Ny Madridista.dk mener
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
(Ny madridista.dk mener!)
Real Madrid levnes med udgangspunkt i skader og intern uro ikke mange chancer forud for denne aftens El Clásico, men man skal vist være mere end almindeligt naiv for at tro på, at de hvidblusede blot vil lægge sig ned og lade catalonierne trampe hen over dem.
For det kan såmænd godt være, at vi mangler verdens med afstand bedste målmand, at vi er uden det måske bedste centrale forsvar i verden, at La Ligas snurretop nummer et har karantæne og at vores favorit venstreback stadig ikke er på toppen ovenpå sin skade.
Og hvad så?Det er muligt, at den slags jammerlige undskyldninger er gangbare i mindre bemidlede klubber, men den går altså ikke i Real Madrid!
Her vil de aldeles glimrende alternativer, som klubben råder over, træde i karakter og vise, at de er kompetente til at varetage opgaven i profilernes fravær. En Adán får sin ilddåb, og det er endda med visheden om, at han er mere et par klasser bedre end den langhårede fløjte-musikant i den modsatte ende. Carvalho har prøvet det hele før, og Varane er ikke for sjov med i kategorien som verdens største forsvarstalent. På højre backen får vi formentlig Essien at se, og selvom det ikke ligefrem er hans favoritposition, så er det uomtvisteligt, at ghaneseren altid ofrer sig for holdet. Og Arbeloa? Han indtræder på venstre back og vedbliver naturligvis med at imponere med sin ro og forudseenhed.
Helt håbløst ser det altså ikke ud, vel?
Rent offensivt mangler madrilerne intet, og med di Marías svigtende form in mente foretrækker jeg personligt at se Callejón fra start frem for den lidt for splejsede argentiner. Desuden er der nok næsten tårepersende smukt ved at se Callejón kysse vores smukke logo. Særligt i en El Clásico – husk på, at han med en fortid i Espanyol og en nutid i Real Madrid ligger højt på listen over hadefigurer i diverse FC Barcelona fanklubber.
Det er næsten så himmelråbende useriøst, at det er smukt.
Og så kan det da godt være, at Barcelona er stukket i et uhenteligt udbrud i ligaen, men det ændrer ikke ved det faktum, at disse indbyrdes opgør har deres eget liv. Et El Clásico vil altid være noget særligt – personligt har jeg ingen problemer med hensyn til spillernes motivation forud for aftenens opgør, og jeg forventer endnu en gang et tæt opgør, hvor det igen bliver marginaler og enkeltmandsgenialiteter, der bliver afgørende for slagets udfald.
Hvis man ikke stoler på sit hold forud for en sådan opgave, så vil jeg på kraftigste foreslå, at man tager sin klubrelation op til seriøs overvejelse, og eventuelt skifter over på Kanal 4, hvor de sideløbende med aftenens kamp sender et par afsnit af ’Sinke-liv’.
Jeg lover til gengæld at sidde klar i sofaen med en tindrende tro på, at vores hold sagtens kan overkomme aftenens opgør … mit hvide hjerte er ikke i tvivl!
Juntos Podemos!
Oscar Gomez Svendsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
VI VINDER, HALA MADRID
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Jeg håber på en opstilling ala denne her.
Adan
Arbeloa-Varane-Albiol-Marcelo (så længe han kan, så kan Nacho/Essien tage over)
Kherdira-Alonso
Callejon-Özil-Ronaldo
Higuain
Khedira er at foretrække før Modric, da Khediras defensive evner er bedre og derfor nødvendige i dag. Hans dybdeløb er blevet forbedret på det seneste og tror det kan give mulighedere mod et knapt så stærkt Barca forsvar. Modric kunne evt. få den offensive også rykke Özil ud på højresiden, hvor han til tider har haft sin største succes i El Clasico ogørene, men jer er generelt modstander af at afvige for meget for eget system og synes også det ville være en skam, at rykke ham for langt væk fra Ronaldo.
Higuain foretrækker jeg, da han er mere spydspids end Benzema og det har man brug for mod Barca. Han er derinde når chancen byder sig og har generelt vist sig god til at komme frem til chancer mod Barca, når vi spiller meget direkte (Super Cup kampen på hjemmebane i sommers). Derudover så synes jeg at en Benzema på bænken er et stærkt kort. Hans alsidighed kommer han lidt til last i forhold til at starte inde. Han vil både kunne erstatte Pipita direkte, tage en fløj samt være en del af en offensiv udskiftning alt efter behov i anden halvleg.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Jeg håber vi stiller sådan:
Adan
Arbeloa-Varane-Carvalho-Marcelo
Khedira-Alonso
Modric
Øzil Ronaldo
Benzema
Slaget bliver på midten så derfor ville vi sikre os en solid midtbane via de 3 spillere.
Jeg tror Mourinho vil stille holdet sådan:
Adan
Essien-Varane-Carvalho-Arbeloa
Khedira-Alonso
Modric
Øzil Ronaldo
Benzema
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Til gengæld er Pinto nu heller ikke verdens bedste målmand og deres forsvar lukker mål ind i hobevis, så lur mig om Benzema, Özil og Cristiano ikke nok skal volde dem nogle problemer. Men helt optimist er det nu en smule svært at være, for betingelserne er unægteligt en anelse sværere i aften end de tidligere Clasicos. Men Real Madrid lægger sig aldrig ned, især ikke mod Barcelona, og især ikke på Bernabeu.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Storken
- Gæst
-
ZizouMo skrev: Pas på Storken kommer efter dig :-D
Undskyld? Jeg må have misset en pointe.
Storken skrev:
Det tror jeg du har faktisk.
"Callejon er en bedre udgave af Pedro, og han har fint kunne klare disse opgør, så selvfølgelig kan Calletti også det :-)"
Havde forventet en kommentar fra dig til det der blev skrevet. Jeg selv synes at Pedro er en meget bedre spiller end Callejon, der en grund til at Pedro tit er at finde på det spanske landshold.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Storken skrev:
Han kaldte Callejon en bedre udgave af Pedro...
Finder du dig i det?!..;)
- Storken
- Gæst
-
Man må dog også se realiteterne i øjnene. Pedro har i denne sæson ikke spillet op til den standard, der kræves i en klub af Barcas kaliber. Pedro har lavet 7 mål i 30 kampe for Barca i denne sæson - det er bare ikke godt nok. Jeg er dog sikker på, at han nok skal finde formen igen. Han spiller trods alt rigtig godt på det spanske landshold for tiden.
Callejon er i min bog ikke nogen fantastisk fodboldspiller. Han er typen, man sætter ind i slutningen af kampen, hvor han har muligheder for at udnytte modstanderens træthed. Han falder generelt igennem i de kampe, hvori han starter på banen. Jeg har det lidt på samme måde med Tello i Barca.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Storken skrev: Personligt vil jeg mene, at Pedro er en langt bedre fodboldspiller end Callejon. Ikke mindst på baggrund af tidligere meritter.
Man må dog også se realiteterne i øjnene. Pedro har i denne sæson ikke spillet op til den standard, der kræves i en klub af Barcas kaliber. Pedro har lavet 7 mål i 30 kampe for Barca i denne sæson - det er bare ikke godt nok. Jeg er dog sikker på, at han nok skal finde formen igen. Han spiller trods alt rigtig godt på det spanske landshold for tiden.
Callejon er i min bog ikke nogen fantastisk fodboldspiller. Han er typen, man sætter ind i slutningen af kampen, hvor han har muligheder for at udnytte modstanderens træthed. Han falder generelt igennem i de kampe, hvori han starter på banen. Jeg har det lidt på samme måde med Tello i Barca.
Thumps up, MEN. Callejon er 4 år ældre, og derfor vil jeg tillade mig at sige at der er forskel på forventningerne. Callejon burde allerede være fast, eller bare tæt på. Din beskrivelse af Callejon er rimelig god. Mange Real Madrid fans har en tendens til at overdrive hvor gode vores spillere er. Flere efter Callejon kan nævnes. Mourinho håber på Callejon kan gøre en forskel, og derfor ender det nogen gange med at vi angriber med 3-4 mand, efter Callejon er kommet på banen. Det der gør at jeg kan lide Callejon, er at han spiller med hjertet, ligesom et par andre i klubben. (Dog langt fra Puyol, som næsten lever på dette :P )
Tello har masser af tid endnu, Callejon fik jo sit gennembrud som 25-årig. Tello har tildels fået det.. :) De er såmænd gode at have på bænken, men så heller ikke meget mere. Jeg ville aldrig sætte min lid til Callejon hvis han skulle stå overfor Cole eller Ivanovic fra Chelsea..
- OliverDenmark
- Gæst
-