Optakt: Mesterskaber i julegave

9 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Kovacic har været stærk den seneste månedstid, og bør forvente genvalg i morgendagens opgør.

At man allerede i december kan bringe sig ni point foran sin værste konkurrent til det spanske mesterskab er et gedigent drømmescenarie. Ikke desto mindre er det de reelle kendsgerninger for Zidanes Madrid, der med en sejr på Camp Nou kan gøre netop det – altså bringe sig ni point foran.

Også et uafgjort resultat vil være at betragte som godkendte for gæsterne, der dermed bibeholder forspringet til rivalerne, og møder de kommende svære udekampe mod Sevilla og Valencia med en vis ballast.

Vejen til det fine skridt mod at manifestere sig selv som Spaniens absolut største klub går dog over et såret Barcelona-mandskab, der lider under en mildest talt elendig stribe præstationer, og en træner, der virker taktisk afskåret fra resten af omverdenen. Catalanerne, og ikke mindst Luis Enrique, har dog den luksus, at man oftest kan læne sig op ad Messi, Suarez og Neymar, når opgørene skal lukkes, men nogen gennemført gameplan lader FC Barcelona ikke ligefrem til at lide under.

I de Barcelona-tro medier skal man ikke læse mange linjer, før det står klart, at tilbagevendte Iniesta (været ude med skade i knap to måneder) bliver manden, der ved sin blotte tilstedeværelse gør det umuligt for Real Madrid at vinde morgendagens opgør, men om en spiller, der har siddet ude så længe, reelt set kan dominere fodboldens største opgør er i bedste fald tvivlsomt.

Gæsternes flyver har haft et par ekstra ledige sæder på ruten mod Barcelona, da hverken Kroos, Morata eller Bale er taget med til udekampen, og det stiller Zinedine Zidane overfor et par taktiske overvejelser. For hvem skal erstatte waliserne? Er Kovacic eller Isco oplagt som afløser for Kroos? Og hvad med comeback-drengen Casemiro? Og Mariano, der virker mere ivrig end bovlamme Benzema, fortjener han en chance?

Uanset svarene på disse betragtninger så må ’Zizou’ tage det faktum til indtæg, at kampen meget vel bliver vundet på banens midte, og hvor der skal samles et hold, der både formår at lukke ned for Iniesta, Rakitic og Busquets, samtidig skal det også være i stand til at fodre offensiven med brugbare pasninger. Modric er den eneste sikre mand på holdkortet; resten er rene gætterier.

Lige så sikker er naturligvis Cristiano Ronaldo, der lader til at have fundet målnæsen frem. Kombineret med hans uforlignelige evne til at score på netop Camp Nou, så virker det ikke usandsynligt, at den kommende Ballon d’or-vinder også i morgen passerer endnu en prisgivet målmand.

Det er Clós Gomez, der skal styre løjerne i den kamp, han fløjter i gang 16.15.

FC Barcelona

Ter Stegen – Alba, Mascherano, Piqué, Roberto – Iniesta, Rakitic, Busquests – Neymar, Messi, Suarez

Real Madrid
Navas – Marceloe, Pepe, Ramos, Carvajal – Modric, Kovacic, Isco, Lucas V. – Cristiano, Benzema

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
Jeg synes det er en utrolig velskrevet artikel. Stor ros herfra.

Kom så drenge!! Jeg håber Ronaldo ikke lader sig påvirke på banen af rygterne om skattesag. Jeg håber Benzema sætter mig på plads. Jeg håber Iniesta og Messi har en off-day.

1-2
Messi, Ronaldo, Marcelo.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum