Giv den mand en medalje!

9 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Isco! Forløsningens og forførelsens fodboldgud. Uovertruffent elegant, når der kører for ham. Det gjorde det i den grad i Sevilla denne lørdag.

Real Madrid udklasserede Betis og spillede sig tilbage mod toppen med sikre 6-1 i Sevilla.

En sand magtdemonstration udspillede sig lørdag aften på Benito Villamarin i Sevilla, hvor stakkels grøn-hvide Los Beticós blev slagtet fuldstændig af Real Madrid, der viste, at de seneste fire kampes uafgjort så absolut ikke var retvisende for holdets reelle styrke. Helt central var fremragende, forførende og forblændende Isco, der denne lørdag i sin hjemregion viste, hvorfor han for år tilbage blev betragtet som verdens største talent.

For med resultatet 6-1 er det svært at være decideret vred over, at Cristiano Ronaldo brændte flere mega-chancer, før det endelig lykkedes for ham at få bolden i nettet, og når fremragende Isco (ham vender vi endnu mere tilbage til), Benzema, Varane og Marcelo allerede havde fåret bolden over stregen inden da, så gik det hele jo alligevel. Og særligt scoringen til 0-4 var et sandt mesterværk, der fortjener respekt overalt i verden. Et pasnings-arbejde fra eget felt til netmaskerne bag Antonio Adán, der sendte minder tilbage til en CHL-kamp mod Ajax for år tilbage.

Selvom 6-1 lyder af meget, så kunne end ikke den mest hårdkogte Betis-fan være blevet forarget, hvis Real Madrid havde scoret otte, ni eller ti gange. Det var slet og ret verdensklasse, og det var endda et Real Madrid-hold, der stadig mangler dirigenten og måske efterhånden den allervigtigste spiller Luka Modric – ligesom det defensive anker Casemiro og kaptajn Ramos også sad udenfor med og plejede skader. I deres fravær bør både Kovacic og i den grad Isco roses.

For åh Isco! Spillede du dog bare sådan i hvert eneste opgør, så ville du være selvskreven til startopstillingen. Der var det hele, omtanke, vendinger, driblinger og et overblik på et nærmest overjordisk niveau. Læg dertil at den kælne bold-behandler afsluttede sin egen tirade mod Betis med et landskudsmål, der er det, man kalder hamrende veludført. Desværre lider den vævre tekniker af at være humørspiller af gutiske proportioner, hvor morgenhumøret lader til at afgøre, om Isco får en god eller dårlig dag på grønsværen. Den slags udsving er der ikke rigtigt plads til, men når det så endelig spiller på en dag som i dag, så er det med at glæde sig over slutproduktet. Hold da op en kamp!

I øvrigt er det fair at sige, at ingen Real Madrid-spiller for alvor faldt igennem, om end Carvajal var underligt anonym, ligesom Navas havde et par usikre indgreb undervejs i duellen, men helt kritisk blev det som resultatet indikerer aldrig.

Og lad os da bare med danske briller glæde os over, at vi ikke skal møde Wales i den nærmeste fremtid. For stakkels Reza Durmisi blev ydmyget af Gareth Bale, der gjorde som det passede ham overfor danskeren, der stadig har mere end meget at lære. Heldigvis er alderen da trods alt med den unge dansker!

Med sejren placerer Real Madrid sig på en lun andenplads, hvor kun målscorer holder Atlético foran, men som det spanske system er bygget op, så betyder den slags meget, meget lidt. Næste opgave er tirsdag på samme tid, hvor Legia Warszawa gæster Bernabéu.

Betis – Real Madrid 1-6 (0-4)
0-1 Varane (4’), 0-2 Benzema (31’), 0-3 Marcelo (39’), 0-4 Isco (45’), 1-4 Cejudo (55’), 1-5 Isco (62’), 1-6 Cristiano (78’)

Betis
Adán – Durmisi, Pezzela, Mandi, Piccini – Martin (Ceballos, 67’), Petros, Brasanac (Cejudo, 45’), Castro, Alex (Zozolya, 45’), Joaquín

Real Madrid
Navas – Marcelo, Pepe, Varane, Carvajal – Isco, Kroos, Kovacic (Vazquez, 65’) – Cristiano, Benzema (Morata, 75’), Bale (Asensio, 79’)

Dommer: Gil Manzano

Gule kort: Zozulya, Pezzella, Petros (Betis) Isco (Real Madrid)

Kampens spiller: Isco! Magisk!
Kampens detalje: Målet til 4-0. Ligeså magisk!
Kampens badebold: Carvajal. Fyldte for lidt og gav for få muligheder i opspillet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 9 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Giv den mand en medalje!
Flot skrevet! Ærgerligt at Kroos med to assists, fire skabte chancer, 75 afleveringer og 96% præcision i pasningerne ikke bliver nævnt med et ord :-(
Både Pepe og Isco burde have lidt skæld ud for Real Betis' reduceringsmål. Dårlig aflevering af Pepe og Isco snorksover da hans mand sætter i en fart der er over lunte-tempo. Ikke at det på nogen måde har betydning for resultatet, men det er koncentrationssvigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL

9 år 9 måneder siden #3 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Giv den mand en medalje!
Så er vi forresten ubesejret i de sidste 22 kampe (alle turneringer). Vi har kun tabt 1 kamp (Wolfsburg 0-2) af de sidste 29 kampe vi har spillet!

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 9 måneder siden #4 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Giv den mand en medalje!
Jeg tror, man nogle gange higer så meget efter at Isco får succes, at man ser ud over alt andet. Måske fordi han er så likeable. Isco spillede en flot kamp, men Kroos var mindst ligeså fantastisk. Jeg synes stadig, at Ronaldo og Bale mangler en del endnu, før de er tilbage til det niveau, vi kan forvente. Lad os håbe, der kan tankes lidt selvtillid i midtugens CL kamp.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 9 måneder siden #5 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Giv den mand en medalje!
Jeg fristes nærmest til at give Isco stemplet "den nye Guti"... Men vi er selvfølgelig ikke helt oppe på Guti-niveau - endnu! ;-)
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved El_Juan.

9 år 9 måneder siden #6 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Giv den mand en medalje!
Lækker sejr og lækkert at den rigtige Isco dukkede op, endelig!

Men hold fast Morata må sidde med en dårlig smag i munden. Endnu engang er vores lade franskmand i front usynlig og ugidelig. Han scorer selvfølgelig, men den havde selv Salgado sparket ind tror jeg.

Hvad fanden er pointen i at have en træner når holdet sætter sig selv, enten efter nationalitet eller indkøbspris?

DC19

9 år 9 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Giv den mand en medalje!

-#7- skrev: Men hold fast Morata må sidde med en dårlig smag i munden. Endnu engang er vores lade franskmand i front usynlig og ugidelig. Han scorer selvfølgelig, men den havde selv Salgado sparket ind tror jeg.

Alle der kan ramme målmanden vil have scoret på den. Adan hoppede jo væk fra det eneste sted Benzema kunne sparke :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

9 år 9 måneder siden #8 af Kassow-Rossing
Fantastisk kamp selvom vi spillede 15 minutter, hvor vi nemt kunne have lukket 2 mål ind yderligere mod en bedre modstander.

Utrolig dejligt at se en trodsreaktion. Holdet lod til at være i balance selv uden Casemiro og Modric, som ellers plejer at være garant for sejr.

Spillere der fortjener en ekstra tak for aftenens kamp:
Marcelo, Varane, Kroos og Isco

Jeg tror de fleste håber på at Zidane vil give Morata (Eller marginalspilleren Mariano) en chance fra start. Benzema ligner en mand, der trænger til et eller andet, men jeg kan ikke forestille mig at vi kan have tålmodighed til at give ham spilletiden.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 9 måneder siden #9 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Giv den mand en medalje!
Det er skræmmende at se Bale og Ronaldo spille fodbold. Selv på en dag hvor Real Madrid spiller en fremragende kamp, formår Kongeklubbens dyrt indkøbte drenge at fremstå ganske ordinære.

Men lækkert at se, at Real Madrid med en halvsløj trio i front, stadig kan slå Betis med tenniscifre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 9 måneder siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Giv den mand en medalje!
Alle kan scorer på Benzema's mål bare ikke Ronaldo og Bale. De brændte vel nok 4-5 100% chancer tilsammen, og begge kunne jo ikke scorer selvom de stod 1 meter fra mål.

Benzema er ikke usynlig. Han er en holdspiller, ikke en egoist som Bale og Ronaldo. Så når holdet ikke fungere optimalt, så fungere Benzema heller ikke. Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at det decideret er Ronaldo og Bale som gør at holdet ikke fungere. Det er de 2 som konstant smider boldene væk når vi har etableret angreb, fordi de overvurdere sig selv, og skal udfordre på 3-4-5 forsvarspillere. Jeg tror seriøst jeg talte 4 episoder igår, hvor Bale dribler den udover sidelinjen, fordi han hele tiden vil selv.
Det er så destruktivt og se hvordan de 2 spillere øderlægger alt vores etableret angrebsspil. Det gør samtidig også at vi ikke kan kontrollere bolden, fordi den hele tiden bliver mistet, fordi de bare ikke magter småspil og det kloge spil.

Der er blevet sagt i så mange år, at Ronaldo ikke vil miste sine kompetencer i samme grad som Messi, fordi han er så fysisk overlegen. Faktum er bare, at Messi er Ronaldo overlegen på alle punkter nu. Hold nu op hvor er det sørgeligt og se Ronaldo's nedadgående formkurve. Jeg er ret sikker på han nok skal få scoret en masse mål imod Legia, men det gør ham bare ikke til noget der svarer til verdens bedste.
For første gang synes jeg Ronaldo ligner et produkt som kører på sidste udløbningsdag. Ikke fordi han ikke scorer, for det tror jeg som sagt han kommer til igen, men mere fordi der intet overlegent er omkring ham længere.

Nå. Oven på denne lækre sejr, så synes jeg bare det er alarmerende at Ronaldo og Bale kan være så elendige som de var igår. Heldigvis var alt andet stort set positivt.
Kovacic gjorde det fremragende, og for første gang i rigtig langtid så vi hans drive med bolden frem i banen. Han var rigtig solid, og lagde et fremragende arbejdsraseri på offensivt og defensivt. En fornøjelse endelig at se ham shine!
Isco ligeså. Han gjorde det også fremragende. Jeg synes ikke man skal klandre en offensiv spiller for at sove lidt i timen, fordi Pepé smider en håbløs bold væk. Det er bare fremragende spillet videre af Betis spilleren. Isco skal aldrig havne i en position hvor han er bagerste mand, for så vil han 9 ud af 10 gange fejle. Præcis ligesom alle andre offensive spillere.

Benzema synes jeg virkede i langt bedre form. Ikke så kluntet og doven, men gode touch på bolden, og var med i stort set alle mål. Kroos er outstanding, og hans betydning for holdet er uvurderlig!

Alt i alt en rigtig lækker kamp. Endelig spiller vi noget der minder om fodbold, og det var godt nok en forløsning. Nu skal vi fortsætte i den stil, og vi har rigtig gode muligheder næste uge, hvor 2 storsejre burde være indenfor rækkevidde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 9 måneder siden #11 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Giv den mand en medalje!

-#7- skrev: Lækker sejr og lækkert at den rigtige Isco dukkede op, endelig!

Men hold fast Morata må sidde med en dårlig smag i munden. Endnu engang er vores lade franskmand i front usynlig og ugidelig. Han scorer selvfølgelig, men den havde selv Salgado sparket ind tror jeg.

Hvad fanden er pointen i at have en træner når holdet sætter sig selv, enten efter nationalitet eller indkøbspris?

Men altså... Hvorfor spiller Zidane så Benz?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Zyconith.

9 år 9 måneder siden #12 af unicum
Besvaret af unicum på emne Giv den mand en medalje!
Synes du har ret i meget af det du skriver. Ronaldo var helt ved siden af sig selv og brændte chancer han normalt aldrig ville, bale havde slet ikke sit touch og driblede sig selv ind i umulige positioner hvor en aflevering havde været bedre for angrebet.

Og så til alle andres hetz mod benzen - ja hans sidste par kampe har været decideret dårlige. Men igår var han da skarp - super sikker i sit touch, hver gang den blev spillet op på ham modtog han den og fik den videre. Super stærk fysik, uden den normale lade/dovne tilgang. Og så laver han et nemt mål (netop som han skal) og så får han kritik for det.

Men ellers en dejlig præstation. Genpresset var super i 80% af kampen.

Dios skrev: Alle kan scorer på Benzema's mål bare ikke Ronaldo og Bale. De brændte vel nok 4-5 100% chancer tilsammen, og begge kunne jo ikke scorer selvom de stod 1 meter fra mål.

Benzema er ikke usynlig. Han er en holdspiller, ikke en egoist som Bale og Ronaldo. Så når holdet ikke fungere optimalt, så fungere Benzema heller ikke. Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at det decideret er Ronaldo og Bale som gør at holdet ikke fungere. Det er de 2 som konstant smider boldene væk når vi har etableret angreb, fordi de overvurdere sig selv, og skal udfordre på 3-4-5 forsvarspillere. Jeg tror seriøst jeg talte 4 episoder igår, hvor Bale dribler den udover sidelinjen, fordi han hele tiden vil selv.
Det er så destruktivt og se hvordan de 2 spillere øderlægger alt vores etableret angrebsspil. Det gør samtidig også at vi ikke kan kontrollere bolden, fordi den hele tiden bliver mistet, fordi de bare ikke magter småspil og det kloge spil.

Der er blevet sagt i så mange år, at Ronaldo ikke vil miste sine kompetencer i samme grad som Messi, fordi han er så fysisk overlegen. Faktum er bare, at Messi er Ronaldo overlegen på alle punkter nu. Hold nu op hvor er det sørgeligt og se Ronaldo's nedadgående formkurve. Jeg er ret sikker på han nok skal få scoret en masse mål imod Legia, men det gør ham bare ikke til noget der svarer til verdens bedste.
For første gang synes jeg Ronaldo ligner et produkt som kører på sidste udløbningsdag. Ikke fordi han ikke scorer, for det tror jeg som sagt han kommer til igen, men mere fordi der intet overlegent er omkring ham længere.

Nå. Oven på denne lækre sejr, så synes jeg bare det er alarmerende at Ronaldo og Bale kan være så elendige som de var igår. Heldigvis var alt andet stort set positivt.
Kovacic gjorde det fremragende, og for første gang i rigtig langtid så vi hans drive med bolden frem i banen. Han var rigtig solid, og lagde et fremragende arbejdsraseri på offensivt og defensivt. En fornøjelse endelig at se ham shine!
Isco ligeså. Han gjorde det også fremragende. Jeg synes ikke man skal klandre en offensiv spiller for at sove lidt i timen, fordi Pepé smider en håbløs bold væk. Det er bare fremragende spillet videre af Betis spilleren. Isco skal aldrig havne i en position hvor han er bagerste mand, for så vil han 9 ud af 10 gange fejle. Præcis ligesom alle andre offensive spillere.

Benzema synes jeg virkede i langt bedre form. Ikke så kluntet og doven, men gode touch på bolden, og var med i stort set alle mål. Kroos er outstanding, og hans betydning for holdet er uvurderlig!

Alt i alt en rigtig lækker kamp. Endelig spiller vi noget der minder om fodbold, og det var godt nok en forløsning. Nu skal vi fortsætte i den stil, og vi har rigtig gode muligheder næste uge, hvor 2 storsejre burde være indenfor rækkevidde.

Leveret af Kunena Forum