álvaro Moratas selv indvilger i at forlade Juventus.

Flere klubber meldes dog klar til at fordoble Moratas løn, heriblandt Chelsea, Arsenal og Paris SG og der tales om, at Real Madrid kan sælge Morata videre for op imod 65 millioner €.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #2 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Chelsea insisterer på Morata
de 80 mio euro giver mig endelig svar på mit spørgsmål :D Dog lidt sent et :P

10 år 1 måned siden #3 af Numeredoce
Det er muligvis formuleringen "bag om ryggen" der forvirrer mig, men.... Hvis Juventus fortæller Real Madrid, at de er ved at sælge Morata, og Madrid så vælger at indfri tilbagekøbsklausulen (for at sælge ham videre til Chelsea)..... så kan Morata vel stadig bare sige nej til Real Madrid, og derved stadig blive solgt direkte fra Juventus til Chelsea mod en, formodentligt, større sign-on fee?

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

10 år 1 måned siden #4 af Siempre Madrid

Numeredoce skrev: Det er muligvis formuleringen "bag om ryggen" der forvirrer mig, men.... Hvis Juventus fortæller Real Madrid, at de er ved at sælge Morata, og Madrid så vælger at indfri tilbagekøbsklausulen (for at sælge ham videre til Chelsea)..... så kan Morata vel stadig bare sige nej til Real Madrid, og derved stadig blive solgt direkte fra Juventus til Chelsea mod en, formodentligt, større sign-on fee?

Nej, frem til juli næste år kan Juventus kun sælge til Real Madrid, hvis ikke de vil af med 80 millioner €. Sådan har jeg forstået det, i hvert fald.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Numeredoce

Leveret af Kunena Forum