Zidane på første pressemøde: Jeg er meget tilfreds med truppen

10 år 2 uger siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane holdt i dag sæsonens første pressemøde, da han i Montreal svarede på spørgsmål efter den første trænings-session.

Her blev han spurgt ind til følgende emner:

Hvordan er Real Madrids opstart?

- På bedste vis. Det er første træningsdag og vi er glade for at være tilbage i arbejdet. Vi ved samtidig, at mange spillere fortsat er ude, men jeg er glad for at være sammen med spillerne igen.

Morata?

- Han er en spiller på dette hold. Han er vendt tilbage og jeg er glad. Han er en af klubbens egne, han kender Real Madrid og helt ærligt er vi, og særligt jeg, glade for at se Álvaro hos os. Og ser vi længere frem........vi har en meget bred trup og alle bliver vigtige og Álvaro bliver en del af det.

Har du bedt præsidenten om noget?

- Det vigtigste er arbejdet. Vi har ti dage til at arbejde og de er vigtige. Vi har ti dage og så tre kampe og det er for mig det vigtigste. Derefter vil vi så småt afgøre nogle ting og vi vil gøre tingene som vanligt. Og frem til den 31. august ved vi ikke, hvad der kan ske. På hvert hold og på et hvert tidspunkt Vi er glade for den trup, vi har og vi endte med at vinde Champions League...

Montreal:

- Det er en aftale, som klubben har lavet. Der er mange områder, vi kunne have taget til, men for mig er det en fornøjelse at komme her. Det er et venligtsindet land, storslået og vigtigst er det, at vi kan arbejde, fordi det er et dejligt sted og faciliteterne er fantastiske til at arbejde.

Pogba:

- Jeg er meget glad for den trup jeg har og det er svært at forbedre. I forhold til om jeg kan lide Pogba, det kan jeg, han er en god spiller og alle ønsker de gode spillere. Men i øjeblikket tilhører han Juventus og vi har en fyldt trup....jeg mangler mange spillere, men med EM kunne jeg ikke gøre noget.

James:

- Ideen med James Rodríguez er altid den samme, han er Real Madrid-spiller. Han vender tilbage den 26. juli sammen med Sergio Ramos og Luka Modric. Jeg vil snakke med ham, ligesom jeg vil snakke med alle andre. Jeg vil ikke sige, at James ikke er en spiller, som starter inde. Han er vigtig for os. Han har spillet mindre, ja, men jeg ser ikke sådan på det. Hver gang han kunne spille, satte jeg ham på banen. Det vil jeg også gøre i den kommende sæson. Jeg har en meget bred trup og det er svært at stille et hold. Men jeg vil altid gøre det samme, stille med det stærkeste hold fra start.

Jesé:

- Jesé er en del af truppen. Hvis man ser på sidste sæson, spillede han ikke mange minutter. Jeg vil gerne have ham i truppen, fordi jeg rigtig godt kan lide ham, men hvis jeg var en ven eller familie, ville jeg sige: ”Søg spilletid”.....Men den kan han lige så godt få i Real Madrid. Jeg kender spilleren og hans kvaliteter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #2 af Kassow-Rossing
Så er vi i gang. Ny sæson. Zidane får sin optakt og sidste sæson indhentede han næsten Barcelona, så forventningerne er høje.

Jeg synes også det er nogle fornuftige udtalelser. Spændende med Morata.

Hvad tænker I andre?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 1 uge siden #3 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev: Så er vi i gang. Ny sæson. Zidane får sin optakt og sidste sæson indhentede han næsten Barcelona, så forventningerne er høje.

Hvad tænker I andre?

Jeg tænker, at han er en utrolig pragmatisk træner til pressemøder - der siges ikke særlig meget mere, end det man kunne forvente, men det er egentlig også helt fint ;)

Jeg har også personligt høje forventninger til holdet i år, men også en smule nervøs... Rent taktisk aner jeg stadig ikke helt hvor god en taktikker, han er :/ sidste sæson fik vi kun en lille indikation af det.
Jeg håber ligaen sættes højere end Chl i år... Ligeså vanvittigt det har været at vinde CHL to gange på tre år, ligeså vanvittigt har det været at være uden ligatrofæ i 8...

Jeg håber mest af alt, at Zidane fortsætter hans tendens til ikke at være bleg for at sætte dyrtindkøbte stjerner på bænken og benytte sig af yngre spillere uden Galatico-glimmer på sig. Se bare Vasquez og Casemiro.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 1 uge siden #4 af M_linding

ChrillRM14 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Så er vi i gang. Ny sæson. Zidane får sin optakt og sidste sæson indhentede han næsten Barcelona, så forventningerne er høje.

Hvad tænker I andre?

Jeg tænker, at han er en utrolig pragmatisk træner til pressemøder - der siges ikke særlig meget mere, end det man kunne forvente, men det er egentlig også helt fint ;)

Jeg har også personligt høje forventninger til holdet i år, men også en smule nervøs... Rent taktisk aner jeg stadig ikke helt hvor god en taktikker, han er :/ sidste sæson fik vi kun en lille indikation af det.
Jeg håber ligaen sættes højere end Chl i år... Ligeså vanvittigt det har været at vinde CHL to gange på tre år, ligeså vanvittigt har det været at være uden ligatrofæ i 8...

Jeg håber mest af alt, at Zidane fortsætter hans tendens til ikke at være bleg for at sætte dyrtindkøbte stjerner på bænken og benytte sig af yngre spillere uden Galatico-glimmer på sig. Se bare Vasquez og Casemiro.

Vi vandt ligaen i 2012.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

10 år 1 uge siden #5 af ChrillRM14

M_linding skrev:

ChrillRM14 skrev:

Hvad tænker I andre?

Vi vandt ligaen i 2012.

Mente også én i otte år ;) tak

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Leveret af Kunena Forum