Optakt Real Madrid Barcelona

13 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid og Barcelona tager i aften hul på det første semifinale-opgør i Copa del Rey, når de to giganter tørner sammen på Estadio Santiago Bernabéu.

Spansk presse har allerede tituleret kampen som et opgør mellem Cristiano Ronaldo og Lionel Messi og så 20 andre spillere og der er da heller ingen tvivl om, at alles fokus vil være rettet mod verdens to ubetingede bedste spillere, som har scoret henholdsvis 10 og 9 mål i løbet af januar.

Der har op til kampen været tvivl om netop Cristiano Ronaldo, men dels mangler Real Madrid en del spillere som følge af skader og karantæne, dels er portugiseren netop nu så vigtig for holdet, at han ikke vil kunne undværes til aftenens kamp.

Real Madrid er uden Casillas, Ramos, Pepe, Coentrao og Ángel di María og især defensivt vil Mourinhos tropper stå over for den helt store udfordring og måske derfor planlægger The Special One at stille op med en Trivóte bestående af Sami Khedira, Xabi Alonso og Luka Modric.

Selv i stærkeste opstilling er Barcelonas defensiv dog også absolut til at tale med og Karim Benzema vil helt sikkert komme frem til chancer sammen med netop Cristiano Ronaldo, som har scoret syv mål i de seneste seks El Clásico-opgør.

Barcelona har kun Eric Abidal ude af kampen og de stiller op i den sædvanlige 4-3-3-formation, hvor Messi, Iniesta og Pedro vil ligge helt fremme.

Clos Gómez er dommer og han kan få en travl aften, selv om der sandsynligvis - og heldigvis - ikke vil blive tale om tidligere tiders pinlige episoder mellem de to hold.

Real Madrids forventede hold: Adán, Essien, Varane, Carvalho, Arbeloa, Khedira, Xabi Alonso, Modric, Özil, Cristiano Ronaldo, Benzema.

Barcelonas forventede hold: Pinto, Alves, Piqué, Puyol, Alba, Busquets, Xavi, Fábregas, Iniesta, Pedro, Messi.

Spil på kampen her

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #2 af kavver
Besvaret af kavver på emne Optakt Real Madrid Barcelona
Jeg håber Varane spiller.
Men lur mig, om Mourinho ikke vælger erfaringen, frem for talentet.
Jeg tror vi ser en startopstilling som ser sådan ud:
Adan
Arbeloa-Carvalho-Albiol-Coentrao
Khedira-Alonso
Özil/Madric--Ózil/Madric--Christi
Benzema
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved kavver.

• CristianoRonaldo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #3 af CristianoRonaldo
Besvaret af CristianoRonaldo på emne Optakt Real Madrid Barcelona
"Der har op til kampen været tvivl om netop Cristiano Ronaldo, men dels mangler Real Madrid en del spillere som følge af skader og karantæne, dels er portugiseren netop nu så vigtig for holdet, at han ikke vil kunne undværes til aftenens kamp."

Hvorfor? Er det grundet denne småskade eller...?

13 år 5 måneder siden #4 af Doc.juego
Jeg tror både Ronaldo, Khedira og Alosno er ret sikre.

Om det bliver Adan elelr Diego Lopez bliver lidt spændende, men tror Murinho vælger Adan

forsvaret bliver også lidt spændende, om man kommer til at se Varane, elelr måske Vcarvalho, og om essien kommer i forsvaret.

Øzil og Modric tror jeg også starter inde

Jeg håber at se Marcelo, men Murinho kunne godt finde på at skåne ham.

vi får se, håber på en god kamp med sejr til Madrid

13 år 5 måneder siden #5 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Optakt Real Madrid Barcelona

kavver skrev: Jeg håber Varane spiller.
Adan
Khedira-Alonso
Benzema

Læs nu optakten inden du skriver, tak. :-)
Coentrao har karantæne, og starter derfor ikke. Det bliver højst sandsynligt essien og arbeloa, der skal agere backs, for tvivler på, at han anvender marcelo, da han ikke for alvor er 100 % klar.

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #6 af kavver
Besvaret af kavver på emne Optakt Real Madrid Barcelona

Gåser skrev:

kavver skrev: Jeg håber Varane spiller.
Adan
Khedira-Alonso
Benzema

Læs nu optakten inden du skriver, tak. :-)
Coentrao har karantæne, og starter derfor ikke. Det bliver højst sandsynligt essien og arbeloa, der skal agere backs, for tvivler på, at han anvender marcelo, da han ikke for alvor er 100 % klar.

Haha, tænkte godt over det, lige da jeg postede det. Men havde for travlt til at gå ind og rette det :)

13 år 5 måneder siden #7 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Optakt Real Madrid Barcelona
Så er start 11'eren offentliggjort:

Diego Lopéz - Arbeloa, Carvalho, Varane, Essien - Xabi Alonso, Khedira - Cristiano, Özil, Callejón - Benzema

Lækkert at se, at Diego Lopez er på kassen. Havde foretrukket Modric på banen i stedet for Callejon men lad os håbe, at Mou har valgt rigtigt.
Ser frem til kampen.

¡Hala Madrid!

Leveret af Kunena Forum