FIFA-straf rammer Achraf hårdt

9 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

FIFAs transfer-karantæne får nu alvorlige konsekvenser for Real Madrids 17-årige Achraf Hakimi.

Han er nemlig en af de 39 spillere, som Real Madrid er blevet dømt for at have hentet ulovligt......selv om han er født og opvokset i Madrid og Real Madrid hentede ham i Madrid-forstadsklubben Ofigevi i 2006.

Men eftersom han er en af de 39 spillere og under 18 år, må Real Madrid ikke benytte ham før i november, hvor han fylder 18 år og det unge stortalent må derfor se til fra sidelinien i de kommende to måneder.

To andre spillere fra Real Madrid Castilla, som også er blandt de 39 spillere er Enzo Zidane og Alex Craninx, men de er begge fyldt 18 år og må derfor gerne spille.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 10 måneder siden #2 af Siempre Madrid
SÅ fedt, at FIFA beskytter de unge spillere mod store slemme klubber som Real Madrid. Vi ses i november, Achraf, og husk nu, at det er for dit eget bedste!

Forklar mig det, MMM.............eller jeg offentliggør billeder af dig og Pedrerol gående hånd i hånd i strandkanten, mens det varme vand skyller ind over jeres tæer ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM, Evden

9 år 10 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
Nu synes jeg der går lige lovlig meget Barcelona-dobbelmorale i den.

Hvis klubben har snydt, skal klubben selvfølgelig straffes.

Og det går så tilfældigvis ud over de spillere, der blev hentet ulovligt. Det er lidt ligesom at Pepe, Ronaldo og Casemiro faktisk også indirekte bliver straffet, når Ramos får rødt og bliver vist ud. Man skal straffe Ramos, men det går også ud over holdkammeraterne.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 10 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Kassow-Rossing skrev: Nu synes jeg der går lige lovlig meget Barcelona-dobbelmorale i den.

Hvis klubben har snydt, skal klubben selvfølgelig straffes.

Og det går så tilfældigvis ud over de spillere, der blev hentet ulovligt. Det er lidt ligesom at Pepe, Ronaldo og Casemiro faktisk også indirekte bliver straffet, når Ramos får rødt og bliver vist ud. Man skal straffe Ramos, men det går også ud over holdkammeraterne.

Så Real Madrid må ikke hente en spiller, som er født og bor i Madrid og spiller i en Madrid-klub, fordi.............the answer my friend, is blowing in the wind.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

9 år 10 måneder siden #5 af Kassow-Rossing
Jeg er helt enig, men nu har Real Madrid jo fået straffen (Unfair eller ej) og den er anket. Indtil da må man følge reglerne.

Der skal ikke gå dobbel-morale i den ligesom vi så hos catalanerne. Naturligvis kan han ikke benyttes, før han må benyttes. Og den kan ikke tørres af på at FIFA der er åh så onde ved børnene.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 10 måneder siden #6 af Fondo_Sur
Fornemmer at Real Madrid og Atleti får straffen fordi Barcelona også fik den.

Det er godt nok nogle absurde eksempler på udnyttelse af fodboldspillere herunder Zidanes egen søn, som har ja... orker ikke at uddybe.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

9 år 10 måneder siden #7 af MMM
Besvaret af MMM på emne FIFA-straf rammer Achraf hårdt
@Siempre Jeg vidste jeg aldrig skulle have stolet på Nacho da han lovede at slette de billeder. Men siden du spørger så pænt så skal jeg da gøre et forsøg - hvis ikke Real Madrid var så skide overbevist om at papirarbejde er for pøblen så havde Achraf fået lov til at spille så meget Segunda B bold som hjertet kunne begære. Hvorfor bebrejde FIFA for at håndhæve reglerne, men ikke Real Madrid for at overtræde dem?

FIFAs interesse i at beskytte mindreårige kunne de fleste få øje på da det var Barca i møllen, men for at den beskyttelse skal have nogen substans må den suppleres af en række procedureregler, der sikrer at den rent faktisk får effekt, i det her tilfælde i form af krav om forhåndsgodkendelse og registrering. Det er ikke nok at du kan køre bil, du skal også have et gyldigt kørekort der dokumenterer at du kan. Vi har systematisk ignoreret de regler, også i Achraf (reglerne gælder også førstegangsregistrering af spillere med anden nationalitet end klubben og han havde alene marokkansk statsborgerskab på daværende tidspunkt og desuden kun en midlertidig spillelicens udstedt af det lokale forbund i Madrid) og Enzo Zidanes tilfælde, på trods af at FIFA gentagne gange har fremhævet at det kunne medføre sanktioner. Så Achraf må til tribunen fordi vi hellere ville undergrave et system der skal beskytte mindreårige spillere end få orden på papirarbejdet og en funktionel fax.

Men mindre kækt så har jeg overvejet om jeg skulle skrive en længere smøre om hvad det egentlig er vi (og Atleti) er blevet straffet for siden substansen adskiller sig en del fra Barcas sag og der florerer enormt meget forkert info, men det er ret langhåret og vil formodentlig kede de fleste. Kort sagt blev Barca straffet for overtrædelse af Art 19 mens vi er blevet straffet for overtrædelse af ikke alene art 19, men også art. 5, 9, 19bis samt annex 2 og 3 i FIFA’s Regulations on the Status and Transfer of Players. De der vil vide mere om den flok paragraffer kan læse nærmere her og her .
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved MMM.

9 år 10 måneder siden #8 af Daniel
Jeg tror, at jeg snakker på hele redaktionens vegne, når jeg siger, at det ville være verdensklasse med et længere skriv om de faktiske forhold i denne transfer-karantæne - det skal selvfølgelig smides op som en nyhed ;-)

9 år 10 måneder siden #9 af Siempre Madrid

Daniel skrev: Jeg tror, at jeg snakker på hele redaktionens vegne, når jeg siger, at det ville være verdensklasse med et længere skriv om de faktiske forhold i denne transfer-karantæne - det skal selvfølgelig smides op som en nyhed ;-)

Du var hurtigere end mig....det er de fleste, så pral ikke med det ;-)

Men jeg er enig. Det ville være guld værd med sådan en artikel. ....og hvem ved, hvis vier heldige, kan du måske få lysten til at skrive mere for os.

Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 10 måneder siden #10 af MMM
Besvaret af MMM på emne FIFA-straf rammer Achraf hårdt

Siempre Madrid skrev:

Daniel skrev: Jeg tror, at jeg snakker på hele redaktionens vegne, når jeg siger, at det ville være verdensklasse med et længere skriv om de faktiske forhold i denne transfer-karantæne - det skal selvfølgelig smides op som en nyhed ;-)

Du var hurtigere end mig....det er de fleste, så pral ikke med det ;-)

Men jeg er enig. Det ville være guld værd med sådan en artikel. ....og hvem ved, hvis vier heldige, kan du måske få lysten til at skrive mere for os.

Det er aldrig fordi jeg ikke har lyst Siempre! Jeg er bare markant ringere end dig til at administrere min tid. Men jeg skal nok få skrevet noget i løbet af i dag :)
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Zyconith, SR4, BBB, ElMadrid

9 år 10 måneder siden #11 af larsvegas
Nu har Real Madrid fået deres straf ,så kan man sige om det uretfærdig eller ej. Vi skal jo bare accepter dommen.
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved larsvegas.

Leveret af Kunena Forum