AS's og Madridista.dks brugere sløjfer BBC
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Vil de tre herrer her kunne ovrbevise fansene om deres berettigelse som treenighed i aften?
Når Real Madrid tirsdag træder ud på grønsværen i Napoli, bliver det formentlig med BBC (Ronaldo, Bale og Benzema) på toppen. Alle tre mand er nemlig skadesfri, og som Zidane sagde ved sæsonstart; ”Er BBC friske, så spiller de.”
Debatten om BBC berettigelse som førstevalg på ”gallaholdet” har dog været tiltagende, og ved en afstemning på AS.com i går vurderede 77%, at man gerne så holdet spille uden en eller flere medlemmer af trioen.
Men hvem er egentlig de bedste offensive spillere i klubben i år? Her er de offensive spillere fra Real Madrids trup listet efter deres sæsonmæssige karaktergennemsnit. Parentes indikerer gennemsnittet i de ’vigtige’ kampe.
BBC
Ronaldo: 2,62 (2,80)
Bale: 2,51 (2,81)
Benzema: 2,24 (2,02)
Resten
James: 3,00 (2,77)
Morata: 2,98 (3,20)
Vazquez: 2,90 (2,90)
Asensio: 2,70 (2,75)
Isco: 3,24 (4,23)
Kilde: AmorMadrids karakterark
Marca listede i forbindelse med diskussionen i går fordelene og ulemperne ved at satse på BBC.
Fordelene tæller, at man i de seneste tre år med BBC har spillet nogle fantastiske Champions League-turneringer, og trioen har blandt andet været stærkt medvirkende til præstationer som mod Wolfsburg, Schalke og Bayern München. Desuden kalder et frembrusende Napoli-mandskab på kontramuligheder, hvilket BBC forstår at udnytte, og så er Bale og Ronaldo holdt friske over weekenden, mens Benzema for en gangs skyld lignede en mand i form.
Ulemperne, bemærker Marca, ligger i, at holdet bliver mere balanceret, taktisk fleksibelt, arbejdsomt uden trioen, og da der er flere fuldgode alternativer på bænken, som karaktererne ovenover også påpeger, så burde man ikke frede de tre spillere.
Kan BBC overbevise sine kritikere i dag med en god indsats, eller skal der mere til?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ind med Hazard og Griezmann
Er stadigvæk lidt i tvivl om Bale, da han bringer noget andet end de 2 overnævnte.
¡Hasta la Victoria Siempre!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
REAList skrev: Ud med Ronaldo og Benz
Ind med Hazard og Griezmann
Er stadigvæk lidt i tvivl om Bale, da han bringer noget andet end de 2 overnævnte.
Fremragende forslag. Spørgsmålet er bare, om vi kan nå at få kontrakterne på plads inden kampstart ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Benze
- Gæst
-
Anyway - man kan ikke bruge karaktererne på Benzema og Morata til ret meget. Hvis man skulle kigge på tallene alene, burde sidstnævnte spille, fordi nogle brugere her mener, at han er bedre end Benzema. Men det er komplet latterligt! Flere gange har Benzema startet og lavet gode løb, været tilbage over midten for at forsvare og hente bolden - han driver meget spillet fremad. Masser af gange løber han i position, masser af gange leverer han farlige chancer til Ronaldo, som ved gud heller ikke har været skarp længe - og manden har mere travlt med at smide sig omkring og gestikulere hver gang en af hans tåbelige pasninger ikke rammer en medspiller. Bezema har altså så i typisk 70 minutter drønet rundt og lavet et godt stykke arbejde - noget jeg typisk giver karakteren omkring 3-4 (helt sikkert 4 hvis han scorer). Herefter kommer Morata ind i 15-20 minutter.. Drøner rundt som en hovedløs kylling. Kan sjældent finde ud af at spille en medspiller - vil gerne vise, at han kan det hele - og forsøger selv med elendige afslutninger. Når han skyder forbi, "forsøger han" - når Benzema skyder forbi, "er han elendig og færdig i Madrid". Når karaktererne skal gives, får Morata typisk 4 og Benzema får 2. Selv om #9 har lavet 3 gange så meget arbejde og lavet adskillige potentielle assists, hvis ellers #7 var ved sit gamle jeg. Jeg er klar over, at Morata har lavet et par hovedstødsmål - men det er alt andet lige noget lettere at score når man står uopdækket i feltet omringet af trætte forsvarsspillere. De kampe hvor Morata har startet inde, kan jeg ikke mindes at han har været god - eller gjort nogen forskel.
Konklusionen på det hele fra min side: Ronaldo og Benzema skal spille hver gang - Bale og Vazquez kan spille på skift. De er begge dygtige og hurtige med bolden - omend Vazquez' indlæg ofte meget nemt blokeres af modstanderen - her er Bale bedre.
Benzema laver hattrick i aften ;-)
Hala Madrid!
Benze skrev: Anyway - man kan ikke bruge karaktererne på Benzema og Morata til ret meget. Hvis man skulle kigge på tallene alene, burde sidstnævnte spille, fordi nogle brugere her mener, at han er bedre end Benzema. Men det er komplet latterligt! Flere gange har Benzema startet og lavet gode løb, været tilbage over midten for at forsvare og hente bolden - han driver meget spillet fremad. Masser af gange løber han i position, masser af gange leverer han farlige chancer til Ronaldo, som ved gud heller ikke har været skarp længe - og manden har mere travlt med at smide sig omkring og gestikulere hver gang en af hans tåbelige pasninger ikke rammer en medspiller. Bezema har altså så i typisk 70 minutter drønet rundt og lavet et godt stykke arbejde - noget jeg typisk giver karakteren omkring 3-4 (helt sikkert 4 hvis han scorer). Herefter kommer Morata ind i 15-20 minutter.. Drøner rundt som en hovedløs kylling. Kan sjældent finde ud af at spille en medspiller - vil gerne vise, at han kan det hele - og forsøger selv med elendige afslutninger. Når han skyder forbi, "forsøger han" - når Benzema skyder forbi, "er han elendig og færdig i Madrid". Når karaktererne skal gives, får Morata typisk 4 og Benzema får 2. Selv om #9 har lavet 3 gange så meget arbejde og lavet adskillige potentielle assists, hvis ellers #7 var ved sit gamle jeg. Jeg er klar over, at Morata har lavet et par hovedstødsmål - men det er alt andet lige noget lettere at score når man står uopdækket i feltet omringet af trætte forsvarsspillere. De kampe hvor Morata har startet inde, kan jeg ikke mindes at han har været god - eller gjort nogen forskel.
Det er ligeså dumt, som da du kaldte Benzema for intelligent. Der er for mange postulater, og jeg vil ikke tage fat i de enkelte.
Jeg håber, at han laver hattrick. Han spillede godt i sidste kamp.
Benzema er bestemt ikke den hurtigste af de omtalte spillere - men han er klart den klogeste og med den største spilforståelse!
BBB skrev:
Han slår mig som den kloge type.
BBB skrev:
Det er ligeså dumt, som da du kaldte Benzema for intelligent.
Det er vidst kun dig der er mindre begavet i denne sammenhæng, eftersom at du bevidst vælger at tage det ud af kontekst.
Florentino Pérez
- Halamadrid1411
- Ekspert bruger
-
Indrømmet, Benzema har spillet under niveau i denne sæson (Morata har dog ikke været et hak bedre, hvilket nok er grunden til, at Benzema spiller) - og fortsætter det sæsonen ud, er jeg også fortaler for, at der til sommer skal købes ind. Evt. en Hazard, som ville kunne tage Ronaldos venstre kant og så rykke Ronaldo op i 9'er rollen, hvilket vel efterhånden er hans bedste plads.
Halamadrid1411 skrev: Sådan helt dybt seriøst; er der nogen, der kan nævne én eneste kamp i denne sæson, hvor Morata har startet inde og gjort det godt? Man kan diskutere hvorvidt Benzema er stabil nok eller ej - men én ting er sikkert, Morata er ingenlunde på niveau med Benzema. Moratas tekniske kunnen er vel ret beset omtrent på samme niveau som Raul Albiols.
Indrømmet, Benzema har spillet under niveau i denne sæson (Morata har dog ikke været et hak bedre, hvilket nok er grunden til, at Benzema spiller) - og fortsætter det sæsonen ud, er jeg også fortaler for, at der til sommer skal købes ind. Evt. en Hazard, som ville kunne tage Ronaldos venstre kant og så rykke Ronaldo op i 9'er rollen, hvilket vel efterhånden er hans bedste plads.
Jeg mindes Morata spillede en god kamp på Anoeta tidligere i denne sæson her. Han havde gode skarpe driblinger og var dejlig aggressiv. Hans afslutninger fejler som altid noget, men det er jo historien med ham igennem hans karriere.
Morata har været en fremragende joker, men når han starter inde, så er der bare endnu større mangler i spillet end der i forvejen er.
Når vi mangler et mål, og smider 5 bolde i feltet i minuttet, så er han fandens dygtig og vigtig. Ellers er han intet andet end en utrolig middelmådig angriber IMO.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.