Referat: Skønt farvel til Vicente Calderon

9 år 8 måneder siden #1 af raul7=kongen

Hvem sagde at denne mand var færdig?

”Ronaldo skal vise noget klasse, og så er der en chance” Således skrev en af de faste forum-brugere, ChrillRM14, en halv times tid før kampstart. Der var en chance og den var rigtig stor. Ikke blot fordi Zizou valgte de perfekte 11 til den sidste dans på Vicente Calderon, men mest fordi den portugisiske megastjerne endelig viste det niveau som gør ham til en af historiens bedste fodboldspillere.

Allerede i kampens indledning bed Cristiano Ronaldo fra sig. Efter en skøn igangsætning, hvor en storspillende Isco, let og elegant havde løftet bolden over en fremstormende Atletico-spiller, endte angrebet med et powerfuldt hovedstød fra portugiseren, hvilket krævede en pragtredning af Oblak på Atletico-stregen. En situation, som blot skulle være en lille varsling om det som ventede.

For blot en god times fodbold senere havde Cristiano Ronaldo gjort det, som meget få spillere har gjort mod Cholos tropper i de seneste sæsoner, et vaskeægte hattrick. Først et afrettet frispark, så et straffespark han selv fremtvang og sidst men ikke mindst en let inderside som afslutning på en kontra, hvor Bale flot servicerede. Det var bare én af de aftener. Ikke engang en udskiftning med 10 minutter igen kunne få portugiserens pis i kog, som det ellers normalt er, hvis man skifter ham ud.

Generelt var det bare én af de aftener hvor alt lykkedes. Eksempelvis blev Real Madrid kørt ud på røv og albuer sidst man stillede med Nacho og Varane i det centrale forsvar, dengang blev det 4-0 til de rød-hvide. I dag var situationen en anden. De to normale backups viste en sikkerhed som er sjældent set i et Madrid-forsvar. De afviste alt og Varane toppede, da han med et vanvittigt hovedstød sendte Cristiano i dybden i midten af anden halvleg, til det der skulle udvikle sig til et straffespark i en situation, hvor Savic så yderst klodset ud hos hjemmeholdet.

Således indledte Real Madrid den næste intense måned på bedste vis, og kan vel kun glæde sig over, at man ikke skulle bruge yderligere kræfter i otte minutters overtid eller andet pjat, men i stedet hurtigt kunne tage busturen den korte vej hjem til millionvillaerne i den anden ende af byen.

Kampfakta:
Atletico Madrid (0-1) 0-3 Real Madrid
0-1: Cristiano Ronaldo (23)
0-2: Cristiano Ronaldo (71)
0-3: Cristiano Ronaldo (77)

Gule kort:
Gabi, Koke, Godin, Juanfran, (Atletico Madrid)
Cristiano Ronaldo, Lucas (Real Madrid)

Røde kort:
Ingen

Atletico Madrid: Oblak; Luis, Savic, Godin, Juanfran; Carrasco, Koke, Gabi(Correa, 62), Saul; Griezmann, Torres (Gameiro, 62)
Real Madrid: Navas; Marcelo, Nacho, Varane, Carvajal; Isco(Benzema, 79), Modric, Kovacic, Lucas(Asensio, 86); Bale, Cristiano Ronaldo (James, 83)

Kampens spiller: Der var nok at tage af, men ja... Cristiano Ronaldo
Kampens badebold: 3+. Ros for at prioritere spansk fodbold. Ikke ros for reklamer de første 30 sekunder af hver halvleg. Slet ikke ros for det talende vandfald, Peter Graulund, som medkommentator.
Kampens detalje: Varanes hovedstød, der sendte Cristiano i dybden 50 meter længere fremme. Power, overblik og verdensklasse.

Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Boxspilleren Cristiano Ronaldo.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
9 år 8 måneder siden #3 af rene
Fantastisk med en sejr, men 0-3 havde jeg sku ikke lige regnet med, kæmpe respekt for drengene i dag, de kæmper røven ud af bukserne.

Og Ronaldo ja hvad skal man efterhånden sige, all time leading scorer nu i EL Derbi opgørene, har i dag overgået Don Alfredo så han nu er på 18 mål nu,
Det ser godt ud nu i forhold til kampen om mesterskabet, men husk nu bare på, at sæsonen er lang og meget kan nå at ske endnu.

Hala Madrid!

9 år 8 måneder siden #4 af Sebberg
Ahhhhhhhhh. Jeg er efterhånden sjælden underholdning på forummet, men jeg må da stemple ind efter sådan en magtdemonstration. For det var det.

Jeg står forrest i køen, når der skal kastes kritiske bomber afsted, men i dag fortjener holdet ros. Det er altså 3-0 ude over Atlético Madrid. Vores skæbnemodstander. Lokalrivaler. To gange har vi trukket det længste strå i Champions League, men ens for de i hvert fald sidste ti kampe er, at vi har vaklet. Før gårsdagens kamp havde vi kun vundet ét opgør mod Atlético i ordinær tid i det sidste 12 kampe.

I går vandt vi 3-0. Og på hvilken måde. Efter kampen sad jeg med den samme følelse, som jeg gjorde for omkring to år siden? Hvilken kamp taler jeg om? Naturligvis vores 3-1 sejr over Barcelona på hjemmebane i slutningen af 2014. Bemærkelsesværdigt nok var vi også ovre i et 4-4-2 system i den kamp, og resultatet var det samme: midtbanen shinede, flotte kontraangreb og et Real Madrid i kontrol.

Forsvaret var urimeligt sikkert i går. Kun Marcelo havde tendens til at glemme sine defensive pligter, men det er en del af pakken. Midtbanen var fantastisk. Modric ER verdens bedste CM - den kan ikke være længere. Isco? Han strålede. Fantastiske vendinger. Ronaldo? Jeg er tit efter ham, men man jo bare erkende, at selvom han stinker med bolden, så er han helt fortrinelig uden. I går er det - igen - ham, der kommer frem til de store chancer. Flot hovedstød, dybdeløbet ved straffesparket og det sidste mål. Det er bare ikke tilfældigt. Og så synes jeg definitivt, at vi skal se Benzema kæmpe sig tilbage på holdet. Han er sat af nu. Sådan må det være.

Lad os hylde - ikke det bedste resultat - men den bedste præstation - som holdet har præsteret i to år.
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum