Zidane vil beskytte Navas

7 år 9 timer siden #1 af Daniel

Navas' seneste målmandspræstationer på såvel klubplan som landsholdsplan stiller store spørgsmålstegn ved costaricanerens evner på stregen.

Marts måned har ikke været Navas' bedste fodbold-måned i karrieren. Således har Real Madrids costaricanske målmand lavet besynderlige fejl, der i flere tempi har været ved at koste Real Madrid point i den tætte spanske topstrid. 

Seneste gjorde Navas sig uheldigt bemærket i landsholdsregi, da målmanden på forunderlig vis fumlede bolden ind over stregen i Costa Ricas landskamp mod Mexico. 

Den tiltagende opmærksomhed på Navas' ageren mellem stængerne har imidlertid fået de spanske medier til at spekulere i, om Zidane kunne finde på at lade costaricaneren sidde over i weekendens kamp mod Alavés, for at holde målmanden ude af rampelyset. 

Real Madrid står over for en historisk vigtig april måned, hvorfor Zidane angiveligt ikke ønsker unødvendig negativ opmærksomhed på den enkelte spillers præstation, hvilket er årsagen til, at franskmanden vælger at beskytte sin foretrukne sidsteskanse, ved at give Navas et lille hvil.

Dermed ser det ud til at reservemålmanden Casilla får en lille chance for at bevise sit værd mod sæsonens store overraskelse, Alavés. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 timer siden #2 af Rasmus29
Besvaret af Rasmus29 på emne Zidane vil beskytte Navas
Det er vist klart over for alle udover Zidane, at Navas er virkelig ringe. En klub som Real skal have mere kvalitet mellem stængerne!
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Steen, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 time siden #3 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Zidane vil beskytte Navas
Navas er på ingen måde ringe set i et lidt større perspektiv. Han har i en periode været usikker, og før det var han ikke så kampafgørrende, som han var sidste sæson. Men han er ikke ringe. Jeg er dog enig i, at der findes en håndfuld bedre målmænd rundt omkring i verden, og hvis det er muligt at hente én af dem, vil det være at foretrække. Men han er altså ikke ringe.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 22 minutter siden #4 af Steen
Besvaret af Steen på emne Zidane vil beskytte Navas
Keylor Navas har været blandt verdens dårligste målmænd i denne sæson. Han har kostet flere mål end nogen anden spiller i ligaen i denne sæson.

Pr. 1. marts: ''4 - Keylor Navas has made more errors leading to goals than any other La Liga player this season (all competitions). Strange.'' OptaJose.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #5 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Zidane vil beskytte Navas

Steen skrev: Keylor Navas har været blandt verdens dårligste målmænd i denne sæson. Han har kostet flere mål end nogen anden spiller i ligaen i denne sæson.


Hvad det vil sige at "koste et mål" er en definition værdig. Er det at koste et mål det samme som "ikke at redde en bold, der burde være reddet"? Navas har haft nogle situationer, hvor han har set dum ud. Tager vi fx Kevin Prince Boatengs mål(Las Palmas), skulle Navas være blevet på stregen. Så havde han kun haft 3 af disse. Men han satser, for statistik gælder ikke på banen.

Mod Betis havde Navas en dårlig kamp, og laver et drop, efter han har en tvivlsom situation.

Den 3. situation, som jeg kan komme i tanke om burde have givet et frispark til Navas, eftersom han bliver væltet omkuld.

Derudover er der vel Sevilla-kampen og Napoli-kampen, hvor han så usikker ud ved begge langskudsmål, men det skyldes, at han står langt ude af målet for at imødekomme de dybdeløb, der naturligvis kommer mod et forsvar, der står så højt som vores. Derfor ser Barca's målvogtere også tit utrolig dumme ud.

Derudover er der tilkommet en situation fra en kamp mod Mexico, men den havde gået ind alligevel. Det ser dumt ud, men det er jo på ingen måde Navas' skyld.

Men blandt verdens dårligste målmænd? Ahhhhh.... Af hvilke målmænd tænker du? Ja, han har da været blandt de dårligste på en eventuel top 10 liste blandt verdens bedste. Men blandt verdens dårligste? Jeg ved godt, at overdrivelse fremmer forståelsen, men det kan aldrig blive et argument i sig selv.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #6 af Steen
Besvaret af Steen på emne Zidane vil beskytte Navas

Tager vi fx Kevin Prince Boatengs mål(Las Palmas), skulle Navas være blevet på stregen. Så havde han kun haft 3 af disse. Men han satser, for statistik gælder ikke på banen.

Derudover er der vel Sevilla-kampen og Napoli-kampen, hvor han så usikker ud ved begge langskudsmål, men det skyldes, at han står langt ude af målet for at imødekomme de dybdeløb, der naturligvis kommer mod et forsvar, der står så højt som vores. Derfor ser Barca's målvogtere også tit utrolig dumme ud.

Derudover er der tilkommet en situation fra en kamp mod Mexico, men den havde gået ind alligevel. Det ser dumt ud, men det er jo på ingen måde Navas' skyld.


Jeg forstår det ikke helt. Er du ude på at trolle, eller er du helt seriøst?

Hvordan kan du sige at den ville være gået ind alligevel? Den bold skal en målmand redde 10 ud af 10 gange. Den bliver for helvede headed ind på ham. Jeg ved ikke om du er ude på at drille mig, men er det ikke er tilfældet, så er dette indlæg nok noget af det dummeste jeg har læst derinde. Du fratager ham AL ansvaret for hans vanvidspræstationer, ved at skrive, at det enten var uheld eller at han gjorde klogt i at stå fuldstændig malplaceret på stregen, da han i så fald ville stå klar til at snuppe bolden hvis blev spillet i dybden. Guess what, det mislykkedes og det endte med at koste point.
Jeg er målløs.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Zidane vil beskytte Navas

Steen skrev:

Tager vi fx Kevin Prince Boatengs mål(Las Palmas), skulle Navas være blevet på stregen. Så havde han kun haft 3 af disse. Men han satser, for statistik gælder ikke på banen.

Derudover er der vel Sevilla-kampen og Napoli-kampen, hvor han så usikker ud ved begge langskudsmål, men det skyldes, at han står langt ude af målet for at imødekomme de dybdeløb, der naturligvis kommer mod et forsvar, der står så højt som vores. Derfor ser Barca's målvogtere også tit utrolig dumme ud.

Derudover er der tilkommet en situation fra en kamp mod Mexico, men den havde gået ind alligevel. Det ser dumt ud, men det er jo på ingen måde Navas' skyld.


Jeg forstår det ikke helt. Er du ude på at trolle, eller er du helt seriøst?

Hvordan kan du sige at den ville være gået ind alligevel? Den bold skal en målmand redde 10 ud af 10 gange. Den bliver for helvede headed ind på ham. Jeg ved ikke om du er ude på at drille mig, men er det ikke er tilfældet, så er dette indlæg nok noget af det dummeste jeg har læst derinde. Du fratager ham AL ansvaret for hans vanvidspræstationer, ved at skrive, at det enten var uheld eller at han gjorde klogt i at stå fuldstændig malplaceret på stregen, da han i så fald ville stå klar til at snuppe bolden hvis blev spillet i dybden. Guess what, det mislykkedes og det endte med at koste point.
Jeg er målløs.


Bolden bliver headet under ham, så den rammer jorden lige under hvor han står - med benene på begge sider af hvor bolden rammer. Hvis du spiller fodbold, ved du hvor hurtigt det går. Det er et kraftfuldt hovedstød, der gør at Navas ikke kan nå at reagere på bolden. Det er ikke fysisk muligt at reagere, idet et signal fra øjne til hjerne til muskler tager længere tid end den tid bolden er undervejs, hvorfor det skal være et held, hvis han står rigtigt placeret.

Hvis Navas ikke havde stået der, havde bolden gået ind på et tomt mål. Situationen mod Mexico er rent uheld. Bolden kunne lige så godt have ramt hans fod, og været en såkaldt "refleksredning".

Du lægger nogle ord i munden på mig, som jeg på intet tidspunkt har sagt. Selvfølgelig gør han ikke klogt i at stå malplaceret på stregen. Hvis du faktisk læser, hvad jeg skriver: "han så usikker" ud ved dem begge, men jeg giver samtidig også en forklaring på, hvorfor han gør som han gør. Det kaldes en analyse. Det er ikke ensbetydende med, at det nødvendigvis er det rigtige i dit hoved. Han kunne også være en målmand, der bliver på stregen i hele kampen, og så havde kun 1 af disse 4 mål været Navas' skyld.

Jeg synes, det er fint, at han står langt ude, for i 9 af 10 tilfælde, tager angriberen et træk mod mål, hvor Navas står klar til at tage bolden. Havde Jovetic eller Insigne taget et eller to træk mere mod mål, ville Navas imødekomme angriberens dybdeløb. I stedet skyder de førstegang, og da Navas står skævt, går den ind - desværre.

Læs min signatur. Vi stopper diskussionen her, hvis ikke du strammer op fra dit forrige indlæg.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #8 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Zidane vil beskytte Navas
Keylor er lidt en humørspiller. Det nytter ikke noget at kritisere ham unødigt meget mens han stadig er nr. 1 i målet. Lad os ikke glemme, hvor svær han kan være at passere, når han rammer niveauet.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #9 af MadridistaPorVida

Fondo_Sur skrev: når han rammer niveauet.


Og det er jo lige netop det mange glemmer. Selv jeg har været ude efter spillere som Benzema, men han lukker jo fuldstændig munden på mig når han rammer niveauet ligesom han gjorde i sidste kamp. Så jeg synes at man burde holde lidt igen med indlæg som SÆLG NU eller VERDENS DÅRLIGSTE. Med mindre man hedder Danilo selvfølgelig.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #10 af RJ
Besvaret af RJ på emne Zidane vil beskytte Navas
Han kostede også et mål i CL kampen mod Dortmund, da han bokser en bold fra et ufarligt frispark direkte ud i hovedet på en modspiller. Eller måske Varane - kan ikke huske det.

Når de fleste spillere er nede i niveau, får de hevet sig selv op igen ved at gøre de sikre ting og ligeså stille få mere og mere selvtillid. Men det virker vitterligt som om Navas bare bliver dårligere og dårligere og derfor skal han naturligvis skiftes ud.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #11 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Zidane vil beskytte Navas
Jeg er ret sikker på at samtlige herinde mener, at det ville være bedst at skifte Navas ud med De Gea, så jeg kan overhovedet ikke forstå hvorfor man har en konstant trang til at udstille Navas.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce