James midt i sejrsfest: Jeg kan ikke garantere, at jeg bliver

9 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Det var en dybt frustreret James Rodríguez, som mødte pressen efter VM-finalen, som han måtte se fra bænken.

Selv om han fortsat bedyrer sin glæde ved at være i Real Madrid, ville han ikke denne gang garantere, at han også i fremtiden vil være en del af truppen. Han sagde blandt andet:

- Jeg kan ikke garantere, at jeg bliver. Jeg har flere tilbud og 7 dage til at tænke over det. Jeg er glad i Real Madrid, men jeg ønsker at spille mere. Jeg er en smule stødt over ikke at have spillet finalen, men jeg er glad for titlen. Jeg har nu 15 i min karrierel.

Real Madrids intention er fortsat at holde på James, men man vil ikke stå i vejen for en spiller, som er utilfreds med at være i klubben og derfor vil man også lytte på tilbud, hvis James beslutter sig for at søge nye græsgange. En ny klub skal dog være forberedt på at betale en stor sum for colombianeren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #2 af Dios
Jeg er på ingen måder fan af James, og mener hans kompetencer bliver gjort bedre end de er, men det er jo absurd, at man vælger at have en så bred trup uden at gøre rigtig brug af den.
Fair nok, så har James været decideret forfærdelig sammenlignet med hans første sæson i klubben, men nu er han bare ikke den eneste af vores offensive spillere som har været total ude af form, eller aldrig rigtig har holdt formen i længere tid.

Jeg forstår udmærket godt, hvis James vil forlade Real Madrid. Egentlig synd, for han er jo brugbar.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #3 af Matamoro
Jeg forstår ikke den her subjektive tilgang til spillet. James er objektivt set mere kampafgørende end Isco og Hazard , selvom de efter mine subjektive præferencer er mere elegante. Det samme gør sig gældende i forhold til diskussionen om Ronaldo og Benzema. Folk vægter Benzemas elegante spil alt for højt, selv om han objektivt set ikke præsterer særligt godt for klubben. Ronaldo derimod præsterer objektivt set helt fænomenalt, men han irriterer folk fordi han til tider forhindrer det flydende opspil. Bare tag kampen idag:
Vi diskuterer Ronaldo fordi han spiller dårligt og alligevel scorer tre mål. Hvorfor roser vi Benzema der havde en stribe fine aktioner i kampen, men kun scorer et mål? og nu vi er igang så synes jeg også det er på sin plads at tale om det defensive bidrag.

Benzema var da mindst ligeså ugidelig som Ronaldo i presspillet. Årsagen til at vi kommer under pres er at vi har to spillere som ikke gider deltage i presspillet for alvor. Ronaldo kan tillade sig at økonomisere med sine kræfter fordi han leverer mål, men Benzema er slet ikke af samme kaliber, uanset om han har en stribe fine aktioner i den offensive spil. Det er til grin at en spiller som Benzema kan få lov til at bidrage med så lidt defensivt, når det trods alt er ret begrænset hvad han kommer med offensivt.
Ronaldo, Bale, og James er de spillere i klubben som objektivt set præsterer bedst. (mål og assists målt per antal spillede minutter) Derfor skal de have en rolle på holdet.Ud af de tre spillere er det kun Ronaldo som kan tillade sig at spare på kræfterne i det defensive.

Benzema er ganske enkelt overvurderet. Sælg ham og skab plads til James på holdet.

En angrebstrio bestående af:
Bale James
Ronaldo
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Matamoro.

9 år 7 måneder siden #4 af Dios
@Matamoro.

Benzema er objektivt den 2. mest scorende Real Madrid spiller sæson efter sæson siden hans ankomst.

9 år 7 måneder siden #5 af Matamoro
James spiller langt færre minutter end Benzema
James opnår ikke kontinuitet da han sjældent får tre kampe i træk.
James spiller oftest på midtbanen
James har langt flere defensive opgaver.

Benzema har siden 2014 været involveret i 85 mål (mål og assists)
James har siden 2014 været involveret i 63 mål (mål og assists)

Vi taler altså om, at en angriber der er fast mand på holdkortet, har de sidste tre år været involveret i godt og vel 20 mål mere end end en reservespiller der som regel optræder på midtbanen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg

9 år 7 måneder siden #6 af Matamoro

Dios skrev: @Matamoro.

Benzema er objektivt den 2. mest scorende Real Madrid spiller sæson efter sæson siden hans ankomst.

2009/2010
Higuain 27
Ronaldo 26
Benzema 8

2011/2012
Ronaldo 46
Higuain 22
Benzema 21

2012/2013
Ronaldo 34
Higuain 16
Benzema 11

Jeg tror ikke vi forstår det samme ved begrebet objektivitet.
Men du har da ret i at da man solgte Higuain i sæsonen 2013/2014, da blev Benzema den næstmest scorende i sæsonen med 17 mål.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

9 år 7 måneder siden #7 af Dios

Matamoro skrev:

Dios skrev: @Matamoro.

2009/2010
Higuain 27
Ronaldo 26
Benzema 8

2011/2012
Ronaldo 46
Higuain 22
Benzema 21

2012/2013
Ronaldo 34
Higuain 16
Benzema 11

Jeg tror ikke vi forstår det samme ved begrebet objektivitet.
Men du har da ret i at da man solgte Higuain i sæsonen 2013/2014, da blev Benzema den næstmest scorende i sæsonen med 17 mål.

Min fejl, for den kunne misforståes. Hans = James. Jeg gad ikke og rette i det, da jeg håbede du ville fange den, da du sammenlignede James med Benzema.

9 år 7 måneder siden #8 af Matamoro
Den eneste sæson hvor James har fået bare nogenlunde fast spilletid var i sæsonen 2014/2015. Der præsterede han 13 mål og 13 assists i 29 kampe. I samme sæson præsterede Benzema 15 mål og 9 assists i 29 kampe.

9 år 7 måneder siden #9 af Dios

Matamoro skrev: Den eneste sæson hvor James har fået bare nogenlunde fast spilletid var i sæsonen 2014/2015. Der præsterede han 13 mål og 13 assists i 29 kampe. I samme sæson præsterede Benzema 15 mål og 9 assists i 29 kampe.

Det har jo så også bare været hans eneste gode sæson kan man sige. Kan du sove rigtig godt :)

9 år 7 måneder siden #10 af Matamoro
Man kunne snildt argumentere med at han ikke for alvor har fået chancen i de to efterfølgende sæsoner. Når han endelig fik chancen skulle han løbe rundt nede på midtbanen og udføre en masse ekstra defensive opgaver fordi Benzema og Ronaldo er hævet over den slags. Det er han selvsagt ikke særlig god til og derfor bliver holdet ekstra sårbart med ham på midtbanen. Man skulle i stedet skille sig af med Benzema og gøre Ronaldo til spydspids. Så ville det give mening at spille med en type som James.
Jeps. Sov godt.

9 år 7 måneder siden #11 af Mølbat

Matamoro skrev: Folk vægter Benzemas elegante spil alt for højt, selv om han objektivt set ikke præsterer særligt godt for klubben. Ronaldo derimod præsterer objektivt set helt fænomenalt, men han irriterer folk fordi han til tider forhindrer det flydende opspil. Bare tag kampen idag:
Vi diskuterer Ronaldo fordi han spiller dårligt og alligevel scorer tre mål. Hvorfor roser vi Benzema der havde en stribe fine aktioner i kampen, men kun scorer et mål?

I dag er et rimelig skidt eksempel, hvis du spørger mig. Ronaldo scorede 3, mens Benzema scorede 1. Det er korrekt. Meeen... Benzema var ham, der bandt det offensive sammen i dag for Los Blancos. Uden ham var Ronaldo vel blot kommet til 1/4 af de chancer, som han kom frem til. Franskmanden lagde f.eks. op til Ronaldos 2. mål, mens han var meget vigtig i opspillet til straffesparket. Derudover kunne han også have fået et par flere assists til sit navn, hvis Ronaldo havde været bedre i ordinær tid til at score på sine megachancer.

9 år 7 måneder siden #12 af Matamoro
Jeg synes også at Benzema spillede en fin kamp rent offensivt, men grunden til at vi kom under pres i løbet af kampen skyldes at både Ronaldo og Benzema ikke bidrager i presspillet. Der er min pointe at den luksus kan Benzema ikke tillade sig med sit betydeligt ringere slutprodukt end Ronaldos.

Leveret af Kunena Forum