Real Madrid europæiske favoritter igen
Så forstår jeg ikke, at du anfægter, at Benzema og Ronaldo arbejder meget lidt defensivt, og at de som minimum skal arbejde defensivt, når det offensive ikke fungerer for dem.
Det andet var en påstand fra min side: Bale arbejder ikke hårdt defensivt, hvis både Ronaldo og Benzema står og feder den. Jeg tror, at det er væsentligt lettere at få Bale til at arbejde defensivt, hvis det kun er Ronaldo, som intet laver.
Det sidste var en kommentar fra min side: Benzema fortjener ikke samme særbehandling som Ronaldo.
Rationalet fra min side er derfor, at hvis Isco fortsætter på denne måde, så er det ikke et spørgsmål om Isco, Bale, James eller Benzema. Det bør være ganske givet, at Isco får en 10'er plads, Bale får en kant, og Ronaldo får toppen. Så vil Benzema reelt skulle give mere til holdet som 9'er, end Isco kan som 10'er, eller mere end Lucas kan (offensivt og defensivt), før Karim skal på banen. Jeg tror ikke, at han kan gøre det, og derfor skal han selvfølgelig ikke spille.
Fortæl mig endelig hvor det går galt i mit rationale, for vi ender jo åbenbart alligevel ved samme resultat: Benzema skal være på bænken.
Jeg vil have BBC laver det første pres, så vi ikke behøver at se Kroos løbe 50 meter forgæves for at lave et pres, som ingen af BBC følger op på. Det ene behøver ikke at udelukke det andet. Jeg forventer ikke, at nogle fra BBC er nede og takle ved baglinjen og erobre bolden tilbage. Deres defensive pligter skal være at lave det første pres. Mere forventer jeg faktisk ikke.
Så du vil have Isco i 10'er rollen på modsatte kant end Bale? Eller vil du stille asymmetrisk op? Problemet med det er, at Isco ikke laver nok mål til at erstatte den 2. mest scorende sæson efter sæson. Bale skal immervæk oppe sit niveau, og det tror jeg ikke han er i stand til, så derfor ville jeg droppe Bale og Benzema som det ser ud lige nu. Jeg ville nok nærmere stille med Casemiro og Modric side om side. Isco som den fuldgyldige 10'er, hvor han har friheden som vi så i weekenden. Ronaldo på hans såkaldte venstrefløj med hans sædvanlige frihed, Lucas eller James på den modsatte kant. Egentlig helst James, hvis han kan genfinde sit niveau, for ham er der flest mål i, og begge arbejder langt mere og bedre end Bale defensivt, og så Morata på toppen.
Det handler for mig ikke om enten eller med Benzema eller Bale. Det handler om dem begge, og selvom det nok ikke kommer til at ske, at Zidane dropper nogle af dem, så ville jeg bænke begge 2.
Vi kan dog hurtigt blive enige om, at Isco skal have den 10'er rolle. Og i frygt for at få skældud af Pelle, så er det noget jeg har råbt og skreget efter i flere år. Isco skal ind hvor det gør ondt på modstanderen, og det er simpelthen i hullet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Så du vil have Isco i 10'er rollen på modsatte kant end Bale? Eller vil du stille asymmetrisk op? Problemet med det er, at Isco ikke laver nok mål til at erstatte den 2. mest scorende sæson efter sæson. Bale skal immervæk oppe sit niveau, og det tror jeg ikke han er i stand til, så derfor ville jeg droppe Bale og Benzema som det ser ud lige nu. Jeg ville nok nærmere stille med Casemiro og Modric side om side. Isco som den fuldgyldige 10'er, hvor han har friheden som vi så i weekenden. Ronaldo på hans såkaldte venstrefløj med hans sædvanlige frihed, Lucas eller James på den modsatte kant. Egentlig helst James, hvis han kan genfinde sit niveau, for ham er der flest mål i, og begge arbejder langt mere og bedre end Bale defensivt, og så Morata på toppen.
Det handler for mig ikke om enten eller med Benzema eller Bale. Det handler om dem begge, og selvom det nok ikke kommer til at ske, at Zidane dropper nogle af dem, så ville jeg bænke begge 2.
Vi kan dog hurtigt blive enige om, at Isco skal have den 10'er rolle. Og i frygt for at få skældud af Pelle, så er det noget jeg har råbt og skreget efter i flere år. Isco skal ind hvor det gør ondt på modstanderen, og det er simpelthen i hullet.
Jeg vil have Isco i midten og Lucas på den anden side. Det vil måske være fair, at referere til det som en 4-5-1 (hvor kanterne så arbejder begge veje modsat vores normale 4-3-3).
For god ordens skyld så er denne nye Isco langt bedre end da du først begyndte at råbe op om, at han skulle have 10'eren. Ellers havde James ikke fået så stor en rolle i hans første sæson - muligvis var han ikke engang blevet købt, hvis Isco havde opfyldt sit potentiale før. Nu kræver det så, af han forbliver på weekendens niveau, og ikke falder ned til sidste eller forrige sæsons niveau.
Hvis han fortsætter sit nuværende niveau, så kan Benzema sælges og Ronaldo kan snart erstattes af Griezmann :-D
Det er simpelthen forrygende underholdning, når i to kaster med mudder!
Vi må seriøst drikke et par øl sammen someday!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Dios skrev: Det handler for mig ikke om enten eller med Benzema eller Bale. Det handler om dem begge, og selvom det nok ikke kommer til at ske, at Zidane dropper nogle af dem, så ville jeg bænke begge 2.
Skal jeg gå nogle få øjeblikke tilbage og finde et af dine mange indlæg, hvor det er Ronaldo og Bale du vil have på bænken/solgt og ikke Benzema?
Har din holdning til Ronaldo ændret sig nu hvor han igen, igen har imponeret fodboldverdenen? Denne gang med et hattrick mod et af de bedste hold i verden på udebane.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Dios skrev: Det handler for mig ikke om enten eller med Benzema eller Bale. Det handler om dem begge, og selvom det nok ikke kommer til at ske, at Zidane dropper nogle af dem, så ville jeg bænke begge 2.
Skal jeg gå nogle få øjeblikke tilbage og finde et af dine mange indlæg, hvor det er Ronaldo og Bale du vil have på bænken/solgt og ikke Benzema?
Har din holdning til Ronaldo ændret sig nu hvor han igen, igen har imponeret fodboldverdenen? Denne gang med et hattrick mod et af de bedste hold i verden på udebane.
Stod det til mig, så var der ingen af BBC som havde en chance. Uden Ronaldo på holdet, så havde Benzema aldrig haft en chance medmindre han virkelig oppede sit niveau foran mål. Jeg har ville sælge Ronaldo i rigtig mange sæsoner, men igen, så er han uden tvivl den bedste af BBC, så derfor vil jeg hellere af med de andre, eller mest Bale.
Men du går da bare igang :) Min holdning til Ronaldo har altid været den samme. Vi vandt mange titler uden ham, så jeg er fortrøstningsfuld. For selvfølgelig kan vi også vinde uden ham.
Dios skrev: Pelle skrev:
Nej, vi er jo nogle som godt tør byde ind med resultater INDEN kampen, istedet for altid at vise os bagefter og spille bagkloge. Det er du 100m mester i - tillykke med det!
Man skal ikke sælge særlig meget med i Reals kampe for at se, at Bale tager mange flere defensive løb. Nu ved jeg godt, at du har det travleste program i DK, og derfor ikke ser alle kampene, men det burde du måske begynde på, inden du kloger dig.
Btw.. At hive historik frem om, at Benzema løb så og så meget under Carlo. Who gives a s***? Det er nu, vi tæller. Ikke hvad der skete for 2 sæsoner siden. Det er blevet patetisk, at 50% af dine indlæg omhandler en nedsabling af Bale, for du har jo ikke ret i, at manden er et flop. Det viser både spillet og statistikken.
Jeg har ikke et behov for hvergang der kommer en ny skade eller andet, og skrive hvis vi ikke gør sådan og sådan så løber vi ind i en kæmpe røvfuld. Det har vi dig og Asp til :D
Jeg besvarede dine bange anelser 3-4 dage før kampen i weekenden, at jeg tror skaderne falder ud til vores fordel, fordi Zidane bliver nødt til at tænke ud af boksen. Jeg forklarede endda, at jeg håbede på man stod mere kompakt end normalt, og trioen Modric, Kovacic og Isco var at foretrække fremfor Casemiro og Kroos. Gjorde man alt det, så troede jeg på de 3 point.
Jeg skrev ikke vi ville vinde 0-3, ej heller vi ville vinde eller tabe, men blot jeg troede på de 3 point.
Det er til gengæld kun folk med bare lidt fodboldforstand som gentagende gange rammer hovedet på sømmet hvad angår taktik og opstilling!
Hvor får du alle de oplysninger fra, om jeg må spørge? Du kaster rundt med forkerte oplysninger. Først om mit arbejde, så min travlhed i hverdagen etc.. Er det ikke nemmere bare at spørge? Jeg har på ingen måder travlt. Jeg er heldigvis så privilegeret, at jeg er gået på deltid, så jeg har masser af tid sammen med mine børn og kone, tak :)
Kom gerne med den statistik der viser Bale løber mere end Benzema, eller bare at Bale løber mere end 8-9km pr. kamp. Må jeg informere dig om, at løb ikke behøver at være tilbage i banen? Det kunne jo f.eks. også være at presse boldholder? Bare så du ikke ser dig blind på tilbageløbene :)
Kan du finde et indlæg hvor jeg har skrevet Bale er et flop statistisk set? :)
Ej, det er sgu flot Dios. Du råbte på en midtbane, som alle i forvejen vidste ville blive spillet. Det var ikke ligefrem fordi vi havde mange andre muligheder. Men du anbefalede jo ikke ligefrem den ekstra mand på midtbanen, som reelt var dét, der vandt kampen for os.
Er der andet du vil tage æren for, nu vi er igang? La Decima? At Trump vandt? Jeg ved ikke hvilke tanker, du har om dig selv - men de er hvert fald for høje :D
Selvfølgelig er du typen, der arbejder på deltid - surprise :D
Om Bale løber mere eller mindre er jo underordnet, hvis han løber de rigtige meter. Og der skal man godt nok være ignorant, hvis man mener Benzema topper de to andre her. Den del bliver vi ikke enige om - fair nok. Men at bede både BBB, Kassow og mig sidde og rode rundt efter dine gamle posts for at bevise vores pointer, er jo absurd. Du skifter jo mening, som vinden blæser, så du vil altid selv kunne finde en post, der modbeviser det :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Laliga.es er en fremragende side, hvis heatmaps har ens interesse. Her får I lige Bales: www.laliga.es/jugador/bale fra kampen mod Atletico Madrid. Endvidere er der også tonsvis af andet interessant statistik, hvis man er lidt nørdet :-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev: Men at bede både BBB, Kassow og mig sidde og rode rundt efter dine gamle posts for at bevise vores pointer, er jo absurd. Du skifter jo mening, som vinden blæser, så du vil altid selv kunne finde en post, der modbeviser det :-)
Ret skal være ret. Jeg tilbød selv at gå tilbage og finde indlægget.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Dios skrev: Pelle skrev:
Nej, vi er jo nogle som godt tør byde ind med resultater INDEN kampen, istedet for altid at vise os bagefter og spille bagkloge. Det er du 100m mester i - tillykke med det!
Man skal ikke sælge særlig meget med i Reals kampe for at se, at Bale tager mange flere defensive løb. Nu ved jeg godt, at du har det travleste program i DK, og derfor ikke ser alle kampene, men det burde du måske begynde på, inden du kloger dig.
Btw.. At hive historik frem om, at Benzema løb så og så meget under Carlo. Who gives a s***? Det er nu, vi tæller. Ikke hvad der skete for 2 sæsoner siden. Det er blevet patetisk, at 50% af dine indlæg omhandler en nedsabling af Bale, for du har jo ikke ret i, at manden er et flop. Det viser både spillet og statistikken.
Jeg har ikke et behov for hvergang der kommer en ny skade eller andet, og skrive hvis vi ikke gør sådan og sådan så løber vi ind i en kæmpe røvfuld. Det har vi dig og Asp til :D
Jeg besvarede dine bange anelser 3-4 dage før kampen i weekenden, at jeg tror skaderne falder ud til vores fordel, fordi Zidane bliver nødt til at tænke ud af boksen. Jeg forklarede endda, at jeg håbede på man stod mere kompakt end normalt, og trioen Modric, Kovacic og Isco var at foretrække fremfor Casemiro og Kroos. Gjorde man alt det, så troede jeg på de 3 point.
Jeg skrev ikke vi ville vinde 0-3, ej heller vi ville vinde eller tabe, men blot jeg troede på de 3 point.
Det er til gengæld kun folk med bare lidt fodboldforstand som gentagende gange rammer hovedet på sømmet hvad angår taktik og opstilling!
Hvor får du alle de oplysninger fra, om jeg må spørge? Du kaster rundt med forkerte oplysninger. Først om mit arbejde, så min travlhed i hverdagen etc.. Er det ikke nemmere bare at spørge? Jeg har på ingen måder travlt. Jeg er heldigvis så privilegeret, at jeg er gået på deltid, så jeg har masser af tid sammen med mine børn og kone, tak :)
Kom gerne med den statistik der viser Bale løber mere end Benzema, eller bare at Bale løber mere end 8-9km pr. kamp. Må jeg informere dig om, at løb ikke behøver at være tilbage i banen? Det kunne jo f.eks. også være at presse boldholder? Bare så du ikke ser dig blind på tilbageløbene :)
Kan du finde et indlæg hvor jeg har skrevet Bale er et flop statistisk set? :)
Hov hov, jeg skal ikke trækkes ind i den her sæbeopera ;)
Daniel skrev: Apropos heatmaps, som der har været vendt i denne tråd:
Laliga.es er en fremragende side, hvis heatmaps har ens interesse. Her får I lige Bales: www.laliga.es/jugador/bale fra kampen mod Atletico Madrid. Endvidere er der også tonsvis af andet interessant statistik, hvis man er lidt nørdet :-)
Så prøv lige og tjek Lucas heatmap. www.laliga.es/jugador/lucas-vazquez
Tydeligt bevis på at Bale hjælper med meget mindre defensivt som der blev sagt herfra og det er ovenikøbet i siden med flyvske Marcelo som ikke er så defensiv stærk som Carvajal. Har dog ikke tjekket Modric,Isco og Kovacic heatmap, men mon ikke den siger de er mere ude ved Marcelo :)
asp3200 skrev:
Daniel skrev: Apropos heatmaps, som der har været vendt i denne tråd:
Så prøv lige og tjek Lucas heatmap. www.laliga.es/jugador/lucas-vazquez
Tydeligt bevis på at Bale hjælper med meget mindre defensivt som der blev sagt herfra og det er ovenikøbet i siden med flyvske Marcelo som ikke er så defensiv stærk som Carvajal. Har dog ikke tjekket Modric,Isco og Kovacic heatmap, men mon ikke den siger de er mere ude ved Marcelo :)
Det viser, at Lucas har været mere over banen, og specielt har han været mere på spil i det offensive end Bale.
Ej, det er sgu flot Dios. Du råbte på en midtbane, som alle i forvejen vidste ville blive spillet. Det var ikke ligefrem fordi vi havde mange andre muligheder. Men du anbefalede jo ikke ligefrem den ekstra mand på midtbanen, som reelt var dét, der vandt kampen for os.
Er der andet du vil tage æren for, nu vi er igang? La Decima? At Trump vandt? Jeg ved ikke hvilke tanker, du har om dig selv - men de er hvert fald for høje :D
Selvfølgelig er du typen, der arbejder på deltid - surprise :D
Om Bale løber mere eller mindre er jo underordnet, hvis han løber de rigtige meter. Og der skal man godt nok være ignorant, hvis man mener Benzema topper de to andre her. Den del bliver vi ikke enige om - fair nok. Men at bede både BBB, Kassow og mig sidde og rode rundt efter dine gamle posts for at bevise vores pointer, er jo absurd. Du skifter jo mening, som vinden blæser, så du vil altid selv kunne finde en post, der modbeviser det :-)
Vi fik ihvertfald ikke den kæmpe røvfuld som du spåede :) Vi har før vundet solidt over Bayern og Barca med at stå kompakt, og ikke en ekstra mand på midtbanen. Det er også total underordnet. Du har det med at blive en anelse fornærmet, eller det udstråler dine indlæg ihvertfald af.
Jeg har ikke taget æren for noget. Jeg har blot forklaret dig før, at det hele ikke altid behøver at være så gråt og sort, som du altid gør det til. Det er altid enten eller. Hvorfor ved jeg ikke.
Du er så den eneste person som ikke ville gå på deltid, hvis økonomien var til det? :D Der er for mange børn som bliver forsømt af deres forældre, og det er desværre den udvikling man ser i samfundet idag. Jeg har sikret min røv økonomisk, og jeg har skabt en hverdag jeg ikke behøver at flygte fra, så hvorfor ikke gå på deltid, og nyde tiden med sin familie i stedet for at tjene småpenge, som alligevel ikke kan sikre en økonomisk fra at droppe arbejdet helt.
Så prøv at læs mine indlæg igen, for jeg har jo på ingen måder skrevet, at Benzema løber sine meter korrekt. Faktisk har jeg lige skrevet til BBB, at Benzema løber sine meter forkert. Det samme gør Bale, da en så offensiv spiller som ham jo ikke skal løbe tilbage, men lægge det første pres. Og med det mener jeg, at man gentagende gange ser vores "hovedløse" midtbanespillere rende rundt og lave det første pres, og det er i den sammenhæng Bale ikke løber de rigtige meter.
Ronaldo løber stort set ikke. Han laver måske 2-3 gode tilbageløb i en kamp, men resten af kræfterne bruger han offensivt.
Enige eller ej, så er der intet konkret på om Bale rent faktisk løber mere end Benzema.