Modric og Marcelo ude i en måned
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Dårligt nyt for Zinedine Zidane og Real Madrid.
Gårsdagens skader til Luka Modric og Marcelo var så alvorlige, at de nu begge må holde en måneds pause og dermed er de tvivlsomme til første opgør i Champions League mod Napoli.
Det bliver dermed også et voldsomt afbudsramt Real Madrid-mandskab, som skal forsøge at skaffe videre kvalifikation i Copa del Rey på udebane mod Celta på onsdag. Her må man udover Marcelo og Modric også se bort fra Carvajal, Pepe, Coentrao og Bale.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Navas
Danilo Varane Ramos, Nacho
Kovacic Kroos
Lucas Isco Asensio
Morata
Nøglen er højt presspil. De fire forreste spaniere har bevist at de kan levere højt presspil. Casemiro er bedst når vi skal stå dybt og spille på omstillinger, men med Bale og Ronaldo ude har vi en anden dagsorden. Der er ikke behov for en defensiv midtbane der bliver hængende langt tilbage på banen. Tværtimod er der behov for en samlet blok der går op pg presser modstanderen højt oppe på banen. Til dette formål passer Kovacic bedre.
Det er nu at Real Madrids fire offensive spaniere skal vise at holdet er fremtidssikret.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Marcelo og Modric er nok sammen med Ramos de bedste spiller på holdet i denne sæson indtil videre. Virkeligt ærgerligt.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Der er gode nok spillere i truppen til at komme igennem det næste stykke tid, men der er nogle spillere, der skal oppe sig og give noget gnist tilbage til holdet igen. Det er både et krisetegn, men også et tegn på Zidanes indblanden, at truppen samledes efter kampen mod Malaga, og at Zidane netop tog det i tale, at det er tonen og mentaliteten, der skal oppes igen.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Marcelo's skade gør jo desværre, at vi nok ikke kan undgå at se Danilo spille. Jeg var begejstret for, at Zidane valgte Lucas i stedet for Danilo på den back position, og det tyder jo også på, at Zidane heller ikke tror på ham. Til gengæld kan det vel ikke blive værre fra Danilo's side af, så lad os håbe han opper sit serie 5 niveau, og genfinder et niveau, som er acceptabelt. For et fremagende niveau tror jeg simpelthen ikke han ejer.
Til onsdagens kamp, så kunne jeg godt tænke mig at se Morata og Benzema på toppen. Det vil være game over, hvis Kroos får en skade nu, så derfor så jeg også helst man sparede ham, selvom jeg egentlig godt ville videre i turneringen. Det er dog bare sidste prioritet, og der kommer bare nogle hektiske kampe den næste måneds tid, hvor Modric er ude.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det er primadonnaerne foran som er problemet.
Matamoro skrev: Modric og Marcelo er ude. Ronaldo er formentlig også ude. Der er efterhånden begrænsede muligheder for en slagkraftig startopstilling. Jeg tænker at vi kan forsøge os med følgende opstilling:
Navas
Danilo Varane Ramos, Nacho
Kovacic Kroos
Lucas Isco Asensio
Morata
Nøglen er højt presspil. De fire forreste spaniere har bevist at de kan levere højt presspil. Casemiro er bedst når vi skal stå dybt og spille på omstillinger, men med Bale og Ronaldo ude har vi en anden dagsorden. Der er ikke behov for en defensiv midtbane der bliver hængende langt tilbage på banen. Tværtimod er der behov for en samlet blok der går op pg presser modstanderen højt oppe på banen. Til dette formål passer Kovacic bedre.
Det er nu at Real Madrids fire offensive spaniere skal vise at holdet er fremtidssikret.
Hvor står det at Ronaldo er skadet? jeg har ikke hørt det? men det ville da også være noget møj, ikke at hans niveau har været prangende de sidste kampe, men jeg synes han gjorde det lidt bedre i sidste kamp, så man kunne håbe at han fandt målformen.
hvis Ronaldo er ude,så er jeg enig i din opstilling. Jeg ville måske have James på banen, men jeg er ikke sikker på at han er klar til at starte efter en skade, han kunne måske komme ind efter 1. halvleg, istedet for Lucas eller Asensio, alt efter hvem der er bedst på dagen.
man kunne også lave en 4-4-2, enten hvor man sparer Kroos (selv om han nok er for vigtig til dette opgør). eller en midtbane med: Kovacic - casemiro - Kroos - Isco
Benzema - Morata
dog håber jeg mere på versionen med Isco som 10'er. Desuden fortjener Benzema da vidst en bænke-plads, så giv lidt tiltro til Morata og ikke mindst Mariano - som er er ung og uprøvet, men altid viser iver og målfarlighed.
futbol.as.com/futbol/2017/01/22/primera/1485093590_323350.html