AS-rygte: Brasilianer afløser Pepe
Neye skrev: Vallejo, Varane og Nacho er ganske tilstrækkeligt ved siden af Ramos. Vallejo er intet mindre end fænomenal i Bundesligaen, når han ikke er skadet. Nacho gør det bare godt hver gang han får chancen og Varane er efter min mening den der sidder yderst i det sammenhæng men når det kører for ham, er han verdensklasse.
Er Nacho samlet set bedre end Varane?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2:18 skrev: Nacho's top niveau er ikke så højt som de andre tre. Hvad hvis han selv skal være general, svaret på det er vel også ukendt. Fantastisk reserve
Når jeg tænker Nacho's topniveau, så tænker jeg på hans
... sidste sekunds tacklinger i feltet som afværger afleveringer
... sublime kattepoter og førstegangs berøringer på alverdens slags side skift - han piller dem ned 99/100 gange!
... de der øjeblikke der definerer klasse, man også tit ser Ramos lave, hvor Nacho med ét snyder angriberen(e) 100% med sin defensive aktion og skaber fuldkommen ro og klapsalver fra tilskuerne
... 0 straffespark begået - nogensinde?
Det jeg ikke kan se det er, hvornår Nacho på noget tidspunkt i denne sæson har gjort noget, der indikerer at hans topniveau ikke er så højt som de Varanes / Ramos' / Pepes? Ramos' mange mål er naturligvis undtaget ;-)
OT: Vallejo skal afløse Pepe. Alt andet er tosset.
BBB skrev:
Neye skrev: Vallejo, Varane og Nacho er ganske tilstrækkeligt ved siden af Ramos. Vallejo er intet mindre end fænomenal i Bundesligaen, når han ikke er skadet. Nacho gør det bare godt hver gang han får chancen og Varane er efter min mening den der sidder yderst i det sammenhæng men når det kører for ham, er han verdensklasse.
Er Nacho samlet set bedre end Varane?
Aktuelt ja det mener jeg. Man kan vel sige det sådan, at Nachos bundniveau er langt højere end Varanes mens Varane nok har et højere topniveau eller mere korrekt, et større udviklingspotentiale.
Den mest oversete i den her debat, er efter min mening helt klart Vallejo. Fantastisk i de kampe jeg har set ham i Bundesligaen.
Som jeg skrev først, så er Nacho's lederegenskaber ukendte. Han er altid påhæng når han er en del af midterkonstellationen. Både Ramos og Pepe har vist deres lederegenskaber. Måske trækker det ikke direkte ned, men absolut heller ikke op.
I samme svævende kategori. Spiller han kun mod mindre gode modstandere?
Jeg synes (subjektivt af h..til)
Han har et meget højt bundniveau.
Men,
- bakker ofte af, ikke så mange interceptions som de andre
- mindre god defensiv header
- dårligere til at sætte spillet igang, spiller meget sikkert. (Resultatet er naturligvis også færre fejl)
Naturligvis scorer hverken Ramos, Pepe eller Varene topkarakterer på alle parametre, men synes de alle har mere klasse.
2:18 skrev: Gode pointer, men jeg prøver alligevel at returnere..
Som jeg skrev først, så er Nacho's lederegenskaber ukendte. Han er altid påhæng når han er en del af midterkonstellationen. Både Ramos og Pepe har vist deres lederegenskaber. Måske trækker det ikke direkte ned, men absolut heller ikke op.
I samme svævende kategori. Spiller han kun mod mindre gode modstandere?
Jeg synes (subjektivt af h..til)
Han har et meget højt bundniveau.
Men,
- bakker ofte af, ikke så mange interceptions som de andre
- mindre god defensiv header
- dårligere til at sætte spillet igang, spiller meget sikkert. (Resultatet er naturligvis også færre fejl)
Naturligvis scorer hverken Ramos, Pepe eller Varene topkarakterer på alle parametre, men synes de alle har mere klasse.
Min yndlingskvalitet ved en forsvarsspiller er sikkert spil og få fejl. De er ansat til at forsvare, og hvis vi ser bort fra Ramos-dødbolde, ikke har til opgave at score mål.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Han er dog stadig en fandens lækker joker, og han kan dække alle positioner nede bag i. Jeg ville være ked af at komme af med ham, men jeg ser ham ikke som fast starter i Real.
Der er så meget bagrum at det kræver noget ekstra og desuden skal forsvaren også i højere grad kunne spille en bold op mellem kæderne.
2:18 skrev: At spille sikkert og lave få fejl er altid godt. Især hvis du spiller i Juventus, Chelsea el.lign.hvor holdet er gode til at stå dybt. Det er bare ikke nok i Real Madrid.
Der er så meget bagrum at det kræver noget ekstra og desuden skal forsvaren også i højere grad kunne spille en bold op mellem kæderne.
I manges øjne skal forsvarerne i RM kunne angribe(ala Ramos, hvilket Nacho mangler), og angriberne skal deltage i forsvaret/genpres(hvilket BBC ikke gør). Vores spillere får generelt kritik for ikke at klare opgaver, som i virkeligheden ikke er deres opgaver. Ja, i andre klubber som Atletico deltager angrebet i forsvaret, fordi de står dybt. I Barca deltager forsvarerne i angrebet, fordi midtbanen så spiller bagstopper(Busquets). Der er ligesom et problem i det. Vi har ikke spillerne til det. Hvilke forsvarsspillere ville du vælge? Måske vi skulle starte med at finde en defensiv midtbane, som faktisk kan slå en aflevering, og så sende Casemiro retur til Portugal.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev:
2:18 skrev: At spille sikkert og lave få fejl er altid godt. Især hvis du spiller i Juventus, Chelsea el.lign.hvor holdet er gode til at stå dybt. Det er bare ikke nok i Real Madrid.
I manges øjne skal forsvarerne i RM kunne angribe(ala Ramos, hvilket Nacho mangler), og angriberne skal deltage i forsvaret/genpres(hvilket BBC ikke gør). Vores spillere får generelt kritik for ikke at klare opgaver, som i virkeligheden ikke er deres opgaver. Ja, i andre klubber som Atletico deltager angrebet i forsvaret, fordi de står dybt. I Barca deltager forsvarerne i angrebet, fordi midtbanen så spiller bagstopper(Busquets). Der er ligesom et problem i det. Vi har ikke spillerne til det. Hvilke forsvarsspillere ville du vælge? Måske vi skulle starte med at finde en defensiv midtbane, som faktisk kan slå en aflevering, og så sende Casemiro retur til Portugal.
Jeg er fuldstændig enig i, at Casemiro er aldeles værdiløs i det fremadrettedespil og at vi sagtens kunne finde en erstatning der kunne netop det, samtidig med at man kan give værdi til defensiven på Casemiros niveau. I Dortmund findes der en ung spiller på 21 år, der til fulde kan netop det.......
Synes dog godt at man kan deltage i presset, obwohl man er angriber i madrid og hvad end man nu hedder.