Madrid skuffede fælt

9 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Asensio blev sat på banen i jagten på tre points i stedet for en svingende Coentrão, men lige lidt hjalp det.

I en kulisse der var sexet som Birthe Rønn Hornbech iført en bikini af wienerbrød løb Real Madrid panden mod den polske mur, der var ellers blevet effektivt nedbrudt af to gange spanske føringsmål.

I jagten på fortsat europæisk succes var Madrid taget til et mennesketomt stadion i Warszawa, hvor hjemmeholdet Legia viste sig at være langt mere genstridige, end man på forhånd turde have frygtet.

Først havde Gareth Bale med et af karrierens hurtigste scoringer bragt gæsterne foran, før Benzema midtvejs i halvlegen gjorde føringen dobbelt så stor med en af de scoringer, der har været for få af fra franskmandens fødder, men herfra gik det ned ad en bakke så stejl, at den sagtens kunne være hovedgade i Latina-kvarteret hjemme i Madrid.

Først fik Odjidja-Ofoe lov til at reducere kort før pausen, før man cirka et kvarter inde i anden halvleg så Radovic få alt for meget plads i et passivt madrilensk forsvar og herved udligne føringen. Med til historien hører også, at Keylor Navas på en middelmådig dag havde reddet bolden uden de større vanskeligheder. Dog var det enormt bekymrende med så dårlig defensiv afstemning, når modstanderne i den kommende tid hedder Atlético Madrid, FC Barcelona og Borussia Dortmund.

Det nyslåede makkerpar Nacho og Varane har i hvert fald en hel del arbejde at gøre hjemme på Valdebas, hvis det skal blive en succesfuld duet på højde med Simon og Garfunkel, for lige nu spiller så godt som ingenting mellem de to centerbacks.

Med til den store forkromede historie om de polske problemer hører dog i den grad også, at Zidane havde valgt en opstilling med blot to centrale midtbanespillere, men skikkelserne Kovacic og Kroos fik ofte lidt for langt at skulle aflevere bolden, hvilket førte til for mange boldtab, ligesom beskyttelsen af førnævnte forsvar var fraværende - måske et tydeligt bevis på Zidanes manglende taktiske evner. En ting er at indlede opgøret med offensive intentioner, men når konceptet tydeligvis ikke fungerer, så kræver det en træner, der tør omstrukturere og vende tilbage til det kendte. Det evnede franskmanden ikke i aften, og det blev dyrt.

Alligevel fik Madrid efter føringen lagt på med masser af spil og der var flere situationer, der var tæt på at gå fra at være store chancer til mål – derfor lå det da også i luften, at Real Madrid uden problemer ville få bragt sig foran igen, men den plan lavede Moulin om på. Med et fremragende spark fra kanten af feltet – igen efter al for meget plads i madrilenernes felt i forbindelse med opspillet – sendte han bolden ind bag en prisgivet Keylor Navas.

Hermed gik opgøret fra håbløst til decideret pinligt, og om end det lykkedes for Kovacic at redde en marginal del af æren med en fin scoring efter en fræk, fræk hælaflevering fra Carvajal, så var det stadig ikke nok til at kalde kampen for godkendt. Scoringen blev nemlig opgørets sidste, hvorfor Madrid smed to dumme point, og nu har ryggen mod muren.

I øvrigt stor cadeau til kampens slovakiske dommer, der havde godt styr på opgøret og ikke uddelte et eneste kort undervejs i duellen.

Dortmund slog nemlig Sporting med 1-0 og fører puljen med 10 point, Madrid ligger nummer to med otte point, mens Sporting ligger treer med tre point. Meget skal dog gå galt, hvis ikke Madrid skal gå videre, men jagten på førstepladsen ser vanskelig ud med en hjemmekamp mod tyskeren og en udekamp i Portugal tilbage.

Legia Warszawa – Real Madrid 3-3 (1-2)
0-1 Bale (1’), 0-2 Benzema (35’), 1-2 Odjidja-Ofoe (40’), 2-2 Radovic (58’), 3-3 Moulin (83’), 3-3 Kovacic (85’)

Legia Warszawa
Malarz – Hlousek, Pazdan, Rzezniczak, Bereszynski – Radovic (77’, Prijovic), Moulin, Odjidja-Ofoe (86’, Jodlowiec), Kopczynski, Guilherme – Nikolic (69’, Kucharczyk)

Real Madrid
Navas – Coentrão (77’, Asensio), Nacho, Varane, Carvajal – Kroos, Kovacic – Cristiano, Benzema (64’, Vazquez), Morata (84’, Mariano), Bale

Gule kort: Ingen

Dommer: Pavel Kralovec

Kampens spiller: Kroos. Sled og slæbte, men led under det taktiske oplæg.
Kampens detalje: Carvajals oplæg til 3-3-scoringen.
Kampens badebold: Ingen hjælp til Nacho fra Varane, der ellers burde gå forrest i en kamp som denne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pejs
  • Gæst
  • Gæst
9 år 8 måneder siden #2 af Pejs
Besvaret af Pejs på emne Madrid skuffede fælt
Hvornår begynder i objektivt at beskrive Ronaldos sæson? I min optik har han været kampens badebold i næsten samtlige kampe han har deltaget i. Hele første halvleg mistede han bolden nærmest hver eneste gang han var i boldbesiddelse. Anden halvleg vil han så op at være spydspids for at skubbe Morata ud på kanten?
Jeg synes det er skræmmende at manden ikke har kunne smide en aflevering over fem meter i indeværende sæson og det kan jeg unægteligt være den eneste, der tænker.

9 år 8 måneder siden #3 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Madrid skuffede fælt

Pejs skrev: Hvornår begynder i objektivt at beskrive Ronaldos sæson? I min optik har han været kampens badebold i næsten samtlige kampe han har deltaget i. Hele første halvleg mistede han bolden nærmest hver eneste gang han var i boldbesiddelse. Anden halvleg vil han så op at være spydspids for at skubbe Morata ud på kanten?
Jeg synes det er skræmmende at manden ikke har kunne smide en aflevering over fem meter i indeværende sæson og det kan jeg unægteligt være den eneste, der tænker.

Pointen med at lade ham spille nu er ikke at han spiller godt, men at få ham igang og op på vanligt niveau. Kan han det, er han vores bedste spiller. Lige pt. er han blandt de dårligste sammen med resten af offensiven. Det pudsige er bare, hvordan vores offensiv over sommeren er blevet så uendeligt dårlig.. Jeg fatter det virkelig ikke? Samtlige fra den offensive BBC-trio altså..

Jeg tror, Ronaldos problem er selvtillid. I dag postede han på FB et billede med kommentar ala "keep your head high". Gad vide, om hans ego har lidt et knæk? Han har jo været uovervindelig hele sin karriere, men skaden under EM kan have ændret hans selvbillede. Det kan også være at han rent fysisk bare er i forfald efter mange års hårdt slid på kroppen? Jeg håber, han kommer tilbage, men det er nok ved at være efterår i hans karriere :'(

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith, ChrillRM14

9 år 8 måneder siden #4 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Madrid skuffede fælt

Kratmus skrev:

Pejs skrev: Hvornår begynder i objektivt at beskrive Ronaldos sæson? I min optik har han været kampens badebold i næsten samtlige kampe han har deltaget i. Hele første halvleg mistede han bolden nærmest hver eneste gang han var i boldbesiddelse. Anden halvleg vil han så op at være spydspids for at skubbe Morata ud på kanten?

Pointen med at lade ham spille nu er ikke at han spiller godt, men at få ham igang og op på vanligt niveau. Kan han det, er han vores bedste spiller. Lige pt. er han blandt de dårligste sammen med resten af offensiven. Det pudsige er bare, hvordan vores offensiv over sommeren er blevet så uendeligt dårlig.. Jeg fatter det virkelig ikke? Samtlige fra den offensive BBC-trio altså..

Jeg tror, Ronaldos problem er selvtillid. I dag postede han på FB et billede med kommentar ala "keep your head high". Gad vide, om hans ego har lidt et knæk? Han har jo været uovervindelig hele sin karriere, men skaden under EM kan have ændret hans selvbillede. Det kan også være at han rent fysisk bare er i forfald efter mange års hårdt slid på kroppen? Jeg håber, han kommer tilbage, men det er nok ved at være efterår i hans karriere :'(

Jeg er helt enig. Ronaldo har været - om man kan mene så meget andet om ham - uhyggeligt konsistent ifht til et score mål gennem hele sin tid i Real Madrid, og det tæller altså 7 år. Han har været en skygge af sig selv i så høj grad i indeværende sæson, at man knap nok kan tale om en egentlig skygge og nærmere betegne det som en silhuet.... Mod Alaves så man antydninger af den rigtige Ronaldo, men det varede åbenbart ikke så længe...

Jeg ville som træner også gå langt for at få ham op i omdrejninger, for med Bale og Benzemas "målform" i mente, så er det svært at se, hvem der skulle score de mange mål, hvis man helt så bort fra Ronaldo på holdkortet. Jeg tror, at sæsonen her godt kunne være en sæson, hvor vi kommer til at savne det der hattrick i hver anden kamp... Men hvem ved, måske er alternativerne gode nok allerede nu til at træde i karakter, hvis vi i et fiktivt univers gav dem chancen? Men Vasquez og Asensio gennem en hel sæson i Ronaldos sted? Tjaa... Jeg tror det ikke...

Det, der især giver mig grå hår, er, at Ronaldo fysisk er et pragteksemplar, så jeg har altid troet, at han kunne tilpasse sig situationen med alderen, rykker mere ind i feltet og blive en targetman i stedet for en wing. Lidt ala Aduritz eller måske Zlatan, som jo kun er blevet farligere med årene. Hvorfor kan Ronaldo så ikke det? Jeg tror ligesom Kratmus, at selvtillid er en del af det, men måske er den knæskade i virkeligheden synderen. Måske har han indset, at han ikke er så fysisk uovervindelig, som han selv og omverdenen troede? I så fald skylder Payet en vognfuld dummebajere....

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved ChrillRM14.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
9 år 8 måneder siden #5 af rene
Besvaret af rene på emne Madrid skuffede fælt

ChrillRM14 skrev:

Kratmus skrev:

Jeg er helt enig. Ronaldo har været - om man kan mene så meget andet om ham - uhyggeligt konsistent ifht til et score mål gennem hele sin tid i Real Madrid, og det tæller altså 7 år. Han har været en skygge af sig selv i så høj grad i indeværende sæson, at man knap nok kan tale om en egentlig skygge og nærmere betegne det som en silhuet.... Mod Alaves så man antydninger af den rigtige Ronaldo, men det varede åbenbart ikke så længe...

Jeg ville som træner også gå langt for at få ham op i omdrejninger, for med Bale og Benzemas "målform" i mente, så er det svært at se, hvem der skulle score de mange mål, hvis man helt så bort fra Ronaldo på holdkortet. Jeg tror, at sæsonen her godt kunne være en sæson, hvor vi kommer til at savne det der hattrick i hver anden kamp... Men hvem ved, måske er alternativerne gode nok allerede nu til at træde i karakter, hvis vi i et fiktivt univers gav dem chancen? Men Vasquez og Asensio gennem en hel sæson i Ronaldos sted? Tjaa... Jeg tror det ikke...

Det, der især giver mig grå hår, er, at Ronaldo fysisk er et pragteksemplar, så jeg har altid troet, at han kunne tilpasse sig situationen med alderen, rykker mere ind i feltet og blive en targetman i stedet for en wing. Lidt ala Aduritz eller måske Zlatan, som jo kun er blevet farligere med årene. Hvorfor kan Ronaldo så ikke det? Jeg tror ligesom Kratmus, at selvtillid er en del af det, men måske er den knæskade i virkeligheden synderen. Måske har han indset, at han ikke er så fysisk uovervindelig, som han selv og omverdenen troede? I så fald skylder Payet en vognfuld dummebajere....

Tror også Ronaldo mangler selvtillid i øjeblikket, den skade han fik under EM finalen har gjort mere skade på ham, end jeg i hvert fald gik og troede, det som om at han er bange for at få en sådan alvorlig skade igen, at han holder igen i kampene.

Men han runder også 32 her om få måneder, så tror desværre vi har set det bedste fra ham, hans sidste gode sæson, kom i sidste sæson og det var i sommers vi skulle have solgt ham, som jeg ser det. Over 30 mål tror jeg hvert fald ikke han når i denne sæson, måske 20 hvilket er noget af et formdyk fra sidste sæson, hvor han ramte vanvittige 51 mål, håber vi kan få lov til at købe spillere til sommer(hvis vi kan undgå transferkarantænen), så vi kan få sagt et pænt farvel til Ronaldo, som har givet alt for klubben, men han bliver kun dårligere de kommende sæsoner, hvilket er synd, for hans sidste tid i klubben hvis han bliver, men skulle da ikke undre mig hvis Perez forlænger med ham til 2020, som marca skrev for nogle dage siden, hvilket vil være helt vanvittigt set i forhold til hans sæson indtil videre og hans efterhånden høje alder.

9 år 8 måneder siden #6 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Madrid skuffede fælt

DarioGomez skrev:

Jeg kommenterer normalt ikke på ting, jeg selv har skrevet, men der er en undtagelse til alt.

I denne her sag forstår jeg simpelthen ikke, hvad det er du mener, og det er nok desværre det mest problematiske ved dit indlæg, du lægger vægt på Cristianos generelle sæson og påpeger herefter en lille håndfuld basale ting vedr. den specifik kamp i går. Nuvel - ingen er forpligtet udover sine evner, så jeg skal forsøge at svare alligevel ...:

Et kampreferat som dette er - det er tilsyneladende forbigået din opmærksomhed - skal ikke lægge vægt på sæsonen som helhed, hvilket teksten reelt set også bør bære præg af, men jeg skal undskylde, hvis teksten i visse passager var vanskelig at forstå - men nej - vi skal ikke forklare noget som helst om CR's præstationer i indeværende sæson. Hertil et svar på din noget diffuse kommentar om CR's leverancer i 2016/2017.

Og så tror jeg nok, du spørger om, hvorfor han ikke blev kampens badebold. Det gjorde han ikke, fordi Varane var mere eller mindre impliceret i tre mål, fordi han ikke gav Nacho nogen som helst støtte - en funktion man ellers må forvente af en så erfaren spiller som franskmanden - men det magtede han slet ikke. Det var i min optik utilgiveligt, og det er de overvejende grunde til, at han fik badebolden.

Men kunne CR have fået den? Bestemt? Det kunne Coentrão, Nacho og Navas såmænd også.

Nu har jeg så spildt fem dyrebare minutter af mit liv på at forklare noget, der burde være åbenlyst for de fleste ... differentieret undervisning kalder de professionelle det, jeg foretrækker at bruge betegnelsen unødvendig simplificering.

Når du nu alligevel spilder din 5 minutter, så kan du i det mindste svare høfligt istedet for at nedgør personen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ChrillRM14

9 år 8 måneder siden #7 af nono
Besvaret af nono på emne Madrid skuffede fælt
Kan vi ikke efterhånden blive enige om at Varanes talent blev i bukserne? Sælg ham dyrt - man bør kunne inddrive en 50-60 mio euro og udskift direkte med Vallejo. Han kommer foruden et mindst ligeså stort talent, aldersmæssigt, med en bedre timing til at udskifte Pepe centralt.

• Pejs
  • Gæst
  • Gæst
9 år 8 måneder siden #8 af Pejs
Besvaret af Pejs på emne Madrid skuffede fælt
Mht. Varane så har han bare ikke været det samme siden han blev langtidsskadet. Det er i hvert fald min holdning. Derudover skal vi huske på at det var det taktiske geni (rent defensivt) Mourinho, der hentede ham til og videreudviklede på ham. Der tror jeg ganske enkelt Zidane mangler komptencerne på nuværende tidspunkt, hvilket jeg også mistænker er samme årsag til Ronaldos formdyk.

Jeg tror Zidane kom med en "wow" effekt grundet hans historiske karriere, men alting bliver hverdag og det tror jeg er det vi ser ske i Madrid i øjeblikket.

@DarioGomez Tak for dit svar og jeg beklager meget at have taget hele FEM minutter ud at dit vanvittige skema som skribent på en non-profit fanside. Sender du ikke bare en regning på 34.000 japanske yen? Nu har jeg ikke set samtlige af Reals kampe i denne sæson, men Ronaldos præstation i midtugens kamp har været samme billede i 90% af de kampe jeg har set i år. Jeg tror ikke der er nogen, der i tvivl om hans egentlige niveau, men det er her det kunne være interessant at grave lidt i, hvad der foregår?
Se mit indlæg som en frustration over hans spil og en undren over at hans formdyk slet ikke er blevet nævnt her på siden.
Men okay, det er selvfølgelig nemmere at gå til angreb end at prøve og åbne en dialog.
Til sidst skal jeg endnu engang beklage dybt, hvis du skulle ende med at bruge mere end 2 sekunder på at læse alle de her ord, der uden tvivl er under dit lavmål, men som administrerende direktør for Pikfjæs A/S er vi vel mange, der er den almægtige underdanig?
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Pejs.

9 år 8 måneder siden #9 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Madrid skuffede fælt

Pejs skrev: Mht. Varane så har han bare ikke været det samme siden han blev langtidsskadet. Det er i hvert fald min holdning. Derudover skal vi huske på at det var det taktiske geni (rent defensivt) Mourinho, der hentede ham til og videreudviklede på ham. Der tror jeg ganske enkelt Zidane mangler komptencerne på nuværende tidspunkt, hvilket jeg også mistænker er samme årsag til Ronaldos formdyk.

Jeg tror Zidane kom med en "wow" effekt grundet hans historiske karriere, men alting bliver hverdag og det tror jeg er det vi ser ske i Madrid i øjeblikket.

@DarioGomez Tak for dit svar og jeg beklager meget at have taget hele FEM minutter ud at dit vanvittige skema som skribent på en non-profit fanside. Sender du ikke bare en regning på 34.000 japanske yen? Nu har jeg ikke set samtlige af Reals kampe i denne sæson, men Ronaldos præstation i midtugens kamp har været samme billede i 90% af de kampe jeg har set i år. Jeg tror ikke der er nogen, der i tvivl om hans egentlige niveau, men det er her det kunne være interessant at grave lidt i, hvad der foregår?
Se mit indlæg som en frustration over hans spil og en undren over at hans formdyk slet ikke er blevet nævnt her på siden.
Men okay, det er selvfølgelig nemmere at gå til angreb end at prøve og åbne en dialog.
Til sidst skal jeg endnu engang beklage dybt, hvis du skulle ende med at bruge mere end 2 sekunder på at læse alle de her ord, der uden tvivl er under dit lavmål, men som administrerende direktør for Pikfjæs A/S er vi vel mange, der er den almægtige underdanig?

...

Du r da fri til selv at synes at der r tale om et formdyk for Ronaldos tilfælde og skrive det herinde hvis du har det sådan.

Som udefrakommende kan hans attitude sikkert virke lidt fjollet, men hvor konstruktivt dit "modsvar" er skal jeg ikke kunne sige.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 8 måneder siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Madrid skuffede fælt
@DarioGomez.

Hold nu kæft hvor er det dårlig stil! Ikke nok med, at du tager patent på hvad du føler er sandheden, så gør du det også i en sådan grad, at alle andre brugere nok havde fået en advarsel eller en pause fra forummet her. Taget i mente, at i kører hvad der svarer til en skræmmekampagne for at stramme op, så skal du nok løsne lidt igen, for meget tyder på du manglede ilt, da du skrev det indlæg!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum