Pepe har brækket to ribben
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Pepe måtte i går lade sig udskifte i El Derbi efter et voldsomt sammenstød med Toni Kroos.
Efterfølgende blev den portugisiske forsvarer undersøgt på Hospital Sanitas La Moraleja og her viste det sig, at han har brækket to ribben, hvilket betyder at han med sikkerhed er ude i CL-kampene mod Bayern München og El Clásico mod Barcelona.
Det giver Zinedine Zidane alvorlige hovedbrud, for da Raphaël Varane samtidig er ude i resten af april måned, er der kun Nacho og Sergio Ramos tilbage i Real Madrid-truppen og de er begge i karantæne-fare.
Således er Nacho kun et enkelt gult kort fra at misse en LaLiga-kamp, mens Sergio Ramos får karantæne i Champions League efter næste gule kort. Skrækscenariet er således, at Nacho ikke kommer med i El Clásico (hvis han får gult kort ude mod Sporting Gijón i weekenden), mens Sergio Ramos misser returkampen mod Bayern München (hvis han får gult kort på onsdag).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis én af dem får karantæne kan man eventuelt ændre i systemet og spille med Casemiro som midterforsvar, så vi kommer til at spille 4-4-2. Lad os ikke glemme at truppen trods alt har mange kvaliteter.
Fondo_Sur skrev: Nacho imod Suarez og 2 X Lewandowski ser ikke godt ud.
Hvis én af dem får karantæne kan man eventuelt ændre i systemet og spille med Casemiro som midterforsvar, så vi kommer til at spille 4-4-2. Lad os ikke glemme at truppen trods alt har mange kvaliteter.
Casemiro som midterforsvar ? Nej tak. Han har simpelthen ikke de fornødne evner til at kunne omstille sig til at gøre en forskel i midterforsvaret. Og da slet ikke på bekostning af Nacho.
Det bringer mig i øvrigt videre til følgende: Hvorfor lige pludselig denne manglende tiltro til Nacho? Han har da på intet tidspunkt vist tegn på, at han ikke er en mand, som man kan stole på.
Det er uheldigt, at skader til 2 af vores 4 midterforsvarerer skulle komme samtidigt. Mon vi har en backup i Castilla?
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Daniel skrev:
Casemiro som midterforsvar ? Nej tak. Han har simpelthen ikke de fornødne evner til at kunne omstille sig til at gøre en forskel i midterforsvaret. Og da slet ikke på bekostning af Nacho.
Det bringer mig i øvrigt videre til følgende: Hvorfor lige pludselig denne manglende tiltro til Nacho? Han har da på intet tidspunkt vist tegn på, at han ikke er en mand, som man kan stole på.
Nacho var en katastrofe i sidste kamp, hvor han netop spillede CB. Der er ingen tvivl om, at Nacho er en fuldgod backup, men han er ikke manden, jeg vil sætte på holdet mod hverken Barca eller Bayern.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Daniel skrev:
Som Pelle skriver var han bare en svækkelse i går, da han kom ind i stedet for Pepe. Dog kan Nacho vise sig at gøre det fantastisk resten af måneden, jeg foretrækker bare Pepe, men sådan er det.
I forhold til Casemiro som CB, er det en mulighed - som jeg skriver - hvis Ramos eller Nacho bliver ramt af en karantænedag.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Brylle
- Gæst
-
Problemet kommer dog hvis en af dem er ude i en kamp. Er der nogen, der har holdt øje med Phillip Lienhart, som vel kunne være den næste i rækken, hvis der kommer en skade? Jeg ser ikke andre i den nuværende trup, der kan gå ind og spille i midterforsvaret.
Brylle skrev: Nacho er klasse. Jeg glæder mig til at se ham mod Barcelona og Bayern, selvom Pepe selvfølgelig ville være at foretrække. Jeg ser egentlig hellere Nacho end Varane på nuværende tidspunkt, da Varane er rystende usikker. Nacho er pålidelig, han er sikker, han slås for det og så er han hurtig. Jeg tror, at Nacho og Ramos kan være et godt makkerpar det næste stykke tid, for nu får de også chancen for at blive spillet sammen i en periode.
Problemet kommer dog hvis en af dem er ude i en kamp. Er der nogen, der har holdt øje med Phillip Lienhart, som vel kunne være den næste i rækken, hvis der kommer en skade? Jeg ser ikke andre i den nuværende trup, der kan gå ind og spille i midterforsvaret.
Er der nogen der kan være behjælpelige med en forståelse af regelsættet? I hvilken grad må man hive b-holds spillere op?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos