Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja
Men det er meget selvmodsigende Daniel det du siger, for det Real Madrid har forsøgt sig ihærdigt på de seneste år, er selv at hente spillerne i en meget tidlig alder for selv at modne dem og uden at skulle betale kassen for dem senere. Casemiro går ind under denne kategori og er det eneste eksempel, mens Varane blev købt direkte til første holdet. Han var allerede et kæmpe talent.
Real Madrid har altså dermed kun haft succes med en spiller der er hentet udefra, ind på Castilla og senere er kommet på første holdet. Mink Peeters, Ødegaard og de resterende spillere der render rundt på Castilla, har ikke talentet til at blive den nye store stjerne.
Det er derfor man gerne vil have en person som Monchi.
Og ja alle talenter der fravælger de spanske topklubbers akademier kan høste frugterne og gør sig klogt i det, fordi vejen til 1 holdet er meget bombet og næsten umulig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Indkast skrev: Varane blev hentet billigt men kunne sagtens ha kostet mere. Mbappe ligger til 70 millioner euro pga sine præstationer allerede nu.
Men det er meget selvmodsigende Daniel det du siger, for det Real Madrid har forsøgt sig ihærdigt på de seneste år, er selv at hente spillerne i en meget tidlig alder for selv at modne dem og uden at skulle betale kassen for dem senere. Casemiro går ind under denne kategori og er det eneste eksempel, mens Varane blev købt direkte til første holdet. Han var allerede et kæmpe talent.
Real Madrid har altså dermed kun haft succes med en spiller der er hentet udefra, ind på Castilla og senere er kommet på første holdet. Mink Peeters, Ødegaard og de resterende spillere der render rundt på Castilla, har ikke talentet til at blive den nye store stjerne.
Det er derfor man gerne vil have en person som Monchi.
Og ja alle talenter der fravælger de spanske topklubbers akademier kan høste frugterne og gør sig klogt i det, fordi vejen til 1 holdet er meget bombet og næsten umulig.
Du "glemmer" Asensio. Peeters har været en del skadet og er derfor svær at bedømme. Han er først nu ved at komme i gear og sendte eks. Youth League-holdet videre med sin præstation mod netop Monaco i ottendedelsfinalen. Ødegaard er en anden sag, men der kan jo være mange årsager til at ét talent flopper(han er trods alt kun lige blevet 18, så meget kan jo ske endnu), hvorfor det er meget at kalde en hel strategi forfejlet pga. enkelte spillere. Det er på mange måder ligesom politik. Hvis man forsøger at bedømme en strategi allerede efter et par år, så bedømmer man i langt de fleste tilfælde langt mere ud fra faktorer som held og tilfældigheder end egentlig empirisk.
Nu du glemte Asensio, så 'glemte' du i øvrigt også Vallejo.
Real Madrid kan altså til den kommende sæson meget vel stå med tre spillere i førsteholdstruppen under 25 år, som man har hentet for under €50 mio. tilsammen. Én af dem blandt verdens bedste på sin position og de to andre på 20 og 21 år, som allerede er på et niveau, hvor de er rotationsspillere hos et af verdens bedste hold.
Og nå ja, Varane til omtrent €10 mio. er jo håbløst dyrt for en midterforsvarer, der allerede fra dag ét var inde omkring holdet.
Derudover har man så Nacho, Carvajal, Morata, Casilla og Vazquez, der alle har taget den tilsyneladende helt umulige vej fra Castilla til førsteholdet - udlejet eller ej, så er det jo det de har gjort.
Jeg ved sgu ikke om jeg kan finde andre blandt de ti bedste klubber i verden, der indenfor de seneste 5-10 år har haft så vellykkede indkøb(fratrukket de 'talenter' som handles for over €30) og derefter integration af unge spillere som Real Madrid.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Indkast skrev: Varane blev hentet billigt men kunne sagtens ha kostet mere... .
Ja, det var så langt jeg nåede i dit indlæg ... simpelthen en selvmodsigelse af bibelske proportioner; man får næsten lyst at bryde ud i applaus for at være så patetisk i sin retorik.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev:
Indkast skrev: Varane blev hentet billigt men kunne sagtens ha kostet mere... .
Ja, det var så langt jeg nåede i dit indlæg ... simpelthen en selvmodsigelse af bibelske proportioner; man får næsten lyst at bryde ud i applaus for at være så patetisk i sin retorik.
Kunne det tænkes, at Indkasts pointe er, at Varane qua hans talent blev hentet billigere end den sælgende klub måske var berettiget? Det var i hvert fald det jeg tænkte, da jeg læste det.
Og ja undskyld mig, men det var dog et nedværdigende svar Dario. Det er svar som disse der gør, at jeg til tider fuldstændig mister lysten til at deltage i diskussioner, når én formulering hurtigt kan få selv folk i redaktionen til at gå i kødet på en. Det ligger på ingen måde op til yderligere debat og du siger direkte, at du ikke engang læste resten af hans indlæg.
raul7=kongen
Den eneste af de spanske talenter der virkelig har fået en stamplads er jo Carvajal. Resten får spilletid hist og her, det er der ingen udvikling i. Asensio spillede ikke hele januar måned.
Asensio, Nacho, Morata, Vazquez, Casilla er jo hentet som reserver og de vil til enhver tid stå bagerst i køgen. Angående Varane blev han hentet billigt som jeg skrev, men kunne have kostet langt mere, ligesom Mbappes pris er steget enormt siden hans succes i ChL og i den franske liga.
Ham kunne vi have hentet gratis og det er her problemstillingen ligger.
For hvorfor Real Madrid virkelig bruger tid på at spotte talenter er jo, så de kan undgå at bruge enorme summer på spillerne senere. De talenter som kan ende som Carvajal eller som Messi i Barcelona. Messi blev hentet som 14 årig til Barcelona, mens Real Madrid fejlede både omkring Neymar og Mbappe. Jeg er ikke fan af Neymars personlighed, men han er en dygtig spiller.
Derfor er Monchi nu på alles læber i nyhederne og pludselig kan Perez se, at Real Madrid ikke står med de bedste talenter, på trods af man handler flere om året. Projektet har fejlet i mine øjne, og Martin Ødegaards situation har jo været meget pinlig. Heerenveen har svært ved at bruge Ødegaard og hvem siger at han overhovedet får noget ud af det ophold.
Enig, vi mangler at se noget fra Vallejo.
Indkast skrev: Mathiaska, korrekt spottet.
raul7=kongen
Den eneste af de spanske talenter der virkelig har fået en stamplads er jo Carvajal. Resten får spilletid hist og her, det er der ingen udvikling i. Asensio spillede ikke hele januar måned.
Asensio, Nacho, Morata, Vazquez, Casilla er jo hentet som reserver og de vil til enhver tid stå bagerst i køgen. Angående Varane blev han hentet billigt som jeg skrev, men kunne have kostet langt mere, ligesom Mbappes pris er steget enormt siden hans succes i ChL og i den franske liga.
Ham kunne vi have hentet gratis og det er her problemstillingen ligger.
For hvorfor Real Madrid virkelig bruger tid på at spotte talenter er jo, så de kan undgå at bruge enorme summer på spillerne senere. De talenter som kan ende som Carvajal eller som Messi i Barcelona. Messi blev hentet som 14 årig til Barcelona, mens Real Madrid fejlede både omkring Neymar og Mbappe. Jeg er ikke fan af Neymars personlighed, men han er en dygtig spiller.
Derfor er Monchi nu på alles læber i nyhederne og pludselig kan Perez se, at Real Madrid ikke står med de bedste talenter, på trods af man handler flere om året. Projektet har fejlet i mine øjne, og Martin Ødegaards situation har jo været meget pinlig. Heerenveen har svært ved at bruge Ødegaard og hvem siger at han overhovedet får noget ud af det ophold.
Enig, vi mangler at se noget fra Vallejo.
Skal vi nu ikke lige få det på plads, at Mbappe ganske enkelt ikke ønskede at skifte til udlandet i så ung en alder som15-16 år, hvilket man i og for sig kun kan have respekt for. Derfor blev det en anden fransk klub i første omgang.
Vi skal vel i øvrigt heller ikke have FIFA på halsen mere fremover, så generelt skal man passe på med udenlandske talenter i den alder.
Hvad er det du ikke bryder dig om ved, at Madrid droppede ud af Neymar handlen? At man ikke ville forhandle med et bundkorrupt lyssky selskab, der ejede det meste af ham?
Jeg synes ligeledes, du drager nogle ( i øvrigt alt for hastede) konklusioner i bakspejlets klare lys, når du kalder Ødegård for en fiasko. Drengen var på inviteret ophold i samtlige de største klubber i Europa, og han valgte så Madrid. Men du havde set, han ikke slog Modric af i hans første sæson?
Ødegaard var ikke noget specielt på Castilla. Jeg havde svært ved at se, hvor udviklingen skulle komme fra og det var godt at han kom væk, set ud fra hans eget synspunkt. Jeg kan bare ikke se, hvad han skulle få ud af at være i Heerenveen. Niveauet i Holland er knap så højt mere og det havde været bedre at komme til en anden liga. Der var sjovt nok ikke så mange klubber på spring, når nu en lejeaftale var mulig.
Real Madrid var altså på kanten af at signe med Neymar, men ønskede ikke at betale over 100 milloner euro for ham. Jeg er ret sikker på, at da han var 14 heller ikke havde kostet over 100 millioner euro :)
Skal man passe på at hente udenlandske talenter i den alder. Vi har da ellers hentet flere fra sydamerika i den seneste periode, men skiftet skete først ved 18 års alderen pga reglementerne.