Bedømmelse af truppen mod Napoli
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
RJ skrev: Et par tanker om gårsdagens kamp – og holdets nuværende forfatning.
Zidane: Hvad er der næsten tilbage at sige? Zidane mangler ideer, og han skaffer sejrene, men han gør det med det mest kedelige spil, jeg mindes at have set i 10 år. Han spiller den samme formation, som bliver dårligere og dårligere. Han træffer ikke de svære valg – at bænke en/flere fra BBC – men virker mest af alt som en konfliktsky mand, der ikke vil være uvenner med nogen.
Derudover har manden altså et problem med at sætte spillerne op til kampene.
Om spillet: Som sagt har jeg sjældent været udsat for mere kedeligt, uinspirerende og langsomt spil. I går var jo ikke en enlig svale, og jeg er trist over, at vi kun kan spille kampe som den mod Eibar hver 5. eller 10. gang. Det er ganske enkelt ikke nok.
Vi starter kampene SÅ dårligt, og vi kommer stort set altid bagud. Forsvaret lukker alt for mange mål ind, og det starter med BBC!
Der er ikke den her magi over Real spil, som vi var tryllebundet af under Mourinho (den kyniske kontramaskine) eller Ancelotti (boldbesiddelsen og effektiviteten).
Om man er til det ene eller andet er ligegyldigt. Zidane har ikke noget af det.
Og det er vel det største problem i Real Madrid. Vi mangler et klart spilkoncept, som alle forholder sig til og udfører. Alt hvad der sker i Real i disse måneder, falder tilbage på Zidane.
Måske vinder han ligaen. Måske vinder han CL. Men hvorfor kan vi ikke gøre det med en klar filosofi og et hold, der alle løber i samme retning? Så vil vi ikke alene vinde titlerne. Vi vil vinde dem, fordi vi var de bedste.
Var vi tryllebundet under Mourinho? Var alt fryd og gammen under Ancelotti?? Hell no... Ting har det med at forandre sig, når man ser i retrospekt ;)
Mourinho-holdet havde sine mangler, som alle var ved at blive drevet til vanvid af. Der var ikke en snært af remontada, som det er tilfældet nu. Under Ancelotti spillede vi i små cyklusser af tre måneder med det mest effektive spil, jeg i min tid har set som fan, hvorefter vi spillede ualmindeligt sløvt de næste tre måneder, og sådan fortsatte det. Der er en grund til, at Ancelotti har en ualmindeligt dårlig statistik for ligatriumfer.
Buttom line is: Zidane mangler en hel del for at kunne rette op på holdet i dets nuværende forfatning, men det vi allermest mangler er en langsigtet plan for, hvordan holdet faktisk skal spille bold. Det nytter ikke, at man starter forfra hvert år med en ny træner med en ny idé om fodbold. Havde Zidane overtaget trænersædet med et hold, der faktisk havde en klar idé om, hvordan de forskellige elementer i spillet bedst udnyttes af spillerne, så var vi aldrig kommet dertil, hvor vi er nu, og hvor Zidane bare står med hænderne i den knælange frakke gang på gang, som om han i sidste ende bare er glad for at kunne se fodboldkampe gratis fra sidelinjen af.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev:
Sebberg skrev: Sahinovic.. Er du blevet hacket af Dios?
4 til Benzema? KOM NU ALTSÅ. Det er seriøst tragikomisk at se sådan en karakter.
Jeg har givet en kommentar til bedømmelserne, men jeg vil da gerne uddybe hvorfor jeg synes Benzema gjorde det godt i kampen.
Benzema får skabt en chance ved at spille Ronaldo helt fri, at Ronaldo så efterfølgende brænder gøre jo ikke Benzemas præstation dårligere i den pågældende situation. Han er den eneste af fronttrioen som rent faktisk forsøger og lykkes med at spille bold, at han så forsøger at gøre det med Ronaldo og Bale som i første omgang har svært ved at tæmme en bold, men når de så endeligt får tæmmet den, så spilles bolden direkte til en Napoli spiller, gøre jo ikke Benzemas præstation dårligere. Der er også en situation hvor Benzema starter et genpres som bliver vundet, og som gøre at Napoli kommer i undertal, det blev til en farlig situation, men så blev den selvfølgelig spillet ud til Bale, resten kan man nok selv gætte.
Benzema er en del af fronttrioen, men bare fordi Ronaldo og Bale fik spillet sig til en elendig karakter, er det jo ikke ensbetydende med, at Benzema af den grund skal have samme karakter, hvilket jo desværre er tendensen herinde, af nogle brugere ihvertfald.
Det er godt nok vanvittigt at så mange folk nævner den Benzema aflevering. Her er chancen:
u.nya.is/jpvlrk.mp4
Det er da et fint løb af Benzema, men helt ærligt - så er den aflevering sgu heller ikke bedre. De fanger Napoli ude af kontrol, og Benzema modtager bolden et sted på banen, hvor det er helt oplagt at se frem mod Ronaldo, der laver et flot løb.
Men fint. Du argumenterer for et 4-tal ved at nævne en god aflevering og et genpres. Det bekræftede ret meget min hypotese. Manden viste ingen gejst eller ansvar i går - og når han så i ovenkøbet har et utal af ringe aktioner, kan det aldrig blive et 4-tal.
Han er den eneste af fronttrioen som rent faktisk forsøger og lykkes med at spille bold, at han så forsøger at gøre det med Ronaldo og Bale som i første omgang har svært ved at tæmme en bold, men når de så endeligt får tæmmet den, så spilles bolden direkte til en Napoli spiller, gøre jo ikke Benzemas præstation dårligere.
Sebberg skrev:
Men fint. Du argumenterer for et 4-tal ved at nævne en god aflevering og et genpres.
Du vælger simpelthen at se bort fra, at jeg synes hans boldomgang var god i kampen, selvom det fylder mest i mit indlæg? Det viser jo bare endnu engang, hvor usaglig denne debat om Benzema er.
Florentino Pérez
Daniel skrev: Jeg kan sagtens forstå, hvorfor Sebberg undrer sig. Du giver Benzema 4, og du giver Ramos 4 - Ramos der scorede to vitale mål og i den grad var kampafgørende. Det hænger slet ikke sammen. Slet ikke!
Ramos scorede først og fremmest kun ét mål, og for det andet synes jeg hans forsvarsspil - som er hans primære opgave - var under kritik. Alt for ofte vælger han, at tage nogle irriterende og frembrusende beslutninger istedet for at afvente, derfor blev det ''kun'' til et 4 tal.
Florentino Pérez
ChrillRM14 skrev: Mourinho-holdet havde sine mangler, som alle var ved at blive drevet til vanvid af. Der var ikke en snært af remontada, som det er tilfældet nu.
Jeg husker ellers 11/12-sæsonen som en sæson med masser af remontadas. Har vi da væsentligt færre nu?
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
ChrillRM14 skrev: Mourinho-holdet havde sine mangler, som alle var ved at blive drevet til vanvid af. Der var ikke en snært af remontada, som det er tilfældet nu.
Jeg husker ellers 11/12-sæsonen som en sæson med masser af remontadas. Har vi da væsentligt færre nu?
Jeg synes ofte, når Real var bagud med Mourinho, så herskede der totalt kaos, alle klagede og råbte og hidsede sig op i stedet for at lade fødderne tale. Det kan være, det bare er mig? :D
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Personligt synes jeg at vi så det bedste fra BBC i den sæson hvor Di Maria huserede på midtbanen.
Det er godt nok vanvittigt at så mange folk nævner den Benzema aflevering. Her er chancen:
u.nya.is/jpvlrk.mp4
Det er da et fint løb af Benzema, men helt ærligt - så er den aflevering sgu heller ikke bedre. De fanger Napoli ude af kontrol, og Benzema modtager bolden et sted på banen, hvor det er helt oplagt at se frem mod Ronaldo, der laver et flot løb.
Nu så jeg af gode grunde ikke kampen. Alligevel vil jeg tillade mig at blande mig lidt, selvom jeg tager alt ud af kontekst.
Alene i det markerede, så indikere du jo fra start, at Benzema skal jordes! Hvor svært var Ronaldo's løb ift. Benzema's aflevering? Åbenbart så stor, at det ene skal være fint og det andet flot, selvom der var et hul i midterforsvaret på 10? meter. Det var virkelig flot :D
Nå, men pointen er, at det er Benzema som igen sætter sine andre BBC venner i spil. Det er Benzema's placering, som skaber rum til Ronaldo, og det er Benzema der er arkitekten bag mål, da han trækker ned for at deltage i spillet, og spiller Ronaldo helt fri. Fair nok, at Ronaldo har langt mere good will end Benzema, men i stedet for altid at skyde efter de brugere som er godt tilfredse med Benzema's spil eller rolle, så se indad! Nu ved jeg godt du langtfra er den største fan af Ronaldo, men i denne situation her går du ind i debatten med samme indgangsvinkel, at jorde Benzema, fordi du hellere vil have Aubameyang. Sjovt nok, så havde Aubameyang og Ronaldo nok løbet ind i hinanden i situationen, fordi begge er dybt uvenner med bolden, og de er bedst i løb :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
ChrillRM14 skrev:
BBB skrev:
Jeg synes ofte, når Real var bagud med Mourinho, så herskede der totalt kaos, alle klagede og råbte og hidsede sig op i stedet for at lade fødderne tale. Det kan være, det bare er mig? :D
Det kan jeg ikke huske, men det var heller ikke, hvad din påstand var til at starte med. Meget kan man sige om Real Madrid under Mourinho, men der var faktisk en plan for at få bolden ind i feltet, som ikke involverede en bold fra hjørneflaget. Både Dí María og Özil trak ind i banen og sparkede bolden frem til Ronaldo, Benzema og Higuain.