Zidane: Vi er ikke i krise, men noget er galt

9 år 8 måneder siden #13 af Daniel
Spansk presse er sgu en besynderlig størrelse. De vælger deres ofrer, men de vælger så sandelig også deres helte. Der har været mange Real Madrid-trænere, som er blevet behandlet som ofrer, og egentlig meget få - i hvert fald den tid, jeg aktivt har fulgt Real Madrid - der er blevet behandlet som helte.

Zidane er uden diskussion i den sidste kategori. Derfor er den spanske presse også tolerant over for franskmanden. Der er jo ikke nogen, der for alvor har stillet spørgsmålstegn ved Zidanes kunnen og- eller resultaterne eller manglen på sammen den seneste periode. Zidane holder hovedet oven vande qua sin opsparet kredit, som fodboldspiller i Real Madrid - han var for mange en slags Gud.... og er det jo stadig. Der er sgu en eller anden form for benovelse over for franskmanden, som jeg ser det ude fra.

Forstå mig ret. Jeg vil godt Zidane. Og jeg vil godt, at han lykkes, men jeg synes det vammelt at se, at han bliver pakket ind i vat, hvor andre trænere, med tilsvarende resultater, allerede var blevet kørt i stilling til en fyreseddel af den spanske presse. Det er vanvittigt så magtfuld den er!

Ovenstående interview og mange andre ditto står for mig, som et glimrende eksempel på forholdet mellem Zidane og spansk presse; vi kan også kalde det den spanske bevidsthed. Det er "nemme" spørgsmål og "nemme" svar. Nuvel, Zidane er dygtig til at håndtere pressen. Han er jo ikke en arrogant type, ligesom andre måske har været i højere grad. Han er bevidst omkring holdets manglende niveau pt. Men jeg synes sgu, at det hele bliver for tilbagelænet og morfaragtigt. Det bliver ALT for fløde til min smag!

Igen. Spanske presse havde været som glubske gribbe over sit bytte, hvis personen havde været alle andre end Zidane (Raúl er måske også fredet). Og det kan jeg brække mig over. Der bliver jo for alvor ikke en gang stillet spørgsmålstegn ved Zidanes egentlige koncept. Det er jo blasfemisk altså!

Nå. Det var et meget lidt konstruktivt udbrud fra min side. Men havde et eller andet sted brug at komme ud med lidt galde :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum