Tre mål og et cleansheet
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale viste med to scoringer, at han stadig er en af La Ligas allerbedste afsluttere.
Real Madrid gjorde kort proces på Anoeta, og levnede hjemmeholdet meget få chancer i en sæsonåbner, der giver gode indikationer om fremtiden.
Imødeset var sæsonåbneren på en af de traditionelt set vanskelige udebaner i Spanien, hvor Real Madrid bød bomstærke Real Sociedad op til en gang flamengo til aften-sangriaen. Men en tidlig scoring af Gareth Bale efter et forrygende Carvajal-indlæg punkterede baskernes drømme om point, og så kunne Madrid uden større besværligheder trille en sejr på 3-0 i hus.
Og det var på en aften, hvor Madrid fornemt illustrerede, at man ikke behøver investere alverden i trupsammensætningen. Zidane var ellers uden flere stamspillere, selvsagt med Benzema, Modric og Cristiano Ronaldo som de mest fremtrædende, men det lod sig ikke rigtigt vise, da reserverne var mere end kapable og ingenlunde faldt igennem.
Samtidig bør der sidde to spillere på bænken i Real Madrid og overveje, hvilke muligheder de har inden vinduet lukker om ti dage. For både James og Isco var blevet fravalgt til fordel for Asensio og Kovacic – ikke at man kan udsætte noget på Zidanes valg af de to foretrukne, de var begge bedre end gode – men det må alligevel give stof til eftertanke for både colombianeren og andaluseren, at de ikke var fundet dygtige nok til en startplads til en kamp, hvor flere profiler ellers var fraværende; og helt galt gik det, da Lucas Vázquez blev kom på banen inden de førnævnte. Nok kom både Isco og James på banen, men at sige de gjorde en forskel vil nok være en journalistisk stramning af de større.
Morata var hertil aften et levende bevis på, at forskellen mellem træningskampe og opgør med noget på spil kan være himmelvid. Den unge spanier var allestedsnærværende og viste flere gange prøver på sin utrættelige styrke og dygtige gennemslagskraft i direkte dueller med forsvarsspillerne – det kan være Madrids nye førsteangriber, man så folde sig ud denne aften i Baskerlandet, for han giver holdet det flow og den arbejdsomhed, som Benzema meget sjældent bidrager med.
Også unge Mario Asensio trækker overskrifter i morgendagens spanske aviser, efter han nu kan prale af at have scoret to mål i lige så mange tællende kampe for Europas bedste klubhold. Denne aften efter en flot fremlægning fra bagerste geled, der kælent blev lobbet over en fremadstormende Rulli til 2-0 – rutineret lavet af en blot 20-årig – hvad skal det ikke ende med?
Ligeledes fortsatte Casemiro sin diktatorrolle på den defensive midtbane, alt i mens Gareth Bale med to scoringer også var blandt de mest fremtrædende.
Men skal man vifte med bekymringerne, og det bør man næsten, så er det en kende frustrerende at opleve, hvordan Real Madrid i særligt starten af anden halvleg overlod førersædet til hjemmeholdet, hvilket man sagtens kan frygte, at en bedre modstander vil drage fordel af. Beslutningen om at trække holdet 10-15 meter tilbage i banen så indstuderet ud, hvilket i så fald må siges at være en af de mindre positive ting som Zidane har inkorporeret i truppen. I dag kan man så glæde sig over, at Real Sociedad på ingen måde hævede trusselsniveauet mod Kiko Casillas’ mål. Dertil var de simpelthen for dårlige.
Alt i alt så leverede Real Madrid en solid præstation mod en modstander, der dog på papiret tager sig bedre ud, end de gjorde på grønsværen. Vigtigst af alt var det dog at vise, at man bibeholder en bundsolid defensiv, der ikke giver lette mål eller chancer væk – den slags kan i sidste ende være guld værd.
Real Sociedad – Real Madrid 0-2 (0-2)
Bale (‘2), 0-2 Asensio (40’)
Real Sociedad
Rulli – Yuri, Íñigo Martínez, Mikel (Vela, 79’), Zaldúa – Bergara, Illarramendi, Zurutuza – Concha (Willian José, 56’), Juanmi (Prieto, 72’), Oyarzabal
Real Madrid
Casilla – Marcelo, Ramos, Varane – Carvajal – Kroos (Kroos, 72’), Casemiro, Kovacic – Asensio (Vázquez, 65’), Morata (Isco, 77’), Bale
Gule kort: Oyarzabal, Zendúa, Yuri (Real Sociedad) Casemiro, Morata, Ramos (Real Madrid)
Kampens spiller: Morata – var konstant farlig og viste flere store ting undervejs i kampen.
Kampens detalje: Asensios afslutning til 2-0. Hold op en elegance.
Kampens badebold: Marcelo – ikke fordi brasilianeren var dårlig – blot mere anonym end normalt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
"Morata lavede flere store ting"... Tjaa. Han brændte også nogle oplagte muligheder. Så det må til gengæld trække ned. Han scorer ikke mange mål - bliver rart at få Benzema tilbage. Det er utopi at tro Morata bliver første angriber over Benzema! Men ja der var opløftende elementer i Moratas spil.
Og jo Marcelo var faktisk decideret dårlig i dag. Bidrager ikke med meget offensivt og er helt væk defensivt, som han alle dage har været det. Han skal i hvert fald løfte sit niveau, men det kan han også sagtens.
Det kan vi jo så diskutere om er godt eller dårligt. Hvis Zidane mener at det skal til, er jeg sikker på at han også har en god grund til det. Capello og Mourinho gjorde det også i sin tid, og generelt ville jeg mene at med en 2-0 føring mod et så tandløst et hold som La Real var i aften, er det måske ikke helt ved siden af at skrue ned for tempoet og spare på kræfterne til senere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Normalt er jeg fuldstændig ligeglad med, hvad andre brugere på denne side giver af spillervurderinger….MEN helt seriøst, hvordan berettigerer I at give marcelo 4!? – han var uendelig ringe.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Det er svært at brokke sig efter 3-0, men der er dog én ting jeg vil tillade mig at brokke mig over:
Vi mangler en leder i forsvaret. Forstå mig ret, Ramos er en stor leder på holdet, han opildner, han går forrest, kæmper og scorer endda vigtige mål. Men vi mangler spilleren der kan organisere forsvaret, skubbe op når man skal, holde tilbage når man skal, få linjen til at trække offside osv osv. Det er simpelthen for nemt at skabe chancer mod os, og et bedre hold havde straffet det. Det (og så manglen på en ordenlig reserve til Benz) er i mine øjne hvorfor vi har vundet så få ligatitler de sidste mange år. Forsvaret vinder mesterskaber, og vores er desværre stadig for ustabilt set over en hel sæson.
En 26-årig John Terry ville ikke være dårligt ;-)
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg indrømmer blankt, at jeg nok har taget fejl med Álvaro Morata, som jeg gerne havde set solgt for de 60-70 millioner €, der blev budt på ham i løbet af sommeren.
Men med gårsdagens præstation er jeg helt i den anden grøft. Jeg er meget imponeret over den løbevillighed og deltagelse i spillet, som han viste. Han kan tilføre holdet en masse og målene skal nok komme.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Numeredoce skrev: Casemiro er simpelthen ren verdensklasse. Jeg ved godt han ikke er spanier, men er sgu imponeret over at vi har fået ham op igennem systemet og fået ham ind som fast spiller.
Det er svært at brokke sig efter 3-0, men der er dog én ting jeg vil tillade mig at brokke mig over:
Vi mangler en leder i forsvaret. Forstå mig ret, Ramos er en stor leder på holdet, han opildner, han går forrest, kæmper og scorer endda vigtige mål. Men vi mangler spilleren der kan organisere forsvaret, skubbe op når man skal, holde tilbage når man skal, få linjen til at trække offside osv osv. Det er simpelthen for nemt at skabe chancer mod os, og et bedre hold havde straffet det. Det (og så manglen på en ordenlig reserve til Benz) er i mine øjne hvorfor vi har vundet så få ligatitler de sidste mange år. Forsvaret vinder mesterskaber, og vores er desværre stadig for ustabilt set over en hel sæson.
Ja, eller Pepe.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Zyconith skrev:
Numeredoce skrev: Casemiro er simpelthen ren verdensklasse. Jeg ved godt han ikke er spanier, men er sgu imponeret over at vi har fået ham op igennem systemet og fået ham ind som fast spiller.
Ja, eller Pepe.
Jeg har skam ikke glemt Pepe, og jeg glæder mig til han er tilbage. Det er dog ikke fordi vores forsvar plejer at være markant bedre organiseret med ham på banen. Som enkeltspiller er han dog ren klasse.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Numeredoce skrev:
Zyconith skrev:
Ja, eller Pepe.
Jeg har skam ikke glemt Pepe, og jeg glæder mig til han er tilbage. Det er dog ikke fordi vores forsvar plejer at være markant bedre organiseret med ham på banen. Som enkeltspiller er han dog ren klasse.
Pepe r f...... ligeglad, han styrer forsvaret, holder Ronaldo i kort snor og hamrer diverse modstandere ned når det falder ham naturligt. Det r sgu ikke altid til at sige hvem der har dirigent stokken af ham og Ramos.
Forstår heller ikke din efterlysning af en bedre reserve for Benz. Tror kun det lige r Juve jeg kan komme i tanke om der samlet set har bedre angribere til rådighed end os. Men ja...
Det er vel en sandhed med modifikationer, at vi har fået Casemiro op gennem systemet. Han blev hentet til Castilla, hvor han maks spillede 20 kampe, hvorefter han blev lejet ud til Porto.
Men det skal ikke tage noget fra Casemiro, der er en mastodont på den defensive midtbane!