3 hurtige til redaktionen
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
På Madridista.dk forsøger vi hele tiden at udvikle nye tiltag og elementer. Det gælder for såvel vores nyhedsdækning, som i forsøget på hele tiden at skabe gode debatter og ej heller skjule vores egne holdninger, som dog også er forskellige internt hos redaktionen.
Derfor lancerer vi et nyt initiativ. Det er meget simpelt. Hver uge stilles tre hurtige(ikke uddybede) spørgsmål til alle medlemmer i redaktionen. Dem som har tid og lyst svarer - maksimalt med tre linjers uddybning. Forhåbentlig kan det inspirere til yderligere diskussion og om ikke andet give et billede af, hvad redaktionsmedlemmerne tænker. Hvis du har ideer til spørgsmål, er du altid velkommen til at stille dem i ugens tråd på forum, så vil det måske være dit spørgsmål, der i næste uge vil blive taget op.
Modric eller Isco?
- Christian Hansen: Tre år betyder mere end tre kampe. Modric til enhver tid.
- Daniel Nielsen: Isco SKAL spille denne måned. Fremragende form og vital på et utal af parametre. Det må blive på bekostning af Modric, der bakser med at finde fordoms fløjlsbløde melodi..... alternativt Bale!
- Jesper Hansen: Modric. Han er ikke fremragende i øjeblikket og man skal være opmærksom på ham, men han tilfører Real Madrid noget andet og det skal man finde frem hurtigst muligt.
- Christian Sand Clausen: Isco - han er primus motor i øjeblikket for al dynamik, og når BBC er stationære, føler man, at det er Isco, der kan sætte dem igang.
- Oscar Gomez Svendsen: Modric.
- Morten Dalby: Modric over Isco. Han skal nok genvinde formen. Er stærkere i de defensive facetter af spillet (om end ikke god, men bedre end Isco), og der er brug for nogle, der kan erobre nogle bolde. De offensive takter skal nok komme.
- Kasper Clausen: Den ene burde ikke udelukke den anden, men Modric har vist de sidste par år hvor afgørende han kan være.
Hazard. Ja eller nej?
- Christian Hansen: Nej. Fremragende spiller, men skal det blive en succes skal det være på bekostning af Bale eller Cristiano. Det er Real Madrid ikke klar til. Desværre vil BBC og Hazard blive for offensivt. Hazard vil blot ende i samme situation som James.
- Daniel Nielsen: Kæmpe stort JA. Det ville udelukkede dygtiggøre tremands-konstellationen i front. Hazard over Bale til enhver tid. Belgieren ville blomstre fra dag 1.
- Jesper Hansen: Nej. Der er forlænget med Bale og Cristiano, mens der også snakkes om forlængelse til Benzema. Dermed står det klart, at man tror fuldt og fast på BBC og det levner ikke plads til Hazard. Læg energien andre steder på banen.
- Christian Sand Clausen: Ja! - Realistisk set, nej, for BBC-projektet lyder af uransagelige grunde til ikke at være dødt endnu...
- Oscar Gomez Svendsen: Nej.
- Morten Dalby: Ja. Man skal nok finde plads til ham. Vi mangler i høj grad en med fart, der kan agere i de små rum - og en, der kan drive bolden frem i kontrafasen i høj fart.
- Kasper Clausen: Ja, Hazard burde købes, især hvis det bliver på bekostning af Bale.
4-3-3 eller ej?
- Christian Hansen: 4-5-1, 4-4-2, -4-3-3. Som Laudrup siger, det er bare tal. Lad os stille stærkest muligt og gøre så ondt på modstanderen som muligt. Så er formationen lige gyldig.
- Daniel Nielsen: Jeg er nødvendigvis ikke kræsen. Mit eneste krav er en 6'er, der kan bryde modstanderen. Om det er så er i en 4-2-3-1, 4-5-1, 4-4-2 eller en 4-3-3 er sekundært. 3-5-2 virker dog ikke
- Jesper Hansen: Heldigvis har Real Madrid flere "polivalente" spillere, så man kan spille flere opstillinger med de samme spillere. Det skal være holdets styrke.
- Christian Sand Clausen: Nej. 4-4-2 (diamant). På bekostning af Bale vil Ronaldo og Benz uden tvivl være et perfekt makkerpar med en Isco-disco bag dem til at lave fiesta.
- Oscar Gomez Svendsen: 4-3-2-1
- Morten Dalby: Enig i betragtningen om, at vi skal kunne spille flere systemer. Vi har ofte skader og skal være fleksible. Hvis Hazard kommer, så giver det os nogle flere muligheder.
- Kasper Clausen: 4-4-2 diamant, med Benz og Ronaldo på toppen og Isco som 10’er. Her kan Dybala eller Hazard eventuelt tage over på 10’eren hvor Isco så kan rykkes længere tilbage. Bale og Ronaldo skal bare ikke spille på samme tid, da der simpelthen ikke er nok kreativitet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Keep up the good work, Madridista.dk
Personligt er jeg naturligvis enig med mange af holdningerne. Modric foran Isco i de store kampe, men måske en 4-4-2 ville gavne begge spillere? Ja til Hazard men kun hvis man kan gennemføre det på en fornuftig måde. Han skal ikke ende med at være bænkevarmer og ej heller være det sidste søm i kisten overfor Isco.
Foreslag til kommende spørgsmål:
1. De Gea, Courtois eller Navas?
2. Hvordan ser I chancerne for videre avancement mod Bayern? Gerne i %. (Eksempel 55-45)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Jakobsif555
- Ekspert bruger
-
1. Hvad skal der ske på backpladserne til den nye sæson? (skal både Coentrao og Danilo skippes og hvem skal ind?)
2. Med Pepe på vej ud, er Varane klar til at være fast starter over en hel sæson?
3. Hvad skal der ske med Morata? (Scorer fint med mål, men bliver vel aldrig fast mand?)
Har valgt at takke af på forum!
1) Vil Zidane blive fyret af Florentino, hvis ingen titler kommer i hus.
2) Raúl og Perez samarbejdet, pest eller kolera eller kommer Perez til at lære af Raúl?
3) Hvad er redaktionens holdning til at Martin Ødegaard ligner et forfejlet projekt ?
Rettet
Har valgt at takke af på forum!
Jeg ved ikke ærlig talt ikke hvem der fandt på dette stupide spørgsmål til at starte med. Højst sandsynligt nogle medier der ville sælge aviser. Enhver der betvivler at Modric er førstevalg foran Isco, er for mig personligt irrelevante at høre på, og det vidner oftest om en fetish for Isco (den har jeg selv, men altså...). Men ja, som det kommer til udtryk hos redaktionen er der oftest to lejre der lidt taler ud fra to udgangspunkter; Modric vs Isco i det hele taget, eller Modric vs Isco lige nu og her. Indtil kampen igår ville jeg være fristet til at give Modric en pause, som Zidane så også gjorde, og give Isco noget spiletid. Men højst overraskende, i hvert fald for mit vedkommende, så jeg i de ti minutter Modric var inde, den Modric som vi kender ham når han er på toppen; intelligent spil, bryder kæderne med vertikale pasninger, trækker spillere, satte fart i spillet med sine løb med bolden, m.m.
Modric over Isco indtil han bliver for gammel en dag, så må Isco gerne have uppet sit game og attitude til den tid.
Hazard eller ej
I lighed med overstående tegner der sig altid to (måske tre) lejre i denne debat; 1) Hazard ja tak! Han kan agere i de små rum og gerne i forlængelse af at Ronaldo får sparket for hans selvoptagethed og hvad der ellers er galt med ham (hvilket minder mig om at Inspektøren nok også er unbannet, jesus navas), 2) Det er ikke realistisk, vi har BBC.
I sidste ende forstår jeg nok ikke diskussionen, medmindre det er et paradigmeskifte der er agendaen for de der vil diskutere det. Hazard er ren ønsketænkning, det bliver ikke relevant medmindre man ønsker et kaos de næste par sæsoner, Hazard hentes ikke når vi har BBC. Og måske kunne jeg være fristet til at spørge, hvad vil man med Hazard, når vi har James, Isco og Asensio? Ærlig talt? Det ville ikke undre mig, hvis en af de tre kunne nå Hazard lignende proportioner, såfremt de fik samme antal minutter som han gør for Chelsea.
4-3-3 eller 4-2-3-1 (med en 10'er)?
Der må omstilles efter modstanderen. Spiller vi mod Leganes har jeg intet imod en 4-2-3-1, men som udgangspunkt er det her hold under udvikling og sideløbende skal der skrabes point ind, det sker ikke med en 4-2-3-1 når forsvaret sejler og Modric og Kroos løber hovedløst rundt og forsøger at gøre godt for den manglende hjælp fra offensiven. Vi skal spille med en 6'er en god rum tid endnu indtil der er styr på Danilo, Nacho, Varane, Pepe, Coentrao, Kovacic, og en erstatning for Casemiro (og her mener jeg integration på holdet, optankning af selvtillid, styr på skaderne, rolle i truppen, kampform, etc.). Ellers viser erfaringen bare at forsvaret sejler, vi indkasserer mål og mister point. Som så mange pointerer kamp efter kamp (om end jeg ikke altid er enig i de pegede fingre), så er taktikken under udarbejdelse og indtil da skal vi hellere spille sikkert a la Mourinho, indtil at vi med sikkerhed kan ligge en mere offensiv opstilling for dagen.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
BBB skrev: Der hersker Hazard-mania og Isco-mania ved de samme brugere herinde. Zyconith rammer den hovedet på sømmet.
Overvejede også at lave en lille krydstabel med citater fra brugerne helt generelt (inkl. dig og mig) for netop at vise dette og de forskellige mønstre. Men det gik alt sammen lidt hurtigt.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos