Aubameyang overvejer Dortmund-exit

9 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Pierre-Emerick Aubameyang er på ønskesedlen hos mange storklubber i Europa og givetvis også i Real Madrid.

Dortmund-angriberen erkender nu i et interview med RMC, at han går med overvejelser om at søge væk fra Dortmund til sommer og her kan den spanske hovedstadsklub blive en kommende arbejdsgiver, selv om han erkender, at der er flere bud i spil.

Til RMC siger han:

- Jeg er i fuld gang med at tænke over, om jeg skal rejse eller ej til den kommende sæson. Denne klub og dens tilhængere er fantastisk, men hvis jeg ønsker at blive bedre, bør jeg så rejse? Det er det spørgsmål, jeg stiller mig selv og jeg har ikke noget svar. Jeg mangler tid. Hvis jeg skal udvikle mig voldsomt, er jeg nødt til at rejse til sommer. Jeg er 27 år. Skal jeg gøre det eller ej? Vi må se på mulighederne. Jeg vil til et sted for at spille. Hvis jeg ikke rejser, kan det være at jeg afslutter min karriere her. Der har været megen snak om Real Madrid, det har fyldt rigtig meget. Der er ikke kun Real Madrid i livet, men det er da en drøm.

Aubameyang har i flere omgange været bragt i spil til Real Madrid og nogle spanske medier mener at vide, at Real Madrid har en aftale med Dortmund, som sikrer forhandlingsret om angriberen, hvis han skal sælges.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #2 af El Siete
Og her kan man så passende spørge, Aubameyang eller Dybala? Det er jo de to der konstant florerer i medierne, og begge viser (angiveligt) interesse i et Real Madrid-skifte, samt folk helst så Benzema sendt afsted på æselryg.
Selv er jeg splittet, men må også erkende at jeg ikke kender nok til Dybala.

Aubameyang har scoret ca 20 mål i indeværende sæson, hvilket er ganske godt lidt over halvvejs inde i sæsonen. Han ville ved et eventuelt skifte være 28 år, og givet den alder, samt hans ønske om at spille for Madrid og derved ville kunne lægge lidt pres på Dortmund, ville hans pris nok også være fornuftig.

Dybala ligger på 8 mål, hvilket ikke er videre imponerende, men har alderen, og så vidt jeg hører og kan se, talentet, i hans favør. Han vil være 23 år ved et eventuelt skifte, så det ville nok kræve et bud af de større at få ham vristet fri af Juventes. Med mindre der er noget i hans ønske omkring at spille for Real Madrid og ikke at ville forlænge for Juventus.

Hvis Dybala er udset som arvetager for f.eks. Ronaldo er han vel også værd at gå efter, hvor Aubameyang ville være en korttidsløsning.

Hvad synes folk, er der evt. nogle der har lidt flere dybdegående argumenter for dem. Eller er det en tredje vi skal have fat i?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

9 år 6 måneder siden #3 af ChrillRM14

El Siete skrev: Og her kan man så passende spørge, Aubameyang eller Dybala? Det er jo de to der konstant florerer i medierne, og begge viser (angiveligt) interesse i et Real Madrid-skifte, samt folk helst så Benzema sendt afsted på æselryg.
Selv er jeg splittet, men må også erkende at jeg ikke kender nok til Dybala.

Aubameyang har scoret ca 20 mål i indeværende sæson, hvilket er ganske godt lidt over halvvejs inde i sæsonen. Han ville ved et eventuelt skifte være 28 år, og givet den alder, samt hans ønske om at spille for Madrid og derved ville kunne lægge lidt pres på Dortmund, ville hans pris nok også være fornuftig.

Dybala ligger på 8 mål, hvilket ikke er videre imponerende, men har alderen, og så vidt jeg hører og kan se, talentet, i hans favør. Han vil være 23 år ved et eventuelt skifte, så det ville nok kræve et bud af de større at få ham vristet fri af Juventes. Med mindre der er noget i hans ønske omkring at spille for Real Madrid og ikke at ville forlænge for Juventus.

Hvis Dybala er udset som arvetager for f.eks. Ronaldo er han vel også værd at gå efter, hvor Aubameyang ville være en korttidsløsning.

Hvad synes folk, er der evt. nogle der har lidt flere dybdegående argumenter for dem. Eller er det en tredje vi skal have fat i?

Aubameyang nyder rigtig rigtig godt af sin fart, og den kunne vi altså godt bruge i vores kontramaskine, der efterhånden er rusten og gammeldags. Det ville være som at genoplive den kontrastyrke, vi havde under Mourinho og Ancelotti, hvis både Bale og Aubameyang kunne sætte sådanne angreb igang sammen. Det ville være ret så uhyggeligt.
Nu er virkeligheden dog ikke et spil FIFA, så man skal gerne kunne andet end blot at løbe for at spille sig på holdet. En 28-årig, der nok er en god afslutter, men derudover næsten udelukkende lukrerer på sin fart er ikke just langtidsholdbart. Han bliver kun ældre og dermed langsommere.

Dybala vil være sværere at få til RM, men han har et mere alsidigt talent end Aubameyang. Han kan bruges på flere pladser og kan med de rette spillere omkring sig blive vanvittig god. Min stemme er på Dybala.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Tohmaldo

9 år 6 måneder siden #4 af asp3200
Begge. Benzema ud og Ronaldo også snart. Der er plads til begge på vores hold. James ryger nok også.

Tænker også 3-4 år frem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

9 år 6 måneder siden #5 af Fondo_Sur
Jeg er ikke vild med nogen af dem.

At få Aubameyang for en god pris kunne være en fin idé, men han er hverken en langtids- eller korttidsløsning. Han vil kræve samme lange tilvænningsperiode som Bale på godt 2 år, da han ikke ligefrem er god med bolden. Husk på hvor skidt Bale var, og hvormeget han har udviklet sig. Alderen, 28 år, skal i denne sammenhæng slet tages ud i betragtningen.

Og for mig er Dybala ikke en angriber nok til at være a n g r i b e r e n i Real Madrid. Jeg er træt af halve løsninger som James, som hverken spiller det ene eller det andet. 8 mål indtil videre er ikke just imponerende fra Dybala ...

Jeg er overbevist om, at der er bedre løsninger derude. En ung og kynisk afslutter med et killer-instinkt alá Higuain. Dog selvfølgelig bedre.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 6 måneder siden #6 af SR4

Fondo_Sur skrev: Jeg er ikke vild med nogen af dem.

At få Aubameyang for en god pris kunne være en fin idé, men han er hverken en langtids- eller korttidsløsning. Han vil kræve samme lange tilvænningsperiode som Bale på godt 2 år, da han ikke ligefrem er god med bolden. Husk på hvor skidt Bale var, og hvormeget han har udviklet sig. Alderen, 28 år, skal i denne sammenhæng slet tages ud i betragtningen.

Og for mig er Dybala ikke en angriber nok til at være a n g r i b e r e n i Real Madrid. Jeg er træt af halve løsninger som James, som hverken spiller det ene eller det andet. 8 mål indtil videre er ikke just imponerende fra Dybala ...

Jeg er overbevist om, at der er bedre løsninger derude. En ung og kynisk afslutter med et killer-instinkt alá Higuain. Dog selvfølgelig bedre.

Enig, bare se forskellen på Ronaldo da han var 28 og 30.
Jeg synes vi skal kunne finde en angriber på omkring 23-25 år, der altså har erfaring og niveauet til at spille nu, men også kan udvikle sig og tilpasse sig Real og præstere i længere tid.

9 år 5 måneder siden #7 af Real Madrid

SR4 skrev:

Jeg synes vi skal kunne finde en angriber på omkring 23-25 år, der altså har erfaring og niveauet til at spille nu, men også kan udvikle sig og tilpasse sig Real og præstere i længere tid.

Så er der vel kun Icardi eller Andre Silva tilbage (Fra top 30 målscorere i Europa denne sæson), hvis det er kriterierne. Jeg vil stadig gå med Dybala, der trods alt scorede 19 mål som 21-22 årig i Serie A i sidste sæson. I forhold til underholdningsværdien - som alle jo ved fylder meget i Real Madrid - så mener jeg det ville være forkert at gå efter en targetman, der ikke kan nok med fødderne. Vi har simpelthen brug for en spiller ala Dybala, der er uforudsigelig, kan ting på egen hånd, kan spiller i de små rum, hurtig, teknisk, kan binde midtbane og angreb sammen og som samtidig har målnæse. 23 mål i sidste sæson, jeg er overbevist om, at han nemt kan lægge +10 til den statistik blot ved at skifte til Spanien og Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 5 måneder siden #8 af BBB
Griezmann. Hvis vi kan få ham, så kan de andre rende og hoppe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

9 år 5 måneder siden #9 af El Siete

Enig i din betragtning omkring Aubameyang, prisen skal i så fald være virkelig god. Han ved vel også at toget snart er kørt for ham, med hans kontante flirten in mente.

Hvis Dybala kunne ligge 10+ mål til hans nuværende statistik for sæsonen, synes jeg dog han kunne være spændende, en spiller der kunne rykke et niveau op med et skift til Real Madrid, og tilføre gennembrudsstyrke og uforudsigelighed til spillet, som påpeget af andre.
Det er ikke heeelt ideelt, men der er vel ikke den perfekte angriber til Real Madrid lige pt. Agüero og Lewandowski er også for 'gamle'.
Dybala kunne nok blive det, men ikke fra dag et tror jeg.

Griezmann skal vel lige skifte en enkelt sæson til Man United før det kunne være aktuelt :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 5 måneder siden #10 af Fondo_Sur

Real Madrid skrev:

SR4 skrev:

Så er der vel kun Icardi eller Andre Silva tilbage (Fra top 30 målscorere i Europa denne sæson), hvis det er kriterierne. Jeg vil stadig gå med Dybala, der trods alt scorede 19 mål som 21-22 årig i Serie A i sidste sæson. I forhold til underholdningsværdien - som alle jo ved fylder meget i Real Madrid - så mener jeg det ville være forkert at gå efter en targetman, der ikke kan nok med fødderne. Vi har simpelthen brug for en spiller ala Dybala, der er uforudsigelig, kan ting på egen hånd, kan spiller i de små rum, hurtig, teknisk, kan binde midtbane og angreb sammen og som samtidig har målnæse. 23 mål i sidste sæson, jeg er overbevist om, at han nemt kan lægge +10 til den statistik blot ved at skifte til Spanien og Real Madrid.

Ja, ham Andre Silva virker spændende. En god all-round angriber. Men det er svært at sige om han kunne have niveauet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 5 måneder siden #11 af Fondo_Sur
Griezmann ville dog være fantastisk.

9 år 5 måneder siden #12 af SR4

Real Madrid skrev:

SR4 skrev:

Dybala er selvfølgelig en undtagelse, hvor han i en langt tidligere alder præsterer som en stjerne og ham ville jeg selvfølgelig elske at se i Real. Men jeg husker hvordan Benz kom i en tidlig alder og brugt over en sæson på at tilpasse sig holdet. Det synes jeg generelt er kotume for næsten alle unge spillere i Real og det ved jeg ikke om vi har råd til.

Leveret af Kunena Forum