Zidane: Vi er ikke i krise, men noget er galt

9 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Zinedine Zidane vil ikke høre tale om ordet krise, men han erkender dog, at noget er galt.

Det fortalte han i går på pressemødet efter kampen:

Uafgjort med en smag af...:
- Med en dårlig smag i munden. I første halvleg lod vi modstanderen spille. I anden halvleg var vi bedre, men på det seneste er vi kommer dårligt ind til kampene. Vi vidste, at de kunne score på den måde og vi modvirkede det ikke. Vi kan ikke sige, at det er et fysisk problem. Den eneste ting for os lige nu er, at spillerne skal med deres landshold og jeg skal søge løsninger. Det skal vi ændre.

Er Real Madrid i krise?
- Nej. Men vi skal forbedre os. Vi skal ikke blive vanvittige. Der er noget galt, når man spiller tre kampe uafgjort i LaLiga. Jeg vil ikke medtage Dortmund-kampen. Jeg vil ikke miste besindelsen og det vil spillerne heller ikke. Det eneste jeg kan se, er at vi skal arbejde mere. Være mere intense i starten af kampene.

Hvad sker der med dit hold?
- Vi lægger ikke nok intensitet i starten af kampene. Vi giver ikke nok, hver og en. Eibar spillede godt og med et aggressivt hold. Det er i starten af kampene og det skal vi rette. Vi skal lægge mere intensitet i arbejdet og jeg som den første. Når spillerne vender tilbage fra landsholdsopgaver har vi noget, som vi skal have rettet. Vi kan ikke fortsætte sådan.

Reaktionen kom ikke før pausen:
- Det er rigtigt, at de første 45 minutter i kampen og mod Villarreal var identiske. Vi skal arbejde hårdere og finde løsninger. Lige nu kan jeg ikke sige mere. Jeg tror på arbejder og på kvaliteten i dette hold. Men det er klart, at der er noget galt.

Mangler der spil?
- Jeg mener ikke, at der mangler spil, vi mangler mere intensitet og aggressivitet i duellerne, i kampen om boldene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
En dejlig ikke-Mourinhosk udtalelse. Ikke at jeg har noget imod Mou men jeg kan virkelig godt lide at Zidane ikke pakker tingene ind: Der er noget galt.

Jeg håber han er klog nok til at ansætte nogle eksperter/søge rådgivning hvis han ikke føler, at han selv kan finde løsningen på problemet.

At være ubesejret er jo heller ikke skidt, men man vinder ikke ligaen med 1 point af gangen.

Hvad tænker I andre om denne udtalelse?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 8 måneder siden #3 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev: En dejlig ikke-Mourinhosk udtalelse. Ikke at jeg har noget imod Mou men jeg kan virkelig godt lide at Zidane ikke pakker tingene ind: Der er noget galt.

Jeg håber han er klog nok til at ansætte nogle eksperter/søge rådgivning hvis han ikke føler, at han selv kan finde løsningen på problemet.

At være ubesejret er jo heller ikke skidt, men man vinder ikke ligaen med 1 point af gangen.

Hvad tænker I andre om denne udtalelse?

Hans pressehåndtering har altid været en af hans absolut bedste forcer - af netop den grund tror jeg han får lidt længere snor af pressen. Kunne han være lige så klar i mælet angående vores spillestil som til pressemøderne, så begynder det at ligne noget :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 8 måneder siden #4 af Sahinovic
Helt enig, dejligt at han er så åben og kan konstatere det åbenlyse.

- Vi lægger ikke nok intensitet i starten af kampene. Vi giver ikke nok, hver og en.

Det her været et problem i klubben længe, og det har så sandeligt også været problemet siden første La Liga kamp, så er spørgsmålet bare om Zidane er den rette mand til at fikse dette problem, jeg tror det ihvertfald ikke, og derfor skal han selvfølgelig fyres, sammen med Florentino!

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 8 måneder siden #5 af Zyconith
Hvornår stopper det her galehus.

Vi har de bedste spillere i verden, de udtrykker umiddelbar tilfredshed med deres træner, Florentino har styr på finanserne, så der er al god grund til at ambitionerne nok skal opfyldes, om end skader, etc. virker lidt som en hæmsko.

Som Zidane nævner er der et indstillingsmæssigt problem, spillerne skal op i gear (og det kunne publikum så sandelig også når vi spiller på hjemmebane).

De sidste kampe har ikke været til at grine af. Det ved Zidane og resten af holdet. Forandring skal nok ske i takt med at sæsonen udvikler sig og spillerne kommer i form og position.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 8 måneder siden #6 af Dios
Jeg er selvfølgelig helt med på, at der i den grad mangler intensitet og vilje. Det er dog bare ikke det jeg synes der mangler mest. Der mangler virkelig en fælles forståelse med og uden bold. Når vi har bolden, så lader det til, at ingen ikke rigtig ved hvad de skal gøre. Om det er boldholder eller spillerne uden bold, så er der er ingen som rigtig søger hinanden, hjælper hinanden eller samarbejder. Det samme kan jo siges når vi ikke har bolden, da vilkårlige spillere løber og laver et individuelt pres.

Jeg savner specielt en masse løb uden bold. Bale var faktisk fremragende til det engang, men det er som om, at nu skal han bare holde bredden, og finde på noget selv når han får den. Benzema ved jeg egentlig ikke hvad laver på banen, og det store spørgsmål er om han egentlig selv er klar over det? Jeg tror det faktisk ikke. Ronaldo er faldet enormt i niveau. Her tænker jeg på det spillemæssige. Han er ingen trussel i opbygningsspillet længere, og selvom vi skal omkring 5 år tilbage før jeg synes han var god i den del af spillet, så tiltrak han stadig enorm opmærksomhed og gav mere plads til sine holdkammerater. Nu er det yderst sjældent han bliver dobbeltdækket, og endnu sjældnere er det faktisk han kommer forbi sin ene mandsopdækning.

BBC er skyld i rigtig meget af det negative, men problemet stopper jo desværre bare ikke her. For hverken Kroos eller Modric kommer med noget dynamik med eller uden bold, og det er faktisk ligegyldigt om det er med eller uden Casemiro. Kroos har spillet en rigtig fin sæson indtil videre, men jeg mangler hans tyske løb uden bold. Altså de løb vi har savnet fra midtbanen af siden Khedira. De løb som kommer bag på modstanderne, og bryder deres kæde, så de ikke bare skal sideforskyde kæderne, men også krydse kæderne.
Modric har spillet helt mærkeligt, og er slet ikke sig selv. Han styrer slet ikke spillet på samme måde, og er slet ikke dominerende nok. Det skyldes måske også den passivitet der er foran ham, men førhen tryllede han alligevel.

Vores backs er de eneste som har holdt et forholdsvis højt niveau. Med få udfald, men ellers har de holdt et nogenlunde højt niveau. Marcelo som vi kender ham. Den ene kamp verdens bedste fodboldspiller, og den anden kamp er han ikke engang god nok til Zulu-holdet. Danilo har fået løftet sit spil fra sidste sæson af synes jeg. Han er begyndt at røre lidt på sig, men Carvajal er han slet ikke i nærheden af. Han er den eneste som kommer med den nødvendige fightervilje, om end han til tider går lige over stregen.

Zidane bliver nødt til at gå forrest nu. Ikke flere vennetjenester til BBC! Få nu kontrol og disciplin ind i de spillere, som har en forfærdelig attitude. Nok må være nok, og tilliden er ikke længere nok til at kunne starte inde længere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, Sahinovic

9 år 8 måneder siden #7 af Sahinovic
Dios skrev:

Jeg er selvfølgelig helt med på, at der i den grad mangler intensitet og vilje. Det er dog bare ikke det jeg synes der mangler mest. Der mangler virkelig en fælles forståelse med og uden bold. Når vi har bolden, så lader det til, at ingen ikke rigtig ved hvad de skal gøre.

Man kan aldrig spille godt/flot angrebsfodbold med manglende intensitet og vilje, jeg har ihvertfald aldrig været vidne til det. Først og fremmest må man få styr på at samtlige spillere på banen giver sig fuldt ud, det har ikke været tilfældet i Real Madrid, og især ikke under Zidane (udover de to første kampe efter Benítez fyringen). Uden intensitet og vilje kan vi ikke forvente, at vi rykker os en eneste meter, når det kommer til selve spillet.

Når Zidane fra dag ét af ikke kan indføre noget så basalt som intensitet og vilje på en fodboldbane, så har jeg på fornemmelsen af, at vi heller ikke kommer til at have det midt- eller i slutningen af sæsonen.

Klopp og Guardiola er to pragt eksempler på, hvordan man kan ændre intensiteten samt viljen fra dag ét af, så enten har man det som manager, eller os har man det ikke. Jeg ved ihvertfald godt hvor Benzema havde endt, hvis han havde vist samme indstilling som i Eibar kampen under Klopp og Guardiola, men jeg vil ikke blive overrasket over hvis Benzema igen starter inde i næste kamp for Zidane.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 8 måneder siden #8 af Zyconith

Dios skrev:
Benzema ved jeg egentlig ikke hvad laver på banen, og det store spørgsmål er om han egentlig selv er klar over det? Jeg tror det faktisk ikke. Ronaldo er faldet enormt i niveau. Her tænker jeg på det spillemæssige. Han er ingen trussel i opbygningsspillet længere, og selvom vi skal omkring 5 år tilbage før jeg synes han var god i den del af spillet, så tiltrak han stadig enorm opmærksomhed og gav mere plads til sine holdkammerater. Nu er det yderst sjældent han bliver dobbeltdækket, og endnu sjældnere er det faktisk han kommer forbi sin ene mandsopdækning.

Synes nu Ronaldo både satte spil op, trak forsvarsspillere, lavede chancer, viste massere af ærgerrighed, m.m.. Bale var også fremme i skoene og levere chancer, mål, gode indlæg, m.m. Benz er simpelthen ikke i form og skal lige igang. Havde nu hellere foretrukket 60 min. til Morata og 20. til Benz de sidste par kampe.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 8 måneder siden #9 af Steen
Look no further, vinderen af denne uges papegøjepris er fundet. Det er det samme p*s Zidane har lukket ud efter hver eneste kamp hvor har tabt point siden han blev ansat, og man kan stadig ikke spore forbedringer på det gøgl han lukker ud. Det er jo grotesk.
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Steen.

9 år 8 måneder siden #10 af asp3200
Intet sket i tre uger. Manden er taktisk uduelig, så drop dog benzema eller evt skift til 4 på midtbanen for ekstra fylde og kontrol eller gå offensivt med 3-5-2 og smid Ronaldo ind i feltet.

Prøv et eller andet!. Kunne have været foran med 8 point, tyndt.

9 år 8 måneder siden #11 af larsvegas
Forsvaret skal stammes op, de har spillet 7 kampe og der blevet scorer 7 gange imod Real Madrid det er alt for dårligt. Der skal mere intensitet og vilje i hele holdet. De skal løbe for hinanden og være mere skarpe i angrebet. Så ville jeg gerne se at Real Madrid igen blev det bedste hold i verden til kontra-angreb i sær Bale skal udnytte hvor hurtig han er. Hvis de får styr på det snart så kan Real Madrid vinde det hele.
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved larsvegas.

9 år 8 måneder siden #12 af Fondo_Sur
Jeg stadig på Zidane. Det er meget tidligt i hans trænerkarriere, men det er nu, at han skal finde opfindelser.

Nultolerance mod Benzema præstationer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Leveret af Kunena Forum