Halvvejs-mestre eller total krise?

9 år 6 måneder siden #13 af firkant
Ja han er ...... jeg mangler ord. Det samme med tude prinsen der spille ved siden af ham. Ud med begge to TAK
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved firkant.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #14 af Zyconith

firkant skrev: Ja han er ...... jeg mangler ord. Det samme med tude prinsen der spille ved siden af ham. Ud med begge to TAK

Ronaldo kunne sagtens have scoret 2, hvis ikke 4 mål i dag. Halvvejs mestre!

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Zyconith.

9 år 6 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Zidane må lave en Zidane og rydde op i det hold.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 6 måneder siden #16 af El_Juan
Ind med Faubert på en lejeaftale, så vi kan få snøvlet det her mesterskab i land! Og Gago ligeledes! Damn you transferkarantæne!
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

9 år 6 måneder siden #17 af Daniel
Jeg kan godt lide, at Zidane - en levende klublegende - bestrider trænerposten i Real Madrid, men nu vil jeg altså se manden træde i karakter og ikke bare lade tingene stå til. Nuvel, Real Madrid har mange skader i skrivende stund, og derfor er franskmanden da også en smule undskyldt, men det er simpelthen jammerligt at blive ved med at se - kamp efter kamp - Ronaldo og Benzema levere den ene ugidelige præstation efter den anden. Jeg føler lidt, at førstnævnte forsøger, men simpelthen ikke har moralen og- eller evnerne til bare lidt magi længere, og sidstnævnte ligner mere eller mindre en mand, som ikke har kærlighed for hverken Real Madrid eller fodbolden generelt. Simpelthen katastrofalt at såvel Ronaldo som Benzema bliver ved med at spille næsten fuldtid, in mente de to spilleres attitude på grønsværen - måske det bare er mig?

Vigtige spillere på sidelinjen: Bale, James, Carvajal, Marcelo og Modric!

Det er selvsagt mange, og afventer stadig dommen på Marcelo og Modrics skader. James er heldigvis snart tilbage, og det åbner for nogle andre muligheder på banens sidste tredjedel. Real Madrid har rigeligt med spillere på midtbanen til at stykke et fornuftigt hold sammen. Det udelukkende angriberne i front, der skal spekuleres i. Jeg ser kun to mulige scenarier:

1. Ronaldo isoleret på toppen med en James eller Isco bag ham.
2. Morata OG Ronaldo på toppen og fire centrale midtbanespillere i en slags diamant.

Benzema skal i hvert fald på bænken. Ramos er jo farligere end franskmanden denne sæson. Det er fandeme tragikomisk. Og så synes jeg faktisk, at Lucas spillede en OK kamp i går. Specielt på højrekanten. Han slog både giftige indlæg og leverede fine en-mod-en aktioner, hvor en lidt skarpere sidste afslutning kunne have medført, at han var kommet på måltavlen.

Og så vil jeg lige slutte af med den her:

Zidane inden kampen: "Jeg er ikke kun 100% bag ham, jeg er 1000% med Danilo, fordi han er en spiller, jeg godt kan lide."

Marcelo pådrager sig en skade halvvejs inde i første halvleg. Isco bliver skiftet ind. Nacho rykker over på venstrebacken og Lucas rykker ned på højrebacken. Ja, jeg skal da komme i tanke om, at Zidane "... er 1000% med Danilo..." - nok snarere 1%!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

9 år 6 måneder siden #18 af Zyconith

Daniel skrev: Jeg kan godt lide, at Zidane - en levende klublegende - bestrider trænerposten i Real Madrid, men nu vil jeg altså se manden træde i karakter og ikke bare lade tingene stå til. Nuvel, Real Madrid har mange skader i skrivende stund, og derfor er franskmanden da også en smule undskyldt, men det er simpelthen jammerligt at blive ved med at se - kamp efter kamp - Ronaldo og Benzema levere den ene ugidelige præstation efter den anden. Jeg føler lidt, at førstnævnte forsøger, men simpelthen ikke har moralen og- eller evnerne til bare lidt magi længere, og sidstnævnte ligner mere eller mindre en mand, som ikke har kærlighed for hverken Real Madrid eller fodbolden generelt. Simpelthen katastrofalt at såvel Ronaldo som Benzema bliver ved med at spille næsten fuldtid, in mente de to spilleres attitude på grønsværen - måske det bare er mig?

Vigtige spillere på sidelinjen: Bale, James, Carvajal, Marcelo og Modric!

Det er selvsagt mange, og afventer stadig dommen på Marcelo og Modrics skader. James er heldigvis snart tilbage, og det åbner for nogle andre muligheder på banens sidste tredjedel. Real Madrid har rigeligt med spillere på midtbanen til at stykke et fornuftigt hold sammen. Det udelukkende angriberne i front, der skal spekuleres i. Jeg ser kun to mulige scenarier:

1. Ronaldo isoleret på toppen med en James eller Isco bag ham.
2. Morata OG Ronaldo på toppen og fire centrale midtbanespillere i en slags diamant.

Benzema skal i hvert fald på bænken. Ramos er jo farligere end franskmanden denne sæson. Det er fandeme tragikomisk. Og så synes jeg faktisk, at Lucas spillede en OK kamp i går. Specielt på højrekanten. Han slog både giftige indlæg og leverede fine en-mod-en aktioner, hvor en lidt skarpere sidste afslutning kunne have medført, at han var kommet på måltavlen.

Og så vil jeg lige slutte af med den her:

Zidane inden kampen: "Jeg er ikke kun 100% bag ham, jeg er 1000% med Danilo, fordi han er en spiller, jeg godt kan lide."

Marcelo pådrager sig en skade halvvejs inde i første halvleg. Isco bliver skiftet ind. Nacho rykker over på venstrebacken og Lucas rykker ned på højrebacken. Ja, jeg skal da komme i tanke om, at Zidane "... er 1000% med Danilo..." - nok snarere 1%!

Min opfattelse af Zidane som træner er at han i høj grad er pragmatisk. Når skader indtræffer i det omfang vi er vidne til, når "fans" opfører sig så primitivt som et segment nu har for vane og sviner spillere til så de knapt nok tør vise sig frem, når presidenten ikke har formået at skabe kontinuerligt stabile rammer for spillerne igennem jeg ved ikke hvor mange år, m.m. så handler det først og fremmest om at få tingene til at glide nogenlunde.

Det ( få tingene til at glide nogenlunde) synes jeg, at Zidane i allerhøjeste grad har gjort og han har leveret mere end hvad man kunne forvente.

Vi skal have mindre omstruktureringer, omstillinger, udskiftninger, fyringer, og hvad menuen ellers har budt på i lange tider. Truppen, som jeg ser den, er intet mindre end komplet, det handler simpelthen om at få en, to, tre sæsoner i hus, hvor træneren har mulighed for at få lavet en nogenlunde startellever, et fungerende og fleksibelt spilsystem og ellers sikre sig en god holdånd, hvor "meritokratiet" hersker og ikke followers på IG, twitter...

Knæskader, ankelskader, brækkede ben, etc. er jo skader hvis omfang kan sætte de fleste ud af spillet resten af deres tilværelse. Varane som et godt eksempel, er først begyndt at præstere igen efter hans knæskade. Men folk (især herinde) har det med at glemme historien og konteksten, hvilket skaber gode vilkår for at uberettiget kritik, krav om afskedigelser og jeg ved ikke hvad.

Ser vi 20 år tilbage, oplever jeg Zidanes "æra" som et lyspunkt, en mulighed for at få styr ro og orden på tingene. Det formåede Pellegrini/Mourinho og Ancelotte i nogen grad (dog trådte han langt mindre i karakter end Zidane, i min optik, men det er vist ligeså meget en del af Ancelottis idealer om rollespillet).

Hvis man kigger tilbage i tråden for denne sæson har der jo været en hel del kritik af spillet da det gik godt. Og kritikken har på mange måder vist sig at være berettiget her de sidste to uger. Min pointe i relation til overstående er bare, at der har været nogle betingelser, hvorfor de leverede præstationer har været mere end godkendte på trods af en række skønhedsfejl og mere dybdegående problematikker.

Jeg er fuldkommen overbevist om at Ronaldo, Benz, Danilo, Zidane, samt resten af de der skulle brændes levende, er fuldkommen bevidste om hvor tingene halter og at der skal rettes op.

Jeg er ikke (fan)atiker der blot ignorer ting der ikke fungerer som de skal, men jeg synes der er nogle omstændigheder man bliver nødt til at forholde sig til og justere sine forventninger og kritik efter.

Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 6 måneder siden #19 af Kiwes
Jeg håber lidt på at zidane giver 3-5-2 endnu et forsøg. På onsdag ser jeg gerne at vi stiller med;

Varane Ramos Nacho
Vazquez Kovacic Casemiro Kroos Asensio
Morata Ronaldo

Eventuelt med James på en af kanterne. Jeg tror balancen vil være ganske okay med sådan en opstilling samtidig med at Celta plejer at give modstanderen rigelig med plads at spille på, hvilket jeg tror vores 2 hurtige kanter sammen med Morata kan udnytte.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Kiwes.

9 år 6 måneder siden #20 af Zyconith

Kiwes skrev: Jeg håber lidt på at zidane giver 3-5-2 endnu et forsøg. På onsdag ser jeg gerne at vi stiller med;

Varane Ramos Nacho
Vazquez Kovacic Casemiro Kroos Asensio
Morata Ronaldo

Eventuelt med James på en af kanterne. Jeg tror balancen vil være ganske okay med sådan en opstilling samtidig med at Celta plejer at give modstanderen rigelig med plads at spille på, hvilket jeg tror vores 2 hurtige kanter sammen med Morata kan udnytte.

Det har da ikke noget med emnet på denne tråd at gøre.

Leveret af Kunena Forum