Clean sheet? Det bruger vi ikke her ...

9 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Det blev til et glædeligt gensyn med Coentrão, der efter halvandet var tilbage for Los Merenguez. 

Som ventet havde Real Madrid ingen problemer med at udklassere stakkels Cultural y Deportivo Leonesa, og nu kan vist kun brugen af en ulovlig spiller forpurre avancementet til næste runde.

Real Madrid var på en opgave af de lettere, da holdet denne mørkvåde oktoberaften gæstede Leòn, hvor de første 50 procent af dobbeltopgøret mod Cultural y Deportivo Leonesa blev afviklet.

Og så hjalp det ligesom ikke for hjemmeholdet, der trods en placering som tophold i den tredjebedste spanske række ikke ligefrem ydede nævneværdig modstand, da først Zuiverloon lavede et uheldigt selvmål tidligt i kampen, hvorefter de resterende 84 minutter blev ren overlevelse.

Den store overskrift forud for kampen var helt naturligt den, at Zizou havde valgt at spare Cristiano, Benzema og Bale, men med den forfatning stort besungne BBC befinder sig i pt, er det svært at se den direkte nedgradering, når alternativerne Vázquez, Asensio og Morata spiller som de gør.
Asensios scoring til 0-2 var et fint eksempel herpå, særligt forbi oplægget kom fra den altid godt kæmpende og nu kontrakt-forlængede Lucas Vázquez.

Og mens udfaldet om kampene savnede drama, så sørgede en komplet overtændt Yeray for lidt debat på tribunerne. Først slagtede midtbanespilleren Kroos med en tackling, der ankom senere end et DSB-tog, hvorefter han nikkede tyskeren en skalle efter lidt skærmydsler. Helt ufatteligt blev Yeray ikke udvist, og det til trods for, at en opgørets dommer stod lige ved siden af situationen.

Generelt var det proppet med velspillende Madrid-spillere, der trods konkurrenternes manglende kvalitet, ikke tillod sig selv at gå ned i kadence. Konstant kværnede man på mod Leonesa defensiv, der havde en mere travl dag end længe set.

Inden dommer Trujillo fløjtede for sidste gang nåede klubmanden Nacho at lave karrierens mål. Et halvt liggende karatespark udført med så stor præcision, at end ikke holdkammeraterne syntes at turde tro på, hvad de lige havde set.

Derudover scorede Morata, Mariano og Asensio fire knap så mindeværdige mål. De tæller dog stadig i det store regnskab, hvorfor Leonesa vist skal bede mange flere end de sædvanlige guder, skal man presse Madrid i returen, og det er til trods for, at miniputterne kom på tavlen i kampens sidste minutter, da Benja udnyttede sløseri i de bagerste rækker.

Der er returkamp i Madrid i slutningen af november.

Cultural y Deportivo Leonesa - Real Madrid 1-7 (0-2)
0-1 Zuiverloon (6', selvmål), 0-2 Asensio (32'), 0-3 Morata (46'), 0-4 Asensio (53'), 0-5 Morata (55'), 0-6 Nacho (68'), 1-6 Benja (84'), 1-7 Mariano (90')

Cultural y Deportivo Leonesa
Palatsí - Garrido, Zuiverloon, Forníes, Bastos - Ortiz, Yeray, Julen (Benja, 55'), Martínez (Orti, 18') - Villa (Toure, 62'), Gallar

Real Madrid
Casilla - Danilo (Coentrão, 58'), Pepe, Nacho, Carvajal (Kovacic, 69') - Kroos, Isco (Mariano, 63'), James - Vázquez, Morata, Asensio

Gule kort: Yeray (Leonesa) Kroos (Real Madrid)
Røde kort:

Dommer: Daniel Trujillo

Kampens spiller: Asensio. Flere gode detaljer og to scoringer. Men feltet er tæt!
Kampens detalje: Mmm Nachos
Kampens badebold: Ikke så meget en spiller, men mere beslutningen om at give livsvigtige Kroos 90 minutter, når opgøret er afgjort, virker underlig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 9 måneder siden #2 af BBB
Kan vi få nogle flere debut-kampe til Asensio? Første Clásico? første Derbi? :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, MMM

9 år 9 måneder siden #3 af Real Madrid

BBB skrev: Kan vi få nogle flere debut-kampe til Asensio? Første Clásico? første Derbi? :-D

VM for klubhold lige rundt om hjønet ;-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 9 måneder siden #4 af Vinícius
Selvom Kroos måske, måske ikke, kunne bruge en pause, ser jeg det som en fordel, at han bliver spillet lidt sammen med de andre spillere, end de normale 3 oppe foran samt de andre på midtbanen. Jeg synes ikke, han på nogen måde har virket træt, så derfor har det måske ikke været nødvendigt at spare ham. Risikoen for skader er det altid. Men ja, spillere skal spille sammen for at blive gode sammen. Kunne være lækkert med en lignende opstilling mod Alaves i weekendens kamp, debut til Asensio mod Alaves måske ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 9 måneder siden #5 af Daniel
Det handler vel et eller andet sted også om at tvinge Kroos til at lære 6'eren bedre at kende - det er åbenbart en plads Zidane gerne ser ham mestre. Og mod Leonesa i går var tyskeren mere eller mindre tvunget til at være en smule mere defensiv - trods den ringe modstand - qua Isco og James' mere naturlige offensive tilgang fra 8'eren.

Det er den eneste rationelle forklaring, jeg umiddelbart kan sondere mig frem til. Ellers havde det været mere kløgtigt at spille Kovacic på den plads mod en middelmådig modstander.

9 år 9 måneder siden #6 af Mathiaska
Det er ikke så lang tid siden, at Zidane sagde at Kroos er den eneste reelle reserve for Casemiro på 6eren. Jeg er bare helt vildt uforstående over hvorfor man ikke har eksperimenteret på pladsen i løbet af sommeren og sæsonen. Kovacic, Danilo og Varane havde jeg nok startet med at teste. De har fysisk, hurtighed og er alle oftest (forholdsvis) gode på bolden. Årsagen til ikke at skubbe Kroos derned er i mine øjne tydelig - han er simpelthen for god på 8eren, til at skulle på 6eren.

Klubben må simpelthen, qua det manglende indkøb af en 6er, have prioriteret at M Llorente allerede fra næste sæson skal byde sig til, hvorfor et køb til positionen ikke vil være en god idé på sigt. D Llorente har også figureret på 6eren flere gange de senere i år så vidt jeg kan læse mig til. Det bliver uden tvivl utrolig spændende at se hvordan førsteholdet ser ud om 2 år.

Leveret af Kunena Forum