17 spillere debuterede under Mourinho: Hvor er de nu?
Hele 17 spillere debuterede på Real Madrids førstehold under Mourinho, men hvor er de 17 spillere egentlig den dag i dag?
Mourinho har mange gange været genstand for beskyldninger om, at han ikke har haft stor tiltro til talenterne i de klubber, som han har repræsenteret. Men portugiserens historie i Real Madrid fortæller alligevel, at Mourinho debuterede hele 17 spillere på Real Madrids førstehold i sine tre år i hovedstadsklubben. Her får I oversigten over spillerne, årstal for debut, kampe for Real Madrid og hvilke klubber, som disse repræsenterer den dag i dag.
Juan Carlos (Juankar) | 2010 | 1 kamp
Slår i dag sine folder i Malaga, hvor han i denne sæson står noteret for 13 optrædener i La Liga-sammenhæng. Han kan spille alle venstresidens offensive og defensive positioner. Bliver refereret til som El Galgo de Boadilla qua sine løb og fart.
David Mateos | 2010 | 1 kamp
Den høje centerforsvar har valgt at søge lykken på den anden side af Atlanten, hvor han dags dato repræsenterer Orlando City, hvor også mere prominente navne som Kaká og Antonio Nocerino slår sine folder. Mateos spillede inden da i den ungarske storklub Ferencváros, med hvem han også vandt pokalturneringen.
Antonio Adán | 2010 | 18 kampe
En klassisk reserve-målmand i Real Madrid. Loyal og små armbevægelser. Bortset fra en lille afstikker til italiensk fodbold et par måneder, har han siden 2014 været en sikker sidste skanse mellem stængerne for Betis, der har nydt godt af Adáns kvaliteter på stregen. Han står noteret for 41 clean sheets i 118 kampe.
Pablo Sarabia | 2010 | 1 kamp
Trods det store talent, så nåede Sarabia aldrig mere end én optræden på Real Madrids førstehold. Han skiftede, efter en solid sæson på Real Madrids Castilla-hold tilbage i 2011, til den madrilenske forstadsklub, Getafe. Her fik han rig mulighed for at udfolde sit talent med kontinuerligt førsteholdsfodbold. Han kvitterede i sine fem sæsoner i Getafe med 15 mål og 21 assists i 145 kampe. Dette var medvirkende til, at Sevilla hentede ham op til den netop igangværende sæson. Her spiller han ligeledes en frontfigur på Sampaolis succesmandskab.
Alavaro Morata | 2010 | 79 kampe
Ja, Morata er stadig at finde i Real Madrid. Han kæmper en hård kamp om spilletid med Karim Benzema, men trods det notoriske lod som anden violin har han alligevel bidraget med 21 mål og 10 assists i sin tid i Real Madrid. Morata var dog ude at teste sit talent i Juventus et par sæson med stor succes. Her spillede spanieren 93 kampe, scorede 27 mål og lavede 19 assists, ligesom han også var med til at vinde det italienske mesterskab to år i streg.
Álex Fernández | 2011 | 2 kampe
Har været ejet af Espanyol frem til denne sæson, hvor Elche, med Alberto Toril ved roret, valgte at skrive kontrakt med den teknisk stærke midtbanemand. Med sine kun 24 år, er der mange fodboldår tilbage i Álex.
Nacho | 2011 | 99 kampe
Álex' mere succesfulde storebror. Har været tilfreds med en mere perifær karriere i Real Madrid. Men i denne sæson ser det ud til, at det hårde slid på træningsbanen har været gode lærepenge for Nacho. Således får den altid solide centerforsvar flere og flere minutter på Real Madrids førstehold og kan i virkeligheden betegnes, som en nøglefigur på Zidane, qua sin polyvalente stil, der gør ham i stand til at dække flere defensive positioner.
Tomás Mejías | 2011 | 1 kamp
Har i virkeligheden nok nydt sine bedste fodbolddage på Real Madrids Castilla-mandskab i sine spæde fodbolddage. Det er i hvert fald ikke blevet til meget førsteholdsfodbold, siden han skiftede væk fra Real Madrid. Efter et mindre succesfuldt ophold i engelsk fodbold skiftede han i sommers tilbage til spansk fodbold, hvor Rayo Vallecano gerne ville prøve Mejías talent af - han har stadig sin debut til gode.
Jesús Fernández | 2011 | 2 kampe
Har forsøgt sig i flere spanske klubber uden held. Spiller i dag i Cadiz, hvor det heller ikke ser ud til, at der er den store tiltro til målmandens kunnen.
Joselu | 2011 | 2 kampe
Har forvaltet sit talent optimalt. Skiftede Real Madrid ud med tysk fodbold i 2012, hvor han spillede for hele tre klubber frem til 2015, inden eventyret fortsatte i engelsk fodbold, hvor Stoke ønskede angriberens kvaliteter. I dag er han tilbage i spansk fodbold. Deportivo la Coruña hentede ham op til denne sæson. Joselu har altid været garant for mål i sine klubber, hvilket har kendetegnet ham i hele sin karriere ind til videre.
Jesé | 2011 | 94 kampe
Kæmpe talent. Måske det største siden Raúl og Guti. Han var tæt på at forløse det, men en alvorlig skade stoppede den ellers aggressive udvikling. Formåede ikke at bide sig ordentlig fast i Real Madrid, efter han kom tilbage fra sin skade. Scorede alligevel 18 mål og assisterede 16 gange i sin tid i klubben. Forsøgte sig i PSG op til denne sæson, men efter kun en halv sæson i fransk fodbold er han tilbage i spansk fodbold, hvor han fremover skal repræsentere sin fødeby, Las Palmas.
Jorge Casado | 2011 | 1 kamp
I dag fast mand i Zaragoza. Har ligeledes spillet i Betis og senest Ponferradina.
Pacheco | 2011 | 2 kampe
Slår sine folder i den helt store spanske solstrålehistorie, Alavés. Oprykkerne er langt væk fra nedrykningsstregen og spiller for at komme i Copa del Rey-finalen i indeværende sæson, hvor enten Atletico Madrid eller Barcelona venter. Han har holdt buret rent syv gange allerede denne sæson i 19 kampe.
José Rodríguez | 2012 | 4 kampe
Tyrkisk fodbold var ikke just lykken. Er tilbage i Spanien, hvor Malaga har sikret sig midtbanespillerens underskrift. Med sin kun 22 år er der mange fodboldår tilbage i José.
Cheryshev | 2012 | 7 kampe
Er måske mest kendt for - i førsteholdsregi - at sende Real Madrid ud på en administrationsfejl i Copa del Rey. Slår i dag sine folder i Villarreal med blandet succes.
Omar Mascarell | 2013 | 1 kamp
Fast mand i Bundesligaen for Frankfurt. Har ligeledes gode minder fra Derby og Sporting Gijon.
Diego Llorente | 2013 | 3 kampe
Høster notorisk store roser i de klubber, som han indtil videre har været udlejet til. Denne sæson har Malaga fornøjelsen af Diego Llorente, der måske kan blive den "nye" Nacho?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev: Lidt sørgeligt at ingen af dem rigtig blev til det helt store.
Mange af disse spillere er stadig unge. Jeg synes at 3-4 af dem stadig har potentiale til at blive top-spillere. Men du har da ret i at ingen nok ender som verdensstjerner eller hvad?
For nu har vi selv Nacho og Morata i folden. Hvor førstnævnte måske for altid vil være andet valg så er han som skrevet i artiklen yderst vigtig for holdet. Morata derimod var og blev en topangriber i Juventus. Conte som jo var manden der hentede den store spanier til Italien, ønsker ham nu også til det absolut bedste engelske hold pt.; Chelsea. Sammenlagt med det han ellers leverer for Real Madrid så synes jeg det er helt legetimt at kalde ham en verdensstjerne in the making.
Jeg er her stadig XOXO
- Madridista28
-
- Senior bruger
-
JimmyBroe skrev:
Mange af disse spillere er stadig unge. Jeg synes at 3-4 af dem stadig har potentiale til at blive top-spillere. Men du har da ret i at ingen nok ender som verdensstjerner eller hvad?
For nu har vi selv Nacho og Morata i folden. Hvor førstnævnte måske for altid vil være andet valg så er han som skrevet i artiklen yderst vigtig for holdet. Morata derimod var og blev en topangriber i Juventus. Conte som jo var manden der hentede den store spanier til Italien, ønsker ham nu også til det absolut bedste engelske hold pt.; Chelsea. Sammenlagt med det han ellers leverer for Real Madrid så synes jeg det er helt legetimt at kalde ham en verdensstjerne in the making.
godt at høre fra dig igen #JimmyBroe. når det er sagt så er det også lidt sjovt at se næste alle de nævnte spiller kun har spillet 1-2 kamp for Real Madrid's førstehold (bemærk jeg skrev 1 til 2 kampe) og ikke er havnet i de største klubber. jeg håber at fremtidige La Fabrica spiller får støre succes og gerne hos Madrid selv så man igen kan prale med at spille med spiller fra egne række ret mig vis jeg tager fejl.
Mange tak. Det er også rart at være på vej tilbage:)
Ja man kan håbe på at vi får nogle gyldne årgange som kan træde inde på et Real Madrid hold og gøre en forskel.
Jeg husker bl.a at jeg Så et stort lys i en ung José Rodriguez. Jeg håbede på at man efter et par udlejnings år havde hentet ham hjem til midtbanen igen.
Jeg så en del Castilla kampe med ham den gang og synes han havde et ekstremt godt overblik, samt sikker på bolden. Mine forventninger var store, men som så mange gange førmed de unge spillere, så bliver disse spilleres potentiale bare ikke indfriet, af den ene eller anden grund.
Jesé var jeg også smask hamrende forelsket i, fra første sekund jeg så ham på banen. Man (mig sagde hunden) sad (i starten) altid med en følelse af at noget magisk kunne ske hver gang han havde bolden. Jeg er sikker på at havde han ikke fået den skide skade eller andre skader, så havde han stadig været i Real Madrid og haft en fast plads på holdet. Ja, der var endda nogen der påstod at han ville slå en vis Portugisisk kantspiller af holdet, inden for få par sæsoner #jegsigerdetbare #Dios. Hahaha
Men sådan gik det ikke. Desværre:)
Varane er også et godt eksempel på hvor meget skader, negativt kan påvirke en spiller efterfølgende. Forstå mig ret, han er stadig skide god, men han er ikke (endnu ihvertfald) blevet til hvad alle vel havde håbet på.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Jeg husker bl.a at jeg Så et stort lys i en ung José Rodriguez. Jeg håbede på at man efter et par udlejnings år havde hentet ham hjem til midtbanen igen.
Jeg så en del Castilla kampe med ham den gang og synes han havde et ekstremt godt overblik, samt sikker på bolden. Mine forventninger var store, men som så mange gange førmed de unge spillere, så bliver disse spilleres potentiale bare ikke indfriet, af den ene eller anden grund.
Det hører med til historien, at selvom spillerne er gode, så skal de reelt være i top 5 i verden på deres plads, før de kan forblive i Real Madrid.
BBB skrev:
JimmyBroe skrev: Jeg husker bl.a at jeg Så et stort lys i en ung José Rodriguez. Jeg håbede på at man efter et par udlejnings år havde hentet ham hjem til midtbanen igen.
Det hører med til historien, at selvom spillerne er gode, så skal de reelt være i top 5 i verden på deres plads, før de kan forblive i Real Madrid.
Det er sandt. Og du ved at jeg kan være en håbløs romantiker. Jeg så noget i Jose som jeg synes kunne retfærdiggøre en plads i truppen efter et par sæsoner.
Jeg har ikke set noget til ham og ved derfor ikke om hans udvikling er gået i stå eller hvad der kan være årsagen.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
Morata er og har aldrig været en verdensstjerne. Han havde i alt 27 mål i 93 kampe i sin tid i Juve. Jeg lærer nok aldrig hvorfor man er så forblændet af ham, men han er stadig ung og med tiden finder folk når selv ud af, hvor han i virkeligheden skal sættes i "fodbold-ranglisten".
De andre spillere er unge ja. Men det er som om deres udvikling er gået i stå. Fx. José Rodríguez var jo et kæmpe talent, og nu virker det ikke til at han er større talent end dengang man hørte om ham.
Nacho er nok min yndlings og nok den bedste. Han er vildt undervurderet og er helt sikker på at han kunne spille fast i mange storklubber. Han er i hvertfald rigtig god at have som supersub.