Stadig forhandlinger om Alaba

10 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid har ikke opgivet at hente David Alaba i Bayern München.

En udsending fra den spanske klub forhandlede ifølge spanske AS i sidste uge i München om købet af den østrigske landsholdsspiller og det skal Bayern Münchens sportslige ledelse efterfølgende have meddelt Alabas bagland.

Den tyske mesterklub afviste dog, at sænke prisen på de krævede 80 millioner € og eftersom Real Madrid kun synes villig til at betale 50 millioner € for Alaba, er der lang vej til enighed mellem de to store klubber.

José Ángel Sánchez skal have haft samtaler med David Alabas far, George Alaba, i både München og Wien for at redegøre for klubbens planer med spilleren, som kan dække flere positioner på banen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #2 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Stadig forhandlinger om Alaba
De priser er virkelig ikke sjove længere.. 80 euro for Alaba?!
Perez har selv været med til at udvikle den her kultur ved at tive 80 for James og 90 for Bale
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

10 år 1 måned siden #3 af Klubben
Besvaret af Klubben på emne Stadig forhandlinger om Alaba
Kunne være for fedt med Alaba i verdens smukkeste trøje. Ung spiller dog med rigelig kendskab til kampe på højeste niveau.
Utal af muligheder med Alaba på banen med hans fodboldmæssige kvaliteter, manden kan jo dække halvdelen af positioner på banen om nødvendigt (måske ikke på højeste plan).
80 mill? - hvorfor ikke? Han kan blive i klubben på top plan de næste 10 år! Og til sammenligning med priserne vi købte James for, samt de priser der bliver snakket om i forbindelse med Pogba ser jeg ikke 80 som værende helt ud i hampen.

Hala Madrid

10 år 1 måned siden #4 af Fondo_Sur
De her priser får en ende på et tidspunkt. Meget vel ikke inden for de kommende år, men på et tidspunkt!

Der skal gå's all in på unge og knap så dyre spillere.

10 år 1 måned siden #5 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Stadig forhandlinger om Alaba

Fondo_Sur skrev: De her priser får en ende på et tidspunkt. Meget vel ikke inden for de kommende år, men på et tidspunkt!

Der skal gå's all in på unge og knap så dyre spillere.

Hvorfor tror du det? :)

10 år 1 måned siden #6 af M_linding
Når Real Madrid kaster 70-80-90 mio. euro efter en spiller, er det fordi spilleren også er en investering i branding. Og derfor kan man lægge formuer for Zidane, Ronaldo, Beckham, CR7, James, Bale osv, og efterfølgende præsentere regnskaber med vækst. Derfor har disse handler vist sig, at slet ikke være så groteske, som mange gerne vil gøre dem til.

En spiller som Alaba er slet ikke den type spiller eller person - som jeg ser det - der kan genere en helt masse omtale og global Real Madrid-hype. Og derfor kan jeg ikke forestille mig, at man vil betale noget der minder om 80 mio. euro for ham. Ville han overhovedet være en sikker starter?
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved M_linding.

10 år 1 måned siden #7 af Klubben
Jeg kan godt se hvad du mener i forhold til branding effekt og det salg af merchandise som efterfølger af profil som du nævner.
Dertil tror jeg Alaba ville kunne gøre en fed figur og bringe noget nyt til truppen i form at han kan afløse Marcello som hans måske stærkeste position på banen. Jeg ser bare mange muligheder for at lade ham afløse på midtbanen, stå som central forsvar i de kampe hvor modstanderen afventer.
Dertil er jeg fan af hans langskud - ikke lige så vildt som den lille Carlos, men han trak hvertfald også noget branding til Bernabeu.

I øvrigt ser vi nok desværre frem imod en perioden uden muligheder for at købe nye spillere, så lad os da få nogle gode nogle inden for dørene så det ikke får noget betydning ;o)

Hala Madrid
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Klubben.

10 år 1 måned siden #8 af M_linding

Klubben skrev: Jeg kan godt se hvad du mener i forhold til branding effekt og det salg af merchandise som efterfølger af profil som du nævner.
Dertil tror jeg Alaba ville kunne gøre en fed figur og bringe noget nyt til truppen i form at han kan afløse Marcello som hans måske stærkeste position på banen. Jeg ser bare mange muligheder for at lade ham afløse på midtbanen, stå som central forsvar i de kampe hvor modstanderen afventer.
Dertil er jeg fan af hans langskud - ikke lige så vildt som den lille Carlos, men han trak hvertfald også noget branding til Bernabeu.

I øvrigt ser vi nok desværre frem imod en perioden uden muligheder for at købe nye spillere, så lad os da få nogle gode nogle inden for dørene så det ikke får noget betydning ;o)

Du har selvfølgelig en pointe i, at med transferkarantænen i baghovedet, kan det være en stor gevinst at have så alsidig en spiller som Alaba i truppen... Det er måske det Bayern har gennemskuet, og derfor presser prisen ekstra meget;)

10 år 1 måned siden #9 af Klubben
Haha, ja de er sgu udspekulerede de tyskere!

Hala Madrid

10 år 1 måned siden #10 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Stadig forhandlinger om Alaba
Jeg synes, at det er farligt at smide så mange penge efter en mand, hvor man kan blive i tvivl om, hvor skal spille.

Hans bedste plads er uden tvivl på backen, hvor vi i forvejen har en verdensstjerne. Det at han kan agere på så mange positioner er selvfølgelig lækkert, men også farligt.

Jeg frygter, at han aldrig vil falde til fordi han kan være svær at placere i truppen, hvis han er back up på flere forskellige pladser.

Leveret af Kunena Forum