Truppen mod Sevilla - Copa del Rey, 1/8-finale - første kamp
@Dios: Det tror jeg lige, at jeg overlever :-D
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når man iagttager BBC's løbe- og presarbejde, så synes jeg helt utvivlsomt, at Benzema og Ronaldos virker langt mere sporadisk og ineffektivt end Bales. Ronaldo løber tit rundt og så pludselig laver han en eller anden vanvittig spurt, der er prisværdig, men som intet nytter, når man ikke koordinerer.
Det er simpelthen mit indtryk, at Bale er bedre til at vælge sine løb. Man skal jo ikke undervurdere, at presspil og løb er en kunst i sig selv. Det handler jo om at vælge 'det rigtige tidspunkt', hvor en modstander i forvejen er presset af en medspiller.
Noget helt andet - og det falder på egen regning - er, at jeg simpelthen også tror, at Bale ville være den af de tre, der var mest villig til at bygge et væsentligt løbe- og presarbejde på sit spil, hvis det er det, som Zidane en dag vil have. Det er simpelthen mere naturligt for ham som gammel back og hårdtarbejdende fløj i Tottenham (i hvert fald i de første år), end hos Ronaldo og Benzema, der i næsten hele deres karrierer har fået lov til at klø røv, når modstanderen har bolden.
Jeg vil i øvrigt udmelde et stort TAK og erklære mig fuldstændig enig i dem, der - endelig - fik en åbenbaring i går. En åbenbaring om at vi ikke behøver stille med de mest løntunge spillere - tværtimod. Det var et LANGT mere homogent hold i går, og hvis man bytter Asensio ud med Bale og så måske en angriber ind, der løber ligeså meget som Morata - men er lidt skarpere - så har vi det mest vanvittige hold.
Zidane må simpelthen begynde at arbejde på, hvordan koncentrationen skal være intakt alle 90 minutter. Det har været i problem i Real Madrid i HUNDREDE år, og i går var den der igen. Jeg kan tælle en 10-15 situationer, hvor en simpel Sevilla-aflevering skaber en 3 mod 3 situation, eller hvor deres kanter pludselig står fuldstændig fri, mens vores backs har fokus på noget helt andet.
I går lukkede vi heldigvis - og af uransaglige årsager - ikke et mål ind. Med Vietto og Ben Yeddar på banen havde det måske set anderledes ud, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad resultatet havde været, hvis Krohnaldo havde været klar!
Fuldstændig fremragende kamp i går - det var en fryd for øjet, men lad os holde koncentrationen :-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Matamoro skrev: Hvor er det åndsvagt at man vil skille sig af med James.
Hvem anklager du for at ville skille sig af med James?
Har du et link, en kilde, anything?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Matamoro skrev: Hvor er det åndsvagt at man vil skille sig af med James.
Hvem anklager du for at ville skille sig af med James?
Har du et link, en kilde, anything?
goo.gl/WA8ch9
Det øverste link: "Real Madrid vil ikke sælge James"
Derudover er der et par artikler og kommentarer, der fortæller at Madrid skal, vil eller bør sælge James.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
"Real Madrid har fortsat fuld tillid til James Rodríguez og derfor er beskeden til interesserede klubber også helt klar: Han er ikke til salg."
"Trods interesse fra klubber som Manchester United, Manchester City, Bayern München og Paris SG – sidstnævnte vil angiveligt betale 90 millioner € for colombianeren – er der fortsat et flertal i Real Madrids sportslige ledelse, som helst ser ham fortsætte i klubben, afhængigt naturligvis af James´ egen accept af, at han ikke kan spille fast hver gang."
"Den sportslige ledelse ser ikke kun på den sportslige gevinst ved at have James i truppen, men også den kommercielle værdi i at have en spiller, som er et af de absolut største navne i Sydamerika og som har mere end 10 millioner Twitter-følgere, hvilket er næstmest i Real Madrid, kun overgået af Cristiano Ronaldo."
Jeg har nogle få gange læst at Dios gerne vil af med James, men Dios vil af med alle de spillere, som ikke holder på bolden en halv time af gangen. (Blink, blink)
Skriver Matamoro at det er (åndsvagt) åndssvagt at man vil skille sig af med James på baggrund af en bruger på Madridista.dk vil skille sig af med James og 1/3 af holdet?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev: Tak for din fantastiske argumentation, jeg er glad for, du ikke er en af de brugere, der lever af one-liners.
Pelle for 3 minutter siden:
Pelle skrev: Jeg kan allerede mærke, at det her bliver godt. Jeg finder popcornene frem!
Den lader vi lige stå et øjeblik ;)
Som sagt - jeg læner mig tilbage og holder mig for en gangs skyld ude af en diskussion. Kan se du i forvejen er ved at lægge dig ud med 2-3 andre brugere på forummet. Så nu sætter jeg mig godt til rette og iagttager dig blive sat litterært på plads - igen.
:-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Vil du virkelig i ramme alvor påstå (og være så insisterende) at der ikke er en masse polemik om James' fremtid?
... Og var det i øvrigt ikke dig, der for bare et par dage siden lovede, på bedste selvhøjtidelige og selvophøjende vis, ikke at gå ind i flere af disse fjollede og ligegyldige diskussioner?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg læste Matamoro skrive at det er "åndsvagt" at man vil skille sig af med James, når jeg har (sammen med Madridista.dk som vi lige har læst) den klare holdning at klubben og folkene omkring klubben netop IKKE ønsker at skille sig af med James. De fleste synes faktisk han er en luksus spiller at have i truppen. Jeg læser sindssyg sjældent at nogle gerne vil af med James. Måske netop undtaget Dios, der elsker spillere som Isco og Iniesta og hader spillere som Bale og James. Derfor stillede jeg et kritisk spørgsmål til Matamoro om at finde frem til hvor han havde læst at "man" ville af med stjernespilleren.
Og jeg gik ikke ind i en diskussion med Pelle. Pelle trollede forum op med sin popcorn. Han kunne da bare lade være med at spamme forum op med one-liners.
Vil du også være efter mig for at svare dig nu? Jeg er høfligt opdraget og svarer når nogle skriver til mig.