Marcelo: Ramos er som en storebror for mig

9 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

Marcelo har netop deltaget i et interview med Soccer Management Agency, hvor man via Twitter kunne stille ham spørgsmål.

Det kom der følgende ud af:

Hvad føler du, når du oplever så mange folk, som støtter dig dagligt?

- For mig er det meget vigtigt. Der er en ære og et ansvar, for man skal være et eksempel for mange mennesker og især mange børn, som følger dig og bemærker din sportslighed, dine ord, handlinger...

Hvis du skulle vælge én kamp i dit liv, hvad skulle det så være?

- Så vælger jeg La Décima-finalen, hvor jeg kom ind midt i kampen. Efter min mening er det min bedste kamp indtil nu.

Hvis du kunne genleve et øjeblik i Real Madrid, hvad ville du så vælge?

- Hvis jeg kunne, så ville jeg genleve oplevelsen af at vinde Champions League igen.

Hvilken finale kan du bedst lide, La Décima eller La Undécima? Og hvorfor?

- Begge finaler var uforglemmelige, men La Undécima var speciel. La Décima fik vi efter at have ventet i lang tid, men efter min mening var La Undécima en måde at vise på, at selv om vi lige havde vundet turneringen, så fortsatte vi med at kæmpe med ambitionen om at vinde.

Hvilket idol havde du som lille? Og hvad med dine børn?

- Mit idol har altid været Roberto Carlos. Det var det som barn og det er det fortsat. Mine børn kan lide flere spillere, men jeg tror at deres idol er mig, haha...

Hvad betyder kaptajn Sergio Ramos for dig, på og uden for banen?

- Sergio er en god ven og har været det i mange år. Han har lært mig mange ting og jeg betragter ham som en storebror. Som spiller er der ingen ord, som kan beskrive alt det han har opnået og vundet. For mig er hans største kvalitet, at han aldrig ser sig som besejret og det er noget, som meget få mennesker har. Det eksempel, som han giver til mange om ikke at overgive sig, er eksemplarisk...

Hvordan føles det at være viceanfører i Real Madrid?

- Det er en udsøgt fornøjelse at have været så mange år i klubben. Det er også et stort ansvar, for det er ikke let at overleve 10 år i Real Madrid, men jeg føler mig meget stolt og det er et ansvar, som jeg tager på mig med glæde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 5 måneder siden #2 af SR4
en spiller som jeg føler tit er i glemmebogen når vi snakker legender i Real.

9 år 5 måneder siden #3 af R7CR7GB11

SR4 skrev: en spiller som jeg føler tit er i glemmebogen når vi snakker legender i Real.

Er ret sikker paa, at Ramos vil staa som en af de stoerste i de flestes hukommelse, naar han stopper.
Men ja, han er bestemt en levende (spillende) legende :-)

Maaske han endda kan naa helt op omkring de 750 kampe (Raul #1 med 741)

9 år 5 måneder siden #4 af Madridnation.

R7CR7GB11 skrev:

SR4 skrev: en spiller som jeg føler tit er i glemmebogen når vi snakker legender i Real.

Er ret sikker paa, at Ramos vil staa som en af de stoerste i de flestes hukommelse, naar han stopper.

Jeg tror mere han mente at Marcelo tit er i glemmebogen når vi snakker legender, og ikke Ramos :)

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

9 år 5 måneder siden #5 af SR4

Madridnation. skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Jeg tror mere han mente at Marcelo tit er i glemmebogen når vi snakker legender, og ikke Ramos :)

Haha ja mon det bekræfter min pointe? ;)

9 år 5 måneder siden #6 af Fondo_Sur

Arh, ham vil jeg sku altid huske. Rigtig nok ikke altid for hans talent.

Leveret af Kunena Forum