Raúl: Jeg var nødt til at deltage i Barcelona-event

9 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Raúl blev i sidste uge genstand for en del kritik, da han delty i Barcelonas åbning af nye kontorer i New York y især et billed, hvor han omfavner Hristo Stoichkov har bragt sindene i kog.

I et interview i El Transistor på Onda Cero forklarer Raúl dog, at han var nødt til at deltage i åbningen, idet han er ansat som LaLigas ambassadør i USA.

Om det og meget andet sagde Raúl følgende:

Real Madrid-Osasuna:
- Real Madrid manglede lidt rytme i første halvleg, men de har stor gennemslagskraft, det så godt ud. Jeg synes, at det ser ud til at Real Madrid har store drømme om LaLiga.

Barcelona:
- Hele Madridismoen forstår, at jeg arbejder for LaLiga og hvis Barcelona åbner et kontor i New York, så er jeg nødt til at være der og gøre det, jeg skal gøre. Jeg er Madridista, men jeg synes altid, at jeg har været respektfuld om alle klubber.

Alavés´ sejr:
- Det var Alavés´ fortjeneste, jeg synes at de spillede en meget komplet kamp. Jeg mener, at rotationer er nødvendige, især i kampe lige efter landholds-samlinger. Barcelona og Real Madrid bør tillade rotationer.

Ansvar:
- Der var ingen tvivl, jeg var nødt til at komme til Barcelonas åbning i New York, det er mit ansvar som ambassadør for LaLiga. Jeg har aldrig været radikal, det glæder mig, når det går spanske hold godt. At være Anti-et-eller-andet er ikke en af mine værdier.

Madridismo:
- Real Madrids tilhængere gav mig al deres glæde i går på Estadio Santiago Bernabéu (Raúl er også ekspert-kommentator på BeInSports, red.). Først og fremmest holder jeg med Real Madrid og dernæst de øvrige spanske hold.

Trænerbænken:
- På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig at få træner-licens. At være træner forekommer mig at være svært, men det har sin proces. Mange spørger mig, om jeg har en træner i mig, og det må vi se.

Stop af karriere:
- Jeg levede i professionen med masser af passion gennem 21 år og mit hoved kunne ikke rumme en sæson mere. Jeg kan ikke brokke mig over det, jeg har opnået eller de situationer, jeg har oplevet; det har altsammen hjulpet mig til at blive bedre.

Landsholdet:
- Det måske værste øjeblik var, da jeg ikke blev udtaget og aldrig kom med igen. Finalen i Wien så jeg med mine drenge; selvfølgelig ville jeg gerne have været der, men man skal også acceptere det, der kommer. Jeg kan ikke bede fodbolden om mere end den har givet mig.

FIFA:
- Real Madrids og Atlético Madrids straf fra FIFA forekommer mig absurd.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 10 måneder siden #2 af SR4
Hvor jeg elsker Rauls interviews. Han formår altid at sige de rigtige ting.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

9 år 10 måneder siden #3 af Dios

SR4 skrev: Hvor jeg elsker Rauls interviews. Han formår altid at sige de rigtige ting.

Der er bare spillere som man altid vil holde af, og herefter glemmer man hurtigt rivaliseringen imellem klubberne. Raúl er i den grad en af de personer som alle holder af, og med god grund.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4, andreashn

Leveret af Kunena Forum