Real Ramos vandt Super Cuppen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
El Gran Capitán! Ramos leverede et vigtigt, vigtigt mål, da Real Madrid efter et drama hentede den europæiske Super Cup hjem til Madrid.
Det lignede et nederlag i den europæiske Super Cup, men nærmest vanen tro, så dukkede Sergio Ramos op i kampens allersidste sekunder, vendte bøtten og sikrede en forlænget spilletid, der via et smukt Carvajal-mål endte i triumf for de hvidblusede.
Sergio Ramos er nærmest ved at gå fra at være legendarisk til mytisk i Real Madrid-kredse, for igen, igen og så lige igen var det andaluseren, der sikrede madrilensk overlevelse i en europæisk finale.
Denne aften gik det udover stakkels Sevilla, der vel nærmest havde åbnet de første flasker Krug Private Cuvée, men som i de alleryderste sekunder måtte gennemleve den erkendelse, at en fodboldkamp ikke er slut, før Sergio Ramos tillader det. Med Ramos’ last minute hovedstødsscoring sikrede han Real Madrid forlænget spilletid, og i sidste ende også årets første trofæ, hvilket set over særligt de første 90 minutter nok ikke var helt fortjent.
Ramos’ drama til trods så var det ikke nogen stor fodboldoplevelse på en aften i Norge, hvor den silende regn tegnede af en perfekt symbolik af den spillemæssige tristesse. Finalen i den europæiske Super Cup lignede i lange perioder mere et træningsopgør end en gældende fodboldkamp, bedst illustreret med en stribe mærkværdige afleveringer og langsomme beslutninger.
Begge hold led i samfulde 120 minutter udover en stor portion premiere-nerver også under, at langt hovedpartens af klubbernes førstevalg enten sad på bænken, var blevet solgt eller var helt udeladt af truppen. Den slags skal ødelægge flowet og energien i spillet, hvilket man lidt for ofte måtte sande i opgøret fra det norske. På den baggrund er det da heller ikke fair, at konkludere alt for meget om truppens nuværende styrke, hvilket anonymiteter som Morata og Kovacic nok skal være fint tilfredse med – for ingen af de to var tæt på at overbevise om hverken fugl, fisk eller midt i mellem.
Den generelle slendrian var dog ikke blot hovedrysten i almindelighed, men også direkte indvirkende på Sevillas første scoring – en udligning, hvor dårskab var direkte indvirkende på, at Vázquez lidt for let kunne sparke bolden ind bag en prisgivet Kiko Casilla.
Omvendt var der dog enkelte lyspunkter. Herunder særligt til Madrids mest fremtrædende spillere, Asensio, der har funklet som nypudset sølvtøj i opstartssæsonen, og helt fortjent var med fra start, og hvordan tilbagebetaler man bedre dette end ved at klappe bolden i nettet med kampens første scoring. Flot, flot, flot – og en fin indikation af, at den blot 20-årige kan blive en solid gevinst i fremtiden – særligt hvis han bibeholder den ærgerrighed og dygtige boldomgang.
Asensios vilje til trods så savnede opgøret, og Madrid i særdeleshed de helt store chancer, hvor det lidt for ofte blev til halvkvalte udbrudte, der efterlod Sevilla-målmand Sergio Ríco uden deciderede nærdødsoplevelser i andalusernes mål. Som en konsekvens heraf valgte Zidane at tage Isco og Morata ud, og erstatte dem med på papiret mere kompetente Modric og Karim Benzema. Og de to kunne starte med at være vidne til, at Sergio Ramos uheldigt begik et straffespark, der blev omsat til scoring af en yderst selvsikker Konoplyanka.
Herefter forsøgte Madrid med et tungt pres, men rigtigt farligt blev det aldrig, i hvert fald ikke før Sergio Ramos legede angriber og udlignede opgøret, hvorefter Carvajal i de sidste minutter af den forlængende spilletid driblede sevillanernes forsvar, og smart sparkede bolden ind bag Sergio Ríco.
Resten er – som man siger – endnu et kapital i hovedstadsklubbens glorværdige historie.
Real Madrid – Sevilla 3-2 (1-1)
1-0 Asensio (21’), 1-1 Vázquez (41’), 1-2 Konoplyanka (72’), 2-2 Ramos (90+3’), 3-2 Carvajal (119’)
Real Madrid:
Casilla – Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal – Casemiro, Kovacic (73’, James), Isco (66’, Modric) – Asensio, Morata (62’, Benzema), Vázquez
Sevilla:
Ríco – Kolo, Carriço (51’, Rami), Pareja, Mariano – Vázquez, Nzonzi, Iborra (74’, Kranevitter) – Kiyotake, Vietto (67’, Konoplyanka), Vitolo
Gulte kort: Vitolo, Kolo x2 (Sevilla) Carvajal, Asensio, James (Real Madrid)
Røde kort: Kolo (Sevilla)
Dommer: Mazic
Kampens spiller: Lucas Vázquez – en af de normale reserver, men tog mere ansvar end de fleste.
Kampens detalje: Asensios mål – for pokker en kasse.
Kampens badebold: Kovacic (Skal stadig overbevise undertegnede om, at han har format til Madrid)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er enig i vi ikke spillede den bedste kamp, men ret skal være ret. Der var intet Sevilla tilbage i kampen, da vi var en mand i overtal.
Som forventet var Morata pivhamrende ringe. Isco, Marcelo og Casemiro spillede også dårligt. James var til gengæld ganske god når han kom ind.
Og nej, jeg er ikke pessimist Jeg er realist. Sommeren 2017 bliver forhåbentligt sommeren hvor Florentino Perez er fortid.
- Raúl 7
- Gæst
-
- eksperten
- Gæst
-
Steen skrev: Kampen i dag slog vel noget fast. Zidane er ikke træner for Real Madrid efter denne sæson. Det tør jeg godt vædde på. Jeg var yderst tilfreds med hvad han leverede i sidste sæson. Ikke spillet, men resultaterne. Man ville forlange for meget, hvis man forventede at han kunne komme ind i januar og sætte sit præg på holdet i løbet af sæsonen. Det var der simpelthen ikke tid til, når man skulle spille 2 kampe om ugen. Men jeg har fulgt holdet rigtig tæt i løbet af pre-season for at se, hvad Zidane vil. Og det står tydeligt klart: Zidane har stadig ikke sat sit præg på holdet. Og nej, man kan ikke bruge det som undskyldning at man manglede flere profiler. Spillerne som startede inde i dag er de samme som var med i samtlige træninger samt kampe i preseason. Vi spiller ikke possession-bold, men vi står heller ikke dybt og slår lynhurtigt kontra. Det hele virker bare utrolig tilfældigt.
Som forventet var Morata pivhamrende ringe. Isco, Marcelo og Casemiro spillede også dårligt. James var til gengæld ganske god når han kom ind.
Og nej, jeg er ikke pessimist Jeg er realist. Sommeren 2017 bliver forhåbentligt sommeren hvor Florentino Perez er fortid.
Jeg synes det er nemt at se hvor Zidane vil hen, men Ramos skal altid lige gøre det lidt spændende. Vi spiller faktisk utroligt godt i perioder i dag, men holdet manglede noget til tider i kampen. Som om at de daler for meget i tempo. der blev satset rigeligt i dag og jeg så et hold der fightede til det sidste og tog ansvar! Det kan ikke gå galt og jeg er lodret uenig med dig Steen
Så forklar mig vores spillestil, eksperten?
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Asensio er stadig lidt for ung til at kunne hamle op med de store drenge. Men kan godt se ideen med ham. Det kan jeg fandme bare ikke med morata. sÆLG.
JAMENDOWSKI HELLØJ
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Steen skrev: @eksperten
De første 20 minutter bød på en klar stil. Ekstremt højt presspil, lynhurtige korte pasninger og fremad. Wingbacks helt ind i feltet, Casemiro og de to centerbacks som playmakere og spilbrydere ved midterlinjen når vi har bolden. Lige i én sekund så jeg Peps Barca for mig, i måden hele holdet pressede hårdt og sammen på. Men en klar spillestil skal jo gerne vare 90 minutter ad gangen! :(
Hvis spillerene kan lære at koncentere sig / holde ud på denne måde gennem hele kampen, når vi får Ronaldo og Bale tilbage så der er nogle til at gå i boksen, så ser det i mine øjne lovende ud.
- eksperten
- Gæst
-
Steen skrev: @eksperten
Offensive backs, hurtigt pasningsspil med indlæg henover modstanderens forsvar. Angreb for kanten af feltet ved frimærket og så det der står ovenstående forklarer det også meget godt.
Ro på m, vi spiller med dårlig opstilling igår end normalt og det så godt ud under flere dele af kampen
- Raúl 7
- Gæst
-
Selvom Barcelona har været inde i deres bedste periode nogensinde, så slår vi dem stadig hver gang vi møder dem i en Copa del Rey finale. Kæmper til det sidste og tror på det. Vores to CL titler mod Atletico var også utroligt tætte og kunne sagtens være gået den anden vej, men det gjorde de ikke - og det gjorde Super Cup'en heller ikke.
På den anden side har man taberhold som Bayern München der altid spiller godt frem til finalen, men ikke har klassen når det gælder. Spiller faktisk bedre end United i 1999, men taber alligevel til sidst. Kæmpe favoritter mod Inter, men taber efter en tam indsats. Kæmpe favoritter mod Chelsea, men taber igen.
Vi er derimod et hold der har formatet når det gælder og dét er da opløftende :)
Lad os nu se om ikke vi spiller bedre når vi kan stille med mere end 4 af de normale 11 startere. Det er umuligt at bedømme hvordan sæsonen kommer til at gå udfra gårsdagens kamp og tre blandede kampe i USA.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Raúl 7 skrev: Hvis man skal se på den positive side, så har vi en rigtig god vane for at vinde finaler. Når Madrid er i en finale, så vinder vi også. Jeg sagde det før CL finalen, hvor mange var skeptiske: Når vi er i finalen så er vi favoritter lige meget hvilken form eller forfatning man går ind i kampen med.
Selvom Barcelona har været inde i deres bedste periode nogensinde, så slår vi dem stadig hver gang vi møder dem i en Copa del Rey finale. Kæmper til det sidste og tror på det. Vores to CL titler mod Atletico var også utroligt tætte og kunne sagtens være gået den anden vej, men det gjorde de ikke - og det gjorde Super Cup'en heller ikke.
På den anden side har man taberhold som Bayern München der altid spiller godt frem til finalen, men ikke har klassen når det gælder. Spiller faktisk bedre end United i 1999, men taber alligevel til sidst. Kæmpe favoritter mod Inter, men taber efter en tam indsats. Kæmpe favoritter mod Chelsea, men taber igen.
Vi er derimod et hold der har formatet når det gælder og dét er da opløftende :)
Lad os nu se om ikke vi spiller bedre når vi kan stille med mere end 4 af de normale 11 startere. Det er umuligt at bedømme hvordan sæsonen kommer til at gå udfra gårsdagens kamp og tre blandede kampe i USA.
Jeg er helt enig, og det er sådan set også det, der gør atmosfæren omkring klubben så mytisk. Vi er ikke blot et finalehold, men også et vinderhold :)
I år vil jeg dog gerne se et lidt andet RM-hold. Jovist, kommer vi i en finale, så håber jeg da på sejr, men i denne sæson håber jeg også, at vi får et højere bundniveau at se og et niveau, der kan holdes oppe over en hel La Liga-sæson. Tre år i træk har vi sådan set tabt ligaen på grund af forkerte tidspunkter med formtop, skader, lavt bundniveau osv. Vi er et lige så godt hold som Barca, men grundet forskellige parametre, så kan vi ikke stå distancen over en hel sæson i ligaen - sådan bør det jo ikke være...
I år håber jeg, at det bliver førsteprioriteten at præstere kontinuerligt i ligaen... for hvor er det bittert at tabe til Barca eller Atletico med nogle sølle få point hver gang, når det ligeså godt kunne have været anderledes.
En god portion spilleglæde, gennembrudspræstationer af de unge, revnede trænerbukser og et drys BBC-dynamit - Hala Madrid
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Raúl 7
- Gæst
-