Referat: Ny fronttrio i Real Madrid?

9 år 4 måneder siden #1 af Daniel

Disse tre herlige gutter var involveret i ALLE Real Madrids scoringer denne eftermiddag, og det var bestemt ikke nemt at vælge to fra i kampen om kampens spiller.

Ro på! Overskriften skal tages med et gran salt. Men Asensio, James og Benzema var ganske enkelt forrygende her til eftermiddag. Hvis ikke den ene scorede, så scorede den anden. Hvis ikke den ene assisterede, så assisterede den anden. Endvidere ydede alle tre en sublim arbejdsindsats – de fremlagde på smukkeste vis opskriften på offensivt samt kollektivt succes: 12 herfra!

Derfor er det måske også lidt omsonst at stille dette spørgsmål: Er Zidane gal eller genial?

Men man kan alligevel ikke lade være med at efterrationalisere franskmandens taktiske dispositioner, der flere gange har stået på mål for stor kritik i medierne: Den ene dag eksperimenterer Real Madrid-legenden med 3-5-2, den anden, tredje, fjerde, femte og sjette dag eksperimenterer franskmanden med indlæg og den syvende dag spiller Isco i stedet for James og den ottende dag spiller James i stedet for Isco – ja, der er meget at holde styr på!

Der er slet ikke et entydigt svar på, om Zidane er gal eller genial – det står og falder med titelhøsten denne sæson. Men her til eftermiddag ramte franskmanden altså plet, ligesom han ramte plet mod Atletico Madrid og Sevilla tidligere på sæson i to styks 3-0 sejrer. Det er bare pisse – undskyld ordvalget - smukt, når Real Madrid-legenden lykkes taktisk. I dag næsten til tårer.

For Eibar var på forhånd ikke en nem opgave. Baskerne er blandt Spaniens sværeste fodboldadresser at høste fuld gevinst fra, og med Bale og Ronaldo på karantæne og skadesbænken i Madrid, var der lagt i kakkelovnen til, at Real Madrid skulle ud og vise madridismoens sande ånd for at kunne nappe alle tre point. Og Zidane havde til denne lejlighed valgt at – ikke overraskende – at eksperimentere.

Således valgte Zidane at lade Marcelo, Carvajal, Kroos og sågar den OK spillende fan-favorit Isco tage plads på bænken for at gøre plads til Nacho, altid udskældte Danilo og de føromtalte storspillende Asensio og James.

Men hvad der på papiret vel sagtens lignede et svækket Real Madrid-hold, udtrykte på grønsværen en langt stærkere enhed – paradoksalt. Der var vilje, kreativitet, fight og stor spilleglæde, hvilket senere også afspejlede sig i kampens ensidige resultat.

Real Madrid åbnede eftermiddagens målkonto, efter en velsmagende spansk-colombiansk et-to cocktail på venstrekanten mellem de to storspillende offensive esser, Asensio og James. Det hurtige kombinationsspil forvirrede Eibar-forsvaret i sådan en grad, at det baskiske forsvar mistimede clearingen, der førte til, at Benzema nemt kunne sparke Real Madrid på sejrskurs efter et lille kvarters penge.

Særligt James ville dog meget mere! Colombianeren havde qua sin stærke sparketeknik overtaget dødboldstjansen fra den fraværende tyske midtbanestrateg, Toni Kroos, og kun ti minutter efter Real Madrids første mål, høstede Benzema så frugterne af James’ fortrinlige sparketeknik, da James smækkede bolden i panden på franskmanden efter et veludført frispark, hvor fra Real Madrids 9’er ikke kunne undgå at score for anden gang i kampen – essentielt at få franskmanden i gang igen.

Og for det ikke skal være løgn, så tegnede James sig for Real Madrids endelige nådestød, da James satte sidste fod på et indlæg fra Benzema – colombianeren var her, der og alle vegne og spillede en fantastisk kamp i en flagrende 10’er-rolle.

Purunge Asensio ville også lege med – et oplæg var ikke nok. Selvom spanieren faktisk fulgte op på en bold, som han i første omgang havde serveret for sin offensive kompagnon, James.

Herefter kom der lidt grus i maskineriet, efter en håndfuld udskiftninger, der var med til at gøre kampen med urytmisk og grim – en kamp på Eibars principper om man vil. Dette lukrerede baskerne også på ved at reducerede til 1-4, som også blev kampens endelige resultat.

Tak, Real Madrid. Tak for at vise karakterstyrke!

Kampfakta:

Eibar – Real Madrid 1-4 (0-3)
0-1: Benzema (14.)
0-2: Benzema (25.)
0-3: James (30.)
0-4: Asensio (60.)
1-4: Pena (72.)

Dommer: Gonzalez Gonzalez

Gule kort: Escalante (Eibar), Nacho, Casemiro (Real Madrid)

Røde kort: Ingen

Real Madrids hold: Keylor Navas; Danilo, Pepe, Sergio Ramos, Nacho; Modric (Kovacic, 71.), Casemiro, Asensio; Lucas Vazquez, Benzema (Mariano, 66.), James (Isco, 75.)

Eibars hold: Yoel; Capa, Ramis, Dos Santos, Luna (Arbilla, 55.); Escalante, Garcia; Leon (Inui, 87.), Adrian (Rivera, 63.), Pena; Enrich

Kampstatistik:

Boldbesiddelse: 49% - 51%

Skud: 12 - 12

Skud på mål: 2 - 7

Hjørnespark: 4 - 4

Afleveringssucces: 72% - 74%

Succesfulde driblinger: 4 - 7

Tacklinger 19 - 18

Kampens spiller: Den fortjener Benzema i tæt opløb med James. Franskmanden tegnede sig for to mål og et oplæg, ligesom han generelt spillede en stor kamp i alle spillets facetter, defensivt som offensivt. Mere af det, Big Benz!

Kampens badebold: Det er på alle parametre en utaknemmelig opgave at skulle vælge en kampens badebold, når Real Madrid som hold løfter sig så markant, efter misæren mod Las Palmas i onsdags. Men Lucas blegnede lidt i succesen blandt James, Benzema og Asensio - den løbevillige spanier står svagest i billedet.

Kampens detalje: Startopstillingen! Det virkede ved første øjekast som om, at Zidane havde kastet håndklædet i ringen, men faktum 90 minutter senere er, at Zidane blot havde valgt de elleve rigtige spillere til eftermiddagens kamp. En lille genistreg.

Kampens diskussionsemne: Dagens diskussionemne kan gøres meget kort. Selvom vi maner lidt til besindighed med referatets overskrift, så giver det alligevel stof til eftertanke, at Real Madrid leverer en så velpoleret kamp uden divaerne - ingen navne nævnt. Er det måske tid til, at Zidane skal begynde at spekulere i at revolutionere BBC-trioen og erstatte en eller måske to med andre sultne spillere i truppen; Hvorfor, hvorfor ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Benze
  • Gæst
  • Gæst
9 år 4 måneder siden #2 af Benze
Besvaret af Benze på emne Referat: Ny fronttrio i Real Madrid?
Jeg synes faktisk, at Bale forsøger meget godt - man kan vel ikke forvente 100% kampform efter den lange periode udenfor.. Jeg er efterhånden træt af Ronaldos evindelige "jeg kaster mig til jorden og forventer frispark og straffespark" HVER GANG! Spil dog for fanden fodbold. Dog er #7 i stand til at trække meget opmærksomhed, så han er fortsat vigtigere på banen end Asensio. Bale er altså også vigtigere og dygtigere end Vazquez. Og lad det være sagt: Benzema er ALTID et bedre valg end Morata. Jeg kunne godt lide sidstnævnte da han var i Juventus - der kunne han gøre en forskel - men for Madrid gør han ikke meget godt. Benzema er bestemt ikke den hurtigste af de omtalte spillere - men han er klart den klogeste og med den største spilforståelse!

BBC skal forblive som den er - Vazquez er et godt indhop. De resterende er reservespillere.

9 år 4 måneder siden #3 af ChrillRM14

Benze skrev: Jeg synes faktisk, at Bale forsøger meget godt - man kan vel ikke forvente 100% kampform efter den lange periode udenfor.. Jeg er efterhånden træt af Ronaldos evindelige "jeg kaster mig til jorden og forventer frispark og straffespark" HVER GANG! Spil dog for fanden fodbold. Dog er #7 i stand til at trække meget opmærksomhed, så han er fortsat vigtigere på banen end Asensio. Bale er altså også vigtigere og dygtigere end Vazquez. Og lad det være sagt: Benzema er ALTID et bedre valg end Morata. Jeg kunne godt lide sidstnævnte da han var i Juventus - der kunne han gøre en forskel - men for Madrid gør han ikke meget godt. Benzema er bestemt ikke den hurtigste af de omtalte spillere - men han er klart den klogeste og med den største spilforståelse!

BBC skal forblive som den er - Vazquez er et godt indhop. De resterende er reservespillere.

Arh vel? Fair nok, at din præference tipper til fordel for Benzen, men Morata har immervæk lavet flere gode ting end Benz denne sæson. Vi taler en hel del afgørende aktioner og halvt så mange minutter på banen. Alle åndede jo lettet op i dag over mandens præstation. Men okay, lad det ligge...
Hvad så med BBC. Ja, som du siger, lad den forblive som den er. Og dog. BBC fungerer ikke sammen og har ikke gjort det siden Ancelotti version 1. De er verdensklassespillere, men fungerer bedst hvert for sig. Sammen er de for ensidige i deres bevægelser på banen (læs: dovne), og der dannes ofte et alt for stort hul op til angrebet fra midtbanen, når vi spiller med denne konstellation. Til gengæld har alle tre færdigheder, der gør dem til top5 på deres respektive position, så det er sgu en svær disposition at gøre sig, synes jeg...
Nogle gange mangler vi en Benz i form, der agerer fantastisk spilstation i angrebet.
Nogle gange mangler vi den fart og udfordringsevne, som Bale besidder.
Nogle gange mangler vi eftertrykkeligt en spiller, der bare scorer de satans mål, som Ronaldo jo er - dårlig og brokkende som han kan være...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 4 måneder siden #4 af Jaken

Kampens diskussionsemne: Dagens diskussionemne kan gøres meget kort. Selvom vi maner lidt til besindighed med referatets overskrift, så giver det alligevel stof til eftertanke, at Real Madrid leverer en så velpoleret kamp uden divaerne - ingen navne nævnt. Er det måske tid til, at Zidane skal begynde at spekulere i at revolutionere BBC-trioen og erstatte en eller måske to med andre sultne spillere i truppen; Hvorfor, hvorfor ikke?

I 2017 synes jeg at holdet har spillet 3 flotte kampe (Sevilla, Napoli, Eibar) og 3 fine kampe (Granada, Espanyol og i en 40 minutters tid mod Valencia efter deres 2. mål, indtil indskiftningen af Bale) hvor jeg har været mest tilfreds med holdets udtryk på banen og den generelle tilgang til tingene.

- Mod Sevilla spillede James og BBC gjorde slet ikke.
- Mod Napoli spillede James, Ronaldo og Benzema, og ingen Bale.
- Mod Eibar spillede James og Benzema med Ronaldo og Bale ude.

- Mod Granada spillede Isco, Ronaldo og Benzema, og ingen Bale.
- Mod Espanyol spillede Isco og Ronaldo, og ingen Bale eller Benzema.
- Mod Valencia (i den gode periode) spillede James, Ronaldo og Benz, og ingen Bale.

Dét de kampe har haft tilfælles har været at enten Isco eller James har spillet og at Bale ikke har. James har været med i 4 af de 6. Isco i 2 af dem. Ronaldo i 4, Benzema i 4, og Bale i ingen af dem.

Går vi lidt længere tilbage og ser på de bedste kampe over de sidste par år (Liverpool (3-0) og Barcelona (3-1)), så spillede både James, Isco, Ronaldo og Benzema, og Bale var ude i begge opgør.

De store præstationer/resultater Bale har været med i (Atletico (3-0), Bayern (4-0), de 2 CL-finaler og Copa-finalen), var kampe hvor holdet enten kun spillede OK (de 2 CL-finaler) eller radikalt anderledes end sædvanligvis (Atletico, Copa’en og Bayern).

Jeg føler virkelig ikke at holdet har spillet særlig godt med Bale på banen. Han har været med i nogle store resultater og har også scoret vigtige mål i 2 finaler, men han har været ude af holdet i de spillemæssigt bedste perioder og har reelt kun foldet sig helt ud i de opgør hvor holdet har været afventende og spillet på kontra.

Holdet har utvivlsomt været betydeligt mere harmonisk, dynamisk, hårdtarbejdende, bevægeligt og intensivt når minimum ét medlem af BBC har været ude. Det eneste ”men” jeg lige kan komme på, er at vi endnu ikke har set holdet spille mod de helt største modstandere uden BBC. Det kunne være interessant at se om det gode udtryk/indtryk ville holde i de opgør eller om der ville være for synligt et tab i individuelle kvaliteter.

Dét er det eneste, der afholder mig fra fuldstændig at skære hånden af BBC. Vi ser bare konsekvent at holdet er bedre med Isco og/eller James på banen i stedet for minimum én af de andre (typisk Bale).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, mohbar, LukasModrik19

9 år 4 måneder siden #5 af Macon
Vores bedste kampe i sæsonen har været uden Ronaldo.

9 år 4 måneder siden #6 af Vinícius

Macon skrev: Vores bedste kampe i sæsonen har været uden Ronaldo.

Det er som regel også mod de små modstandere.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 4 måneder siden #7 af Macon

Kratmus skrev:

Macon skrev: Vores bedste kampe i sæsonen har været uden Ronaldo.

Det er som regel også mod de små modstandere.

Ved ikke om Sevilla og Real sociadad er små modstander
Følgende bruger(e) sagde tak: RJ

9 år 4 måneder siden #8 af Jonas
Jeg mener man skal passe på med at konkludere noget som helst om Ronaldo baseret på denne sæson. Han smadrede sit i forvejen hårdt prøvede knæ i sommers og har ikke haft noget der ligner en preseason (Vi har før set hvad det kan betyde ikke at have haft en preseason (fx Modric og Bale)). Vi ved ikke hvordan hans knæ reelt har det - han har længe lignet én der ikke kunne foretage retningsskift og mange af hans fald/film kunne godt ligne at han lader sig falde fordi han ikke kan/vil belaste sine knæ. Lad mig komme med et dristigt gæt: Han har haft store problemer med sit/sine knæ siden i sommers. Problemer der har gjort at han i første omgang begrænsede sine retningsskift, spurter, driblinger og nærkontakter. Han er stadig blevet benyttet i denne periode pga. at hans flair er enestående og det har gavnet hans genoptræning hvis de har doseret kampene korrekt (hvilket noget tyder på).
For mig at se ligner han en mand der er på vej tilbage og jeg ser fremskridt i både acceleration, spurter, driblinger og retningsskift. Specielt den seneste tid ligner han en mand der prøver sin krop af igen og presser den lidt.

Det er mit GÆT. Uanset om det er korrekt eller ej, så mener jeg vi ser fremgang hos ham. Han mangler stadig noget før han er tilbage på toppen, men jeg synes der er klar fremgang at spore. Hvis mit gæt har nogen gang på Jord, og han dermed i et eller andet omfang stadig er i gang med at arbejde sig tilbage efter skaden, så synes jeg man skal passe på med at tolke for meget på hans præstationer ifht. om han skal på bænken. Hvis Ronaldo er på vej tilbage fra skaden og rammer fordums styrke, eller bare noget der ligner, i foråret, så er han uvurderlig vil jeg mene.

9 år 4 måneder siden #9 af BBB

Benze skrev: Benzema er [...] klart den klogeste [...]

Han slår mig som den kloge type.

Leveret af Kunena Forum