Bedømmelse af truppen mod Napoli

9 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (40 brugere)

2.2 Keylor Navas
3.0 Carvajal
2.3 Marcelo
3.2 Pepe
4.7 Ramos
2.2 Casemiro
3.1 Isco
2.2 Modrić
2.5 Toni Kroos
1.6 Bale
1.8 Benzema
1.8 Cristiano Ronaldo
2.5 Lucas Vázquez
3.3 Morata
Hele holdet 2.6
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 4 måneder siden #2 af Steen
Det må være rart at være Lucas Vazquez. Han kan spille nok så ringe sæsonen igennem, men han bliver aldrig kritiseret. Han hygger sig.

9 år 4 måneder siden #3 af Sebberg
Sahinovic.. Er du blevet hacket af Dios?

4 til Benzema? KOM NU ALTSÅ. Det er seriøst tragikomisk at se sådan en karakter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Steen, Jespersk, AmorMadrid, RJ

9 år 4 måneder siden #4 af RJ
Besvaret af RJ på emne Bedømmelse af truppen mod Napoli
Et par tanker om gårsdagens kamp – og holdets nuværende forfatning.

Navas: Han har fuldstændig mistet ”Det”. Det, der gjorde ham så vanvittig vigtig i sidste sæson. Den magiske redning ud af det blå, som man for længst havde set bag stængerne.
Min tiltro til ham kan ligge på et meget lille sted, og selv om han proklamerer, at han vil genvinde tilskuerenes tillid, så ser jeg det simpelthen ikke ske. Han smed simpelthen så mange nemme bolde væk i går. Selv upresset formår han at sparke læderet ud over sidelinjen. Navas er ikke en top-top målmand, og han hører ikke til i Real Madrid. Lad os nu få en verdensklasse keeper ind til sommer, tak!

Carvajal: Jeg synes, han bliver bedre og bedre. Defensivt som offensivt. Jeg elsker, at Madrisimoen spirer i ham, og man kan næsten mærke, hvordan han ofrer sin førstefødte for hver bold. Helt modsat hans kollega på den anden back.

Pepe: Virkelig elendig start i går. Det var det af alle mand, men Pepe skal være alt for rutineret til at lade sig stresse så nemt. Han smed alt for mange bolde væk, og det var en sørgelig forfatning, han mødte op i. Han oppede sig i 2. halvleg, men man sidder stadig tilbage med et lidt fesent indtryk.

Ramos: Samme som Pepe. Skal være bedre til at spille sig ud af presset. Midtbanen gav dem ikke alverden at arbejde med, men Ramos skal være bedre end bare at sparke høje bolde op til Ronaldo.

Marcelo: Stram nu op! Det defensive har haltet længe (altid?!), men hans offensive aktioner har reddet ham. Det har de ikke gjort i mange kampe, og Marcelo er for mig blevet symbolet på alt, hvad der er alt i Real Madrid. Han skal snart til at komme op i gear. Jeg vil langt hellere se en spiller som Nacho, der virkelig kæmper i hver eneste kamp, fremfor en doven brasilianer, som ikke gider kæmpe for titlerne.

Casemiro: Han havde det enormt svært i går, men Kroos og Modric hjalp ham heller ikke meget. Han blev tit omringet af 2-3 mand. Han skal dog stadig være langt mere rolig på bolden.

Modric: Han har slet ikke genfundet sit niveau efter sin skade. Jeg frygter oprigtigt, at vi har set det bedste fra ham. Den sidste snert af dynamik fra midtbanen er død, når Modric leverer så elendigt, som tilfældet er i øjeblikket. Hans ryk frem af banen, hvor han laver det temposkift, som har kendetegnet Real Madrid i mange år, er forsvundet. Det virker heller ikke som om, at han og Kroos er på samme bølgelængde lige nu. Positionering og afleveringer er ikke i skabet.

Kroos: Ham er jeg mildest talt ved at være træt af. Han hjælper ikke med noget som helst defensivt – bedst eksemplificeret i går, hvor modstanderen kan løbe forbi ham, og han lunter viljeforladt efter. Hans bidrag med lange sideskift og spil til kanterne var der på ingen måde brug for i går, da kanterne sjældent kom med frem, og vi ikke fik pladsen af Napoli. Folk ser et lys i Kroos, og det har jeg også gjort. Det falmer dog ligeså stille i øjeblikket, og det brænder nok snart helt ud. Isco kunne være et bedre match på den midtbane, synes jeg.

BBC: Ja, jeg tager dem alle over én kam. For det er det samme tamme, kedelige, ideforladte spil. Der er intet tempo, og Ronaldo og Bale sejler rundt på den sidste 1/3. Benzema er ikke meget bedre, men han har dog spillet bedre på det seneste. Fælles for dem alle er dog, at genpresset er ikke-eksisterende. Og her ser jeg en klar fejl af Zidane. Han vælger at frede Ronaldo i genpres. Det giver ikke mening, for hvis ikke alle presser, så bliver det enormt nemt at spille rundt om os. Samtidig virker det til, at Benzema og Bale ikke er med på, at de så skal yde et ekstraordinært genpres, når Ronaldo går fri. Hvilket vel på sin vis er fair nok??
BBC er elendige, når modstanderne pakker sig. Det har modstanderne gjort længe mod Real Madrid. Men nu er flere af dem begyndt at gå højt på os og stresse vores bagerste. Og hvorfor ikke gøre det, når kontramaskinen heller ikke fungerer mere, for den er virkelig også død! Der er ikke rigtig noget, der virker, når BBC spiller.

Zidane: Hvad er der næsten tilbage at sige? Zidane mangler ideer, og han skaffer sejrene, men han gør det med det mest kedelige spil, jeg mindes at have set i 10 år. Han spiller den samme formation, som bliver dårligere og dårligere. Han træffer ikke de svære valg – at bænke en/flere fra BBC – men virker mest af alt som en konfliktsky mand, der ikke vil være uvenner med nogen.
Derudover har manden altså et problem med at sætte spillerne op til kampene.

Om spillet: Som sagt har jeg sjældent været udsat for mere kedeligt, uinspirerende og langsomt spil. I går var jo ikke en enlig svale, og jeg er trist over, at vi kun kan spille kampe som den mod Eibar hver 5. eller 10. gang. Det er ganske enkelt ikke nok.
Vi starter kampene SÅ dårligt, og vi kommer stort set altid bagud. Forsvaret lukker alt for mange mål ind, og det starter med BBC!

Der er ikke den her magi over Real spil, som vi var tryllebundet af under Mourinho (den kyniske kontramaskine) eller Ancelotti (boldbesiddelsen og effektiviteten).
Om man er til det ene eller andet er ligegyldigt. Zidane har ikke noget af det.

Og det er vel det største problem i Real Madrid. Vi mangler et klart spilkoncept, som alle forholder sig til og udfører. Alt hvad der sker i Real i disse måneder, falder tilbage på Zidane.
Måske vinder han ligaen. Måske vinder han CL. Men hvorfor kan vi ikke gøre det med en klar filosofi og et hold, der alle løber i samme retning? Så vil vi ikke alene vinde titlerne. Vi vil vinde dem, fordi vi var de bedste.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Taxii89

9 år 4 måneder siden #5 af Mathiaska
Kan ikke huske der i min tid har været så negativ en stemning på dette forum, det er dælme trist.
Nå men, 1/4 finale :-)

9 år 4 måneder siden #6 af RJ

Mathiaska skrev: Kan ikke huske der i min tid har været så negativ en stemning på dette forum, det er dælme trist.

Jeg tror, det skyldes, at mange af os ikke tager til takke med sejre. Der skal mere til, når det hedder Real Madrid.
Samtidig har man også en forvisning om, at det ikke bliver ved med at gå på den her måde. Der skal altså ske noget, hvis vi skal gå hele vejen. Bayern eller Juventus vil jo knuse os, hvis vi spiller på samme måde.

9 år 4 måneder siden #7 af Khasama77

RJ skrev: Et par tanker om gårsdagens kamp – og holdets nuværende forfatning.

Navas: Han har fuldstændig mistet ”Det”. Det, der gjorde ham så vanvittig vigtig i sidste sæson. Den magiske redning ud af det blå, som man for længst havde set bag stængerne.
Min tiltro til ham kan ligge på et meget lille sted, og selv om han proklamerer, at han vil genvinde tilskuerenes tillid, så ser jeg det simpelthen ikke ske. Han smed simpelthen så mange nemme bolde væk i går. Selv upresset formår han at sparke læderet ud over sidelinjen. Navas er ikke en top-top målmand, og han hører ikke til i Real Madrid. Lad os nu få en verdensklasse keeper ind til sommer, tak!

Carvajal: Jeg synes, han bliver bedre og bedre. Defensivt som offensivt. Jeg elsker, at Madrisimoen spirer i ham, og man kan næsten mærke, hvordan han ofrer sin førstefødte for hver bold. Helt modsat hans kollega på den anden back.

Pepe: Virkelig elendig start i går. Det var det af alle mand, men Pepe skal være alt for rutineret til at lade sig stresse så nemt. Han smed alt for mange bolde væk, og det var en sørgelig forfatning, han mødte op i. Han oppede sig i 2. halvleg, men man sidder stadig tilbage med et lidt fesent indtryk.

Ramos: Samme som Pepe. Skal være bedre til at spille sig ud af presset. Midtbanen gav dem ikke alverden at arbejde med, men Ramos skal være bedre end bare at sparke høje bolde op til Ronaldo.

Marcelo: Stram nu op! Det defensive har haltet længe (altid?!), men hans offensive aktioner har reddet ham. Det har de ikke gjort i mange kampe, og Marcelo er for mig blevet symbolet på alt, hvad der er alt i Real Madrid. Han skal snart til at komme op i gear. Jeg vil langt hellere se en spiller som Nacho, der virkelig kæmper i hver eneste kamp, fremfor en doven brasilianer, som ikke gider kæmpe for titlerne.

Casemiro: Han havde det enormt svært i går, men Kroos og Modric hjalp ham heller ikke meget. Han blev tit omringet af 2-3 mand. Han skal dog stadig være langt mere rolig på bolden.

Modric: Han har slet ikke genfundet sit niveau efter sin skade. Jeg frygter oprigtigt, at vi har set det bedste fra ham. Den sidste snert af dynamik fra midtbanen er død, når Modric leverer så elendigt, som tilfældet er i øjeblikket. Hans ryk frem af banen, hvor han laver det temposkift, som har kendetegnet Real Madrid i mange år, er forsvundet. Det virker heller ikke som om, at han og Kroos er på samme bølgelængde lige nu. Positionering og afleveringer er ikke i skabet.

Kroos: Ham er jeg mildest talt ved at være træt af. Han hjælper ikke med noget som helst defensivt – bedst eksemplificeret i går, hvor modstanderen kan løbe forbi ham, og han lunter viljeforladt efter. Hans bidrag med lange sideskift og spil til kanterne var der på ingen måde brug for i går, da kanterne sjældent kom med frem, og vi ikke fik pladsen af Napoli. Folk ser et lys i Kroos, og det har jeg også gjort. Det falmer dog ligeså stille i øjeblikket, og det brænder nok snart helt ud. Isco kunne være et bedre match på den midtbane, synes jeg.

BBC: Ja, jeg tager dem alle over én kam. For det er det samme tamme, kedelige, ideforladte spil. Der er intet tempo, og Ronaldo og Bale sejler rundt på den sidste 1/3. Benzema er ikke meget bedre, men han har dog spillet bedre på det seneste. Fælles for dem alle er dog, at genpresset er ikke-eksisterende. Og her ser jeg en klar fejl af Zidane. Han vælger at frede Ronaldo i genpres. Det giver ikke mening, for hvis ikke alle presser, så bliver det enormt nemt at spille rundt om os. Samtidig virker det til, at Benzema og Bale ikke er med på, at de så skal yde et ekstraordinært genpres, når Ronaldo går fri. Hvilket vel på sin vis er fair nok??
BBC er elendige, når modstanderne pakker sig. Det har modstanderne gjort længe mod Real Madrid. Men nu er flere af dem begyndt at gå højt på os og stresse vores bagerste. Og hvorfor ikke gøre det, når kontramaskinen heller ikke fungerer mere, for den er virkelig også død! Der er ikke rigtig noget, der virker, når BBC spiller.

Zidane: Hvad er der næsten tilbage at sige? Zidane mangler ideer, og han skaffer sejrene, men han gør det med det mest kedelige spil, jeg mindes at have set i 10 år. Han spiller den samme formation, som bliver dårligere og dårligere. Han træffer ikke de svære valg – at bænke en/flere fra BBC – men virker mest af alt som en konfliktsky mand, der ikke vil være uvenner med nogen.

Om spillet: Som sagt har jeg sjældent været udsat for mere kedeligt, uinspirerende og langsomt spil. I går var jo ikke en enlig svale, og jeg er trist over, at vi kun kan spille kampe som den mod Eibar hver 5. eller 10. gang. Det er ganske enkelt ikke nok.
Vi starter kampene SÅ dårligt, og vi kommer stort set altid bagud. Forsvaret lukker alt for mange mål ind, og det starter med BBC!

Der er ikke den her magi over Real spil, som vi var tryllebundet af under Mourinho (den kyniske kontramaskine) eller Ancelotti (boldbesiddelsen og effektiviteten).

Og det er vel det største problem i Real Madrid. Vi mangler et klart spilkoncept, som alle forholder sig til og udfører. Alt hvad der sker i Real i disse måneder, falder tilbage på Zidane.
Måske vinder han ligaen. Måske vinder han CL. Men hvorfor kan vi ikke gøre det med en klar filosofi og et hold, der alle løber i samme retning? Så vil vi ikke alene vinde titlerne. Vi vil vinde dem, fordi vi var de bedste.

Slap lige af. For det første spillede Ramos og Pepe en solid kamp. Pepe blev fanget ved scoringen til Napoli (der desuden også var et rigtigt flot gennemspillet angreb af dem). For det andet, så spillede Napoli med et flot og højt presspil, der forhindrede Real i at bygge spillet op fra forsvaret. Pepe og Ramos var på skift tvunget til lange bolde op mod BBC, da mitbanen var presset ned. For det tredje, så er det noget udnødvendigt (også mærkeligt) kritik du kommer med af Kroos og BBC. For det første så spillede Kroos en udmærket kamp og han forsøgte at støtte offensiven gennem kampen, hvilket vi havde brug for. Han er balancespilleren, samt bindeleddet mellem mitbane og angreb og han gøre det godt. Noget folk heller ikke lægger mærke til er Kroos evne til at afskære modstanderens afleveringsmuligheder (cutting out passing lanes). BBC er uundværlige for holdet og såfremt de er fit så skal de 9/10 gange spille sammen fra start imo. De gøre hinanden bedre når de spiller sammen, og især Benzemas sammenspil Ronaldo er vanvittigt vigtigt. Holdet har lige vundet 1-3 ude på et af Europas sværeste udebaner, så vent lige med at male fanden på væggen.
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Khasama77.

9 år 4 måneder siden #8 af RJ
Haha utroligt så uenige man kan være. Jeg tror ikke, at jeg er enig med dig omkring en eneste af de ting, du skriver :-D

9 år 4 måneder siden #9 af Sahinovic

Sebberg skrev: Sahinovic.. Er du blevet hacket af Dios?

4 til Benzema? KOM NU ALTSÅ. Det er seriøst tragikomisk at se sådan en karakter.

Jeg har givet en kommentar til bedømmelserne, men jeg vil da gerne uddybe hvorfor jeg synes Benzema gjorde det godt i kampen.

Benzema får skabt en chance ved at spille Ronaldo helt fri, at Ronaldo så efterfølgende brænder gøre jo ikke Benzemas præstation dårligere i den pågældende situation. Han er den eneste af fronttrioen som rent faktisk forsøger og lykkes med at spille bold, at han så forsøger at gøre det med Ronaldo og Bale som i første omgang har svært ved at tæmme en bold, men når de så endeligt får tæmmet den, så spilles bolden direkte til en Napoli spiller, gøre jo ikke Benzemas præstation dårligere. Der er også en situation hvor Benzema starter et genpres som bliver vundet, og som gøre at Napoli kommer i undertal, det blev til en farlig situation, men så blev den selvfølgelig spillet ud til Bale, resten kan man nok selv gætte.

Benzema er en del af fronttrioen, men bare fordi Ronaldo og Bale fik spillet sig til en elendig karakter, er det jo ikke ensbetydende med, at Benzema af den grund skal have samme karakter, hvilket jo desværre er tendensen herinde, af nogle brugere ihvertfald.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 4 måneder siden #10 af Mathiaska

RJ skrev:

Mathiaska skrev: Kan ikke huske der i min tid har været så negativ en stemning på dette forum, det er dælme trist.

Jeg tror, det skyldes, at mange af os ikke tager til takke med sejre. Der skal mere til, når det hedder Real Madrid.
Samtidig har man også en forvisning om, at det ikke bliver ved med at gå på den her måde. Der skal altså ske noget, hvis vi skal gå hele vejen. Bayern eller Juventus vil jo knuse os, hvis vi spiller på samme måde.

Misforstå mig ej - det tager jeg mig heller ikke til takke med. Men det er jo decideret deprimerende at læse indlæggene disse dage.

Det er sjovt - mange mente jo også, at Napoli ville knuse os, sådan som vi spillede i forrige uge, men vi spiller en dårlig kamp, viser klassen på de rigtige tidspunkter og nu er vi her. Sejr, 47 kampe i streg med mål og på rette kurs mod 7. sæson i streg med ChL semifinaler. Alt er ikke helt skidt trods alt.

SMIL FOR HELVEDE ALLE SAMMEN! Vi kunne jo være Arsenal ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, RJ

9 år 4 måneder siden #11 af RJ
Hehe jeg forstår godt, hvad du mener. Det kan godt blive pessimistisk, men jeg synes faktisk, at der er argumenter for det. Problemet for mig er, at der flere dårlige kampe end gode. Mange flere. Og det er deprimerende, for det er ikke det Real, jeg kender.

Jeg ønsker mig virkelig, at vi spillemæssigt snart finder en rød tråd og kommer tilbage på sporet.

9 år 4 måneder siden #12 af El Siete

RJ skrev: Et par tanker om gårsdagens kamp – og holdets nuværende forfatning.

Jeg er generelt enig med dig langt hen af vejen, både omkring visse spillere og selve spillestilen. Navas er virkelig dalet i niveau denne sæson, og jeg er også stor fortaler for at vi hiver De Gea ind.

Jeg vil dog sige at spillerne generelt underpræsterer sammen, for som Elkjær eller en anden i studiet sagde, hvad kan det ikke ende med hvis de spillede godt.
Ifht. Modric og Kroos så lider de jo også under denne kollektive underpræstering men Modric er ‘lige’ kommet tilbage fra skade og det tager jo lidt tid at komme tilbage i form, han er jo heller ikke helt ung mere, hvorfor jeg synes det er noget unfair at sige hans karriere kan være på vej nedaf. Det samme med Bale, som han selv sagde i et interview efter kampen, han er blevet opereret, det var ikke bare en muskelskade, det tager lidt tid at komme tilbage på det vante niveau.
Kroos synes jeg holder et generelt højt niveau (måske ikke lige denne kamp), en af de bedste CM’s i verden, og han skal, som med holdet, nok komme tilbage i storform.

Men mange af de andre spillere har ikke disse undskyldninger om skader eller evt. træthed og det er selvfølgelig bekymrende.

Jeg er også enig i at der mangler et spilkoncept, en filosofi, som man ser med mange andre hold, og det er også et emne der er diskuteret til ukendelighed rundt omkring i diverse fora, men det synes jeg der har manglet længe og jeg synes bestemt ikke man skal lade sig friste af tanken om bedre tider under Mourinho eller Ancelotti, for der var der de nøjagtigt samme problemer, feks. med Ancelotti, hvor vi også faldt gevaldigt i niveau da vi nåede foråret og derved missede mesterskaberne.
Zidane har sine mangler, men han kommer jo heller ikke med samme rutine og erfaring som sine forgængere, flere af hvilke der ikke har opnået hvad han har opnået på relativt kort tid.

Men jeg er enig med dig, det ser sgu sløjt ud for tiden, jeg er dog optimistisk, hvis de tager sig sammen, for der er virkelig materiale her til at vinde samtlige turneringer. Men efter sæsonen skal der helt sikkert justeres.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum