Bale tvivlsom til returkamp

9 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Gareth Bale er særdeles tvivlsom til returkampen mod Bayern München på tirsdag.

Den walisiske stjernespiller måtte udgå af gårsdagens kamp med hofteproblemer og de første forlydender går nu på, at han får mere end svært ved at blive klar.

Zinedine Zidanes holdning er da også ganske klar, nemlig at ingen får lov til at spille den kamp, hvis ikke der er 100% klar. Det var i forvejen tvivlsomt, om Bale skulle have spillet weekendens udekamp mod Sporting Gijón, hvor man sandsynligvis vil stille med reserverne, fordi man har en trup, som kan magte ikke at være i stærkeste opstilling hver gang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #2 af BillovFO
Besvaret af BillovFO på emne Bale tvivlsom til returkamp
Et Real Madrid hold uden Bale, er et bedre Real Madrid hold. Desværre
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 3 måneder siden #3 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Bale tvivlsom til returkamp

BillovFO skrev: Et Real Madrid hold uden Bale, er et bedre Real Madrid hold. Desværre

Lige nu måske ja, men i det store hele er jeg ikke enig. Jeg synes i og for sig heller ikke, at han spillede så forfærdeligt i går som så mange synes.

Jeg vil gerne lige minde folket herinde om, såfremt man skulle have glemt det, at BBC max. har spillet to håndfulde kampe sammen. Først var Ronaldo og Benz skadet, så blev Benz skadet igen, så blev Bale skadet og var sat til at skulle vende tilbage til april, altså. At der ikke har været nogen kontinuitet i vores angrebskonstellation er ikke til at sige noget til (skadesoversigt: www.transfermarkt.co.uk/real-madrid/ausfallzeiten/verein/418).

I går under kampen tænkte jeg, "hold da fast, tænk at skulle stå overfor de tre fyrtårne af nogle muskelbundter", der på alle mulige måder er utilregnelige, farlige, hurtige i vendingen og tanken, osv.

BBC er den eneste kvalitetsmæssige pendant til MSN, de er jo af en anden støbning, hvilket som bekendt fordrer et andet spil, men er på ingen måder i tvivl om, at BBC kan og vil fungere over tid, såfremt at skaderne ikke fortsætter deres hærgen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Zyconith.

9 år 3 måneder siden #4 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Bale tvivlsom til returkamp

Zyconith skrev:

BillovFO skrev: Et Real Madrid hold uden Bale, er et bedre Real Madrid hold. Desværre

Lige nu måske ja, men i det store hele er jeg ikke enig. Jeg synes i og for sig heller ikke, at han spillede så forfærdeligt i går som så mange synes.

Jeg vil gerne lige minde folket herinde om såfremt man skulle have glemt det, at BBC max. har spillet en håndfuld eller to kampe sammen. Først var Ronaldo og Benz skadet, så blev Benz skadet igen, så blev Bale skadet og var sat til at skulle vende tilbage til april, altså. At der ikke har været nogen kontinuitet i vores angrebskonstellation er ikke til at sige noget til (skadesoversigt: www.transfermarkt.co.uk/real-madrid/ausfallzeiten/verein/418).

I går under kampen tænkte jeg, "hold da fast, tænk at skulle stå overfor de tre fyrtårne af nogle muskelbundter", der på alle mulige måder er utilregnelige, farlige, hurtige i vendingen og tanken, osv.

BBC er den eneste kvalitetsmæssige pendant til MSN, de er jo af en anden støbning, hvilket som bekendt fordrer et andet spil, men er på ingen måder i tvivl om, at BBC kan og vil fungere over tid, såfremt at skaderne ikke fortsætter deres hærgen.

Men det jo også en del af det. Skaderne VIL blive ved med at hærge især på Bale. Bale i topform er vigtig for Real Madrid, det synes jeg virkelig. Men det bliver jo hele tiden ødelagt af skader og så skal vi vente 10-20 kampe på han rammer niveauet igen. Det er ikke det værd.

9 år 3 måneder siden #5 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Bale tvivlsom til returkamp

Lars1991 skrev:

Zyconith skrev:

Jeg vil gerne lige minde folket herinde om såfremt man skulle have glemt det, at BBC max. har spillet en håndfuld eller to kampe sammen. Først var Ronaldo og Benz skadet, så blev Benz skadet igen, så blev Bale skadet og var sat til at skulle vende tilbage til april, altså. At der ikke har været nogen kontinuitet i vores angrebskonstellation er ikke til at sige noget til (skadesoversigt: www.transfermarkt.co.uk/real-madrid/ausfallzeiten/verein/418).

Men det jo også en del af det. Skaderne VIL blive ved med at hærge især på Bale. Bale i topform er vigtig for Real Madrid, det synes jeg virkelig. Men det bliver jo hele tiden ødelagt af skader og så skal vi vente 10-20 kampe på han rammer niveauet igen. Det er ikke det værd.

Ja, man kan undre sig over hvad det er med hans fysik. Om han er uheldig eller disponeret.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 3 måneder siden #6 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Bale tvivlsom til returkamp
Han bør være 1.prioritet som salgsemne til sommer!

Han er ofte skadet og når han endelig kommer tilbage igen går der flere kampe hvor han underpræseterer alt for voldsomt. Når han endelig er tilbage i form, kommer han til skade igen.

Hans løb er langt fra effektive som de var engang. Det er rent faktisk den eneste parameter jhan skiller sig ud ift. vores andre spillere. Ellers er han en typisk britisk spiller (med al respekt for britere): Ikke god i pasningsspillet og manglende teknik.

Han virker alt for frustreret tydligvis pga manglende performance ift prisen. Jeg tror aldrig han vil toppe sålænge han er i skyggen af 5-6 spiller i RM

Håber han kommer tilbage fra skade (det gør jo ondt). Men uden Bale som automatisk førstevalg vil vores mesterskabschancer forøges.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved mohbar.

9 år 3 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Bale tvivlsom til returkamp
Jeg ser det klart som en forstærkning! Det er selvfølgelig synd for ham på det menneskelige plan, men set med Madrid briller, så kan jeg ikke få armene ned.

Holdet er bedst uden Bale, og det har vi set utallige af gange nu. Der var engang Bale scorede de vigtige mål, selvom han spillede forfærdeligt, men den tid er også forbi nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, mohbar

9 år 3 måneder siden #8 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Bale tvivlsom til returkamp
Men hvad er det, der sker med vores waliser? Jeg har selv været den mest trofaste forsvarsadvokat for Bale - omend det ikke tangerer Dios’ og Sahinovic kærlighed for Benzema - men selv jeg er løbet tør for argumenter for, at vores 11’er skal starte inde.

Jeg har været i mit nostalgi-hjørne de sidste par dage og har set utallige videoer fra Bales første sæson, og man må jo bare blankt erkende, at det er to vidt forskellige spillere, når man ser på Bale dengang og Bale i dag.

Hvorfor? Der er naturligvis noget med skader og noget med selvtillid, men jeg har en anden stærk hypotese: muskelmasse. Vi husker alle billederne fra før 14/15 eller 15/16-sæsonen, hvor Bale pludselig så langt mere markeret ud end tidligere, og i dag er der da også stor forskel på waliserens bygning i forhold til eksempelvis Champions League-finalen i 2014, hvor han er en pind i luften.

Og det, tror jeg, spiller en rolle for hans præstationer. Sagen er nemlig den, at Bales ærkekompetencer i sine første sæsoner var de små eksplosive løb og driblinger, hvor han satte sin direkte modstander. Den eksplosivitet og de snævre driblinger ser vi meget sjældent i dag.

Kan det være, at han har mistet ti procent af det, hvis han har lagt en 3-4 kilo på kroppen? Den forhøjede styrke, synes jeg, at vi har set fordelen af ved Bales pludselig dominans i hovedspillet, men jeg frygter simpelthen, at den har ødelagt den unikke balance og eksplosivitet, som man ser, når man kigger gamle videoer. Det er eksempelvis helt uhørt at forestille sig, at Bale i dag ville kunne lave det mål, som Bale lavede mod Barcelona i CdR-finalen. Jeg kan bare ikke se det.

Noget helt andet er så, at han åbenbart fuldstændigt har mistet sin helt unikke sparkestil og effektivitet, for det ser da også helt anderledes ud i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol, Siempre fiel

9 år 3 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Bale tvivlsom til returkamp
Sebberg skrev:

Men hvad er det, der sker med vores waliser? Jeg har selv været den mest trofaste forsvarsadvokat for Bale - omend det ikke tangerer Dios’ og Sahinovic kærlighed for Benzema - men selv jeg er løbet tør for argumenter for, at vores 11’er skal starte inde.

Man ser det man vil :) Lad os bare sige, at dit forhold til Bale ikke har overskygget de virkelige realiteter. Du er jo journalist, så mere kan man vel ikke forlange :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 3 måneder siden #10 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Bale tvivlsom til returkamp

Sebberg skrev: Men hvad er det, der sker med vores waliser? Jeg har selv været den mest trofaste forsvarsadvokat for Bale - omend det ikke tangerer Dios’ og Sahinovic kærlighed for Benzema - men selv jeg er løbet tør for argumenter for, at vores 11’er skal starte inde.

Jeg har været i mit nostalgi-hjørne de sidste par dage og har set utallige videoer fra Bales første sæson, og man må jo bare blankt erkende, at det er to vidt forskellige spillere, når man ser på Bale dengang og Bale i dag.

Hvorfor? Der er naturligvis noget med skader og noget med selvtillid, men jeg har en anden stærk hypotese: muskelmasse. Vi husker alle billederne fra før 14/15 eller 15/16-sæsonen, hvor Bale pludselig så langt mere markeret ud end tidligere, og i dag er der da også stor forskel på waliserens bygning i forhold til eksempelvis Champions League-finalen i 2014, hvor han er en pind i luften.

Og det, tror jeg, spiller en rolle for hans præstationer. Sagen er nemlig den, at Bales ærkekompetencer i sine første sæsoner var de små eksplosive løb og driblinger, hvor han satte sin direkte modstander. Den eksplosivitet og de snævre driblinger ser vi meget sjældent i dag.

Kan det være, at han har mistet ti procent af det, hvis han har lagt en 3-4 kilo på kroppen? Den forhøjede styrke, synes jeg, at vi har set fordelen af ved Bales pludselig dominans i hovedspillet, men jeg frygter simpelthen, at den har ødelagt den unikke balance og eksplosivitet, som man ser, når man kigger gamle videoer. Det er eksempelvis helt uhørt at forestille sig, at Bale i dag ville kunne lave det mål, som Bale lavede mod Barcelona i CdR-finalen. Jeg kan bare ikke se det.

Noget helt andet er så, at han åbenbart fuldstændigt har mistet sin helt unikke sparkestil og effektivitet, for det ser da også helt anderledes ud i dag.

Når man så kigger på hans kropsbygning i Tottenham, så vil jeg gerne påstå, at han har været bedre dengang for der var hans teknik, boldkontrol og fart bare bedre på alle punkter. Han har klart mistet meget på den fysiske ændring og det er meget ærgerligt. Endvidere spiller Bale altså ikke godt på den plads i Real Madrid, synes han hører til i venstre side.
Lidt det samme man så med Di Maria, da han blev smidt i højre.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Hugol.

Leveret af Kunena Forum