Real Madrid præsenteret Telefónica-aftale i morgen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid har i morgen indkaldt til pressemøde på Estadio Santiago Bernabéu. Her vil man præsentere en ny sponsoraftale med teleselskabet Telefónica, som er uden sidestykke i Spanien.
Der er ikke tale om en trøjesponsor-kontrakt eller på anden måde en hovedsponsor, men de to parter skal hjælpe hinanden med at blive endnu større og for Real Madrids vedkommende betyder det, at der bliver gratis WiFi til alle på Estadio Santiago Bernabéu, hvilket man vil udnytte til at give tilskuerne en række tekniske faciliteter, som man kan benytte under kampene.
Herudover skal Telefónica angiveligt stå for en ny Real Madrid-app.
I det hele taget er der gang i Real Madrid på indtægts-siden i disse dage. Således har Real Madrid for nylig også forhandlet en ny kontrakt på plads med Fly Emirates, som sikrer Real Madrid en fordobling til 50 millioner € om året, ligesom man i øjeblikket forhandler med Adidas om et nyt trøje-sponsorat.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Således har Real Madrid for nylig også forhandlet en ny kontrakt på plads med Fly Emirates, som sikrer Real Madrid en fordobling til 50 millioner € om året.
Det er da en dårlig aftale; Barcelona og Manchester United tjener mere fra hhv. Rakuten og Chevrolet, så vidt jeg ved.
Steen skrev:
Således har Real Madrid for nylig også forhandlet en ny kontrakt på plads med Fly Emirates, som sikrer Real Madrid en fordobling til 50 millioner € om året.
Det er da en dårlig aftale; Barcelona og Manchester United tjener mere fra hhv. Rakuten og Chevrolet, så vidt jeg ved.
United og Barcelona har desværre også flere fans globalt. Har set en liste med det på et tidspunkt, men kan ikke finde den frem lige nu. Særligt har United helt vildt mange fans global (heri en del fra det asiatiske marked). Det må være det engelske sprog, der gør sig gældende her. Kan ikke se hvorfor United skal have så mange fans. Man kan bare konstatere at det kan betale sig at vækste. Flere store spillere -> mere opmærksomhed -> flere indtægter.
Florentino har regnet den ud for længst, men har rigtig nok indset, at det sportslige skal følge med. Det har ikke være gode år for en United fan i hvert fald. Ikke desto mindre er det nye tider i forhold til købekraft i de store klubber.
Jeg er selv lidt nervøs for, at Real Madrid nærmest bliver nødt til at vinde ligaen i år for at blive ved med at være attraktiv. Det lyder lidt absurd, men Barcelona giver mere mening globalt, når de bliver ved med at vinde store trofæer på bekostning af Real Madrid. Jeg håber i hvert fald også, at United ender udenfor top 4, så vi kan få De Gea og de kan slappe lidt af. Det er godt vi trods alt har El Presidente i disse år.
Steen skrev: Jeg vil nu mene, at vores brand er stærkere end Barcelonas.
Jeg ved nu snart ikke. Det er i hvert fald det helt rigtige tidspunkt for Real Madrid at renovere Bernabeu til nye højder igen.
Steen skrev: [...] men det virker nærmest til at vi ikke har en rød reje at bruge på transfers medmindre vi sælger spillere.
Lol. Bare lol.
Steen skrev: [...] Især på transfermarkedet er de vel kongerne efterhånden. Intet beløb er for stort for dem.
Og du får lige et ekstra lol med på vejen. Det bliver man åbenbart ikke for gammel til!
1) Det første statement, som jeg ikke aner hvordan du er kommet frem til, vil selvfølgelig blive modbevist til sommer, så lad os ikke snakke videre om det.
2) Hvordan I alverden kan du kalde Manchester United kongerne af transfermarkedet? Fordi de valgte at betale overpris for Pogba? For det første købte de elendigt ind i sæsonerne op til Mourinhos ankomst. Og det var jo ikke fordi de ikke havde pengene til at investere bedre. Og for det andet kan vi også sportsligt diskutere, hvor godt et transfervindue de egentlig havde i sommers. Resultaterne har ikke ligefrem været prangende siden da. Den eneste de titel de har tilbage at spille om er Europa League. Deres trupsammensætning er i det hele taget yderst mærkværdig og ikke videre harmonisk - faktisk ret u-Mourinho'sk. Du nævnte også selvfølgelig hvor lidt prangende de har gjort det sportsligt... well, hænger de to ting ikke sammen når regnskabet gøres op i det store hele? Det vil jeg mene.
Nu er det selvfølgelig en smagssag hvordan man definerer hvem der er "kongerne af transfermarkedet," men jeg vil mene det også kræver solid købmandsskab - og en evne til at hente kvalitet for pengene fremfor bare at smide pengene ud af vinduet - for at snuppe den titel. Noget Manchester United - trods et svimlende transferbudget - vel ret beset ikke har udvist siden Fergusons tid. Spillet på banen, resultaterne og titelhøsten - eller manglen på samme - har da også været derefter.
Steen skrev: [...] I forhold til, at vi har brugt så lidt på transfers i de sidste par år, så burde vi have råd til at købe for store penge i år.
De sidste par år - de sidste to somre - har klubben i alt handlet for over 100 mio. €. Nuvel, sidste sommer solgte de for lidt mere end der blev handlet få, så balancen gik mere eller mindre op. Men sommeren inden var der altså en balance på køb og slag på omkring minus 70 mio. €. Det er alligevel også en pæn slat. Jeg ved godt det ikke har set ud af så meget, fordi der ikke blevet hentet en enkelt spiller for mellem 50-100 mio. €, men det er jo ikke fordi der kun er brugt "lidt" penge.
Det har vel ret beset heller ikke været nødvendigt, at lave de helt store investeringer og ligefrem revolutionere truppen med store indkøb i løbet af de sidste par år. Selv om vi Madridistas nærmest forventer et stort indkøb hver sommer. Man har haft en solid og stærk trup, som ikke har haft behov for de store ændringer. Der er i stedet blevet købt ind efter behov. Og det eneste man måske har kunnet ønske sig, var en ekstra garderingsspiller på et par positioner.
Helt ærlig, så giver det faktisk mening nu, denne sommer, at begynde at lave nogle større indkøb. Det giver mening nu, at "revolutionere" truppen. Modsat de sidste par på. Nu har man mere eller mindre arbejdet med og haft den stort set samme trup til rådighed de sidste fire sæsoner, uden der har været behov for de store ændringer. Der er blevet købt fornuftigt ind henad vejen, hvor der lige har været behov for det. Og det har trods alt givet 2 CL-titler (og muligvis en tredje samt et mesterskab).
Denne trup, denne trupsammensætning - med lidt ændringer henad vejen - har været den samme siden Ancelotti kom ind i sommeren 13 (fra sæsonen 2013/14 til 2016/17). I øvrigt sammen med Bale. Denne trup har haft sin cyklus - sin epoke - og det er naturligt at skifte mere markant ud nu. Det var det samme forinden, fra sommeren 2009 (hvor Cristiano kom til). Der havde vi fire sæsoner (fra 2009/10 til 2012/13), ligeledes med en meget identisk trup, bortset fra nogle justeringer henad vejen. Herefter var det også naturligt med nogle større ændringer, akkurat som det var tilfældet tilbage i 2009. Så selv når vi kigger historisk på det er der et mønster i forhold til det. Det var det samme omkring 2005/06 (og 2006/07) hvor resterne af Galacticos forsvandt (Owen, Samuel, Figo, Zidane og Ronaldo) og der blev bygget et hold op, som man mere eller mindre kørte med frem til sommeren 2009. Det kastede to mesterskaber af sig.
Ergo, så fortæller historien os, at der kommer større ændringer og indkøb til sommer. Og det hjælper selvfølgelig på det, at der er ... well, præsidentvalg, eller hvad vi skal kalde det (Pérez udnævner sig selv som ny præsident).
OG! Så glemmer du en meget væsentlig ting i forhold til, at Real Madrid angiveligt ikke skulle have brugt særlig mange penge de sidste par år. Lad mig minde dig om, at klubben har forlænget med Bale og Cristiano (og flere andre, men mest væsentligt med de to) i den perioder du nævner. Vi kan nok hurtigt blive enige om, at det formentlig ikke har været en helt billig omgang.
Lol. Bare lol.
Og du får lige et ekstra lol med på vejen. Det bliver man åbenbart ikke for gammel til!
Kommer vel an på hvor gammel du er. Min søn er i hvert fald fan :)
1) Det første statement, som jeg ikke aner hvordan du er kommet frem til, vil selvfølgelig blive modbevist til sommer, så lad os ikke snakke videre om det.
Uenig, jeg forudser en balance på maks €60 millioner i underskud, baseret på de tidlige rygter. Men som du siger, det vil tiden vise.
Nu er det selvfølgelig en smagssag hvordan man definerer hvem der er "kongerne af transfermarkedet," men jeg vil mene det også kræver solid købmandsskab
Netop. Den logik skulle du have haft in mente, inden du skrev på livet løs omkring hvor gode eller dårlige Manchester's transfers har været. Læs mit indlæg igen. Nu får du endda lidt hjælp på vejen; key line: Intet beløb er for stort for dem. Deres økonomi og transferbudget er på et niveau vi ikke matche, og det var det jeg pointerede. I 16/17 havde deres balance på transfers et minus på 137 millioner euro, minus 146 millioner euro i 14/15 og minus 76 millioner euro i 13/14. Sidst vi var i nærheden af disse tal var i 10/11, hvor beløbet var minus 82 millioner euro. Altså snart 7 år siden. At Manchester United derimod ikke har forbedret sig på banen er en anden sag.
Ellers er jeg til dels enig i din analyse omkring holdets forfatning og at vi har brug for en mindre revolution. Det tror jeg bare ikke sker denne sommer, jeg forudser som sagt et stille (og dårligt) transfervindue. Men det må vi se på til sommer.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Steen skrev:
Lol. Bare lol.
Kommer vel an på hvor gammel du er. Min søn er i hvert fald fan :)
Uenig, jeg forudser en balance på maks €60 millioner i underskud, baseret på de tidlige rygter. Men som du siger, det vil tiden vise.
Nu er det selvfølgelig en smagssag hvordan man definerer hvem der er "kongerne af transfermarkedet," men jeg vil mene det også kræver solid købmandsskab
Netop. Den logik skulle du have haft in mente, inden du skrev på livet løs omkring hvor gode eller dårlige Manchester's transfers har været. Læs mit indlæg igen. Nu får du endda lidt hjælp på vejen; key line: Intet beløb er for stort for dem. Deres økonomi og transferbudget er på et niveau vi ikke matche, og det var det jeg pointerede. I 16/17 havde deres balance på transfers et minus på 137 millioner euro, minus 146 millioner euro i 14/15 og minus 76 millioner euro i 13/14. Sidst vi var i nærheden af disse tal var i 10/11, hvor beløbet var minus 82 millioner euro. Altså snart 7 år siden. At Manchester United derimod ikke har forbedret sig på banen er en anden sag.
Ellers er jeg til dels enig i din analyse omkring holdets forfatning og at vi har brug for en mindre revolution. Det tror jeg bare ikke sker denne sommer, jeg forudser som sagt et stille (og dårligt) transfervindue. Men det må vi se på til sommer.
Bliver man nødvendigvis konge fordi man bruger en masse penge uforholdsmæssigt?
Mig bekendt har Florentino Perez fået alle han har ønsket sig de seneste år. Med to markante undtagelser. Den ene er Pogba, for hvem man ikke ville betale en gedigen overpris. Den anden er De Gea, hvor det sidste ord ikke er sagt og man rent faktisk havde sikret sig en transfer, det faldt på papirarbejdet. At man så har undladt at handle, fordi truppen ikke krævede større tilføjelser. Det er vel snarere et udtryk for en intelligent måde at drive forretning på. Man har spyttet pengene efter kontraktforlængelser, indkøb af unge spillere(Asensio, Morata, Kovacic etc. som alle kan sælges for langt mere, hvis man ønsker det) i stedet for at hente spillere som man ikke havde brug for.
Som El Juan skriver. Lad os nu se om ikke man spiller mere med musklerne til sommer. Rygterne er der jo allerede om en keeper, Hazard og Lottin.
For en god ordens skyld: det handler udelukkende om det finansielle i dette henseende. Vi skal nok kunne sat United på plads på en fodboldbane, som jo er formålet med fodbolden.
Forhåbenligt vil folk vågne når "verdens bedste liga-titlen" i England langsomt vil falde sammen.
Steen, du sagde Real Madrid nærmest ikke havde brugt penge i løbet af de sidste par år. Well, hvis du mener et minus på balancen på omkring 60 mio. € over de sidste par år er peanuts, så er det vel det. Jeg er ikke enig og jeg synes tallene taler for sig selv. Og så mener jeg stadig liiiige du glemmer den lille detalje som er kontraktforlængelserne til Bale og Cristiano (med flere), som også har kostet knaster. Men som jeg også nævnte, så er det klart at et enkelt spillerindkøb på mellem 50-100 mio. € ville have givet en noget anderledes balance. Jeg tror ikke på Real Madrid ikke har haft pengene til at lave et sådan indkøb. Jeg ser det i stedet i et andet perspektiv i forhold til trupsammensætning og planlægning, hvilket jeg har udpenslet.
I får det nærmest til at lyde som, at Real Madrid efterhånden er lysår efter. Hold nu op altså. Men der er ingen grund til at tale mere om det, for til sommer vil Pérez og co. modbevise jeres gisninger. Historien og økonomien peger i en retning. Der kommer til at blive spenderet stort til sommer. Og lad os så ellers også se hvilke sponsoraftaler Pérez og co. får strikket sammen. Ikke mindst hvordan det ender ud i forhold til tøjsponsoratet. Det vil overraske mig meget, hvis vi ikke kommer op i nærheden af de aftaler Manchester United og Barceona har landet.
Fondo_Sur, du skrev, "Forhåbenligt vil folk vågne når "verdens bedste liga-titlen" i England langsomt vil falde sammen."
Aha. Well, vi kan nok blive enige om, at Premier League er overvurderet og ikke verdens bedste liga rent sportsligt, mén! De er til gengæld de bedste til at sælge deres vanvittigt overvurderede produkt - og det har selvfølgelig også hjulpet klubberne, selv de store klubber som i sig selv er stærke brands. I det hele taget er Premier League og de store klubber i ligaen vel sagtens det største fodboldbrand i verden. Og de har formået at sælge lortet. Den ros skal de have. Til gengæld har de i Spanien været elendige til at sælge deres produkt. Og det har de vist gang på gang. Teknisk, taktisk, i det hele taget fodboldmæssigt, er La Liga uden tvivl verdens bedste liga, men der er bare nogen der ikke har været gode nok til at sælge brandet. Selv Bundesligaen har de kære tyskere været bedre til at sælge.
De største spillere vil lige nu vælge Real Madrid fremfor United. Men deres nuværende købekraft er vanvittig, og det må du erkende. www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...ona-star-Neymar.html
Vi er ikke "lysår efter", men altså ikke absolut nr. 1, som vi ellers har været i årevis. Det er dét, jeg i hvert fald - igen - vil pointere. Det peger dog som sagt den rigtige retning igen pga. gode sportslige resultater.