Seks kampe fra udligning af rekord som ubesejret

9 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Det har ikke været overbevisende spillemæssigt, men resultatmæssigt er det svært at pege fingre af Real Madrids præstationer med nu 28 kampe uden nederlag.

Dermed er man blot 6 kampe fra at udligne den rekord, som træner Leo Beenhakker satte med det glorværdige La Quinta del Buitre-hold, der nåede 34 kampe uden nederlag i sæsonen 1988/89.

Real Madrid har ikke tabt en kamp siden den 6. april, hvor det blev til et nederlag på 2-0 ude mod Wolfsburg, men i de kommende seks kampe frem mod en udligning af rekorden venter der flere svære opgør, som kan sætte en stopper for stimen af kampe som ubesejrede.

De kommende 6 kampe er Atlético Madrid (ude), Sporting Lissabon (ude), Sporting Gijón (hjemme), Cultural y Deportiva Leonesa (hjemme), Barcelona (ude), Dortmund (hjemme).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #2 af BBB
Hvis vi undgår nederlag til andre klubber en Dortmund, så kunne det faktisk godt ende med at være en godkendt periode. Specielt sejre mod Barcelona og Atlético vil give Zidane en masse ro fra brugere herinde!

9 år 8 måneder siden #3 af ChrillRM14

BBB skrev: Hvis vi undgår nederlag til andre klubber en Dortmund, så kunne det faktisk godt ende med at være en godkendt periode. Specielt sejre mod Barcelona og Atlético vil give Zidane en masse ro fra brugere herinde!

Det lyder nemmere sagt end gjort :P Ikke, at jeg ikke tror på det, men Barca og Atletico indenfor 2 ugers tid er en hård negl - særligt med Dortmund i samme periode...
Vinder vi bare en enkelt af de to La Liga-storkampe, så er jeg tilfreds. Uanset hvilken træner man har, og uanset hvilket system man spiller, er 2 sejre mod Barca og Atletico på udebane aldrig forventeligt...
Er vi ved juletid indenfor rækkevidde med Barca i tabellen, så kan vi tale om en god periode. Især med tanke på, at vi har spillet alt andet end drømmefodbold indtil nu.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 8 måneder siden #4 af Pelle

BBB skrev: Specielt sejre mod Barcelona og Atlético vil give Zidane en masse ro fra brugere herinde!

Men der er jo absolut intet, der overhovedet indikerer, at vi skal stjæle point fra de to. Vores mange skader, formsvage BBC og skrøbelige forsvar efterlader ikke ligefrem et indtryk af, at vi har en chance. Jeg vil være mere end tilfreds, hvis vi hiver uafgjort hjem i de to kampe, men jeg ser det desværre ikke ske.

Baseret på spillet de seneste par måneder skal man vist være mere end bare almindelig jubeloptimist for at spå en sejr.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 8 måneder siden #5 af Vinícius
Jeg tror på sejr i begge kampe, selvom det virker svært. Jeg gider ikke have tabermentaliteten, men værsgo at tage min del... Vis dog lidt Real Madrid DNA og tro på en sejr for fanden.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 8 måneder siden #6 af ChrillRM14

Kratmus skrev: Jeg tror på sejr i begge kampe, selvom det virker svært. Jeg gider ikke have tabermentaliteten, men værsgo at tage min del... Vis dog lidt Real Madrid DNA og tro på en sejr for fanden.

Så er vi tilbage til den gamle diskussion om pessimisme og realisme og forskellen herpå :) Vi har ikke spillet godt, vi har mange skader, mange formsvage spiller, der normalt plejer at være tungen på vægtskålen i sådanne kampe - realistisk set, så er chancerne ikke særligt store for to udebanesejre.

Når det så er sagt, så plejer holdet sædvanligvis at spille bedre i Clasicos uagtet formen op til. Barca har også deres skrøbeligheder - det har vi set de seneste par kampe nu. Atletico er heller ikke uovervindelige.
Jeg håber det, men med realist-hatten på, så ser det unægteligt svært ud.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 8 måneder siden #7 af Pelle

Kratmus skrev: Jeg tror på sejr i begge kampe, selvom det virker svært. Jeg gider ikke have tabermentaliteten, men værsgo at tage min del... Vis dog lidt Real Madrid DNA og tro på en sejr for fanden.

At du ikke formår at skelne tabermentalitet fra objektivitet må jo stå for din egen regning. Vi har trods alt argumenteret for, hvorfor vi tror på pointtab. Du kunne passende argumentere for, hvorfor du føler dig så overbevist om sejr.

9 år 8 måneder siden #8 af Vinícius
Lige så objektivt, eller subjektivt, som det jo faktisk er, at vi spiller "dårligt"(at du ikke kan skelne subjektivitet og objektivitet må stå for din egen regning), lige så objektivt er det, at vi ikke har tabt i uendeligheder - hvorvidt vi har spillet godt er SUBJEKTIV! Udover at vi får flere vigtige spillere tilbage(objektivt at de kommer tilbage, men subjektivt, om de er vigtige), så tror jeg at vi spiller bedre mod store hold(subjektivt). Det gør jeg også selv, når jeg spiller, og især RM er da også typisk en klub der lige nupper de store hold, og fejler mod de små(subjektivt, men kan også eftervises objektivt - det orker jeg bare ikke lige nu at finde statistik på). Derfor er der objektivt ikke noget, der taler for nederlag. Subjektivt, ja, men objektivt nej. Så min subjektive mening er lige så god som din. Jeg kalder det bare tabermentalitet at tro på nederlag. Du kan kalde det objektivitet, men mon ikke det ord er taget til at beskrive noget, som på ingen måde har med "at tro" at gøre.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 8 måneder siden #9 af BBB

Pelle skrev:

BBB skrev: Specielt sejre mod Barcelona og Atlético vil give Zidane en masse ro fra brugere herinde!

Men der er jo absolut intet, der overhovedet indikerer, at vi skal stjæle point fra de to. Vores mange skader, formsvage BBC og skrøbelige forsvar efterlader ikke ligefrem et indtryk af, at vi har en chance. Jeg vil være mere end tilfreds, hvis vi hiver uafgjort hjem i de to kampe, men jeg ser det desværre ikke ske.

Baseret på spillet de seneste par måneder skal man vist være mere end bare almindelig jubeloptimist for at spå en sejr.

Jeg har ikke spået andet end ro til Zidane, hvis han vinder mod Atletico og Barcelona.
Jeg vil endda have det okay med at tabe til Dortmund efterfølgende, hvis vi får et pænt forspring i ligaen.

Helt generelt kan mit indlæg tages som tvivl. Tvivl om vi seriøst kan gå igennem den række af modstandere uden et eneste nederlag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle

9 år 8 måneder siden #10 af asp3200
Umtiti er ude af el classico så deres defensiv er endnu ringere. Men vi taber alligevel et par af dem.

• Paulochichon
  • Gæst
  • Gæst
9 år 8 måneder siden #11 af Paulochichon
Besvaret af Paulochichon på emne Seks kampe fra udligning af rekord som ubesejret
Hvis de går ubesejret igennem den periode tatoverer jeg Messi, Neymar og Suarez ansigter over mit bryst...

9 år 8 måneder siden #12 af Pelle

asp3200 skrev: Umtiti er ude af el classico så deres defensiv er endnu ringere. Men vi taber alligevel et par af dem.

Til gengæld er Pique tilbage, og Mascherano starter ved siden af ham. Medmindre de bliver ramt af andre skader indtil kampen, kommer de til at stille op i skarpeste opstilling mod os. Det samme gør vi forhåbentlig.

Leveret af Kunena Forum