Real Madrid er verdensmestre
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Der var egentlig lagt i kakkelovnen til en stille og rolig gang middagsbold, som skulle munde ud i at Real Madrid efter 90 minutter kunne lade sig kåre som verdensmester, sådan som juletraditionen næsten byder det, når europæiske hold gæster den hyggelige turnering.
Så let skulle det imidlertid ikke gå og det kan man takke et veloplagt og modigt Kashima Antlers for. Japanerne gik på banen med en kamikaze-jægers mod og en italieners taktiske snilde og derfor blev det en hektisk eftermiddag for Real Madrid.
I kampens indledning var der ellers ikke noget, der tydede på problemer for Zidanes tropper. Benzema – kampens bedste – scorede på en ripost efter otte minutters spil og da var man allerede på vej op på podiet for at hente pokalen med hjem. Ret beset burde man også have lukket og slukket opgøret, men Guldbold-vinderen Cristiano Ronaldo havde en af de dage, hvor han end ikke ville kunne sætte et plejehjem med en dribling, men Cristiano Ronaldo er Cristiano Ronaldo og derfor kom der alligevel guldstøv fra hans fødder, men ikke før Shibasaki havde udlignet og endda bragt Kashima Antlers foran.
Udligningen kom lige inden pausen, da han lidt let fik en bold med sig i straffesparksfeltet og resolut udplacerede Keylor Navas. Og syv minutter inde i anden halvleg var han på pletten igen, da Lucas Vázquez kun halvhjertet gik ind i en duel med ham og herefter kunne han med et fikst træk og en hurtig afslutning gøre livet surt for Keylor Navas og de øvrige Real Madrid-spillere.
Lucas Vázquez fik gjort skaden god igen kort efter, da han blev nedlagt i straffesparksfeltet og med en halv time igen kunne Cristiano Ronaldo sikkert sende udligningen i nettet og så fornemmede man, at Real Madrid alligevel ville køre en sikker sejr hjem.
Kashima Antlers fortsatte dog ufortrødent og i kampens slutminutter var de endda klart bedst og havde flere nærgående afslutninger og her blev man også vidne til en spøjs situation, som man nok især i Catalonien vil bruge det meste af julen på at harmes over. Sergio Ramos havde tidligere i kampen begået et frispark og fået gult kort og med et hårdt frispark i de sidste minutter var han allerede på vej i bad. Kampens dommer havde da også hånden dybt begravet i lommen på vej over mod åstedet, men han fik tydeligvis besked fra kampens video-dommere, at forseelsen ikke var til advarsel og dermed slap Ramos med skrækken.
Dermed gik kampen i forlænget spilletid, hvor Cristiano Ronaldo slog til to gange med en slanges præcision og dermed sikrede Real Madrid den femte VM-titel. Det var ikke smukt, men det var særdeles kynisk.
Kamp-fakta:
Real Madrid – Kashima Antlers 4-2 (1-1) efs.
1-0 Benzema (8.)
1-1 Shibasaki (44.)
1-2 Shibasaki (52.)
2-2 Cristiano Ronaldo (60., str.)
3-2 Cristiano Ronaldo (97.)
4-2 Cristiano Ronaldo (104.)
Dommer: Sikazwe
Real Madrids hold: Navas, Carvajal, Ramos (Nacho, 108. min.), Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Modric (Kovacic, 105. min.), Lucas Vázquez (Isco, 81. min.), Cristiano Ronaldo (Morata, 112. min.), Benzema.
Kashima Antlers hold: Sogahata, Nishi, Ueda, Shoji, Yamamoto, Endo (Ito, 103. min.), Nagaki (Akasaki, 114. min.), Ogasawara (Fabricio, 68. min.), Shibasaki, Kanazaki, Doi (Suzuki, 88. min.).
Gule kort: Sergio Ramos, Carvajal, Casemiro (Real Madrid), Yamamoto, Fabricio (Kashima Antlers)
Røde kort: Ingen.
Kampens spiller: Benzema. Mål og med i et par Real Madrid-scoringer. Bevægelig og arbejdsom.
Kampens badebold: Tre mål fritager Cristiano Ronaldo fra denne titel. Et bud kan i stedet være Casemiro, som virkede lidt tung.
Kampens detalje: Video-dommere, nej tak! I hvert fald ikke i det format, som er blevet vist ved VM, det har været særdeles pinefuldt at være vidne til.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Vi har haft nogle hårde år (2006-2010 især) men RM har i nogle år nu for alvor blandet sig i alle de store turneringer igen. Det er skønt at være Madridista :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg læste denne her i dag:
3 Titler har RM vundet i 2016.
2 Kampe har RM tabt i 2016.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Tillykke til alle danske Madridistas :)
Vi har haft nogle hårde år (2006-2010 især) men RM har i nogle år nu for alvor blandet sig i alle de store turneringer igen. Det er skønt at være Madridista :)
Lad dem give os La liga i år og vi vil absolut være mere taknemmelige. :D