Madrid sugede håbet ud af Napoli

5 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Ramos Napoli 07032017

Dagens helt i sort - Ramos - med to mål og flere gode aktioner sendte han Madrid videre.

Det krævede ikke mere end to hjørnespark, så havde Real Madrid (mest Sergio Ramos) lukket munden på ikke kun åbenmundede Sarri og De Laurentiis, evigt teatralske Mertens, men så sandelig også de svært irriterende napolitanske fodboldfans, der synes at gå mere op i at pifte ad gæsterne end i at støtte deres eget mandskab.

Helt som ventet er Real Madrid med i bowlen, når der trækkes lod til Champions League-turneringens kvartfinaler. Det står klart efter en aften på San Paolo, der i perioder blev præcis så hektisk som ventet, men hvor det i sidste ende var det bedste hold, der gik videre.

For nok havde Napoli særligt i kampens første 45 minutter et flot tag på Madrid, hvor gæsterne blev tvunget til lange bolde ud i intetheden eller til at give utallige indkast oppe på banens midte, men bortset fra et flot, gennemspillet åbningsmål fra Napoli, så virkede gæsterne ikke på nogen måde så stressede, som skribenten var det herhjemme i sofaen.

Det virkede i hvert fald som om, at Zidane og truppen var helt på det rene med, at holdet skulle stå sammen gennem stormvejret og for alt i verden ikke måtte gå i panik; det ændrede Mertens åbningsmål ikke på.

Taktikken med i forskellige tempi at arbejde sig ind i opgøret synes at give pote, for der var stor forskel på Napolis greb om kampen fra første til sidste minut af første halvleg – den sidste rest af napolitansk lykke blev endegyldigt slukket, da først Ramos scorede på hovedstød efter et hjørnespark, hvorefter selvsamme Ramos nærmest kopierede sig selv og gjorde det til 1-2. Herfra var kampen dræbt, hvilket den manglende larm fra lægterne i den grad vidnede om – det var også Madrid, der via Moratas inderside, der gjorde det til 3-1, og gæsterne var tættere på 4-1 eller 5-1, end Napoli var på at reducere.

Og det var da nærmest synd for stakkels Martin Jørgensen, der ellers havde brugt lange 90 minutter på helt åbentlyst at holde med napolitanerne gennem hele opgøret, oftest i et ekstatisk lydniveau som havde han gang i en langvarig serieorgasme, at hans elskede Italien blev et hold mindre i dette års Champions League, men end ikke buschaufføren fra Aarhus kan argumentere mod, at set over to kampe, så var der aboslut klasseforskel på de to hold.

Med sejren kan Madrid forlade det fattige Syditalien og gøre klar til søndagens hjemmekamp mod Real Betis, hvor holdet endnu en gang skal præstere – denne gang i jagten på det spanske mesterskab.

Napoli – Real Madrid 1-3 (1-0)
1-0 Mertens (24’), 1-1 Ramos (51’), 1-2 Ramos (57’), 1-3 Morata (90’)

Napoli:
Reina – Ghoulam, Koulibaly, Albiol, Hysaj – Hamsik (75’, Zielínski), Diawara, Allan (56’, Rog) – Insigne (70’, Milik), Mertens, Callejón

Real Madrid:
Navas – Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal – Modric (80’, Isco), Casemiro, Kroos – Cristiano, Benzema (77’, Morata), Bale (67’, Lucas V.)

Dommer: Cakir

Gule kort: Allan, Diawara (Napoli)

Kampstatistik:
Boldbesiddelse: 54,6% - 45,4%
Hjørnespark: 9-4
Skud på mål: 13-13
Afleveringssucces: 85% - 82%
Tabte bolde: 16-16
Vundne tacklinger: 18-27
Frispark: 7-3
Offside: 1-2
Hovedstødsdueller vundet: 14-13
Succesfulde driblinger: 4-8

Kampens spiller: Ramos! Igen, igen redningsmanden og hovedet bag endnu en Madrid-triumf.
Kampens detalje: Stilheden på San Paolo efter 1-1-målet. Hvilket befrielse, det var værre end VM i Vuvuzela tilbage i 2010.
Kampens badebold: Casemiro. Det må simpelthen forventes, at en spiller på så vigtig en position i så vigtig en kamp holder bedre på bolden, ikke tager retur-løbene i luntetempo ej heller, at man oversatser med sine pasninger. Uacceptabelt!

Kampens debatemne:

Madrid virker som et hold, der leverer, når det gælder – særligt i europæisk sammenhæng. I dag mod Napoli i sidste sæson eksempelvis mod Wolfsburg.

For selvom det ikke altid kan betragtes som decideret smukt, så er det hamrende effektivt.

Spørgsmålet er så, hvor lang tid det rækker? For kan Zidane med dette spillermateriale være træner, der for første gang i historien styrer en forsvarende mester til et titelforsvar i Champions League?

Kigger man udelukkende på spillets kvalitet, vil de fleste nok udbryde et rungende nej, men medregner man klubbens historik til store comebacks, til at levere mod alle odds og til at være ’first movers’ på de fleste ting, så kan dette Madrid-hold meget vel stå med endnu en Champions League-titel, når sæsonen lakker mod enden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #2 af Jaken
Det er jo vanvittigt som Ramos altid skal redde kastanjerne ud af ilden når holdet spiller så frygteligt.

Det er jo det samme hver evig eneste gang at vi spiller mod bare tilnærmelsesvis hæderlige modstandere… Hvorfor er der sådan en evig modvillighed over for at spille efter holdets styrker, tage kontrol over kampen og dræbe den inden det bliver spændende? Hvornår har Real Madrid nogensinde været bedre til at forsvare end at angribe?

Få nu den frygtelige fronttrio ud og lad os begynde at spille som et rigtigt hold med noget sammenhæng. Det er forfærdeligt at se på.

Var det ikke for Ramos, havde det været Juve-kampen om igen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

5 år 2 måneder siden #3 af Casillas2x
Jeg er helt enig synes ikke Bale og Cristiano Passer til vores midtbane og så irretere det mig hvor lidt de vil presse. Synes tilgengæld Benzema er meget bedre til at kombinere med midtbanen og ham og marcelo forstår hinanden og der kommer lidt udforsigelighed når Benzema søger ud mod venstrekanten. Også er det på tide at finde en defensiv midtbanespiller der også kan spille fodbold det går ikke med casemiro..

5 år 2 måneder siden #4 af Real Madrid
Det er det kedeligste fodbold vi har spillet i præcis ti år - 2006–2007 sæsonen under Fabio Capello. Dengang vandt vi La Liga, og jeg tror stadig på både La Liga og Champions League, men prangende fodbold er det ikke. Beholder vi BBC, så kan det kun blive værre næste sæson, hvilket er lidt rystende. Jeg mener stadig det er for tidligt at blame Zidane, da det er begrænset, hvad vi kan få ud af de tre forreste. Helt andre bevægelige spillertyper, ville give Zidane nogle bedre og mere homogene strenge at spille på, det er jeg ikke i tvivl om. Jeg gad faktisk godt se en sæson, hvor Benzema er den mand fra fronttrioen, hvor man kan forvente sig flest mål - og jeg tror virkelig ham og Hazard ville kunne få et magisk samarbejde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

5 år 2 måneder siden #5 af El Rojo
Hold da kæft Ramos, hvor er vi stolte af dig. Tænk som midterforsvarer at kunne lukke en kamp på egen hånd, det er helt overdrevet. Han er selvfølgelig heldig på nummer to, men han kommer så vildt op i begge situationer. I den første har han i hvert fald Koulibaly og Albiol på nakken, men hans timing, springkraft og hovedstødsstyrke er bare fænomenal. Enig med andre brugere, der sender ham op blandt de største, vi snakkede også om Hierro-niveauet i stuen, da Ramos lukkede opgøret her til aften.

Til kampen: trist affære. Men - efter at have scrollet lidt gennem den lange kamptråd på siden må jeg også smile lidt. Jeg var da godt nok lidt nervøs efter en times tid, for fy for satan en uinspirerende affære. Skidt attitude at komme til en CL 1/8 med, især modstanderen taget i betragtning. Men alligevel - at snakke Zidane ud, væk med hele BBC osv. osv., det er så madridista.dk agtigt, synes jeg.

Ville I seriøst ha stillet med Morata, Isco & Asensio? Mener I det? BBC spiller selvfølgelig med en fornærmende mangel på gejst her til aften, men jeg synes der mangler den mellemregning i ligningen. At de er spillere af den kaliber, der først og fremmest slår til når de skal. I aftes var der tale om et umotiveret hold, der leverede en trist omgang fodbold, men jeg er sikker på, at kampbilledet havde været anderledes, hvis første opgør var endt 1-1.

Man kan sagtens pege fingre af spillernes skrækkelige attitude, men at råbe op om at hele holdet skal ud, og at vi ryger ud i kvarten hvis vi fortsætter sådan her, det er simpelthen mangel på nuance og mangel på taknemmelighed over at være fan af et hold, der, selvom de (langt fra) imponerer, går ned og vinder 3-1 over et ikke ueffent Napoli-hold. 6-2 samlet, vi ses. De har oplevet så meget succes, at de ikke for alvor sætter sig op, før vi når maj måned. At det virker latterligt er ikke til diskussion - men lad nu vær at afskriv dem før vi når semifinalerne, og de folder sig ud i en 4-1 brandkamp hjemme mod PSG.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

5 år 2 måneder siden #6 af Indkast
Vi har tydeligtvis svært ved at spille os ud af højt pres fra modstanderen. Opstillingen igår var hvert fald fuldstændig forkert for det var så åbentlyst at Bale ikke var klar til kampen. Ham ser jeg som kampens badebold.

Problemet i Real Madrids spil ligger i 4-3-3 systemet og de 3 midtbane folk ikke har en spiller der kan forbinde midtbanen og angrebet. Isco eller James er et must for godt spil. Ligeledes ser man det i Barcelona, når Iniesta er ude af kampen.

Og så er CR7 plus Benzema bare elendige til at fylde i spillet. De er så stillestående

5 år 2 måneder siden #7 af Manderson
Jeg er enig med flere af jer.

Jeg er nok en blandt flere snart, som er ved at være lidt træt af at se på en Bale, Benzema og Ronaldo, som i presset, når resten af holdet kører aggressivt pres, egentlig ikke deltager, eller bare lunter rundt halvhjertet efter modspillerne.
Jeg synes længe der har været tegn på, at Ronaldo ikke har speed, og ikke længere kan sætte modstanderne af, og blive farlig. han virker heller ikke skarp, bolde han normalt med stor sikkerhed sparker ind, fra alle vinkler, de rammer stolper, flyver ud af stadion eller mister et skridt i løbet. Hans timing har længe set skidt ud. Jeg ved godt, at han stadig scorer mål, og stadig har en individuel faktor, som stadig kan afgøre kampe, men som holdspiller, synes jeg snart ikke længere at han passer ind i den måde som vi ønsker Madrid skal spille på.

Bale, Ronaldo og Benzema, leverer alt for lidt bevægelse oppe foran. og alt for defensivt. Hvilket gør os forudsigelige offensivt, og svækket defensivt. hvis det så handlede om, at de har fået af vide, at de ikke behøver defensivt, og kun skal arbejde benhårdt med bevægelse offensivt, og det så var til at se, at de havde det ekstra overskud til det i kampene, så var det ok, for så ville vi være farlige, men det ser bare ikke sådan ud.

Det kan godt være, at vi ikke har meget bedre alternativer på bænken. Men jeg vil næsten hellere se Isco, Morata, Lucas eller Assensio kæmpe en hvis del ud af bukserne for holdet i hver kamp, end at se på 3 store stjerne, som ikke længere har det drive, den magi, som de tidligere har haft sammen.

Jeg har altid elsket de tre på toppen, og jeg er også ked af det syn jeg har fået, men det handler ikke om 3 mand, men om et hold, som er ude af balance, og som defensivt altid er 3 mand i undertal, da de sjældent tager en tørn i defensive løb.

Jeg så gerne at man spillede en lidt med traditionel 4-4-2, hvor man kunne udnytte flere af de styrkere som holdet har erstattet med mere bevægelige spillere. Jeg kunne sagtens se en Bale i den formation, men som lidt mere tilbagetrukket, da jeg synes man ser de samme tendenser, som der også var med Reyes da vi hentede ham. Han var vildt hurtig og dygtig i England, hvor han over flere meter kunne sætte din modsander og blive afgørende på den sidste tredjedel af banen med enten mål eller assists. Men når holdende står dybt, så er der færre meter at sætte sin modstander på, fra stående, så de skal hele tiden sættes op i løb og det bliver de ikke, fordi de er så stillestående. Når hverken Bale eller Ronaldo bevæger sig særlig meget, og modstanderne altid står dybt og forsvarer, så er det for nemt at dæmme op for Real, og så er det, at det bliver de individuelle præstationer, som afgører kampene.

Jeg kunne godt drømme om en Madrid starter der så sådan ud.

Courtois eller De Gea - En ny målmand, som ikke har placeringsvanskeligheder, og som er mere stabil, når der virkelig er pres på, og rolig. Det er tydligt at Navas ikke indgyder ro i det bagerste, da man ikke rigtig ved, hvad der kan ske.

Marcelo
Varane
Sergio Ramos
Carvajal

Isco/Bale
Kroos
Modric
James/Bale

Morata
Aguero

En 4-4-2, a la den som Ancelotti også brugte i en periode, hvor den ene wing, kommer mere bagfra, og støtter angriberne, og den anden kan falde ind centralt og støtte i et evt. hurtigt genpres. Jeg tror ligeledes at Morata, kan blive helt vild, hvis han får den rette partner på toppen.
Modric og Kroos kan godt håndtere det defensive centralt, da wings også vil skulle hjælpe til, og her mener jeg vi har rigtig gode arbejdstyper i Isco, James, Lucas, Asensio og Bale, hvis han bliver trukket længere tilbage på banen.

5 år 2 måneder siden #8 af Gray
Er der ikke plads til at rose Zidane ovenpå sammenlagt 6-2 mod et ellers stærkt Napoli-hold?
Første kamp kender vi alle - for en gangs skyld spiller Madrid skønt og sprudlende og kunne sagtens have scoret mere end 3 mål.
I returkampen er Napoli for alvor på kampstien. Med et par gode kampe i hånden, høj holdånd og et energisk stadion kaster de sig frem. Zidane har tilsyneladende læst det hele og Madrid holder i store træk Napoli fra chancer, og undgår at kampen kommer ud af kontrol. I anden halvleg laver han en mindre formationsændring og flytter langsomt spillet fremad og tager pusten ud af Napoli. Nok overpræsterer BBC ikke ligefrem, men grundlæggende kørte man en rutineret og sikker sejr hjem på en svær udebane uden at overforbruge ressourcer, der vil vise sig vigtige i mesterskabskampen.
Allez Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, El Rojo

5 år 2 måneder siden #9 af Gray

Manderson skrev: Jeg er enig med flere af jer.

Jeg er nok en blandt flere snart, som er ved at være lidt træt af at se på en Bale, Benzema og Ronaldo, som i presset, når resten af holdet kører aggressivt pres, egentlig ikke deltager, eller bare lunter rundt halvhjertet efter modspillerne.
Jeg synes længe der har været tegn på, at Ronaldo ikke har speed, og ikke længere kan sætte modstanderne af, og blive farlig. han virker heller ikke skarp, bolde han normalt med stor sikkerhed sparker ind, fra alle vinkler, de rammer stolper, flyver ud af stadion eller mister et skridt i løbet. Hans timing har længe set skidt ud. Jeg ved godt, at han stadig scorer mål, og stadig har en individuel faktor, som stadig kan afgøre kampe, men som holdspiller, synes jeg snart ikke længere at han passer ind i den måde som vi ønsker Madrid skal spille på.

Bale, Ronaldo og Benzema, leverer alt for lidt bevægelse oppe foran. og alt for defensivt. Hvilket gør os forudsigelige offensivt, og svækket defensivt. hvis det så handlede om, at de har fået af vide, at de ikke behøver defensivt, og kun skal arbejde benhårdt med bevægelse offensivt, og det så var til at se, at de havde det ekstra overskud til det i kampene, så var det ok, for så ville vi være farlige, men det ser bare ikke sådan ud..

Helt enig i kritikken - spørgsmålet er, om det ikke er den gamle svale om en præsident, der meget gerne ser sine dyrtindkøbte, offensive spillere på banen?

5 år 2 måneder siden #10 af Salix7

Manderson skrev:
Courtois eller De Gea - En ny målmand, som ikke har placeringsvanskeligheder, og som er mere stabil, når der virkelig er pres på, og rolig. Det er tydligt at Navas ikke indgyder ro i det bagerste, da man ikke rigtig ved, hvad der kan ske.

Marcelo
Varane
Sergio Ramos
Carvajal

Isco/Bale
Kroos
Modric
James/Bale

Morata
Aguero

En 4-4-2, a la den som Ancelotti også brugte i en periode, hvor den ene wing, kommer mere bagfra, og støtter angriberne, og den anden kan falde ind centralt og støtte i et evt. hurtigt genpres. Jeg tror ligeledes at Morata, kan blive helt vild, hvis han får den rette partner på toppen.
Modric og Kroos kan godt håndtere det defensive centralt, da wings også vil skulle hjælpe til, og her mener jeg vi har rigtig gode arbejdstyper i Isco, James, Lucas, Asensio og Bale, hvis han bliver trukket længere tilbage på banen.

Jeg synes bestemt din idé er spændende, dog ville jeg ikke bytte Ronaldo ud for Aguero, fordi jeg synes at Ronaldo arbejder mere og mere for holdet frem for sig selv (jeg er med på, at han ikke arbejder voldsomt meget defensivt, men det mener jeg heller ikke han skal - problemet er ikke at verdensbedste offensive spiller ikke arbejder defensivt - problemet er at flere spiller ikke gøre det - Bale og tildels Benzema).

Min opstilling ville se ud som følgende (4-1-3-2):

De Gea

Marcelo
Varane
Sergio Ramos
Carvajal

Casemiro

Isco
Kroos
Modric

Morata
Ronaldo

Bænk:James, Lucas, Asensio, Nacho osv.

Da Modric er ved at være oppe i alderen vil Isco komme til at overtage hans plads, hvilket giver mere plads til fx James. Derudover vil det give rigtig god mening at benytte et roteringssystem, så flest muligt at vores top spillere for en masse spilletid og hele tiden er klar.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.